Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zmiana zębatki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Sob 18:31, 16 Mar 2013    Temat postu: zmiana zębatki

czy zmiana zębatki na taką która ma kilka zębów więcej da znaczące rezultaty w osiągach DLa?
tzn. przyjmując ze moto będzie jeździć często z kuframi i pasażerem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 18:37, 16 Mar 2013    Temat postu:

poczytaj trochę forum, potem doprecyzuj pytanie i wtedy pomożemy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Sob 19:14, 16 Mar 2013    Temat postu:

Nawet nie napisałeś o jaką zębatkę ci chodzi. Ale w skrócie wygląda to tak jak założysz na przód większą niż masz to moto będzie mułowate na starcie i na niskich biegach i na pewno przełozy się to na większe spalanie. Jak się już rozbujasz to wtedy moto będzie szybciej jechało na mniejszych obrotach silnika.
Jak założysz większą na tył moto będzie zrywniejsze na starcie ale żeby szybko jechać będziesz musiał go wyżej kręcić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max39
A



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński

PostWysłany: Sob 19:53, 16 Mar 2013    Temat postu:

WItka
jesienią założyłem 16stkę i na starcie i na niskich biegach praktycznie nie ma różnicy , ja nie czulem . Moto startowało bardzo ładnie a na dwójce nawet czasem podrywał koło do góry, przy 100 km/h miałem jakieś 800-1000 obrotów mniej i myślaem ze spalanie spadnie ale było raczej odwrotnie , wydaje mi sie że nieznacznie wzrosło.
Niestety z plecaczkiem i kuframi v/max to tylko 170-180 i ni grama wiecej, moto na wiekszej zebatce ma mniej mocy rzy wyzszych obrotach i tyle.
Generalnie myśłałem ze jak założę wieksza to mniej biegami bede mieszał i spalanie spadnie .....................no niestety .
Wróciłem do oryginału (15) i spod świateł podobnie ale na wyższych biegach jednak lepiej daje rade no i w pełnym rynsztunku (ja, plecak, kufry) v/max podchodzi pod 200 bez żadnego problemu.
Ja jestem wyleczony z większej zębatki ...........................


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 8:12, 17 Mar 2013    Temat postu:

chodziło mi o tylnYą ...
osoba która mi to polecała wspominała o nadprzyrodzonych mocach hehehehe

ale konsekwencje nie za bardzo mi odpowiadają

dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
max39
A



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: lidzbark warmiński

PostWysłany: Nie 12:03, 17 Mar 2013    Temat postu:

No z tylną nie mam doświadczenia przy v-stromie
ale takie manewry działają podobnie
tyle że jak wiekszą założysz to moto mocniejsze a wolniejsze
i odwrotnie jak założysz mniejszą zębatkę
to akurat pamiętam z ustawien crossa, dawno temu .
Generalnie uważam że DL ma wystarczająco mocy i prędkości przy oryginałach, a spalania takimi zabiegami raczej nie poprawisz.
Dl jak na warunki drogowe świetnie się sprawuje, więc chyba nie ma sensu
poprawiać fabryki w tej kwestii.....
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max39 dnia Nie 12:06, 17 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Nie 13:09, 17 Mar 2013    Temat postu:

tez mi sie tak wydaje...
znajomy twierdził, ze on zawsze zmieniał (ale on pamięta ze starych czasów jeszcze) i że gwarantuje to przyrost mocy i dużo lepsze osiągi od samego dołu z większym obciążeniem.

poszukałem jeszcze wczoraj na innych forach i generalnie nie ma większego sensu bo nie jest to jakoś super zauważalne a niesie za sobą inne konsekwencje (top akurat na przykładzie Transalpa ale w DLu będzie podobnie)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 19:31, 17 Mar 2013    Temat postu:

oj chłopy, chłopy.
Max co za różnica czy masz doświadczenie z tylną czy przednią. Efekt ten sam. Duży DL ma przełożenia 16/42 fabryczne wiec zmiana na 14/42 daje to samo co 16/48. Reszta się zgadza moto jest wyrywne itd.
Torchio zmiana przełożenia nie ma wpływu na "gwarantuje przyrost mocy" tylko pozwala moc którą posiadasz efektywniej wykorzystać.
Kiedy warto skrócić przełożenia w DLu,
jak masz żyłkę sporowca
w mieście lubisz się ścigać lub i po agrafkach górskich
jak chcesz pobawić sie w palenie gumy, jazdę na kole itp
jak lubisz jazdę off
oczywiście nie mówie tu o jednym zębie na tyle bo to faktycznie nie jest super zauważalne, ale zmiana o 3-5 zębów z tyłu lub 2 z przodu da baardzo znaczący efekt i banana na twarzy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 21:00, 17 Mar 2013    Temat postu:

magrafb napisał:
Duży DL ma przełożenia 16/42 fabryczne wiec zmiana na 14/42 daje to samo co 16/48.


Duży DL ma fabrycznie 17/41.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 21:06, 17 Mar 2013    Temat postu:

Mówiąc inaczej to tak, jak byś miał jeszcze półbiegi Wink , tylko tak na stałe, bez możliwości zmiany w czasie jazdy. Większa zębatka z tyłu daje ci "pół" biegu w dół, mniejsza zębatka "pół" biegu w górę.
Pytanie tylko, kiedy opłaca ci się zmieniać "pół" biegu w dół, lub w górę Question Tym bardziej, że nie możesz tego zmieniać w czasie jazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 23:21, 17 Mar 2013    Temat postu:

express napisał:
magrafb napisał:
Duży DL ma przełożenia 16/42 fabryczne wiec zmiana na 14/42 daje to samo co 16/48.


Duży DL ma fabrycznie 17/41.

Duży ma 17/42 fabrycznie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 23:29, 17 Mar 2013    Temat postu:

magrafb napisał:

Duży ma 17/42 fabrycznie


Instrukcja serwisowa mówi 17/41 (strona 1-8, ).
Liczyłem (bo ten temat już kiedyś był poruszany) w moim 1000 fabryczna zębatka na 41 zębów.
Wszyscy sprzedawcy zestawów napędowych oferują oczywiście 17/42.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Nie 23:30, 17 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Pon 1:36, 18 Mar 2013    Temat postu:

Potwierdzam też mam 17/41

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Pon 21:17, 18 Mar 2013    Temat postu:

Potwierdzam 17/41 , ja mam zamontowana 14/41 (z takim zestawieniem już kupiłem) - motocykl jest bardziej zrywny ale przekłamuje licznik o 20km przy prędkości 100 im szybciej tym większe jest przekłamanie. Wcześniej zapinam 6 i na serpentynach szczególnie przy zakrętach 180 stopni pokonuje je na 3 a jeżeli chodzi spalanie to nie ma znaczącej różnicy miedzi fabrycznym przełożeniem - sprawdzałem jadąc z innym DL o fabrycznym przełożeniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 21:52, 19 Mar 2013    Temat postu:

express napisał:
magrafb napisał:

Duży ma 17/42 fabrycznie


Instrukcja serwisowa mówi 17/41 (strona 1-8, ).
Liczyłem (bo ten temat już kiedyś był poruszany) w moim 1000 fabryczna zębatka na 41 zębów.
Wszyscy sprzedawcy zestawów napędowych oferują oczywiście 17/42.

Przewertowałem instrukcje, serwisówki i nie znalazłem nic na temat ilości zębów. Mój był z GB i miał 42 z tyłu i wszyscy sprzedawcy, a już cztery napędy kupowałem jako właśnie fabryczny dawali tył 42 zęby.
41 zębów następnym razem spróbuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kempes
A1



Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 8:43, 01 Maj 2013    Temat postu:

Ja mam w 650 założony komplet 15/45 (poprzedni wlaściciel kupił łańcuch 116 ogniw zamiast 118 i musiał zmniejszyć tylną zębatkę) i jak czytam opisy kolegow to stwierdzam że moto wcale szybciej nie jedzie.Do 200 to może i dojdzie,ale na pewno nie przyjdzie mu to tak łatwo.Spalanie jest niewielkie miedzy 4 a 5 litrow.Przy następnej wymianie napewno powrócę do oryginalnego przełożenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Czw 21:24, 09 Maj 2013    Temat postu:

Sprzedawcy wciskaja 17-42 bo takie dedykowane sa w katalogach producentow zebatek do dl 1000. A tak jak kolega wczesniej wspomnial .Oryginalnie dl ma 17-41. Tak jest zapisane w ksiazce serwisowej. Ja mam u siebie 17-41 i licznik przeklamuje. licznik w dl 1000 zbiera signal o predkosci z przedniej zebatki. Tak wiec zakladajac 16 lub 15 to faktycznie bedzie "mniej palil" Bo I mniejszy dystans pokonany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin