|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:21, 30 Mar 2016 Temat postu: zmiana oleju |
|
|
Mam teraz zalany motul 5100, czy mogę teraz zalać nowy olej motul 300v ?
Oba 10w40 oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 16:24, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
możesz, pytanie tylko w jakim celu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 9:29, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Akurat taki mi zamówili, słyszałem też że jest lepszy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:04, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
syntetyk jest lepszy od polsyntetyku. Jezdzic bedziesz zarowno na jednym jak i na drugim, tyle, ze syntetyk z definicji ma lepsze wlasciwosci. Ja jak kupowalem swoje moto to nie wiedzialem czym bylo zalane, wymienilem na te 300v i taki wlewam co wymiane juz od 7 lat. W kazdym badz razie na pewno trzeba obowiazkowo wymienic filtr oleju przy przesiadce na inny olej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Czw 12:31, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | syntetyk jest lepszy od polsyntetyku. Jezdzic bedziesz zarowno na jednym jak i na drugim, tyle, ze syntetyk z definicji ma lepsze wlasciwosci. |
z tym nie ma co dyskutować
moje niezbyt grzeczne pytanie "po co" miało mieć wydźwięk: czy na pewno do DLa potrzebujemy "aż takiego oleju",
ale oczywiście to sprawa indywidualnego podejścia i kieszeni i nic mi do tego.
Żeby nie było, też mam to skrzywienie - kupowałem był zalany 5100, w uniesieniu około zakupowym wymieniłem oczywiście na.... 300v przy kolejnych wymianach spadłem o oczko niżej na 7100 na wszystkich trzech wersjach olejowych moto zachowywało się identycznie (silnik, sprzęgło, skrzynia) brało dokładnie tyle samo około 0,2l dolewki na 6kkm przy normalnej jeździe. W tej chwili stoi u Michała Szramy na 24kkm i będzie lany 7100 po raz kolejny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frodoslaw
A1
Dołączył: 23 Maj 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomża/Warszawa
|
Wysłany: Pią 18:10, 29 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jakby ktoś jeszcze szukał oleju.
Sklep bikestar.pl ma promocje na oleje.
Ja dziś kupiłem do swojego DL'a Motul 7100(10w40) za 53zl/litr. Data na opakowaniu(08.02.2016).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasin
Motocyklista
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piastów/Zalewo
|
Wysłany: Sob 0:55, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To ma być promocja? [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kasin dnia Sob 1:02, 30 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Sob 7:45, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
promocja to takie słowo używane w marketingu w celu przyspieszenia w podejmowaniu decyzji przez kupujących
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 9:16, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jakby co ja cały czas oleje kupuje w GalonOleje- tylko z odbiorem osobistym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Wto 19:38, 26 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Odświeżam bo temat pasuje jak ulał - chodzi o podkładkę śruby spustowe oleju w DL 1000 od 2014 i dalsze, wymieniacie podkładkę przy każdej zmianie oleju a jeżeli tak to używacie aluminiowych czy mosiężnych? Dostępne są oba rodzaje i nie wiem które warto, a które nie warto kupować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19:52, 26 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Hej Szuwarek!
W/g mej i wiedzy i doświadczenia, lepsze są podkładki mosiężne/miedziane!
A czy przy każdej wymianie?! no mnie się zdaje, że nie koniecznie.
Ponieważ po pierwsze nie używasz dużej siły do zakręcenia "śruby spustowej" (np w DL-ach do K-9 moment siły na kluczu dynamometrycznym Nm nie większy niż 30)... i myślę, iż w nowszych modelach jest podobnie!
A po drugie jeśli nie ma odkształceń na w/w podkładce, to możesz ją zakładać wielokrotnie (wgniecenie, wykrzywienie).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Sob 19:32, 02 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIKT
A2
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 21:02, 26 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
A ja co wymianę kładę nową miedzianą
To 1zł co 6 tys. km jestem w stanie przeboleć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szuwarek
Motonita
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: Śro 19:36, 27 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
OK. Dzięki za głosy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wavi
A2
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:19, 27 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
NIKT napisał: | A ja co wymianę kładę nową miedzianą
To 1zł co 6 tys. km jestem w stanie przeboleć |
Witam.
A możesz podać dokładne wymiary tej podkładki ?
Pozdrawiam
Bartosz-wavi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIKT
A2
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 23:59, 27 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Podkładka miedziana na śrubę 14mm.
Kwestia szerokości samej podkładki ale biorę jakie są i kupuję w sklepie z hydrauliką siłową
Tylko podkładka miedziana nie może być twarda musi być plastyczna bo się w trakcie dokręcanie spłaszcza i uszczelnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paszczak
A2
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Czw 14:03, 28 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
NIKT napisał: | Podkładka miedziana na śrubę 14mm.
Kwestia szerokości samej podkładki ale biorę jakie są i kupuję w sklepie z hydrauliką siłową
Tylko podkładka miedziana nie może być twarda musi być plastyczna bo się w trakcie dokręcanie spłaszcza i uszczelnia. |
Starą podkładkę miedzianą podgrzewamy nad kuchenka gazową do czerwoności, wrzucamy do zimnej wody i już jest plastyczna.
Tak robię od zawsze, wymieniając olej w autach i motocyklach i nigdy nie ciekło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KolegaPL
A2
Dołączył: 24 Gru 2015
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 22:57, 28 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
szuwarek napisał: | Odświeżam bo temat pasuje jak ulał - chodzi o podkładkę śruby spustowe oleju w DL 1000 od 2014 i dalsze, wymieniacie podkładkę przy każdej zmianie oleju a jeżeli tak to używacie aluminiowych czy mosiężnych? Dostępne są oba rodzaje i nie wiem które warto, a które nie warto kupować. |
W nowych DL nie ma podkładki. Jest tylko taka śruba:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nie_ma_wała
A
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 14:00, 01 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Jest podkładka pod śrubę i nawet jest widoczna na zdjęciu pod łbem śruby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Pią 14:30, 01 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Podkladka jest zintegrowana ze srubą 🔩. Nowoczesne myślenie producentów maszyn na wszystkim musza zarabiać. Nie wiem ile ona kosztuje i bałbym się dzwonić do ASO z takim pytaniem bo pewnie tania nie jest a napewno nie jest to zbliżony koszt do podkładki miedzianej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Pią 14:32, 01 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIKT
A2
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 14:59, 01 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Paszczak napisał: | Starą podkładkę miedzianą podgrzewamy nad kuchenka gazową do czerwoności, wrzucamy do zimnej wody i już jest plastyczna. |
Osobiście wolę nową bo przy dokręcaniu spłaszcza się.
DeZy napisał: | Podkladka jest zintegrowana ze srubą 🔩. |
To jest podkładka w kształcie litery U i przy dokręcaniu korka spłaszcza się wyglądając potem jakby była integralna. Swoją podważyłem przecinakiem i młotkiem następnie wyjąłem płaskoszczypami. Teraz bez problemu wymieniam (poprzednik na podkładkę oryginalną zamontował miedzianą )
W starym DLu numer OEM podkładki w serwisie - 09168-14004 - wujek google obrazy ładnie ją prezentuje
Na zdjęciu numer 24 - [link widoczny dla zalogowanych]
W nowym DLu numer 13 (numer OEM 09168-12002) [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NIKT dnia Pią 15:08, 01 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|