Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

hardkorowy egzamin
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Śro 23:50, 24 Kwi 2013    Temat postu: hardkorowy egzamin

ciekawostka az włos jeży się na głowie [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PETER dnia Czw 0:29, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 0:09, 25 Kwi 2013    Temat postu:

błagam, hardkorowy, błaaaaagam Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Czw 0:29, 25 Kwi 2013    Temat postu:

ops

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 0:40, 25 Kwi 2013    Temat postu:

rommel - przeczytałeś artykuł ?

Faktycznie takie FZ1 może porwać.
Miałem takiego na weekend ale z PC około 180 kucy.

Bałem się go strasznie - nie wiem czy był bym wstanie wsiąść na to tuż po 20 jazdach na YBR Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 7:09, 25 Kwi 2013    Temat postu:

chodziło o tytuł tematu, kolega napisał "chardkorowy" Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 7:52, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Wolne Miasto Gdańsk.
W komentarzach ktoś napisał, że FZ już przeszlifowany na placu i jest w serwisie. W egzaminach przerwa...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Czw 8:52, 25 Kwi 2013    Temat postu:

no nie jest to szczęśliwy wybór ale nie dramatyzujmy xD

sporo wordów wybrała Gladiusa jako zachowawczy damski motocykl Smile
Fakt trzeba pamiętać że każdy powinien mieć możliwość przystąpienia do egzaminu i jego zdania. To chyba najlepszy wybór. Zarówno jeśli chodzi o cenę zakupu jak i obsługę.

żeby kursant jeździł po placyku takim sprzętem jak FZ 1 to musiałby on być zdławiony i odpowiednio wyregulowany co się mija z celem.

Z drugiej strony pamiętajmy że ludzie na kat A z założenia powinni mieć już spore doświadczenie ale... to w teorii...

znam dwóch egzaminatorów i to są rozsądni ludzie, dla których jazda egzaminacyjna na mieście jest często większym stresem jak dla adepta.

w powyższym przypadku kogoś poniosło po prostu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Czw 10:33, 25 Kwi 2013    Temat postu:

torchio napisał:
(...)w powyższym przypadku kogoś poniosło po prostu Smile

Nazwijmy sprawę po imieniu. Kogoś nie poniosło, tylko ktoś jest totalnym debilem! I nie jest to obelga, tylko diagnoza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 10:52, 25 Kwi 2013    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
(...)FZ już przeszlifowany na placu i jest w serwisie. W egzaminach przerwa...


jak dla mnie informacja dnia Very Happy Very Happy Very Happy (o ile to prawda)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Czw 11:46, 25 Kwi 2013    Temat postu:

SoH oj tam oj tam w PL nie takie rzeczy sie juz działy...

u nas w Pszcyznie budują nam obwodnicę... budują zaje**e firmy strabag i mota-engil więc nie wujek i s-ka ... Wszytsko szło super szybciej niż się zakładało i co?

i qwno!!!
Firma projektowa Egis Poland Sp. z o. o. popełniła błędy w obliczeniach i źle zaprojektowała niektóre elementy wiaduktu węzła obwodnicy z DK 1
Sad

za malo i złego zbrojenia policzyli (komputer policzył, oni dupnęli sie wpisując w arkusz) i trzeba będzie rozbierać.

Oczywiście projektant bez dodatkowych kosztów zrobił nowy projekt - zamienny.

[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz nie ma kasy na rozebranie i postawienie nowych elementów... bo Zarząd dróg Wojewódzkich chciał żeby mota-engil zrobiła to po taniości i sie nei dogadali bedzie przetarg i wszystko jak zwykle w PL Sad

A z WORDami zawsze były cyrki bo to Państwo w Państwie... W którymś WORDZie był przetarg na auta i właściciel salonu dał yariski za 1 PLN miesięcznie czy dziennie leasingu jak wymieniali auta. Oczywiście nauki jazdy kupić musiały albo wypożyczyć na normalnych zasadach xD


Tutaj penwie też ktoś bardzo chciał mieć FZ1 albo ktoś złożył dobrą ofertę...
FZ1 jest w sumie moto ulicznym a nie supersportem
mogli przecież dać R1, haykę czy coś innego...
Może ktoś jest debilem ale na pewno na tym nie stracił Smile

W Tarnowie sie chwalą nowymi zakupami: Kawasaki ER - 6N zdłwione i normalne [link widoczny dla zalogowanych]!aktualnosci
też fajny wybór...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Czw 18:41, 25 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Czw 20:06, 25 Kwi 2013    Temat postu:

FZ1 jest motocyklem tymczasowym bo nie wyrobili się z przetargiem a podobno ten akurat mieli na stanie w ośrodku. Może mało rozsądnie ale jak najbardziej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Transportu. Docelowo pojawi się zapewne jakaś 600- tka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Czw 22:45, 25 Kwi 2013    Temat postu:

torchio napisał:

FZ1 jest w sumie moto ulicznym a nie supersportem
mogli przecież dać R1


FZ1 ma silnik od R1.
R1 nie dali bo po szlifie dużo plastiku do wymiany Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 22:51, 25 Kwi 2013    Temat postu:

torchio napisał:
W którymś WORDZie był przetarg na auta i właściciel salonu dał yariski za 1 PLN miesięcznie czy dziennie leasingu jak wymieniali auta. Oczywiście nauki jazdy kupić musiały albo wypożyczyć na normalnych zasadach xD


Rzeszów - Hyundaie a nie yariski, 1 zł za miesiąc za auto.

Potem autoszkoły kupią, a także sporo ludzi(głównie kobiet, nauczyły sie na takim to takim jeździć będa).

Takim sposobem popularny w WORDach jest i będzie gladius - najgorzej sprzedające się gówno suzuki, skobieciałe sv 650 bedzie musiało być zakupione przez motoszkoły. Takim oto sposobem suzuki wyzbywa się rzęchów z salonów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 0:59, 26 Kwi 2013    Temat postu:

WORDy wybrały gladiusa, bo tak były ustawione warunki przetargu, wiem to od pracownika ośrodka na Bemowie. Jeżeli jednym z warunków było, że silnik ma być w układzie V2 o kącie rozwarcia 90st, no to sorry, co niby innego mieli wybrać? Razz Do wyboru był jeszcze ducati monster i jakieś motoguzzi Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pią 6:33, 26 Kwi 2013    Temat postu:

skov napisał:
FZ1 jest motocyklem tymczasowym bo nie wyrobili się z przetargiem a podobno ten akurat mieli na stanie w ośrodku.

po co w ośrodku FZ1 mieli? skoro nie wykorzystywali go potencjalnie do pracy. Czyli taka fanaberia bo ktoś sobie lubił pojeździć Smile

rommel napisał:

Takim sposobem popularny w WORDach jest i będzie gladius - najgorzej sprzedające się gówno suzuki, skobieciałe sv 650 bedzie musiało być zakupione przez motoszkoły. Takim oto sposobem suzuki wyzbywa się rzęchów z salonów.

gladius jest zajebistym motocyklem do nauki. Lepszy od starej SVki - dlatego tak bardzo polecany kobietom.

Ja zdawałem na CBF250 a ucyzłem się na starym virago. Gdybym miał możliwość to chciałbym sie uczyć na Gladiusie bo łatwy w opanowaniu, wybacza wiele a najbardziej przypomina normalny motocykl.
chociaż po zdaniu egzaminu już bym na niego nie wsiadł Smile

lasooch napisał:
WORDy wybrały gladiusa, bo tak były ustawione warunki przetargu, wiem to od pracownika ośrodka na Bemowie. Jeżeli jednym z warunków było, że silnik ma być w układzie V2 o kącie rozwarcia 90st, no to sorry, co niby innego mieli wybrać? Razz Do wyboru był jeszcze ducati monster i jakieś motoguzzi Razz

w PL wszystko możliwe ale ja bym uważał z twierdzeniem że jak coś jest ustawione w przetargu to tak musi być. Parę lat temu przejechała się na tym policja. Miał być passat, chcieli mieć znowu VWeje i co wskoczył z niską ofertą jakiś dealer alfy. Miał problemy z zapewnieniem felg stalowych do zimówek...ale poradził sobie chyba z felgami z C4. Co prawda koła sie im odkręcały ale przetarg wygrał.
Poza tym monsterek byłby też super rozwiązaniem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Pią 6:34, 26 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pią 9:14, 26 Kwi 2013    Temat postu:

lasooch napisał:
WORDy wybrały gladiusa, bo tak były ustawione warunki przetargu, wiem to od pracownika ośrodka na Bemowie. Jeżeli jednym z warunków było, że silnik ma być w układzie V2 o kącie rozwarcia 90st, no to sorry, co niby innego mieli wybrać? Razz Do wyboru był jeszcze ducati monster i jakieś motoguzzi Razz


warunki przetargu są oficjalnie dostępne i nie ma tam mowy o układzie V i kącie rozwarcia tym bardziej.

