 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalagi
A
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 20:46, 06 Wrz 2016 Temat postu: Gmole Heed - ostrzeżenie |
|
|
Oryginalne gmole Heed model bunkier kupiłem do mojego małego DL-a (2014 rocznik) mają niecałe 2 lata i przejechane ok. 23000 km. Motocykl, a jestem jedynym użytkownikiem, nigdy nie uczestniczył w żadnym wypadku. Raz jeden rzuciłem się na borówki w lesie jadąc spacerowym krokiem, ale motocykl oparł się lewą stroną na kierownicy i pogniótł plastiki. Gmole nawet się nie zarysowały.
Dzisiaj natomiast zauważyłem, że lewy gmol oberwał się w miejscu spawu przy mocowaniu do ramy, a po prawej stronie już widać rdzę i mikropęknięcia na spawie, więc zapewne czeka go podobna historia.
Normalnie, postarałbym się załatwić sprawe z firmą i jestem pewien, że doszlibyśmy do polubownego rozwiązania, gdyż nie widzę winy po swojej stronie, ale za tydzień wyjeżdzam z rodziną na stałę zagranicę i nie mam czasu na maile, telefony i kurierów w obie strony, więc jutro zawożę do spawania.
Niemniej, chciałbym zwrócic uwagę tych, którzy posiadają takowe gmole, aby im się dokładnie przyglądneli.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 21:22, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
czyli pewnie korozja i nieustanne wibracje wykończyły spawy. Niedobrze, też mam Heed. Muszę się im przyjrzeć.
Bardzo cenny post.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michko
Motocyklista
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:40, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info, też sprawdzę. Chociaż moje sprawdziły się w boju i oprócz rys na zewnętrznej stronie doskonale ochroniły moto. Sladów jakichkolwiek pęknięć nie zauważyłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Wto 22:08, 06 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
To wylada na pekniecie zmeczeniowe (kruche pekanie) pewnie spowodowane powstaniem wad w materiale w procesie spawania. Tio zainicjowalo pekniecie. Dodatkowo wnikanie wody i pojawiajaca sie korozja przyspieszyly caly proces.
Cos na tych gmolach wisialo? Jakas dodatkowa masa? Bo musial tam rezonansik byc raczej, ze 2 lata i peklo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ARD
A2
Dołączył: 20 Cze 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: Śro 14:53, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
tez mam heed-a gmole. narazie OK.
Natomiast mam tez od nich płyte pod silnikiem, bardzo niepolecam... straszny szajs.. ma tylko walory estetyczne bo wytrzymałość zerowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalagi
A
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 19:40, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak to wyglądało po zdjęciu. Od spodu spaw przeżarty przez rdzę, a od góry pękła także rura.
@ Pyxis - do gumoli podczepiona była płyta aluminowa Suzuki. Wszystko montowane było w ASO. Nic innego gmole nie nosiły, dopiero w piątek zakładam halogeny.
Zleciało się 3 mechaników i debatowali. Ilu mechaników, tyle teorii:
- zły montaż
- bład przy spawaniu
- zbyt duże boczne napięcia
- niedopasowanie elementów (potem gmole gieli na imadle, żeby lepiej dopasowac do otworów montażowych)
- wibracje przenoszone z płyty pod silnikiem przez obejmę etc.
W jednym byli zgodni - to nie powinno się zdarzyć.
Pospawane i będę dalej obserwował. Jak się powtórzy, to pójdzie na złom.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalagi dnia Czw 8:56, 08 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Śro 19:47, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
A mozesz zrobic zblizenie i powieklszyc powierzchnie pekniecia. Na calym obwodzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalagi
A
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 20:01, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Pyxis napisał: | A mozesz zrobic zblizenie i powieklszyc powierzchnie pekniecia. Na calym obwodzie? |
Sugerujesz, żebym połamał już pospawany gmol?
Mam jeszcze drugie zdjęcie, ale to tyle.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pyxis
Motonita
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Strzegom (dolnośląskie)
|
Wysłany: Śro 20:09, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Szkoda. Takie pekniecia zmeczeniowe pozostawiaja charakterystyczny slad.
"Konsylium" mechanikow to bez watpienia ciekawe zjawisko, ale ja podalem Ci bardzo prawdopodobna przyczyne tego zjawiska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masi69
Motonita
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Śro 22:52, 07 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
. Miałem podobną sytuację ze swoimi.
Po wstępnej rozmowie telefonicznej i analizie zdjęć wyglądało że uznają reklamację, ale prosili o wysłanie gmoli do nich. Po oględzinach stwierdzili jednak, że to pęknięcie w wyniku mechanicznego obciążenia gmoli/upadku. Nic takiego nie miało miejsca. Wprawdzie motocykl był położony i oparty na gmolu, ale na parkingu przy prędkości 0. Z zewnątrz gmol był delikatnie porysowany a pęknięcie było w miejscu jakby gmole były rozciągane na zewnątrz - a nie ściskane. Pęknięcie było zaraz za spawem od góry ale nie przez całą rurę. Stwierdzili, że oni nie spawają i naprawiają takich uszkodzeń.
