 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 23:29, 25 Mar 2012 Temat postu: Za dużo oleju w misce |
|
|
Witam,
przed sezonem w swoim DL'u 650 wymieniłem filtr i zalałem go świeżym olejem, niestety przesadziłem trochę z ilością i teraz kiedy moto stoi w pionie oczko mam całe zalane, dopiero po lekkim przechyleniu pojawia się powietrze. Moje pytanie brzmi czy trzeba coś z tym robić (nie chce mi się spuszczać oleju i wlewać go jeszcze raz) i jakie są możliwe konsekwencje bo na razie żadnych nie zauważyłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:38, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jak zalałeś setkę za dużo to nic się nie stanie, słowa Szramy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hubert1711
Motonita
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Pon 8:15, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Jak nie mozesz spac z tego powodu to kup strzykawke i kawalek rurki moze byc np. koszulka termokorczliwa i odciagnij korkiem wlewowym i po problemie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 20:19, 26 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki tak chyba zrobię - strzykawka gdzieś się znajdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:27, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Jak zalałeś setkę za dużo to nic się nie stanie, słowa Szramy. |
Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Wto 20:50, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: |
Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka. |
Racja.
Jak masz "dużo za dużo" to przy ostrej jeździe połączonej z mocnym hamowaniem silnikiem ten może nie wytrzymać i skończy się postojem na poboczu... już bez oleju w silniku...
Miałem podobny problem jakieś dwa tygodnie temu. Nadmiar odessałem wężykiem 6mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 21:38, 27 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Eeee a na czym polega mechanizm który opisałeś? Silnik może nie wytrzymać?Co to znaczy? I gdzie się podzieje olej?
tomano napisał: | roadrunner napisał: |
Setka ok, ale generalnie nadmiar oleju jest bardziej szkodliwy niż jego niedomiar, w granicach rozsądku oczywiście...
Ja staram się nie przekraczać poziomu do połowy okienka. |
Racja.
Jak masz "dużo za dużo" to przy ostrej jeździe połączonej z mocnym hamowaniem silnikiem ten może nie wytrzymać i skończy się postojem na poboczu... już bez oleju w silniku...
Miałem podobny problem jakieś dwa tygodnie temu. Nadmiar odessałem wężykiem 6mm  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slaveq dnia Wto 21:39, 27 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Śro 9:46, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
slaveq napisał: | Eeee a na czym polega mechanizm który opisałeś? Silnik może nie wytrzymać?Co to znaczy? I gdzie się podzieje olej?
|
Dokładnie mechanizmu Ci nie wytłumaczę, bo ze mnie mechanik jak z koziej... no dobra - "mistrzem warsztatu" nie jestem. Ale z tego co mi tłumaczyli kiedyś bardziej kumaci ode mnie to zapamiętałem, że:
za dużo oleju za duże ciśnienie za duże obciążenie dla uszczelniaczy uszczelniacze wywala.
Ponadto za dużo oleju zwiększa opory w silniku
Znajomy miał już taki przypadek. Oleju nawalił, jak mówił, ponad litr za dużo, bo stwierdził, że "mu bierze i co on będzie później dolewał". Gość nogę ma raczej ciężką i zakończył trasę na poboczu z lepką kałużą pod samochodem. Silnik musiał przejść reanimację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 10:52, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??
Najprosciej tlumaczac to:
Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.
Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemo99
A1
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: skierniewice/warszawa
|
Wysłany: Śro 11:02, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Może się tak zdażyć że oleju w silniku bedzie przybywać własciwie to bedzie przybywac nie spalonej benzyny która bedzie rozcieńczać olej. Nadmiar oleju jest bardzo groźny dla silnika bardziej nawet niż niedobór.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:20, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??
Najprosciej tlumaczac to:
Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.
Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju  |
Poza tym silnik zaczyna przepalać dużo więcej oleju niż powinien a cżęść wypluwa przez odmę do airboxa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 19:47, 29 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Floydoo napisał: | Dlaczego nadmiar oleju w silniku szkodzi??
Najprosciej tlumaczac to:
Mamy podniesione lustro oleju w silniku, powyzej stanu maksymalnego, co skutkuje tym ze tam gdzie silnik ma byc smarowany mgla olejowa lub rozbryzgowo, smarowanito jest utrudnione bo zbyt wysoki poziom oleju utrudnia rozbryzgi i wytwarzanie mgly olejowej.
Najbardziej niebezpieczna sytuacja jest to gdy korbowody bedo uderzaly w lustro/powierzchnie oleju, wtedy moze dojsc do uszkodzenia walu, tych slynnych dziur w silniku itd itd.
Dodatkowo jeszcze nadmiar oleju prowadzi do rozszczelniania silnika, glownie na symeringach i wszystkich gumowych uszczelniaczach.
Lepiej dbac o wlasciwy poziom oleju  |
Poza tym silnik zaczyna przepalać dużo więcej oleju niż powinien a cżęść wypluwa przez odmę do airboxa... |
to juz jest nastepstwo niedomagan ktore opisalem powyzej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
qubek
A1
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 18:54, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Podłaczam się pod temat.
mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).
Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Śro 19:33, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
qubek napisał: | Podłaczam się pod temat.
mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).
Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany). |
a jak to sprawdzałeś?
pytam bo nie ma co przesadzać z tą dokładnością
dlaczego ? np u mnie na równej podłodze jak stoi moto na kołach to poziom mam max a wystarczy że go przerzucę na centralkę i już okienko pełne
pewnie że żaden problem odessać te 100ml jak ktoś przelał ale czy aby na pewno jest przelane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:33, 27 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
qubek napisał: | Podłaczam się pod temat.
mam przelane ponad górną kreskę jakieś nie więcej niż 100 ml (jeśli między L a H jest na oko jakieś 300 ml, to tak oceniam, bo mam na nóżce jakieś 1,5 mm słupka ponad H - widzę w okienku powietrze, ale niewiele).
Pytanie - odciągać, bo to grozi rzeczywiście tymi uszczelniaczami, czy sobie darować ? Jadę w długa trasę i rzeczywiście wolałbym uniknąć dolewek, celowo lałem na "H", ale jakoś potem zeszło go więcej (czekałem jak książka pisze 3 minuty, olej rozgrzany). |
Daj sobie siana...
Niebezpieczne są 2 sytuacje:
a) Pełne okienko oleju kiedy moto stoi na kosie
b) Brak oleju w okienku kiedy moto stoi wyprostowane
Wszelkie stany pomiędzy w/w są w normie i gwarantują prawidłową pracę silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|