[link widoczny dla zalogowanych]

załącznik A i B ( na końcu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pią 13:47, 26 Kwi 2013    Temat postu:

skov, fajnie rozpisany przetarg. szerokie widełki a dostawcy nawet pewnie mogliby je naciągnąć.

Gladius wygrywa bo jest tani. normalna cena katalogowa ok 29 000 pln dla ośrodka wordowskiego pewnie poniżej 25 tys.

Fajne byłyby 500tki np. cb500 ale w zamówieniu było ze min 600.
Z sześćsetek moim zdaniem najlepsyz i najtańszy wybór. Bo crossrunner swoją drogą fajne moto takie lekkie to kosztuje sporo więcej niz DL nowy :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pią 15:12, 26 Kwi 2013    Temat postu:

ciekawym posunięciem był wymóg wyświetlacza biegów co znacznie zawęża wybór.Ceną bym się nie sugerował bo jak ktoś już wcześniej wspomniał może być to nawet 1zł (dla WORD). U mnie wybrali YAMAHĘ XJ6N z ABS 600 cm3.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:17, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Ludzie FZ1 na naukę jazdy to pomyłka.To musiał wymyślić jakiś idiota.
Daję głowę i wiem co mówię z wieloletniego doświadczenia że Gladius też nie jest dobrym moto na pierwszy raz.Ustawa nie dopuszcza szkolenia na mniejszych pojemnościach.
Kto z was zaczynał na takim moto,zapraszam na sprawdzian na placu
a okaże się że wielu z nas nie zaliczy obecnego egzaminu dla pierwszaków Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Sob 2:14, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Herman ale czasy sie zmieniły ... i kategoria A właśnie dotyczy cięższych i mocniejszych motocykli. po drodze masz jeszcze A1 i A2.

paranoją to właśnie było uczenie na A na 125 i egzamin na 125 lub 250. Natomiast pierwszy zakup to R1 Smile
FZ1 jest (a może raczej był) moto tymczasowym do egzaminowania nie nauki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 7:25, 27 Kwi 2013    Temat postu:

ja zaczynałem od shadow 500, potem była Pegaso 650... Nigdy nie jeździłem na mniejszych pojemnościach Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 8:31, 27 Kwi 2013    Temat postu:

torchio,
ja rozumiem że czasy się zmieniają i nie napisałem że egzaminy powinny odbywać się na 250.
Chodzi mi tylko o to ,że na kursie powinno być stopniowanie moto a nie pierwsza jazda na 650.(np.4h 125,4h250,12h650)a tego ustawa nie dopuszcza.
Tak myślałem że zaraz ktoś napisze że zaczynał na 1000.
Ja widziałem już nie jeden raz jak człowieka poniosło moto 250 i w coś wywalił na pełnej pycie,pożyjemy zobaczymy co będzie.
A co z drobnymi osobami które chcą jeździć na niższych motocyklach o większej pojemności?,mają robić A1
kat.A2 to ten sam gladius,ta sama wysokość i ta sama waga tylko moc ograniczona.
Tyle,jadę sobie pojeździć Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Sob 18:25, 27 Kwi 2013    Temat postu:

Nie popadajcie w paranoję. W szkołach mają motocykle o różnych pojemnościach, bo uczą też na A1 i A2 i nikt kursanta nie posadzi na pierwszą godzinę na placu na Gladiusa. Sprawdzone w tym tygodniu praktyce w LINII przy Promenadzie - mają już nowe Gladiusy, ale jeżdżą na nich Ci, którzy wcześniej w stopniu elementarnym ogarniali na placu 125 i 250.
Gladius jako egzaminacyjny na A jest IMO rozsądnym wyborem, dosiąść go mogą nawet osoby o wzroście poniżej 160cm. A że nie jest to 250cm3 jak kiedyś to logiczne - kat.A jest jednak na większe sprzęty.
News o FZ1 - pierwsza klasa, mam nadzieję, że nikt się na egzaminie nie połamał przez debila z PORDu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 19:49, 27 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 11:05, 28 Kwi 2013    Temat postu:

HERMAN to jest egzamin i nie popadajmy w infantylność. To jest egzamin. Nowa formuła to zdawanie na A na normalnym motocyklu. NIKT nie zmusza nikogo żeby miał kat A. Na prawdę wiele osób całe życie jeździ na naszym odpowiedniku A2. Sam jak szukałem moto w Niemczech widziałem wiele zdławionych, od pierwszego właściciela i to dobre kilkuletnie egzemplarze.
To tak jakby na kat CE kazać zdawać Sprinterem z dużą przyczepą. Teoretycznie do tego zestawu trzeba mieć C+E ale taki kierownik od następnego poniedziałku wsiądzie na ciągnik siodłowy.
Musimy się przyzwyczaić do nowych praw jazdy,nowych kategorii etc. tak jak powiedziałem czasy się zmieniają... To co było wcześniej było złe i całkowicie nieefektywne. Jak był zepsuty 250 to ludzie zdawali na 125 egzamin na kategorie która uprawniała ich na jazdę bez ograniczeń.

MaG napisał:
Nie popadajcie w paranoję. W szkołach mają motocykle o różnych pojemnościach, bo uczą też na A1 i A2 i nikt kursanta nie posadzi na pierwszą godzinę na placu na Gladiusa. Sprawdzone w tym tygodniu praktyce w LINII przy Promenadzie - mają już nowe Gladiusy, ale jeżdżą na nich Ci, którzy wcześniej w stopniu elementarnym ogarniali na placu 125 i 250.
Gladius jako egzaminacyjny na A jest IMO rozsądnym wyborem, dosiąść go mogą nawet osoby o wzroście poniżej 160cm. A że nie jest to 250cm3 jak kiedyś to logiczne - kat.A jest jednak na większe sprzęty.


moim zdaniem nikt rozsądny w szkole jazdy nie da wsiąść na normalny motocykl dopóki nie pojeździ trochę na czymś mniejszym żeby sie obeznać z jednośladem albo przypomnieć. Często ludzie w naukach jazdy nie grzeszą rozumem jak się przekonałem przy tym jak moja żona się uczyła ... ale nie są też szaleńcami i zależy im na sprzęcie swoim Smile

A Gladius jest na prawdę fajny ... wczoraj widziałem w Gliwicach taką parkę facet na CBR i dziewczynę na Gladiusie. Dziewczyna była drobna i niska i be3z problemu dawała radę.
Dla mnie Gladius na A zamiast CBF250 to super pomysł.

rommel napisał:
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/galeria/1832881,wypadek-w-katowickim-word-podczas-egzaminu-na-motocyklu,id,t.html
Very Happy

no wariotów nie brakuje... Jakby mu zabrali prawdo za punkty to by umiał jeździć. Stracił pewnie za coś innego. Cudem ze mu się nic nie stało... szkoda tylko motocykla, ludzi którzy przez niego nie zdawali bo egz. został przerwany itd. Ale taki człowiek niestety raczej potrzebuje pomocy specjalistycznej albo porządnego lania pasem xD
Dla mnie to kolejny powód dla tego że nowy egzamin ma lepsza formułę. Bo na 125 czy 250 by sobie poradził pewnie. Poza tym nowa ósemka jest na prawdę fajna... szersza i nie trzeba się trzymać bezsensownych linii z karty rowerowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:26, 29 Kwi 2013    Temat postu:

Z tego co się dowiadywałem to jest dwuletni okres przejściowy i można szkolić na mniejszych motocyklach.Problem jest jednak w tym że 250 nie zarejestrujesz na naukę jazdy ponieważ nie spełnia norm ustawy.A bez ważnego dowodu nie ma szkolenia.Po okresie przejściowym szkoląc na mniejszym moto łamiesz przepisy.Egzamin na gladiusie jest ok,chociaż myślę że kursant powinien mieć możliwość podstawienia własnej maszyny,obowiązek szkolenie od pierwszych godzin na 650 nie.System egzaminowania jaki obowiązuje w Polsce działa jeszcze tylko na Litwie.W innych krajach ue możesz podstawić pojazd do egzaminu.Ale to tylko moje zdanie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Wto 6:40, 30 Kwi 2013    Temat postu:

z tym własnym pojazdem to to jest problem ... w PL jest takie podejście z lat słusznie minionych że biedny homosovieticus musi mieć nadzór Państwa w każdej dziedzinie życia bo sobie nie poradzi. Ponadto uwielbiamy system korporacyjny i kliki zawodowe. Dlatego to sie u nas tak rozrasta.
WORDy to super prosperujące firmy. Do tego jeszcze mogą od miasta wydębić fajna działkę pod nowy obiekt etc.

W tym leży problem bo są kraje w których na kategorię B zdajesz na swoim samochodzie nie mówiąc o A. Nie wynika to z tego że chcą być frontem do klienta tylko że oszczędzają kasę. Przyjeżdża się swoim pojazdem z kierowcą lub wypożycza od nauki jazdy gdzie się uczyło i to by było u nas normalne.

U nas w ten sposób się zarabia kasę xD bo samochody w Wordach są zmieniane zbyt czterotakt że w szkołach nie zdążą się zamortyzować (dlatego coraz częściej opłaca się leasing). Suzuki też skoczy sprzedaż Gladiusów w całym kraju jak złoto.

Wszytko przez wrodzoną polską skłonność do robienia machlojek. Poza tym za mało zarabiamy jako europejczycy i każdy musi jakoś kombinować ... ;-(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:46, 03 Maj 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pią 11:40, 03 Maj 2013    Temat postu:

konra.dzik napisał:
http://www.tvn24.pl/polska-i-swiat,33,m/trudniej-dostac-prawko,322993.html

tendencyjne pitolenie bez sensu....

1. pierwszy problem to nauki jazdy z których 90% nie jest w stanie wyszkolić motocyklisty kat A bo sami instruktorzy nie jeżdżą i nie potrafią jeździć. To też pomoże bo albo się doszkolą albo rynek zweryfikuje i mniej ośrodków będzie oferować A.
Poza tym pokazywanie TDMa do nauki jazdy w szkole tej kobity i jej narzekanie jest właśnie żenujące. Sama sie ośmiesza pokazując coś takiego.
TDM to wysokie moto, które wyrywa nadgarstki jak się szybko rusza spod świateł.

2. Gladius to damski moto o przyzwoitej pojemności dużo wybaczający i idealnie nadaje sie do nauki.

3. nie każdy musi zdawać A.
pitolenie że teraz Ci biedni driverzy to chcieliby A a tak ciężko bo nigdy nie siedzieli na moto. Właśnie po to są nowe zasady by eliminować takie sytuacje że ktoś nigdy nie siedział zdał na 125 i kupuje sobie R1 bo to jego marzenie.
Niektórym osobom wystarczy kategoria A2 i poprzestaną na niej. A2 to 35 kW!!! Nasze DLe mają tylko 14 kW więcej. To całkiem przyzwoita moc.

4. lepiej żeby młody kierowca był uczony przez doświadczonego instruktora (kiedyś do tego dojdziemy) niż sam uczył się metodą prób i błędów albo płacił dodatkowo ciężkie pieniądze za kursy doszkalające


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pią 16:01, 03 Maj 2013    Temat postu:

Jest jeszcze problem z wysokością Gladiusów dla niektórych osób jest za wysoki np. dla mojej dziewczyny która chciała robić kat A i chyba zrezygnuje bo WORD nie ma teraz niższych motocykli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 16:20, 03 Maj 2013    Temat postu:

pawel257 napisał:
Jest jeszcze problem z wysokością Gladiusów dla niektórych osób jest za wysoki np. dla mojej dziewczyny która chciała robić kat A i chyba zrezygnuje bo WORD nie ma teraz niższych motocykli.


