Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

To kiedy pierwsza 250 na forum?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 14:40, 07 Wrz 2017    Temat postu: To kiedy pierwsza 250 na forum?

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kuba
A



Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oława

PostWysłany: Czw 20:01, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Toż to prawie perwersja...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:09, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Jak mnie chyba jednaj ciut za droga bez mała 24 tys. Za 250cc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzyku
Motonita



Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola

PostWysłany: Czw 21:24, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Chyba nigdy. Smile Ona wygląda jak Tofik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacaoca
Motonita



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:47, 07 Wrz 2017    Temat postu:

bzyku napisał:
Chyba nigdy. Smile Ona wygląda jak Tofik


Jak Minionek!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuler57
A



Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Słupska

PostWysłany: Czw 21:50, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Jakby toto miało z przodu 19" i udźwig co najmniej 200 kg to bym się zastanawiał. A tak pozostaję przy DL650 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 719
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:12, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Też czekam na pierwszą "ćwiartkę" na forum.

Jeżdżąc po Warszawie jeszcze nie natrafiłem na żadnego małego "adwenczera".
Ani Stroma 250 ani Versysa 300 ani GS 310... Polska trudny rynek dla małych pojemności. Każdy chce litra Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Pią 8:19, 08 Wrz 2017    Temat postu:

chrzanek napisał:
Polska trudny rynek dla małych pojemności. Każdy chce litra Smile

Nie tyle "każdy chce litra", co po prostu na logikę kupowanie 150-ki się nie opłaca, jest wręcz bez sensu. Osiągi przy 25 koniach nie są znacząco lepsze od osiągów 15-konnych 125-tek, które są tańsze i nie wymagają prawka A. Więc do kogo jest adresowana taka 250-ka ?...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 8:22, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Jak robiłem przegląd 2 tygodnie temu to jeszcze ich nie było w sprzedaży (Dos Toros)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 8:37, 08 Wrz 2017    Temat postu:

I nie wiem czy w tym roku jeszcze się pojawią... jakoś późno rozpoczynają produkcję - chyba wrzesień...
dwóch chętnych już mam Smile siedzą i przebierają nogami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hawk1985
Motocyklista



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 9:50, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Tomek_J napisał:
chrzanek napisał:
Polska trudny rynek dla małych pojemności. Każdy chce litra Smile

Nie tyle "każdy chce litra", co po prostu na logikę kupowanie 150-ki się nie opłaca, jest wręcz bez sensu. Osiągi przy 25 koniach nie są znacząco lepsze od osiągów 15-konnych 125-tek, które są tańsze i nie wymagają prawka A. Więc do kogo jest adresowana taka 250-ka ?...

Może do posiadaczy A2? Cho gdybym miał A2 szukałbym czegoś pod górną granice mocy.
Większą szanse miałoby coś w okolicach 350 pojemności


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 9:58, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Pożyjemy, zapytamy tych co kupili i dowiemy się jaką mieli motywację Smile Na razie też wydaje mi się, że okolice górnej granicy mocy na A2 byłyby lepiej trafione rynkowo ale to tylko na nasz polski rynek, bez znaczenia dla Suzuki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:59, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Za 24 tys. To mozna bylo kupić salonowa Honde CBF 600, ja za dl650 2016+ akcesoria dalem 29,5... Jeśli miałbym kupić mała pojemność to juz raczej całował bym w 125 cena 50% nizsza a.i łatwiej sprzedac.Wiec cenka za 250 spora jak na nasze rynek, ale kto wie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Pią 10:34, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Hawk1985 napisał:
Może do posiadaczy A2?

Sensowność robienia A2 w kontekście wymagań egzaminacyjnych tez jest wątpliwa. Oczywiście jest kwestia ograniczeń wiekowych, ale te 2 lata różnicy między A2 i A to mało, gdybym był młodym chcącym zrobić prawko to osobiście wolałbym poczekać i robić od razu A. Ja rozumiem stopniowanie pojemności, ale płacenie kilka razy za ten sam egzamin, gdzie żadne z zadań tak naprawdę nie przekłada się na taką, a nie inną moc, to taki trochę nonsens...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 10:49, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Młody na ogół nie płaci a cierpliwości nabiera się z wiekiem, uwierz mi, że większość nie będzie chciała czekać. Poza tym to 6 lat a nie dwa (18 lat na A2, 24 na A nie mając A2) Mój właśnie zrobił A1, zobaczymy za dwa lata..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 14:06, 08 Wrz 2017    Temat postu:

staszek_s napisał:
Młody na ogół nie płaci a cierpliwości nabiera się z wiekiem, uwierz mi, że większość nie będzie chciała czekać. Poza tym to 6 lat a nie dwa (18 lat na A2, 24 na A nie mając A2) Mój właśnie zrobił A1, zobaczymy za dwa lata..


Smile tu pelna zgoda, ja zapisalem sie na prawko jeszcze nie majac 17 i w dniu urodzin poszedlem na egzamin w grudniu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 22:18, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Kiedy będą ? Mam taką chętkę sprawdzić jak to coś się prowadzi w porównaniu z litrem. Hołdę w Świętochłowicach na 125 robiłem jak chciałem. Krosem 250 to jak na rowerze. Ostatnio wjechałem tysiącem po suszy i upałach i .... 50 metrów ugrzązłem w piachu jak młody. Może brak umiejętności też ale i moto strasznie ciężkie na taki teren. KLV to nie off-road. Może ktoś umie z oponami kostkowymi i posturą X-mana ale ja pas. Nie wiem jak zarazić moją "rudą wiedźmę" by zechciała dosiąść jednośladu. Ten ładny ... damski właśnie trochę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Sob 5:32, 09 Wrz 2017    Temat postu:

staszek_s napisał:
Młody na ogół nie płaci a cierpliwości nabiera się z wiekiem, uwierz mi, że większość nie będzie chciała czekać. Poza tym to 6 lat a nie dwa (18 lat na A2, 24 na A nie mając A2) Mój właśnie zrobił A1, zobaczymy za dwa lata..


Zgadza się, 6 lat, mój błąd. Natomiast co do cierpliwości to jest to rzecz dyskusyjna. Z pewnością młody miałby więcej owej cierpliwości, gdyby jednak sam miał za kolejne te same egzaminy płacić, nieprawdaż ?

Moje zdanie jest takie: mogłoby się wydawać, że intencją ustawodawcy było stopniowanie uprawnień stosownie do doświadczenia. I to by było bardzo dobre. Jednak wykonanie (czyli kopiowanie jednego i tego samego egzaminu) wskazuje raczej na pobudki ekonomiczne, niż troskę o bezpieczeństwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 7:19, 09 Wrz 2017    Temat postu:

Tomek_J napisał:
Hawk1985 napisał:
Może do posiadaczy A2?

Sensowność robienia A2 w kontekście wymagań egzaminacyjnych tez jest wątpliwa. Oczywiście jest kwestia ograniczeń wiekowych, ale te 2 lata różnicy między A2 i A to mało, gdybym był młodym chcącym zrobić prawko to osobiście wolałbym poczekać i robić od razu A. Ja rozumiem stopniowanie pojemności, ale płacenie kilka razy za ten sam egzamin, gdzie żadne z zadań tak naprawdę nie przekłada się na taką, a nie inną moc, to taki trochę nonsens...


Powiem Ci, że masz dużo racji. Syn mojego sąsiada odrestaurował Junaka. Ma 20 lat, więc zapytałem go, czy nie chce robić A2? Powiedział, że woli poczekać i od razu zrobić pełne prawko, bo nie cgce mu się dwa razy zdawać. A po wiosce i tak na Junaku śmiga... 😀


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Sob 7:37, 09 Wrz 2017    Temat postu:

Tomek_J Napisałeś "...po prostu na logikę kupowanie 150-ki się nie opłaca..."
Chodziło zapewne o 250.
Też tak myślę.
Najlepiej jakby nasi rządzący podnieśli limit pojemności do 250.
125 jest już jakiś czas i żadnego armagedonu nie było na drogach.
Chociaż niektórzy "fachowcy" od motocykli zapowiadali tysiące wypadków spowodowanych przez motocyklistów z kat B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Sob 10:02, 09 Wrz 2017    Temat postu:

Tomek_J napisał:

Zgadza się, 6 lat, mój błąd. Natomiast co do cierpliwości to jest to rzecz dyskusyjna. Z pewnością młody miałby więcej owej cierpliwości, gdyby jednak sam miał za kolejne te same egzaminy płacić, nieprawdaż ?

