|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
torchio
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: silesia
|
Wysłany: Sob 18:31, 16 Mar 2013 Temat postu: zmiana zębatki |
|
|
czy zmiana zębatki na taką która ma kilka zębów więcej da znaczące rezultaty w osiągach DLa?
tzn. przyjmując ze moto będzie jeździć często z kuframi i pasażerem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 18:37, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
poczytaj trochę forum, potem doprecyzuj pytanie i wtedy pomożemy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Sob 19:14, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nawet nie napisałeś o jaką zębatkę ci chodzi. Ale w skrócie wygląda to tak jak założysz na przód większą niż masz to moto będzie mułowate na starcie i na niskich biegach i na pewno przełozy się to na większe spalanie. Jak się już rozbujasz to wtedy moto będzie szybciej jechało na mniejszych obrotach silnika.
Jak założysz większą na tył moto będzie zrywniejsze na starcie ale żeby szybko jechać będziesz musiał go wyżej kręcić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
max39
A
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lidzbark warmiński
|
Wysłany: Sob 19:53, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
WItka
jesienią założyłem 16stkę i na starcie i na niskich biegach praktycznie nie ma różnicy , ja nie czulem . Moto startowało bardzo ładnie a na dwójce nawet czasem podrywał koło do góry, przy 100 km/h miałem jakieś 800-1000 obrotów mniej i myślaem ze spalanie spadnie ale było raczej odwrotnie , wydaje mi sie że nieznacznie wzrosło.
Niestety z plecaczkiem i kuframi v/max to tylko 170-180 i ni grama wiecej, moto na wiekszej zebatce ma mniej mocy rzy wyzszych obrotach i tyle.
Generalnie myśłałem ze jak założę wieksza to mniej biegami bede mieszał i spalanie spadnie .....................no niestety .
Wróciłem do oryginału (15) i spod świateł podobnie ale na wyższych biegach jednak lepiej daje rade no i w pełnym rynsztunku (ja, plecak, kufry) v/max podchodzi pod 200 bez żadnego problemu.
Ja jestem wyleczony z większej zębatki ...........................
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
torchio
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: silesia
|
Wysłany: Nie 8:12, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
chodziło mi o tylnYą ...
osoba która mi to polecała wspominała o nadprzyrodzonych mocach hehehehe
ale konsekwencje nie za bardzo mi odpowiadają
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
max39
A
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: lidzbark warmiński
|
Wysłany: Nie 12:03, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No z tylną nie mam doświadczenia przy v-stromie
ale takie manewry działają podobnie
tyle że jak wiekszą założysz to moto mocniejsze a wolniejsze
i odwrotnie jak założysz mniejszą zębatkę
to akurat pamiętam z ustawien crossa, dawno temu .
Generalnie uważam że DL ma wystarczająco mocy i prędkości przy oryginałach, a spalania takimi zabiegami raczej nie poprawisz.
Dl jak na warunki drogowe świetnie się sprawuje, więc chyba nie ma sensu
poprawiać fabryki w tej kwestii.....
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max39 dnia Nie 12:06, 17 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
torchio
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: silesia
|
Wysłany: Nie 13:09, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
tez mi sie tak wydaje...
znajomy twierdził, ze on zawsze zmieniał (ale on pamięta ze starych czasów jeszcze) i że gwarantuje to przyrost mocy i dużo lepsze osiągi od samego dołu z większym obciążeniem.
poszukałem jeszcze wczoraj na innych forach i generalnie nie ma większego sensu bo nie jest to jakoś super zauważalne a niesie za sobą inne konsekwencje (top akurat na przykładzie Transalpa ale w DLu będzie podobnie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 19:31, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
oj chłopy, chłopy.
Max co za różnica czy masz doświadczenie z tylną czy przednią. Efekt ten sam. Duży DL ma przełożenia 16/42 fabryczne wiec zmiana na 14/42 daje to samo co 16/48. Reszta się zgadza moto jest wyrywne itd.
Torchio zmiana przełożenia nie ma wpływu na "gwarantuje przyrost mocy" tylko pozwala moc którą posiadasz efektywniej wykorzystać.
