|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Śro 21:52, 26 Mar 2014 Temat postu: Ustawienie TPS |
|
|
Witajcie,
Niebawem jakoś planuję sprawdzić/zrobić kilka rzeczy w swoim bajku. Mianowicie ustawienie wyżej wspomnianego TPS'u. Ale żeby niczego nie spieprzyć to wolę się wcześniej zapytać - a nuż ktoś robił.
1) Czytałem tenże temat (podesłany przez novy'ego - dzięki jeszcze raz) -> [link widoczny dla zalogowanych]
i nie rozumiem jednej rzeczy. Mianowicie patrz pkt. 14 - jak już odkręcę te śrubki na torxy (jak rozumiem całkowicie - w sensie wykręcić, a nie poluzować) to czujnik trzyma mi się tylko na jednej śrubce - tej na śrubokręt krzyżakowy. To wówczas przesuwam ten czujnik w górę albo w dół? Czyli w dół to lewo a w górę to w prawo? Nie chcę tego rozbierać zanim tego nie zrozumiem, żebym wiedział co i jak.
2) Czy jest jakaś obowiązująca kolejność w wykonywaniu następujących czynności (napiszę w jakim porządku planuję je zrobić) - poprawcie mnie jeśli będzie źle
1-ustawić TPS
2-wyregulować fast idle (bo przy zapalaniu mam stałe obroty od razu... - tj. 1200obr/min)
3-zrobić synchro przepustnic
Dziękuję za podpowiedzi/odpowiedzi
Mateusz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Śro 21:53, 26 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 0:23, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ustawienie czujnika TPS robisz na końcu. Śrubki TORX wystarczy poluzowac, nie wykrecac całkowicie. Zwróć uwagę ze te śrubki maja taki bolec w środku, trzeba mieć specjalne TORXY. Czujnikiem krecisz na boki, nie gora-dol. Pamiętaj o zworce we wtyczce serwisowej. Aha Ja bym jeszcze wyczyscil PAIR jak juz chcesz zrobić dokładnie. Jak cos to pytaj, bo wszystkie regulacje robilem osobiscie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 9:47, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | Ustawienie czujnika TPS robisz na końcu. Śrubki TORX wystarczy poluzowac, nie wykrecac całkowicie. Zwróć uwagę ze te śrubki maja taki bolec w środku, trzeba mieć specjalne TORXY. Czujnikiem krecisz na boki, nie gora-dol. Pamiętaj o zworce we wtyczce serwisowej. Aha Ja bym jeszcze wyczyscil PAIR jak juz chcesz zrobić dokładnie. Jak cos to pytaj, bo wszystkie regulacje robilem osobiscie |
W takim razie kolejność:
1-Sprawdzić te płytki (red o ile dobrze pamiętam) w PAIR + filtr powietrza (zawory spyder mówił, że ustawiane stosunkowo niedawno)
2-synchro przepustnic
3-TPS
4-FAST IDLE
Tak wiem, że to nietypowa "śrubka"
To jak tym czujnikiem kręcę? Nie mogę sobie tego wyobrazić - sorry za moje ograniczenie w tej kwestii (Jeśli dobrze rozumiem ta śrubka pod symbolem "III" pozostaje nietknięta - nie odkręcana/poluzowywana?)
"Zworka we wtyczce serwisowej" -> Dealer mode jak rozumiem? (Rzeczywiście wystarczy biurowy spinacz ?)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Czw 12:35, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 10:16, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Płytki w systemie PAIR należy wyczyścić z czarnego nalotu, a nie tylko sprawdzić Odkręcasz tylko te dwie śrubki od TPS (na przeciwko siebie co są), tej pod III nie ruszasz wcale! I kręcisz nim delikatnie jak potencjometrem od głośności np w radiu Inaczej nie umiem wytłumaczyć Aha i naprawdę mały ruch ma już znaczenie na wartość (powiedzmy 1-2 mm) Zworka dealer mode to faktycznie wystarczy spinacz biurowy
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 10:47, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | Płytki w systemie PAIR należy wyczyścić z czarnego nalotu, a nie tylko sprawdzić Odkręcasz tylko te dwie śrubki od TPS (na przeciwko siebie co są), tej pod III nie ruszasz wcale! I kręcisz nim delikatnie jak potencjometrem od głośności np w radiu Inaczej nie umiem wytłumaczyć Aha i naprawdę mały ruch ma już znaczenie na wartość (powiedzmy 1-2 mm) Zworka dealer mode to faktycznie wystarczy spinacz biurowy |
Teraz czaję jak ustawić ten TPS - pytałem dlatego tak dociekliwe, bo właśnie wyczytałem, że minimalne ruchy tu mają znaczenie. Analogia do potencjometru bardzo trafna
Ok, wydaje mi się, że już rozumiem wszystko co i jak trzeba wykonać. Kamil dzięki za pomoc!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Czw 15:00, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Zawory ponoć masz zrobione więc ja bym robił to synchro , mówiłem Ci o tym sprawdzeniu tps bo coś dziwnie na moje ucho chodzi ten twój silnik zresztą sam słyszałeś w porównaniu do mojego. Dlatego wywnioskowałem że albo ma złą mieszankę (ustawienie tps) albo synchro rozjechane. Jako że lepiej (łatwiej , szybciej) sprawdzić tps to poleciłem Ci to na początek ale jeśli chcesz robić wszystko to faktycznie najpierw zrób synchro.
Co do wtyczki serwisowej to połącz to czym chcesz byle metalowe było Może być i zwykły spinacz biurowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Czw 15:01, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 15:26, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | Zawory ponoć masz zrobione więc ja bym robił to synchro , mówiłem Ci o tym sprawdzeniu tps bo coś dziwnie na moje ucho chodzi ten twój silnik zresztą sam słyszałeś w porównaniu do mojego. Dlatego wywnioskowałem że albo ma złą mieszankę (ustawienie tps) albo synchro rozjechane. Jako że lepiej (łatwiej , szybciej) sprawdzić tps to poleciłem Ci to na początek ale jeśli chcesz robić wszystko to faktycznie najpierw zrób synchro.
Co do wtyczki serwisowej to połącz to czym chcesz byle metalowe było Może być i zwykły spinacz biurowy. |
I tak muszę zdjąć bak żeby rzucić okiem na ten cały PAIR i filtr powietrza, więc co to za problem zdjąć kroćce z przepustnic, podłączyć waku i zobaczyć jak się sprawy mają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Czw 16:16, 27 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
No jak zdejmujesz bak do filtra to faktycznie tylko waku podłączyć
Tu masz opisane ze zdjęciami co i jak robić: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Czw 21:22, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 11:37, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Czy według Was też warto ustawić ten TPS aby przeskakiwał na górne pole przy 1500 obrotów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 14:18, 14 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
wszystko zależy od Twojego stylu jazdy - jeżeli podróżujesz z małymi obrotami to warto. Ja akurat tak zmieniam biegi że raczej poniżej 3tys. nie schodzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 14:24, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
A możecie mi jeszcze opisać dokładnie za co ten czujnik jest odpowiedzialny ?
W sensie co ja dam motocyklowi zmieniając położenie tego czujnika ?
Sprawdziłem niedawno jak robiłem regulacje, że kreska przeskakuje mi na górne pole dopiero gdzieś przy 4-5 tyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RobRoj
A
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k/Warszawy
|
Wysłany: Wto 17:44, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
czujnik TPS to czujni położenia przepustnik i w efekcie jego ustawienie decyduje m.in o ilości paliwa wstrzykiwanego do silnika.
Fabrycznie ustawione jest tak, że do 3-4 tyś wstrzykiwana jest mniejsza ilośc paliwa, a powyżej już normalnie. (chodził chyba o spełnienie normy emisji spalin EURO 4)
Zmiana położenia TPS'u - tak żeby kreska przeskakiwała przy ok 1,6 tyś - skutkuje płynnniejszą jazdą na niskich obrotach - bez typowego szarpania.
Silnik dostaje więcej paliwa przy niższych obrotach tj. pracuje równiej i żwawo wkręca się na oborty już od samiutkiego dołu.
Ta modyfikacja szczególnie jest odczywalna podczas jazdy w mieście w korku
Jesli jeżdzisz głównie trasy - nie ma sensu niczego modyfikować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siekieramotyka
A
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:18, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Dziękuję bardzo za wyczerpującą informację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jarecki12
A1
Dołączył: 20 Sie 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 13:07, 22 Sie 2018 Temat postu: TPS |
|
|
Cześć
Od niedawna mam dl1000 i problem z szarpaniem przy niskich obrotach
Piszcie o ustawieniu TPS aby ustawić - c00 w górnej pozycji przy 1500 obr.
którym tps mam kręcić bo są 2 identyczne
ten skierowany w lewo czy w dół
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jarecki12 dnia Śro 13:09, 22 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|