Na pewno, portfel zawsze działa uspokajająco (wiem po sobie Wink ). Z drugiej strony motocyklista jest w stanie dużo poświęcić dla swojej pasji. Z racji przygotowań do egzaminu młodego, pojeździłem z nim trochę ostatnio na Varadero 125 (na różne placyki), po przesiadce z mojej 650'ki to jednak inna bajka. Po 2 latach jeżdżenia i z chrapką na turystykę motocyklową chyba dałbym wiele za A2 i przesiadkę na jakąś 500'kę, trochę to jednak słabawe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Nie 5:43, 10 Wrz 2017    Temat postu:

Irek1970 napisał:
Najlepiej jakby nasi rządzący podnieśli limit pojemności do 250. 125 jest już jakiś czas i żadnego armagedonu nie było na drogach.

Dokładnie tak. Aczkolwiek w tym przypadku duże znaczenie miało, że na 125-ki wsiedli wówczas panowie w wieku średnim, którzy wcześniej A nie zrobili, a którzy mieli wieloletnie doświadczenie w poruszaniu się po drogach publicznych, znali dobrze przepisy i sytuacje z życia wzięte, byli świadomi tego, że z prędkością to troszkę można poprzeginać ale bez przesady, że odstęp to jednak warto zachować nieco większy itd. Gdyby wsadzić młodego napalonego świeżo po B także na 125-kę, to owszem, taki ktoś mógłby łatwo sobie zrobić krzywdę na 2 kółkach.

staszek_s napisał:
Po 2 latach jeżdżenia i z chrapką na turystykę motocyklową chyba dałbym wiele za A2 i przesiadkę na jakąś 500'kę, trochę to jednak słabawe...

Skoro mówisz o małym varadero, to z uwagi na złodziejstwo zwane egzaminem A jeździłem na tej maszynce przez 2,5 roku mając tylko B. Owszem, była słabawa, ale w jednej tylko okoliczności: konieczności szybkiego wyprzedzenia TIR-a jadącego setką, bo "w górnych rejestrach" jej przyspieszenie było kiepskie. Nie zmienia to faktu, że dobrze wyregulowana potrafiła się pod 120-kilowym facetem (czyli mną) rozkręcić się aż do punktu odcięcia, gdy wskazówka obrotomierza przekraczała 12 tysięcy, a prędkościomierza dotykała 130 km/h (oczywiście realnie było to z 10 mniej) i potrafiła bez problemu tak trzymać. Teraz jadąc na 650-ce np. A1-ką na ogół też mam te 130-140 na liczniku, bo więcej się po prostu nie opłaca, a rezerwę wykorzystuję tylko wtedy, kiedy trzeba. Więc z mojego punktu widzenia to, co robię teraz mając A nie różni się od wcześniejszej jazdy na prawko B. Tak samo byłoby gdybym miał 250-kę, tak samo było gdy nie mając jeszcze prawka próbowałem swoich sił z Jawą 350 TS. Dlatego uważam, że prawko B powinno pozwalać na te 250-ki, bo osiągami się to de facto nie różni od jazdy 125-ką poza nieco większą "elastycznością" maszyny, dającą motocykliście większe pole manewru w niektórych sytuacjach i tym samym większe bezpieczeństwo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek_J dnia Nie 5:43, 10 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:19, 10 Wrz 2017    Temat postu:

Na tym polega prawo precedensu...dla mnie trochę niezrozumiałe jest to, iz na B mozna jeździc 125tkami tak.samo jak podzial.na prawojazdy A,A1,A2... Czemu to ma służyć? Skoro zlamano zasadę, iz na jednoslady jest oddzielna kategoria to w ogóle podwaza sens kat. A...125 niewiele sie różni od 250 a 250 od 350...itd. Poza tym sportowe 125 też potrafią mieć pazur...jeszcze nie tak dawno prawojazdy na motocykl można bylo robić w wieku 16 lat bez względu na pojemność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Nie 17:29, 10 Wrz 2017    Temat postu:

Tomek_J napisał:
Nie zmienia to faktu, że dobrze wyregulowana potrafiła się pod 120-kilowym facetem (czyli mną) rozkręcić się aż do punktu odcięcia, gdy wskazówka obrotomierza przekraczała 12 tysięcy, a prędkościomierza dotykała 130 km/h (oczywiście realnie było to z 10 mniej) i potrafiła bez problemu tak trzymać. Teraz jadąc na 650-ce np. A1-ką na ogół też mam te 130-140 na liczniku, bo więcej się po prostu nie opłaca, a rezerwę wykorzystuję tylko wtedy, kiedy trzeba. Więc z mojego punktu widzenia to, co robię teraz mając A nie różni się od wcześniejszej jazdy na prawko B.

hmm, to nasza chyba nie jest dobrze wyregulowana, bo powyżej setki to tylko z górki i z wiatrem. Żeby ruszyć pod lekką górkę to trzeba na start dać z 5-6 tys obrotów, nie porównywałbym tego z DL'em...
Do spokojnej jazdy jest ok, w sam raz na naukę dla 16-latka ale na dalszą turystykę to nie za bardzo się nadaje. Jeździłeś może na jakichś agrafkach typu Transalpina? Ciekawi nie jak da radę przy takich nachyleniach..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:49, 10 Wrz 2017    Temat postu:

Na 125 130 km/h.... Jest to wyczyn, ale porównywanie tego do DLa nie ma sensu. Przy takiej prędkości to 125 rozkłada skrydla ( silnik chce opuścic ramę i ukryć sie w lesie i cała konstrukcjia robi sie mało srabilna podczas gdy DL sunie jak po szynach i ziewa z nudów Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Nie 21:12, 10 Wrz 2017    Temat postu:

Tomek_J - piszesz ze 125 dawało radę.... I nie widzisz wielkiej różnicy w porównaniu z obecna jazdą na DL....
Proponuje przejechać się teraz małym wiadrem i gwarantuję, że się zdziwisz.

Miałem podobna historie do Ciebie - 1,5 sezonu na 125 przed zrobieniem A. W pamięci zostało mi ze wiaderko dawało radę. Do czasu jak 3 tygodnie temu poskładałem je, aby w końcu sprzedać.
Po przesiadce masz wrażenie że to w ogóle nie chce jechać. Zmieniasz biegi ale nie robi to żadnej różnicy, zero przyspieszenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 22:49, 10 Wrz 2017    Temat postu:

Panowie motocykliści.
Jestem po 40'stce z okładem. Jeździłem motocyklami 20 lat temu "na kartę rowerową"-ETZ, Java, Mińsk, Junak, Avo. Jakoś się nie udało wcześnie zrobić "a". Nie było czasu. 3 lata temu wrócił sentyment i czas.
Kupiłem 125 ccm. Chiniola (tak chciałem nówkę z manierami i mankamentami) i olałem gwarancję. Pojeździłem rok.
Przypomniałem sobie co to moto i to był strzał w 10'tkę. Jeżdżę po mieście i na miasto to w zupełności wystarczy. Do 110 km/h po trasie polezie. Uczy pokory.
Teraz po zrobieniu "a" od roku jestem posiadaczem V-Stroma w wersji limitowanej Kawasaki KLV 1000.
Q..wa, niech ktoś powie że ktoś bez przygotowania może wsiąść na to coś bez wcześniejszego przygotowania ?!?
Ja przesadziłem ale powtarzam że mam swoje lata i świadomie to wybrałem.
Odwaga to jedno a odpowiedzialność to drugie....
Na moto powyżej 90KM musi być wcześniej przygotowanie: wiekowe, umiejętności, obycie, fantazja w tej dobrej odsłonie co może się wydarzyć.
To nie są jaja.
Moto z 30 KM też pojedzie 140 km/h ale to nie te reakcje na manetę i masę.
Ktoś kto miał "b" i jeździł Yarisem niech wsiądzie za stery Vipera lub Lamborghini od razu po kursie... Może się zrazić do kiery i nie wsiądzie więcej.
Kobitki w większości tak mają.
Wracając do nurtu V-strom 250. Może i drogie. Nowoczesne jednak.
Na miasto wystarczy.
Kobiece jak torebka.
Czy wystarczy ? Tego dla mojej pani chcę się dowiedzieć ... Czy warto ?
Do 650 cena już nie tak odległa.... ale masa, zwrotność... może ...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plitkin
A1



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 8:11, 11 Wrz 2017    Temat postu:

Pepo, porównanie tysiąca do vipera jest nieudane. Może raczej yaris-passat kombi 2l turbo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goddard
Motocyklista



Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z Krakowa i Zielonek

PostWysłany: Pon 14:34, 11 Wrz 2017    Temat postu:

Odnosnie sensownosci kategorii A1 itp, to badania statystyczne w UE wykazaly, ze najwiecej wypadkow powoduja motocyklisci w wieku 18-24 lat, takze tych smiertelnych, stad pomysl na ograniczenie dostepu do wyzszych mocy/pojemnosci dla osob w tym przedziale wiekowym. Wydaje mi sie, ze sensowne. Zgadzam sie, ze np Drag Star 650 z 40 konmi (dzieki temu mozna nim jezdzic na A2) nie jest bardzo daleko od 125tki w kwestii przyspieszenia, ale juz znacznie szybciej pojdzie (jechalem 160km/h na autostradzie). Natomiast V-Strom 650, nie mowiac o litrze, to jednak duza roznica. Mnie na ten moment maly V-Strom calkowicie wystarcza, a wiecej wybacza niz litr. Powiem, ze jakas lzejsza 500tka np CBR to moze nawet latwiej by bylo sie uczyc. Tez uwazam, ze wiek i duze doswiadczenie w prowadzeniu auta (zrobilem przez 24 lata circa milion km) sa nieocenione. Jakbym wsiadl na litra w wieku 18 lat, to podejrzewam, ze bym sie zabil, bo jednak nie ma sie wyobrazni i doswiadczeniam, a puszki czychaja na nas wszedzie Wink.

250 ladnie sie prezentuje, ale pomimo drapieznosci w wygladzie, to wydaje mi sie, ze bardziej sie nada do miasta, bo to jednak 188kg. Kupilem KTMa LC350 z 1993 i wazy okolo 140 kg i to jest imho maks w teren, no powiedzmy do 160 kg. Powyzej robi sie ciezko. No chyba, ze mowimy o szutrze, to na to i DL650 jest OK. Do tego przeswit w 250 nie wyglada okazale (nie znalazlem danych), wiec jw... A tak na marginesie, to w ostatnia sobote szalelismy sobie po hałdzie w Lędzinach i był z nami kierownik na GSie adventure i wyjezdzal na luzaku na oponach szosowych tam gdzie jako zielony endurowiec mialem stracha i nie zawsze dalem rade. Wiec to tez ma znaczenie jakie sie ma doswiadczenie niewatpliwie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pon 14:52, 11 Wrz 2017    Temat postu:

To byłby fajny turystyk na początek, na przykład dla dziewczyny - trochę niższy, trochę lżejszy. Musiałby jednak mieć te 10 KM więcej, czyli powiedzmy 350 ccm. Zakładając lekkie zejście z ceny katalogowej na koniec sezonu (za rok) to byłaby ciekawa propozycja dla kogoś z kategorią A2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 719
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:01, 11 Wrz 2017    Temat postu:

Żyjemy w takich realiach prawnych jakie mamy i raczej na zmiany w UPORD nie ma co liczyć. NA "B" pozostaną 125-tki (bo to już działa w prawie całej europie) i moim zdaniem to wystarczy.
Na europie świat sie nie kończy i globalni producenci patrzą też (a właściwie przede wszystkim) na rynki rozwijające się czyli np azja - a tam małe pojemności 150 / 250 /300 cm3 są mega popularne a wyniki sprzedaży sa znacznie wyższe niż w europie wszystkich motocykli ogółem.

Co do A2 to ja ten etap "edukacji" ominąłem podobnie jak A1 czy gimnazjum Smile ale gdybym był młodym posiadaczem prawka kat A2 i szukałbym nowego turystyka w tym budżecie to uwagę zwrócił bym na inne motocykle. Ale jak to mówią " nie to ładne co ładne, tylko co się komu podoba" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Wto 8:27, 12 Wrz 2017    Temat postu:

Bosman78 napisał:
Na 125 130 km/h.... Jest to wyczyn, ale porównywanie tego do DLa nie ma sensu. Przy takiej prędkości to 125 rozkłada skrydla ( silnik chce opuścic ramę i ukryć sie w lesie


Małe "wiaderko" pod te 130 jechało owszem, na maksymalnych obrotach, ale poetyckie opisy silnika wyskakująceog z ramy odpuścmy sobie, bo to dezinformacja Smile Motocykl jechał wówczas normalnie, a silnik wytrzymywał bez problemu.
Nie sądzę, że przy 130-140 km/h DL-ka ziewa z nudów. Moim zdaniem przy jeździe po drogach jest to idealny kompromis prędkości, obrotów i zużycia paliwa. Ale to moje subiektywne zdanie, poza tym ja nie jestem zdeklarowanym "ścigantem".

czekol napisał:
Tomek_J - piszesz ze 125 dawało radę.... I nie widzisz wielkiej różnicy w porównaniu z obecna jazdą na DL....


Czekol, jak czytamy, to ze zrozumieniem... Smile

Pepo napisał:
Na moto powyżej 90KM musi być wcześniej przygotowanie: wiekowe, umiejętności, obycie, fantazja w tej dobrej odsłonie co może się wydarzyć. To nie są jaja.


Święta prawda. Ale w takim razie dlaczego ustawodawca pozwala na robienie od razu A osobie w wieku 24 lat, która nigdy wcześniej na motocykl nie wsiadła ? Toż zero obycia, zero umiejętności (bo co to jest te parę godzin na kursie...), tylko fantazji nie brakuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czekol
A



Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nadarzyn

PostWysłany: Wto 9:45, 12 Wrz 2017    Temat postu:

Tomek_J napisał:


czekol napisał:
Tomek_J - piszesz ze 125 dawało radę.... I nie widzisz wielkiej różnicy w porównaniu z obecna jazdą na DL....


Czekol, jak czytamy, to ze zrozumieniem... Smile



Przeczytalem Twój post i tak zinterpretowalem następujace zdanie ...
Tomek_J napisał:

Więc z mojego punktu widzenia to, co robię teraz mając A nie różni się od wcześniejszej jazdy na prawko B.


Chodziło mi o to, że jazda DLem różni się diametralnie - przy przyspieszaniu, i nie tylko w górnych zakresach obrotów - jeśli uważasz, że nie to przejedź sie teraz 125....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:07, 12 Wrz 2017    Temat postu:

Nie jeździłem małym wiadrem, ale nie wydaje mi się, iż jazda z prędkością 130 km/h ( o ile realna) jest normalnym stanem pracy silnika...? Jakie to sa obroty? Pod odcięcie? Jak długo silnik wytrzyma takie obciążenie? Jaki będzie komfort i bezpieczeństwo jazdy na autostradzie gdzie prawym pasem jada 90 a lewym 160 km/h na zderzakach? Do tego dochodzi sama konstrukcja motocykla, jak tej klasy motocykl ( lekki) zachowuje sie przy takich prędkościach?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bosman78 dnia Wto 11:17, 12 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Wto 11:19, 12 Wrz 2017    Temat postu:

O ile pamiętam 100 km/h to już około 10 tys obrotów, i to słychać. Na dłuższą metę kręcenie do 12 tys nie ma wiele wspólnego z przyjemną jazdą, pomijając kwestie zajeżdżania silnika. Dla mnie tym sprzętem się da fajnie jeździć do 80-90 km/h, wszystko powyżej to przeginanie.
Więcej mogę napisać niedługo, bo wybieram się z młodym na zlot w październiku, zobaczymy jak sobie daje radę w trasie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuler57
A



Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Słupska

PostWysłany: Wto 11:41, 12 Wrz 2017    Temat postu:

130 na Maluchu (małe Varadero) to wartość nieosiągalna. W jedną osobą komfortowy zakres jest 85-100 km/h a w dwie osoby +bagaż 80-90 km/h.
Przejechałem Maluchem 18 kkm w ramach szukania lżejszej opcji dla XL1000. Moje wrażenia z jazdy Maluchem oraz opis wyjazdu nim z plecaczkiem do Skandynawii można poczytać bez rejestrowania się na portalu [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Wto 19:53, 12 Wrz 2017    Temat postu:

Panowie i Panewki.
Burza o osiągi...
Gdybym chciał latać 250 km/h to bym nie kupił V-stroma.
Chodzi o przeznaczenie moto by dobrać pod gusta.
W niedzielę przypadkowo na parkingu podjechał gość nowiutką 650'tką.
Gadka szmatka. On nie jeździł nigdy na tysiącu a ja na supernowoczesnym 650.
Zamiana na 20 km.
Moje odczucia: cicho jak w katedrze, łagodnie, super wyważona, hamulce ogień, wykonuje polecenia jak hiszpańska pokojówka (na ten tychmiast), bajka do prowadzenia, przylepiona do drogi, olewa ostre przycięcie manety, biegi fajnie wchodzą, za dużo info na telewizorze
Jego odczucia: fajnie ryczy jak odkręcisz, wibracje duże i niefajne, czuć moc barrrdzo, wysoko środek ciężkości (raz go zakołysało przy manewrach na stacji to myślałem że paciaka zaliczy), "turbo dziura" - małe odkręcenie brak reakcji, centymetr dalej jaja urywa, hamulce kiepskie (!!!), wysoka sucz (9 cm w siodle to jest różnica).
To na drogach podbeskidzia więc 100 km/h max. było.
Chcę namówić moją panią na moto.... 650 to jednak zbyt dużo na nią i się boi.
Powracam więc do sprawy 250ccm czy coś innego damskiego ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szuler57
A



Dołączył: 30 Cze 2016
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Słupska

PostWysłany: Wto 20:22, 12 Wrz 2017    Temat postu:

Jak będzie jeździć solo to myślę iż 250 całkowicie wystarczy. Poczekaj aż pojawią się, postaraj przejechać i będziesz wiedzieć najlepiej. Teraz jakakolwiek dyskusja o zaletach/wadach DL250 jest bezcelowa bez żadnej praktycznej wiedzy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szuler57 dnia Wto 20:23, 12 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 719
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:27, 12 Wrz 2017    Temat postu:

Pepo: Na pierwszy motocykl dla kobitki nie upierał bym się na "adwenczera". Zawsze to jednak i dalej od ziemi i większa masa niż w przypadku nakeda.
Sporo Pań zaczynało od Hondy CB500 lub Suzuki GS500. Owszem to nakedy ale bardzo łagodne, tanie jak barszcz i potwierdziły swoją solidność. Jeżeli 500cm3 działa nadal paraliżująco to fenomenalnym motorkiem jest Honda VTR250 - wygląda jak mini ducati, sam bym kupił na miasto ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek_J
Motocyklista



Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic

PostWysłany: Śro 5:38, 13 Wrz 2017    Temat postu:

szuler57 napisał:
130 na Maluchu (małe Varadero) to wartość nieosiągalna.

Daję Ci słowo honoru, że owszem, osiągalna i to w stabilny, bezpieczny sposób, a silnik często tak traktowany przez prawie 3 lata nie sprawiał jakichkolwiek problemów. I tyle w temacie, bo faktycznie odbiegliśmy od zasadniczego tematu wątku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:08, 13 Wrz 2017    Temat postu:

Dla kobitki fajna jest cbf 500 lub 600 mega fajne i łatwe do ogarnięcia, kilka znajomek na tym śmiga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goddard
Motocyklista



Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 494
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z Krakowa i Zielonek

PostWysłany: Śro 17:08, 13 Wrz 2017    Temat postu:

Ja tez bym poszedl w CB500

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:12, 13 Wrz 2017    Temat postu:

Posty lecą a dl250 jak nie było tak nie ma ani widu ani słychu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 3:36, 26 Wrz 2017    Temat postu:

bo ani widu alni słychu tego moto u importera...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motokras dnia Wto 3:36, 26 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1Marek1
A1



Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Krzeszowice

PostWysłany: Nie 19:18, 26 Lis 2017    Temat postu:

No i pojawiła się 250 u dilera. Wyglada w realu tak jakos niepowaznie lub damsko jak kto woli. Jak na swoja pojemnosc jest dość ciężka. Jest też dosc wysoka. W sumie mnie nie przekonała, gdybym celował w te pojemności to wolałbym Versysa 300 ze wzgledu na wieksza moc.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1Marek1 dnia Nie 19:27, 26 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 11:15, 28 Lis 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

nie wiem jeszcze jak jeździ ale jest fajny. lampa na żywo wygląda bardzo przyjemnie. jak do tej pory wszyscy którzy widzieli nie powiedzieli żadnego złego słowa o tym motocyklu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luthorhuss
A



Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:05, 28 Lis 2017    Temat postu:

a o cenie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 9:48, 29 Lis 2017    Temat postu:

cena była znana... nikogo nie zabiła Wink więc myślę ze chyba jest ok... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin