|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mat
A2
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury
|
Wysłany: Pią 10:30, 10 Kwi 2015 Temat postu: Zębatka |
|
|
Niestety nie znalazłem nigdzie informacji dotyczącej ilości zębów w fabrycznej tylnej zębatce w DL 650 (k6)? Poprzedni właściciel zmienił napęd i wstawił mniejszą zębatkę (około 15kkm temu) nie skracając łańcucha. Operacja ta spowodowała, że brak jest możliwości naciągnięcia napędu. Narazie teoretyzuję ale myślę o powrocie do wersji fabrycznej. Czy ktoś przerabiał takie rozwiązanie tj. zmieniał zębatki z mniejszej na większą bez ruszania łańcucha?
Pozdrawiam
Maciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 11:20, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
47 zębów tył, 15 przód.
Długość łańcucha 116 rolek od modelu K7 118 rolek
Granica zużycia łańcucha to 319,4mm mierzone na odcinku 21 rolek (nitów)
A wszystko masz tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23a dnia Pią 13:36, 10 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mat
A2
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury
|
Wysłany: Pią 11:59, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź -niestety link nie działa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek79
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:13, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
To ja poprawię kolegę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 13:48, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Faktycznie nie działał. Poprawiłem w moim poście.
lucek79:: Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mat
A2
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Giżycko/Olsztyn/Mazury
|
Wysłany: Pią 21:24, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
A czy w ogóle taka operacja ma sens - tj zmiana zębatki na większą? Czy może lepiej zdjąć dwa ogniwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 22:17, 10 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Zmniejszenie zębatki z przodu skutkuje większym momentem na kole, ale za to mniejszą prędkością. Dlaczego to zrobił trudno gdybać, ale jeżeli latał mocno załadowany, albo w terenie może mieć to sens.
A co do rozwiązania, to sprawa jest problematyczna. Skrócić łańcuch nie tak łatwo, to nie rower. Z kolei na wstawienie zębatki jest już trochę późno, ale to chyba lepsza opcja...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 0:44, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dziś jak smarowałem łańcuch to zauważyłem, że mogę delikatnie ruszać tylną zębatką. Czy to normalne? Jeśli nie czeka mnie wymiana gum zbieraka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:49, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja ten problem wyeliminowałem dętką rowerową w 10 minut.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13:35, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ok. A czy gumy mają ciasno bardzo ciasno siedzieć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:56, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Teraz mam ciasno. Nie jestem w stanie ruszyć zębatki ręka, moto mniej szarpie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 0:45, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki! Zobaczę co da sie zrobić!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 8:30, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Hermes napisał: | Dziś jak smarowałem łańcuch to zauważyłem, że mogę delikatnie ruszać tylną zębatką. Czy to normalne? Jeśli nie czeka mnie wymiana gum zbieraka |
mogłeś ruszać przód-tył (względem osi koła) czy na boki (do siebie/od siebie)? Ja mam to drugie bardziej niż pierwsze http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/wymiana-zestawu-napedowego-lancucha,18398.html
Podkleiłeś dętką i jest sztywno?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:18, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie podklejałem. Pociąłem dętke na "pierścienie" i nasunąłem na zęby gumy zabieraka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 9:35, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Otzi napisał: | Nie podklejałem. Pociąłem dętke na "pierścienie" i nasunąłem na zęby gumy zabieraka. |
... czyli mniej więcej coś takiego z obu stron?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10:09, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie na boki się rusza (do siebie/od siebie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 10:17, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
czyli mamy to samo. Daj znać jakie są efekty naprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:33, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Pomyliłem się, na zęby zabieraka nie gum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pią 18:37, 01 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Otzi napisał: | Pomyliłem się, na zęby zabieraka nie gum. |
Posłużyłem się tym patentem. Minus jest taki, że pierścienie z dętki podwijają się podczas wkładania zębów w gumy absorbera. Wygląda na to, że warto ciąć dętkę na długość zgodną z wysokością zębów, bo wtedy stabilniej trzyma się na nich.
Tarcza faktycznie teraz trzyma się sztywno.
Nie wiem, czy ma to związek z wymianą napędu, wyczyszczeniem syfu z wnętrza osłony przedniej zębatki i usztywnienia zębatki tylnej, ale zniknął prawie całkiem problem z wrzucaniem biegu jałowego podczas postoju. Teraz wchodzi prawie za każdym razem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 11:30, 02 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Zlikwidowanie luzu tylnej zębatki, wymiana napędu, brak syfu pod pokrywą zębatki zdawczej nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:03, 02 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | (...)nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów (...) |
nie doceniasz efektu placebo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Sob 23:18, 02 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | Suszny napisał: | (...)nie ma absolutnie żadnego wpływu na pracę skrzyni biegów (...) |
nie doceniasz efektu placebo |
Różnica między stanem poprzednim, a obecnym, jest zbyt wyraźna, żeby to był efekt placebo. Poprzednio jałowy praktycznie nie wskakiwał przy działającym silniku. Teraz wchodzi w 95% prób.
Coś jest jednak na rzeczy. Albo któryś z opisanych powyżej manewrów dał taki efekt, albo to, co robiłem w okolicach sprzęgła przy okazji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 10:57, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
patryk napisał: | czyli mamy to samo. Daj znać jakie są efekty naprawy |
Dętka pomogła!
Ale wydaje mi się, że mam za płytko wbite łożysko w zbieraku i tulejka w środku odbija, bo zębatka nie dotyka "korpusu" koła. Jest od niego z 3mm.
Nie wiem czy tak być powinno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|