Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ukręcona śruba od kolektorów wydechowych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 20:06, 07 Cze 2014    Temat postu: Ukręcona śruba od kolektorów wydechowych

Cześć,

dzisiaj chciałem odkręcić kolektor od wydechu. Śruby były bardzo zapieczone, więc użyłem dźwigni. Ukręciłem śrubę.
Co z nią mogę zrobić? Dodam, że jest na tyle zapieczone, że nie wykręcę jej kombinerkami.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam,
jotto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Sob 20:39, 07 Cze 2014    Temat postu:

Teraz to już chyba tylko jedno Ci zostało czyli rozwiercenie tak aby nie uszkodzić gwintu . Po rozwierceniu przegwintowanie właściwym gwintownikiem i wkręcenie nowej śruby . Operacja delikatna więc bądź ostrożny . Powodzenia .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 21:28, 07 Cze 2014    Temat postu:

Najpierw sprobuj rozgrzac... Wetedy latwiej wykrecic... I wykretaki probuj...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:43, 07 Cze 2014    Temat postu:

W sensie czymś takim:

To się ręcznie "wierci", racja? Tak mi się coś kojarzy.

A co do grzania, to po jeździe już chyba się wystarczająco podgrzewa, a i tak nie idzie. :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotto dnia Sob 21:46, 07 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspektor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 21:55, 07 Cze 2014    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze doradzę więc ew. proszę o poprawę.
Czy próbowałeś pomóc jakimś środkiem penetrującym typu WD-40?
Ale nie wiem czy w takim materiale można.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 22:10, 07 Cze 2014    Temat postu:

Nie myślałem, że WD-40 może czemukolwiek zaszkodzić, ale tak - próbowałem. Nic nie drgnęło, bo niby jakby miał się dostać ten specyfik w gwint?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 23:03, 07 Cze 2014    Temat postu:

Tak, wykrętaki jak pokazałeś, choć to dość rozbudowany zestaw.
Najpierw musisz w resztkach śruby nawiercić otwór, w który potem wkładasz wykretak. Potem rozgrzej silnik. Metal po nagrzaniu się delikatnie rozszerzy i działaj wykrętakiem. Tylko ostrożnie, bo gorąco Wink .

Dopiero jak to nie pomoże, to gwintuj na nowo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 23:33, 07 Cze 2014    Temat postu:

Jak wystaje to może uda się dospawać do tego kikuta drugą śrubę trochę podgrzać i może się wykręci.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 0:51, 08 Cze 2014    Temat postu:

Myślę, że spaw nie wytrzyma tych momentów, których trzeba użyć, żeby tę resztę wyciągnąć. Będę próbował rozwiercać zatem. Dzięki!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 2:27, 09 Cze 2014    Temat postu:

Rozwiercić zawsze zdążysz.

Ja bym spróbował spawem najpierw. Przy okazji spawania ta śruba się podgrzeje i jest szansa, że to ruszysz.
Moment potrzebny do wykręcenia też się powinien trochę zmniejszyć bo aktualnie po urwaniu łba śrubę trzyma tylko korozja. Wcześniej była jeszcze ściśnięta kołnierzem wydechu.

Jeżeli chcesz rowiercać to poświęć czas i trochę pieniędzy (uszczelka itd) i zdejmij głowice. Jak do tego podejdziesz z głową przy pomocy wiertarki stołowej jest szansa na uratowanie oryginalnego gwintu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Pon 7:08, 09 Cze 2014    Temat postu:

Chcialbym dodac jedno slowo w kwestii wykretakow.

W tym przypadku ich nie polecam!

Przerabialem ten temat w VLu.
Problem z wykreceniem sie zacznie jak Ci wykretak zostanie w szpilce...........

Sprobuj rozwiercania.
Wiertla kobaltowe.
Zacznij od 1mm i potem stopniowo do gory.

Jak dojdziesz do 3 mm to sprobuj 3,5 mm ale lewoskretne. Jest szansa, ze sie wykreci.

Tylko pamietaj, pierwsze wiercenie b. Ostroznie i centralnie na tyle ile sie da


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspektor
Maniak motocyklowy



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 1589
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pon 21:24, 09 Cze 2014    Temat postu:

jotto, i jak się ma sprawa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 8:56, 10 Cze 2014    Temat postu:

luto napisał:


Sprobuj rozwiercania.
Wiertla kobaltowe.
Zacznij od 1mm i potem stopniowo do gory.

Jak dojdziesz do 3 mm to sprobuj 3,5 mm ale lewoskretne.





Dokładnie. Dobre wiertła lewoskrętne będą lepsze od wykrętaka.

A jak już dojdziesz do skręcania kolektora, to daj smar miedziowy.
W tym miejscu jest gorąco.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 18:29, 03 Lip 2014    Temat postu:

Sprawa ma się jeszcze gorzej niż było. Próbowałem rozwiercić to wiertła się topiły. Naciąłem na krzyżaka, ale nie łapało na tyle, żeby wykręcić. Przyspawałem nakrętkę to się trochę wykręciła śruba i znów się przekręciła. Przyspawałem jeszcze raz nakrętkę i się tak śruba ukręciła, że nic nie wystaje. Zestaw do rozwiercania śrub stępił się na śrubie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luto
A



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY

PostWysłany: Czw 19:16, 03 Lip 2014    Temat postu:

Znaczy sie ktos MONDRY Wink przy wkrecaniu sruby locktailem potraktował :-/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Czw 20:56, 03 Lip 2014    Temat postu:

Skocz do jakiś magików, typu ślusarz. W poprzednim moto ukręciłem 4 i za naprawę tego zapłaciłem 4 browary.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:53, 03 Lip 2014    Temat postu:

luto napisał:
Znaczy sie ktos MONDRY Wink przy wkrecaniu sruby locktailem potraktował :-/

Te śruby są firmowo na klej do gwintów przykręcone i nic się im nie dzieje.
Po prostu skorodowało i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:42, 03 Lip 2014    Temat postu:

Jakie śruby powinienem wsadzić tam po tych przygodach, żeby się nie powtórzyło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 23:07, 03 Lip 2014    Temat postu:

jotto napisał:
Sprawa ma się jeszcze gorzej niż było. Próbowałem rozwiercić to wiertła się topiły. Naciąłem na krzyżaka, ale nie łapało na tyle, żeby wykręcić. Przyspawałem nakrętkę to się trochę wykręciła śruba i znów się przekręciła. Przyspawałem jeszcze raz nakrętkę i się tak śruba ukręciła, że nic nie wystaje. Zestaw do rozwiercania śrub stępił się na śrubie.


Na giełdzie samochodowej człek sprzedawał specjalne wiertła węglikowe do twardych śrub. Kupiłem i zadziałało jak pilnik i śrubę zmieliło, nastęnie nowy gwint i działa. Poźniej wiertło ukruszyłem i nie dało się tego zaostrzyć na szlifierce - tylko diament. Zatem poszukaj - wygląda jak końcówka śrubokręta sfazowana jak czoło wiertła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 21:49, 04 Lip 2014    Temat postu:

jotto napisał:
Jakie śruby powinienem wsadzić tam po tych przygodach, żeby się nie powtórzyło?

To nie wina rodzaju śrub tylko warunków w jakich motocykl się porusza, w jakich jest przechowywany oraz czasu od ostatniego odkręcania.

Ja u siebie raz w roku zdejmuje wydech i problemów od 4 lat nie mam.
Tylko uwaga, ja jeżdżę całą zimę także motocykl jeżeli chodzi o korozję ma trochę ciężej. Pierwszy raz zdejmowałem wydech po 2 latach i śruby wyglądały dość kiepsko także je po prostu wymieniłem na nowe. Aktualnie zdejmuje wydech co roku i po prostu czyszczę śruby i same gwinty po czym wkręcam śruby na loctite.

BTW. Wydechu nie zdejmuje z nudów tylko po każdej zimie muszę wymontować wahacz by nasmarować łożyska. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotto
A2



Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 17:56, 05 Lip 2014    Temat postu:

@fino: [link widoczny dla zalogowanych]

o coś takiego chodzi? Powinno podejść pod zwykłą wiertarkę co? Swoją drogą rozwierciłeś wszystko i z 8 zrobiłeś 10?

@nieprosty, ale chyba lepiej ze stali nierdzewnej śrubę wsadzić niż ze zwykłej co? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin