|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrs
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 22:14, 30 Gru 2011 Temat postu: Suzuki w Uwaga Pirat |
|
|
W dzisiejszym wydaniu Uwaga Pirat na TVN Turbo (nie wiem czy powtórka czy nie) wystąpiła suzi
Warszawa, zatrzymanie na podstawie przekroczenia głośności... pomiar wykazał 114 db przy obrotach 6000. Ja się pytam jak te pomiary są robione i czy zgodnie z prawem?
Kierowca powiedział, że motocykl odebrał z salonu na Piasecznie (stan licznika 4300 km) a tłumik był modyfikowany w tym że salonie tylko pod względem wizualnym.
Policja wystawiła mandat 200 zł i zatrzymała dowód rejestracyjny...
ps. przy okazji kierowca pozdrowił Młodego i Majora ( pozdrowienia, jak ładnie zaznaczył, kosztowały po 100 zł na osobę )
edit: odcinek dostępny na nTV (sezon 7 odcinek 3)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qrs dnia Sob 12:40, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 0:10, 31 Gru 2011 Temat postu: Re: Suzuki w Uwaga Pirat |
|
|
qrs napisał: | zatrzymanie na podstawie przekroczenia głośności... pomiar wykazał 114 db przy obrotach 6000. Ja się pytam jak te pomiary są robione i czy zgodnie z prawem? | W moim jest (a w zasadzie w każdym DL-u) tabliczka na ramie z podaną głośnością przy bodajże 4000 obr/min.
Cytat: | tłumik był modyfikowany w tym że salonie tylko pod względem wizualnym. | Hahahaaa... jedzie mi tu czołg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11:40, 31 Gru 2011 Temat postu: Re: Suzuki w Uwaga Pirat |
|
|
qrs napisał: | ps. przy okazji kierowca pozdrowił Młodego i Majora ( pozdrowienia, jak ładnie zaznaczył, kosztowały po 100 zł na osobę ) |
Czyżby mnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel257
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Sob 12:25, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] od 28 minuty
Kolego ty widziałes kiedys DL na oczy Nie każdy motocykl z dużym S na baku to DL
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaster81
Motocyklista
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielbark/Szczytno
|
Wysłany: Sob 16:10, 31 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Siemka, w styczniowym 'Świecie Motoc...' jest opisane dokładnie w jakich warunkach i przy jakich obrotach powinien być dokonywany taki pomiar. Większość ludzi robią w bambuko albo sami dokładnie tych przepisów nie znają. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Nie 13:14, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
To jak już zakupiłeś ŚM i przeczytałeś to podziel się z nami tą cenną wiedzą - w jakich warunkach i przy jakich obrotach, wszystkim się przyda.
Tekst o modyfikacji "pod względem wizualnym" wart uczestniczki... top model:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcz
Motocyklista
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 16:54, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
MaG na jedno z Twoich pytań jest odp na tabliczce znamionowej moto
Ile dB przy jakich obrotach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marcz dnia Nie 16:56, 01 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Nie 18:04, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Fabryczną normę znam, ale do tego mi artukuł w SM niepotrzebny, ciekaw jestem co w nim jest zwarte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qrs
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:24, 01 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
powinni wykonywać pomiar wg informacji zawartych na tabliczce znamionowej o czym już pisałem tutaj
jeśli kiedyś mnie zatrzymają na taki pomiar to będę upierać się aby ów pomiar odbywał się właśnie przy 4400 obrotów...
edit:
trochę teorii
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Dz. U. nr 227 poz. 2250
Załącznik nr 3
Cytat: | Ustawienie mikrofonu
§ 8. 1. Mikrofon powinien być ustawiony tak, aby:
1) jego wysokość nad powierzchnią obszaru pomiarowego była równa wysokości końcówki wylotu rury wydechowej pojazdu, jednak nie mniejsza niż 0,2 m;
2) był skierowany w stronę końcówki wylotu rury wydechowej i odległy od niej o 0,5±0,01 m;
3) oś jego maksymalnej czułości była równoległa do powierzchni obszaru pomiarowego i tworzyła kąt 45 ±10°, z płaszczyzną pionową przechodzącą przez oś kierunku wylotu wydechu, zgodnie z rys. 1 i 2.
Wykonanie pomiarów
§ 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej, odpowiadającej 75% prędkości obrotowej mocy maksymalnej (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest większa od 5 000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50% prędkości obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału przyspieszenia).
2. Dopuszcza się określanie prędkości obrotowej silnika przy wykorzystaniu sprawnego wskaźnika obrotów zamontowanego na pojeździe.
3. Należy wykonać co najmniej trzy pomiary następujące po sobie. Pod uwagę bierze się tylko te zmierzone wartości, które zostały uzyskane z trzech następujących po sobie pomiarów, nieróżniących się od siebie o więcej niż 2 dB. Pomiary należy prowadzić aż do uzyskania trzech wartości spełniających powyższy warunek. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez qrs dnia Pon 12:37, 02 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kiler
A2
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 1:41, 09 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
wychodzi mała luka w przepisach
każdy kto ma moto z silnikiem diesla może hałasować ile wejdzie bo nie ma normy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|