Oj tam, zaraz tam rezygnować.
Szpile na koturnach czyli +10 do wzrostu i jazda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pią 18:32, 03 Maj 2013    Temat postu:

mamy teraz taki okres, że wielu ma zaliczoną teorię na starych zasadach, która jest ważna 6 miesięcy i wszyscy walą na egzamin coby nie przepadła. A tu zonk, bo trzeba ogarniać motocykl. Szkoły na razie za bardzo jeszcze nie mają gdzie i czym szkolić nie wspominając o tym że instruktor jak sam nie umie to nikogo nie nauczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Sob 12:08, 04 Maj 2013    Temat postu:

pawel257 napisał:
Jest jeszcze problem z wysokością Gladiusów dla niektórych osób jest za wysoki np. dla mojej dziewczyny która chciała robić kat A i chyba zrezygnuje bo WORD nie ma teraz niższych motocykli.

Paweł a ile ma wzrostu?


skov napisał:
nie wspominając o tym że instruktor jak sam nie umie to nikogo nie nauczy.
to chyba największy problem niestety

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:11, 04 Maj 2013    Temat postu:

W kwestii egzaminu na placu manewrowym zauważyłem ostatnio jaszcze jeden problem.
O ile moim DL robię slalom szybki i omijanie przeszkody z określonymi prędkościami bez większego problemu, to motocyklami z gmolami wystającymi na boki po kilkadziesiąt cm nie jest to już takie łatwe.
Trzeba robić zdecydowanie większe łuki żeby nie potrącić słupka.
A motki szkoleniowe będą obudowane pancernie ,bo inaczej nie wytrzymają tygodnia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 22:40, 04 Maj 2013    Temat postu:

[quote="torchio"]
pawel257 napisał:
Jest jeszcze problem z wysokością Gladiusów dla niektórych osób jest za wysoki np. dla mojej dziewczyny która chciała robić kat A i chyba zrezygnuje bo WORD nie ma teraz niższych motocykli.

Paweł a ile ma wzrostu?


159cm ale na Gladiusie nie dostanie bo już się przysiadała.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 7:35, 05 Maj 2013    Temat postu:

może obniżenie kanapy cos pomoże i but z grubsza podeszwą... bo z tego co widzę to najniższe dziewczyny na gladiusach jeżdżące mają po 160 cm...
Na małym monsterze pewnie nie trzeba by było nawet obniżać..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 14:24, 05 Maj 2013    Temat postu:

Nie jest problemem obniżenie motocykla na którym będzie jezdzić sama tylko z Gladiusem na egzaminie którego nie obniżą bo nie przewiduje tego producent motocykli. Podejrzewam że gdyby obniżyli to stracą homologację

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 17:55, 05 Maj 2013    Temat postu:

moja Żaba ma 161 wzrostu i daje radę. niestety ale życie jest czasem brutalne i nie wszystko jest dla wszystkich - może niech robi na A1, pojeździ 125tką, i jak wyczuje motocykl, to z czasem dotykając ziemi jedną stopą będzie sobie radzić. Na Wordzie nikogo nie interesowało, że moja kobitka YBR 250 nie może zawrócić, bo ledwo nogami do ziemi sięgała, ale sobie poradziła. Dla mnie chorym było że kategoria A była robiona na malutkiej 125tce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 20:02, 05 Maj 2013    Temat postu:

Paweł ja bym sie zapytał jednak w wordzie tam też pracują ludzie. Yno trzeba pytać sie egzaminatora albo dyrektora ośrodka (lepiej to drugie) s nie pani z okienka bo te to nawet terminu egzaminu nie chcą przesunąć.

rommel no bo to było kuriozum, żeby robić A bez ograniczeń na 125tce. Mój dziadek jeździł na 125 w latach 50tych zanim przesiadł sie na osę 175 xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:02, 05 Maj 2013    Temat postu:

Niestety nie ma co pytać,przynajmniej na razie w Krakowie,już to przerabiałem.
Zgadzam się z Wami że zdawanie na 125 egzaminu na kat.A to też jakiś żart.Ale jak to u nas bywa nie może być dobrze.Dla osób niskiego wzrostu szczególnie pań zdawanie na wysokim moto to dyskryminacja.Po to w aucie jest regulacja wysokości fotela i ustawienie kierownicy żeby wszystkim było w miarę wygodniei bezpiecznie.
Kobitka, nawet jak jedną nogą dostanie do ziemi to i tak jest w zdecydowanie trudniejszej sytuacji.
Przeważnie masa moto to 4 razy masa kobitki.
Wydaje mi się,że ustawa zostanie zaskarżona i będą musieli coś zmienić Very Happy
Kobitki na motory Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:18, 05 Maj 2013    Temat postu:

Kobitki do łóżek Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pon 6:56, 06 Maj 2013    Temat postu:

Herman lepiej na motory niz na traktory Smile
BTW. Gladius nie jest wysokim i trudnym moto... Jedno z kilku moto dedykowanych dla kobiet właśnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejW
Motonita



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 9:51, 06 Maj 2013    Temat postu:

MOja ex. też nie może zdać teraz bo ma 158 cm, Gladiusza podpiera czubeczkiem palców, a i jazdy zrobione w starym systemie.

Zapytany WORD odpowiada, że nie ma możliwości, żadnego rozwiązania i koniec.

Moim zdaniem to łamanie praw obywatelskich, ale kto by się przejmował takim pierdołami w naszym państwie prawa. Proponowanie dorosłej osobie, która powinna mieć prawo uzyskać uprawnienie (bo na rynku są moto o odpowiedniej pojemności i wystarczająco niskie), żeby zdawała A1 itp... zakrawa na kpinę.

Czyli - jesteś niski, nie dostaniesz prawa jazdy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaciejW dnia Pon 9:54, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Pon 12:05, 06 Maj 2013    Temat postu:

Czemu niska osoba nie może podpierać się jedna stopa, za to pewnie? Ja mam 172cm i na DL'u tez podpieram się na palcach, jeżeli chce podeprzeć się dwiema nogami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejW
Motonita



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon 13:02, 06 Maj 2013    Temat postu:

Naprawdę uważasz, że kobieta podeprze "pewnie" 200 kg przechylając moto w jedną stronę, a nie utrzymując w równowadze 2ma nogami?, w 100% przypadków? I to początkująca? ..

SoH: Twój komentarz świadczy o braku realizmu eufemistycznie rzecz ujmując.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pon 16:15, 06 Maj 2013    Temat postu:

no idac tym tropem to jak moja ciotka zdawała w latach 60/70 to startowa z krawężnika żeby dotykać podłoża i tak tez się zatrzymywała... ale nie wiem czy o to chodzi XD

A z tymi 158 cm to coś dziwnego bo w sumie jak 160 niektóre dają radę to te 2 cm żeby robiło aż taka różnice. Czasem podeszwa w bucie ma tak grubość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rommel
Motocyklista



Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 16:43, 06 Maj 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam, 2 niskie kobitki w takich jeżdżą, kobiece, nigdy nie przemokły, i ejst troche podbicia(6cm). Jak za drogo - to nic nie poradze. Buty świetne, bezpieczne, moja Żaba ma od 4 sezonów i zero śladów zużycia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pon 17:09, 06 Maj 2013    Temat postu:

mojej żonie zakupiłem podobny wynalazek z SIDI. Tez ma obcas taki. W sumie nie potrzebowała być wyższa bo ma 176 ale akurat były w dobrej cenie

obcas cos jak w tych. Wydaje mi się że taki obcas da akurat te brakujace cm

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 21:37, 06 Maj 2013    Temat postu:

Moja nie ma 160 cm i na Gladiusa się przysiadała i... jest na kursie na A. To czy zda to inna sprawa, kwestia szkolenia, samozaparcia i odrobiny farta, ale sam wzrost jej w tym nie przeszkodzi.
Propozycja zdawania na A2 jest pozbawiona realizmu, bo na A2 też zdaje się Gladiusem tylko zdławionym do 34kW. Wysokość i waga są takie same jak na A...
WORD-y są zasypywane zapytaniami i niższe i lżejsze motocykle, o możliwość zdawania na własnym (np. z OSK) itp. i sami mówią, że pewne poprawki do ustawy będą potrzebne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 22:04, 06 Maj 2013    Temat postu:

MaciejW,MaG
trzymam kciuki za Wasze Panie,jak zdadzą to dajcie znać z czym było najwięcej problemu.
Ja niedługo będę miał info jak zdaje się w Kraku to się odezwę Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Wiadomości Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin