 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 22:22, 30 Gru 2015 Temat postu: Wymiana przewodów hamulcowych dl 650 K9 |
|
|
Witajcie
Moja suzi dostała pod choinkę od mikołaja przewody w oplocie. I korzystając z czasu wolnego stwierdziłem że co tam mam dawać mechanikom zarobić.. sam wymienię, tym bardziej że i tak porozbierać to i owo musiałem by wymienić filtr powietrza, płyn w chłodnicy itp.. a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w jakiś przydatny drobiazg
I w związku z tym mam pytanie - czy ktoś już to robił? Jeżeli tak to może uchyli rąbka tajemnicy i odpowie mi :
1) Jak k#^%% odkręcić te j%#%#$@ krótkie przewody idące z rozgałęźnika do metalowych przewodów idących do tyłu?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo ani z jednej ani z drugiej dostępu nie mam i ze swoimi łapskami dostać się do złączy nie umiem. Co to.. czyżby trzeba było chłodnicę ściągać , podstawę filtra powietrza i cholera wie co jeszcze? W serwice manual nic na ten temat nie znalazłem..
2) Czy jest jakiś sposób by wytłumaczyć tym j*%@%#$ przewodom metalowym w miejscu mocowania z przewodami gumowymi by się zechciały dać odkręcić? Z tyłu na obu nakrętach klucz mi objechał ( dobry, nowy kuty klucz).. czy poza WD jakiś jeszcze pomysł? Bo jutro jakieś żabki przyniosę by je inaczej chwycić tylko za cholerę nie wiem jak te żabki z tyłu wsadzić w miejsce gdzie mieszkają nakrętki.
Pomóżcie proszę bo żem w kłopocie i żona wybije mi z głowy na przyszłosć mechanikowanie jak na lawecie motor do mechanika będę musiał zaciągnąć.
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Śro 22:23, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 23:05, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jak zdejmiesz air boxa, czy jak napisałeś podstawę filtra powietrza to bedziesz miał o wiele lepszy dostęp do tego.
Przy układzie hamulcowym z ABS, nie jest to takie proste jak w zwykłym. Chodzi mi o odpowietrzanie pompy... żebyś nie narobił sobie kłopotów.
http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/samodzielna-wymiana-przewodow-hamulcowych-z-abs,13544.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Śro 23:11, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zaper
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Śro 23:07, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Co do pierwszego pytania to nie wiem, ale co do drugiego jak zmieniałem przewody akurat w innym motocyklu ale system ten sam, to te nakrętki odkręciłem dopiero kluczem właśnie do przewodów hamulcowych u znajomych mechaników podobny do takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
każdym innym niestety nie dałem rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 23:28, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo. Szukam jutro kluczy i próbuje zdemontować całe przewody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 18:29, 31 Gru 2015 Temat postu: ABS - a to jazz ;) |
|
|
Hej, ogólnie przy ABS możesz mieć problem z odpowietrzeniem. Kilka luźnych przemyśleń - może coś Ci się przyda - http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/schemat-elektryczny-ukladu-abs-ak-7-2008-rok,22114.html#313258.
Co do odkręcania - jeśli Ci nie zależy na starych przewodach to je odcinasz i odkręcasz to co zostało nasadką. W innym wypadku płaski "zwykły" klucz zapewne się obślizgnie - chodź oczywiście spróbuj - może gwint odpuści. Trzeba użyć takich z rozcięciem jak koledzy wskazali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Czw 19:11, 31 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Przewody krótkie z przodu założone. Bez zdejmowania airboxa. Wystarczy przewody metalowe wysunąć z mocowań wzdłóż ramy i da się je wyjąć z przewodami gumowymi do góry gdzie dostęp jest.
Uwaga dla potomnych : te dwa przewody giętkie nie są takie same jak na pierwszy rzut oka się wydaje, więc przed założeniem ich dobrze jest to sprawdzić bo po tem trzeba to robić wszystko jeszcze raz 
Nic to... jak górale mawiali "jak sie nie przewrócisz to się nie nauczysz".
Zacząłem odpowietrzać przód ale to będzie chyba dłóższa robota i pomagiera musze do garażu ściągnąć.
Z tyłu jedem przewód został , metalowy przewód do pompy abs ma tak objechaną nakrętkę że ni chuchu nie chce drgnąć. Spróbuję ściągnąć do garażu jakiegoś porządniejszego francuza, może pójdzie. Nie to będę musiał dostać się do pompy i zdemontować i ten przewód by go wymienić lub wymienić samą nakrętkę (jak się da... ).
Nic to, kończę walkę na dziś, nie chce mi się witać mowego roku w garażu
Szczęśliwego nowego życzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 14:55, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Oczywiście był problem z odpowietrzeniem. Pół godziny pompowania, półtorej butelki płynu hamulcowego i .. za 3 naciśnięciem był hamulec..
Ratunek - kilka garaży dalej u kumpla - układ podciśnieniowy i kompresor.
Zaczynamy, odpowietrzamy i ... jest ale słabiutki i znowu po 2 naciśnięciach jest ok.
Chwila zastanowienia.. i skoro jedyne miejsce zapowietrzenia to pompa ABS - to trzeba ją uruchomić. W serwisie mają kompa z oprogramowaniem ja nie mam... .
Ale mam motor Więc wskoczyłem na moto , przygazówka, i heja. Kilka rozpędzeń, i ostre hamowanie z ABS . Z powrotem garaż, odpowietrzenie i jest ok.
Więc dla potomnych - nie trzeba targać sprzętu na lawecie jak ABS się zapowietrzy .
Po prostu trzeba zmusić ABS do pracy by wyrzucił z siebie powietrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffy
A1
Dołączył: 08 Lis 2018
Posty: 38
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań (okolice)
|
Wysłany: Wto 10:13, 05 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Rozebrałem moto na mały serwis zimowy i mocno zastanawiam się nad wymianą przewodów hamulcowych.
@antyks twierdzisz, że po odkręceniu tych mocowań i wyjęciu z zaczepu w ramie da się te rurki z gumowymi wężami wyjąć nad airboxa aby był dostęp do rozkręcenia?
Bylem wczoraj w garaży się temu przyjrzeć i mam pewne obawy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Graffy dnia Wto 10:14, 05 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieczny włóczęga
A1
Dołączył: 21 Sie 2016
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 10:58, 19 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Czy zestaw trzech przewodów hamulcowych jest wystarczający do wymiany z oryginalnych przy układzie ABS?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Graffy
A1
Dołączył: 08 Lis 2018
Posty: 38
Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań (okolice)
|
Wysłany: Śro 10:35, 20 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Z tego co czytałem, ludzie którzy je zamontowali są zadowoleni. Ponoć w nowszych modelach zastosowany jest właśnie taki układ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|