Gmole cały czas leżą w garażu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekol
A
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Czw 0:41, 08 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Uwaga odnośnie rdzy... nie ona była tutaj przyczyną. Pojawiła się dopiero po pęknięciu spawu. Rurka pękła jakiś czas później......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 19:37, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Gdzieś tu na forum opisywałem swoje negatywne doświadczenia z płytą pod silnik Heed do dl650, spawy pękały, nie dawały się poznawać ustawieniami do spawania aluminium, musiałem nitami łączyć na pęknięciach. Z givi czy moto letko nigdy nie miałem problemów. Od tamtej pory omijam akcesoria tej firmy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 21:58, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
Mam co prawda gmole Givi z którymi nie zauważyłem by coś się działo poza tym że raz uleciała mi śruba mocująca mocowanie i gmol zaczął strasznie wibrować... Ale to drobiazg.
Zastanawiam się z kolei czy ma sens zastosowanie oprócz gmoli crash pady...
Niedawno miałem mały ślizg na oleju przy niewielkiej prędkości i oczywiście gmole zadziałały, osłoniły z grubsza wszystko - ale przygięły się, zarysowały owiewkę, a klamka, migacz, i tak poleciały.. o obdartym secie pasażera i przygiętej osłonie dolnej silnika nie wspomnę..
Chyba zaryzykuję zakup i zobaczę jak się sprawuje.
Bo jak gmole przygięły się przy takim malutkim ślizgu to w przypadku czegoś konkretniejszego straty były by dużo większe..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pią 23:53, 09 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
antyks napisał: |
Zastanawiam się z kolei czy ma sens zastosowanie oprócz gmoli crash pady...
Chyba zaryzykuję zakup i zobaczę jak się sprawuje.
.. |
ale chyba nie chcesz specjalnie zaliczyc kolejnego slizgu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 0:02, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | antyks napisał: |
Zastanawiam się z kolei czy ma sens zastosowanie oprócz gmoli crash pady...
Chyba zaryzykuję zakup i zobaczę jak się sprawuje.
.. |
ale chyba nie chcesz specjalnie zaliczyc kolejnego slizgu ?  |
Tak zupełnie szczeże (ale nie mów nikomu) to tego poprzedniego też nie planowałem, co nie spowodowało że się nie zdarzył.
Niezbadane są wyroki boskie
Więc....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swistak
Motocyklista
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mińsk Mazowiejski
|
Wysłany: Sob 13:04, 10 Wrz 2016 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Gdzieś tu na forum opisywałem swoje negatywne doświadczenia z płytą pod silnik Heed do dl650, spawy pękały, nie dawały się poznawać ustawieniami do spawania aluminium, musiałem nitami łączyć na pęknięciach. Z givi czy moto letko nigdy nie miałem problemów. Od tamtej pory omijam akcesoria tej firmy... |
Po wypadzie do Rumuni też zauważyłem pęknięcia na spawach i jedno pękniecie na płycie jak by za krucha była na razie śmigam tak jak jest w zimę pospawamy ale płyty już bym nie kupił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzes771
A1
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: GLIWICE
|
Wysłany: Śro 21:22, 12 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Dzieki za info wiem czego nie kupie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomala vstrom
A1
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Wto 16:09, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
ja mam te same nic sie nie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gzub
A2
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 19:13, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Ja mam też komplet gmoli oraz płytę pod silnik Heed'a. Na razie mogę powiedzieć, że gmole przy slizgu przy prędkości około 50 km/h zdały egzamin i poza przytarciem gmola nic więcej się nie zdarzyło. Co do płyty pod silnik to minusem jest na pewno fakt, że zbyt mocno odstaje, moim zdaniem lepiej było by gdyby bardziej wchodziła pod silnik. Póki co złego słowa na heed'a nie mogę powiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fatboy
Motonita
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:46, 14 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
Mam gmole 4sezon i wszustko ok.Odpukac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raf76
Motocyklista
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: Pią 13:53, 24 Lut 2017 Temat postu: |
|
|
czekol napisał: | Uwaga odnośnie rdzy... nie ona była tutaj przyczyną. Pojawiła się dopiero po pęknięciu spawu. Rurka pękła jakiś czas później...... |
Zgadzam się w 100%
Prawdopodobnie był położony kiepski spaw i w wyniku naprężeń i drgań puścił. Rurka osłabiona z jednej strony i poddana tym samym naprężeniom skapitulowała za jakiś czas. To nie musi być wada wszystkich gmoli tej firmy (może spawacz miał wtedy kiepski dzień)
Nie chcę usprawiedliwiać tej firmy, ale może lekko uspokoić posiadaczy gmoli firmy Heed. Jednak zwracać uwagę na spawy zawsze warto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|