|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Nie 12:05, 25 Sie 2013 Temat postu: Odwieczne pytanie: Można wyprzedzać w korku? |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 16:56, 25 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Można wyprzedzać w korku? | Omijać Dober, omijać.
Przynajmniej materiał video o tym traktuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Nie 18:37, 25 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dla mnie to omijanie, ale wez i wytlumacz to puszkarzom
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pon 10:15, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Zwróćcie uwagę na padające wielokrotnie słowa: " moim zdaniem " Tych zdań to mamy kilka, nawet wśród stróżów prawa. Moje życie zawodowe nauczyło mnie literalnego czytania i stosowania prawa. Nie mamy jednoznacznych rozstrzygnięć poruszanych kwestii. Tak naprawdę tylko sąd mógłby zinterpretować sytuację. Z tym, że w naszym kraju jeden sąd zinterpretuje prawo tak, a drugi odwrotnie. Szkoda, że nie mamy precedensu, tak jak Amerykanie, kiedy to decyzja sądu staje się obowiązującą wykładnią. Tak więc bierzemy zawsze odpowiedzialność na siebie. Trzeba mieć tego świadomość. Tak więc z rozsądkiem i ostrożnie, ale jednocześnie jasno dla innych użytkowników drogi i zdecydowanie.
Niestety będą się mieszać do tej kwestii ubezpieczyciele, którzy będą szukać takich interpretacji prawa by w danym przypadku nie wydać kasy.
Prawo powinno być precyzyjne. A jest precyzyjne w zupełnie odmiennych przypadkach.
Pierwszy: gdy jest bardzo ogólne i dopuszcza się zdrowy rozsądek i szeroką odpowiedzialność obywatela za jego czyny.
I drugi: gdy jest bardzo, bardzo precyzyjne i opisuje prawie wszystkie możliwe sytuacje. Ale coś takiego jest bardzo trudne do stworzenia.
Kwestia jest dyskusyjna.
Dla mnie interpretacja "zajętości" pasa ruchu jest naciągana.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Pon 10:20, 26 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 10:54, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
chmarnik napisał: | Dla mnie interpretacja "zajętości" pasa ruchu jest naciągana. | Wręcz wydaje się śmieszna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agentczor
Motocyklista
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 11:54, 26 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Dopisz komentarz do postu Wysłany: 2013-07-13, 13:36 Rozwiewamy wątpliwości: co wolno motocyklistom?
Wyprzedzanie pojazdów sunących w korku
Lawirowanie motocyklem między autami sunącymi w korku jest ryzykowne, ponieważ kierowca może nie zauważyć jednośladu. Wbrew niektórym opiniom, przepisy nie zabraniają takiego manewru, nawet w ramach jednego pasa ruchu (o ile motocykl i samochód mieszczą się na tym pasie). Trzeba jednak pamiętać, że jednoślad nie może najeżdżać na linię ciągłą i wymuszać pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu.
Wyprzedzanie przy linii ciągłej
Wyprzedzanie samochodu przez motocyklistę może się odbyć w ramach jednego pasa ruchu. Kierowcy jednośladów często wykonują ten manewr przy linii ciągłej, co według niektórych osób jest wykroczeniem. Tymczasem na linię ciągłą nie można najeżdżać oraz jej przekraczać. Jednak sama w sobie nie oznacza ona zakazu wyprzedzania. Gdy zachowana jest bezpieczna odległość od innego pojazdu, motocyklista może wyprzedzić przy linii ciągłej.
Omijanie stojących samochodów
Wielu motocyklistów przeciska się między stojącymi w korku autami, omijając w ten sposób zator. Zdaniem niektórych kierowców, jest to niezgodne z prawem. Jednak przepisy nie zabraniają motocyklistom omijania samochodów. Muszą tylko pamiętać o zachowaniu prawidłowego odstępu oraz w trakcie manewru nie mogą najeżdżać na linię ciągłą. Jeśli motocyklista podczas omijania uszkodzi pojazd, zostanie uznany za winnego kolizji.
Jazda na jednym kole
To skrajny brak odpowiedzialności ze strony motocyklistów - głównie kierowców "ścigaczy". Nigdy nie ma pewności, czy motocyklista nie przewróci się i nie wpadnie wprost pod koła prawidłowo jadącego samochodu. Jazda motocyklem na jednym kole jest zabroniona. W zależności od sytuacji, policjant może ją potraktować jako nieprawidłowe korzystanie z pojazdu lub jako stworzenie zagrożenia w ruchu drogowym (albo oba te wykroczenia na raz).
Zbyt szybka i ryzykowna jazda
Kierowca, który np. włącza się do ruchu czy zmienia pas ruchu, nie zawsze ma szansę zauważyć pędzącego motocyklistę, a w związku z tym może wymusić na nim pierwszeństwo. Jeśli dojdzie do wypadku, gdzie auto wymusiło pierwszeństwo przejazdu, policja powinna sprawdzić, czy "sprawca" miał szansę zobaczyć zbliżający się motocykl. Jeśli nie miał (motocykl jechał zbyt szybko), kierowca samochodu nie powinien odpowiadać za zdarzenie.
Jazda na światłach drogowych
Nawet w dzień światła drogowe motocykla potrafią mocno razić. Właściciele jednośladów, którzy oślepiają innych kierowców, myślą tylko o sobie. Na pewno nie wpływa to na bezpieczeństwo. Świateł drogowych można używać od zmierzchu do świtu na nieoświetlonych drogach, o ile nie oślepia się nadjeżdżających z przeciwka kierowców lub kolumn pieszych. Motocykliści nie mogą ich używać w dzień pod pozorem poprawy swojego bezpieczeństwa.
Używanie głośnego wydechu
Według właścicieli motocykli, głośny wydech zapewnienia im większe bezpieczeństwo. Nawet jeśli nie są widoczni, to przynajmniej ich słychać. Nie można jednoznacznie wskazać, czy głośny wydech poprawia bezpieczeństwo. Przepisy określają, że silnik motocykla może emitować do 94 dB (dla pojemności do 125 cm3) lub do 96 dB dla większej jednostki. Jeśli parametry nie są spełnione, jednoślad nie może być używany na drodze publicznej.
Jazda lewym pasem lub środkiem pasa
Motocykliści prawie nigdy nie jeżdżą prawym pasem. O ile poruszają się szybko, nie stanowi to problemu. Gorzej, gdy motocyklista wlecze się, utrudniając ruch. Kodeks ruchu wymaga od każdego kierowcy (w tym motocyklisty), aby poruszał się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jazda lewym pasem ruchu, jeśli prawy jest wolny, to wykroczenie. Trzeba jednak pamiętać, że czasem prawy pas jest dziurawy, co dla motocyklisty jest szczególnie niebezpieczne.
Jazda na wprost pasem do skrętu
Motocykliści nie zawsze zdają sobie sprawę, że jadąc na wprost pasem do skrętu zajeżdżają drogę prawidłowo poruszającym się kierowcom, którzy mogą nie spodziewać się takiego manewru. Jazda na wprost pasem służącym do skrętu to wykroczenie. W praktyce dopuszcza się wjechanie na taki pas w celu wyprzedzenia innego pojazdu, pod warunkiem, że uda się z niego zjechać, zanim zacznie się linia ciągła oddzielająca go od sąsiedniego pasu ruchu.
Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|