Kiedy warto skrócić przełożenia w DLu,
jak masz żyłkę sporowca
w mieście lubisz się ścigać lub i po agrafkach górskich
jak chcesz pobawić sie w palenie gumy, jazdę na kole itp
jak lubisz jazdę off
oczywiście nie mówie tu o jednym zębie na tyle bo to faktycznie nie jest super zauważalne, ale zmiana o 3-5 zębów z tyłu lub 2 z przodu da baardzo znaczący efekt i banana na twarzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 21:00, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: | Duży DL ma przełożenia 16/42 fabryczne wiec zmiana na 14/42 daje to samo co 16/48. |
Duży DL ma fabrycznie 17/41.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 21:06, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Mówiąc inaczej to tak, jak byś miał jeszcze półbiegi , tylko tak na stałe, bez możliwości zmiany w czasie jazdy. Większa zębatka z tyłu daje ci "pół" biegu w dół, mniejsza zębatka "pół" biegu w górę.
Pytanie tylko, kiedy opłaca ci się zmieniać "pół" biegu w dół, lub w górę Tym bardziej, że nie możesz tego zmieniać w czasie jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 23:21, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: | magrafb napisał: | Duży DL ma przełożenia 16/42 fabryczne wiec zmiana na 14/42 daje to samo co 16/48. |
Duży DL ma fabrycznie 17/41. |
Duży ma 17/42 fabrycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 23:29, 17 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: |
Duży ma 17/42 fabrycznie |
Instrukcja serwisowa mówi 17/41 (strona 1-8, ).
Liczyłem (bo ten temat już kiedyś był poruszany) w moim 1000 fabryczna zębatka na 41 zębów.
Wszyscy sprzedawcy zestawów napędowych oferują oczywiście 17/42.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 23:30, 17 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pon 1:36, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam też mam 17/41
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Pon 21:17, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam 17/41 , ja mam zamontowana 14/41 (z takim zestawieniem już kupiłem) - motocykl jest bardziej zrywny ale przekłamuje licznik o 20km przy prędkości 100 im szybciej tym większe jest przekłamanie. Wcześniej zapinam 6 i na serpentynach szczególnie przy zakrętach 180 stopni pokonuje je na 3 a jeżeli chodzi spalanie to nie ma znaczącej różnicy miedzi fabrycznym przełożeniem - sprawdzałem jadąc z innym DL o fabrycznym przełożeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 21:52, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
express napisał: | magrafb napisał: |
Duży ma 17/42 fabrycznie |
Instrukcja serwisowa mówi 17/41 (strona 1-8, ).
Liczyłem (bo ten temat już kiedyś był poruszany) w moim 1000 fabryczna zębatka na 41 zębów.
Wszyscy sprzedawcy zestawów napędowych oferują oczywiście 17/42. |
Przewertowałem instrukcje, serwisówki i nie znalazłem nic na temat ilości zębów. Mój był z GB i miał 42 z tyłu i wszyscy sprzedawcy, a już cztery napędy kupowałem jako właśnie fabryczny dawali tył 42 zęby.
41 zębów następnym razem spróbuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kempes
A1
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:43, 01 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam w 650 założony komplet 15/45 (poprzedni wlaściciel kupił łańcuch 116 ogniw zamiast 118 i musiał zmniejszyć tylną zębatkę) i jak czytam opisy kolegow to stwierdzam że moto wcale szybciej nie jedzie.Do 200 to może i dojdzie,ale na pewno nie przyjdzie mu to tak łatwo.Spalanie jest niewielkie miedzy 4 a 5 litrow.Przy następnej wymianie napewno powrócę do oryginalnego przełożenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiktor
A1
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Irlandia, Slupsk
|
Wysłany: Czw 21:24, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Sprzedawcy wciskaja 17-42 bo takie dedykowane sa w katalogach producentow zebatek do dl 1000. A tak jak kolega wczesniej wspomnial .Oryginalnie dl ma 17-41. Tak jest zapisane w ksiazce serwisowej. Ja mam u siebie 17-41 i licznik przeklamuje. licznik w dl 1000 zbiera signal o predkosci z przedniej zebatki. Tak wiec zakladajac 16 lub 15 to faktycznie bedzie "mniej palil" Bo I mniejszy dystans pokonany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|