Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tuning?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojand2
A1



Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 20:35, 25 Sie 2011    Temat postu: tuning?

Dziś gość wsalonie Jaskółowski sam powiedział mi, że mój DL 650 rok 2009 ma elektronicznie ograniczoną moc i moze to zrobić w 20 min bez szkody dla gwarancji i silnika. Czy to tunning , czy normalne mapowanie? Czy ktoś wie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:06, 25 Sie 2011    Temat postu:

http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/odblokowanie-dl-650-k5-z-francji,3870.html
http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/odblokowanie-dl-650-k8,750.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Czw 21:08, 25 Sie 2011    Temat postu:

Może chodzi o dostosowanie spalin do standardu Euro3 ( sonda lambda i podwójne świece ) ale czy coś jest nagrzebane w sofcie przy tej okazji to nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Czw 23:52, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Czw 21:44, 25 Sie 2011    Temat postu:

j23j23j23 napisał:
Może chodzi o dostosowanie spalin do standardu Euro3 ( sonda lambda i podwujne świece ) ale czy coś jest nagrzebane w sofcie przy tej okazji to nie wiem.


no to pojechałeś z domysłami. suzuki blokuje wszystkie maszyny nawet te sportowe:

minuta 4:55

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojand2
A1



Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 21:44, 25 Sie 2011    Temat postu:

Właśnie o tym mówił / nawet przystosowanie do Euro 4/ Zdziwilm sie bo chodzi do zamknięcia licznika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 1:25, 26 Sie 2011    Temat postu:

Chyba do 30 albo 33KM łapiesz się pod A2

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:41, 26 Sie 2011    Temat postu:

Wszystkie od K7 są "zblokowane" normą Euro4 (?). Dlatego mamy 67 a nie 72 KM. Gość nie kłamał, jak nie jesteś wojującym ekologiem to warto skorzystać, będziesz równie "trujący" dla środowiska jak większość motocykli na całym świecie poza malutką UE... Smile

EDIT: IMO to jest oszukanie / ominięcie sondy lambda, dzięki czemu nie masz "momentów" podawania zubożonej mieszanki. Różnica jest odczuwalna - na niskich obrotach i powyżej 5000:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pią 10:43, 26 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 10:55, 26 Sie 2011    Temat postu:

MaG napisał:
Wszystkie od K7 są "zblokowane" normą Euro4 (?). Dlatego mamy 67 a nie 72 KM. Gość nie kłamał, jak nie jesteś wojującym ekologiem to warto skorzystać, będziesz równie "trujący" dla środowiska jak większość motocykli na całym świecie poza malutką UE... Smile

EDIT: IMO to jest oszukanie / ominięcie sondy lambda, dzięki czemu nie masz "momentów" podawania zubożonej mieszanki. Różnica jest odczuwalna - na niskich obrotach i powyżej 5000:)


MAG a gdzie znajdę info jak to cudo odblokować bo rzeczywiście SV ma 72 koniki!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 11:39, 26 Sie 2011    Temat postu:

Niestety nie znam receptury.Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Pią 15:44, 26 Sie 2011    Temat postu:

Ja kupowałem u Jaskłowskiego w tym roku, znaczy mam L0. W dowodzie jest 49 kW czyli ok. 66,5 KM. Jak rozumiem po przeczytaniu podrzuconych wyżej linków moje moto blokady nie ma.

Wyżej niż 170 km/h go nie ciągnąłem ale pod manetką jeszcze było miejsce, będzie czas i okazja to się sprawdzi.

Jeżeli jest jak piszę to mam pytanie: czy można jeszcze podnieść w jakiś "normalny" sposób moc o kilka kucyków ?

Tak, wiem, wiem. Ale nie chodzi o zmianę na 1000 ani o montaż turbo, nosa czy żagla Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 19:36, 26 Sie 2011    Temat postu:

KD napisał:


MAG a gdzie znajdę info jak to cudo odblokować bo rzeczywiście SV ma 72 koniki!


SV ma większe krzywki na wałku rozrządu i inne mapowanie.
Miałem ochotę wymienić kompa w moim moto właśnie na SVkowy ale w aso mechanik powiedzial że jak już to lepiej kupić silnik od SV.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 4:37, 27 Sie 2011    Temat postu:

receptura prosta
power commander
przelotowy wydech
auto tune
mapa AFR 12.8 : 1
i wynik + 78 koni
fakt ze na tej mapie to mniej jak 11 litrow mi nie spalil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pc dnia Sob 4:38, 27 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 23:28, 28 Sie 2011    Temat postu:

Pamiętajcie ze silnik dl różni sie od silnika sv takze mechanicznie
Inne walki rozrzadu (lagodniejsze) i większa masa zamachowa, inny wydech i dolot
Nie jest to wiec tak ze male od lokowanie softu i mamy 72km
Chętnie poznam szczegóły tego odblokowania bo bym sie pisał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jasio
A



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:20, 29 Sie 2011    Temat postu:

Robili mi ostatnio naprawę w serwisie na Al. Prymasa Tysiąclecia 74a i gość mi zaproponował coś takiego za dopłatą. Zgodziłem się.

Efekt jest odczuwalny! Moto lepiej się zbiera.

Nie wiem dokładnie o co tam chodzi ale ponoć moc i moment wzrasta (nie wiem o ile:). Mechanik twierdził, że nie ma to wpływu na spalanie.

Jak ktoś ma jakieś dojście w Wawie do badań na hamowni to mogę podjechać i będzie wiadomo co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 2:41, 30 Sie 2011    Temat postu:

Szkoda, że w serwisach nie chcą się pochwalić na czym ten "tuning" polega. Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to popularny mod TRE...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:33, 30 Sie 2011    Temat postu:

TRE raczej nie - TRE nie ma wpływu jak masz manetke otwaryą powyżej 1/2
Ja generalnie boje sie takie tunningu "na sucho" stąd dopytuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:35, 31 Sie 2011    Temat postu:

Podejrzewam że używają YoshiBox'a lub czegoś w tym stylu co zmienia ustawienia ECU. Co do Yoshi czytałem różne opinie (że działa tylko z 16 bit ECU lub też działa ze wszystkimi), na pewno to pudełko ma bardzo ograniczony zakres regulacji. Z tego co wyczytałem cały myk polega na wzbogaceniu mieszanki. Niestety nie mam czasu na dłuższe googlanie Smile
Tu ciekawy link o jednym z pudełek (TEKA) - jednoczesnie porównują to z PC i Yoshibox
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Śro 18:34, 31 Sie 2011    Temat postu:

jasio napisał:
Robili mi ostatnio naprawę w serwisie na Al. Prymasa Tysiąclecia 74a i gość mi zaproponował coś takiego za dopłatą. Zgodziłem się.

Efekt jest odczuwalny! Moto lepiej się zbiera.

Nie wiem dokładnie o co tam chodzi ale ponoć moc i moment wzrasta (nie wiem o ile:). Mechanik twierdził, że nie ma to wpływu na spalanie.

Jak ktoś ma jakieś dojście w Wawie do badań na hamowni to mogę podjechać i będzie wiadomo co i jak.


A ile Cię ten mechanik policzył?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyko
A



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 18:54, 31 Sie 2011    Temat postu:

Przecież to jest 5 KM więcej... Czy to naprawdę ma jakiś sens? Zwłaszcza że ileśtam trzeba za to zapłacić. Moje pytanie nie jest kpiną szyderstwem czy innym świństwem. Po prostu pytam o Wasze zdanie. Wiadomym jest, że w życiu jest tak, że jak się nawet klocki hamulcowe na nówki wymieni (zwłaszcza samemu), to ma się wrażenie, że się jakoś lepiej motór zbiera Smile . Jeśli byloby tak, że te - pewnie rzeczywiste zmiany - są odczuwalne np. w zakresie obrotów, którego praktycznie się nie używa, to po cholerę przy tym grzebać?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lyko dnia Śro 18:54, 31 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jasio
A



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:51, 31 Sie 2011    Temat postu:

Kosztowało mnie to 300 PLN.

Lyko tą zmianę rzeczywiście czuć. I nie chodzi mi o jakieś wysokie obroty. Rzadko przekraczam 7 tys. a zbiera się dużo lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Śro 21:08, 31 Sie 2011    Temat postu:

A nie spytałeś przypadkiem o naturę zmian?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 21:58, 31 Sie 2011    Temat postu:

Ponoć polega to na przecięciu kabelka i resecie błędu w kompie, tą informacje uzyskalem dziś od mechanika (który co prawda twierdzi ze nigdy tego robił).
Spodziewam sie ze to moze wylaczać ograniczenia spowodowane norma euro 3 - czyli wzbogaca mieszanke w pewnym zakresie obrotow.
Raczej nie sadze zeby dawalo to tyle mocy co SV-ka (ok 75 km) która ma inne wałki rozrządu, wydech i wdech. Spodziewam sie ze wzbogacenie mieszanki wzmacnia dół.
Chyba sie zdecyduje - tylko musze znać szczegóły.
Właśnie założyłem sebringa (kupionego od kolegi z forum). Sebring nie ma kata wiec tak czy owak euro3 nie spełnie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:15, 31 Sie 2011    Temat postu:

W serwisie mogą np. zmienić ci mapę zapłonu - w 1000'cu to samo. Kiedyś w ramach "akcji serwisowej" można było coś takiego zrobić. Którego rocznika to dotyczyło, nie pamiętam.

Yoshi czy tam TekaBox można kupić na spółkę i podzielić się mapami. Wiem, że na którymś forum tak robili. Konkretów nie znam, ale jeśli ktoś poważnie o tym myśli, to polecam pogrzebać na stromtrooperze lub vsri.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:47, 31 Sie 2011    Temat postu:

Pomysł z zakupem niezły Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 10:39, 01 Wrz 2011    Temat postu:

Potwierdzam, zabieg przede wszystkim wzmacnia i "wyrównuje" dół, chociaż powyżej 5000-5500 też czuć różnicę w dynamice. Nie jest podłączany żaden Yoshibox, tylko zwykły komp serwisowy w celu skasowania ewentualnych błędów po modyfikacji.
Moim zdaniem warto, ale każdy sam to sobie wylicza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 2:35, 02 Wrz 2011    Temat postu:

z zakupem tych skrzynek to dobry pomysl pod warUnkiem ze wszyscy chetni maja moto z tymi samymi akcesoriami ( wydech ,filtr itd), zblizonym przebiegiem i miejscem w krorym moto sie znajduje(klimat)
W przeciwnym razie trzeba jeszcze sobie tunera na kawe zaprosic Very Happy. Tak sie sklada ze mam u siebie mape od leo + kn a jezdze na akrap+kn, niby po mapowaniu wszystko bylo ok nawet po zapodaniu sondy nic nie widzialem,nawet jak cos sie dzialo a dzialo sie. po zamontowaniu przelacznika ktory umozliwia wlaczenie bazowej mapy kiedy sensor o2 jest w trybie mode zauwazylem ze wartosci korygowania AFR byly od -4 do + 36 wiec nie tak malo.Tak tylko pisze ze to jak moto pracuje nie swiadczy o tym ze sie np nie przegrzewa albo nie przepala paliwa ktore mu zapodamy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Sob 16:11, 08 Paź 2011    Temat postu:

Po przeczytaniu tych postów i dłuższym przemyśleniu za i przeciw, zaryzykowałem.

Przy przebiegu 6000 km dokonałem modyfikacji opisanej wyżej. Muszę przyznać szczerze że warte jest to w 100% swoich pieniędzy.

Magik, który to robił stwierdził że:
- wzrasta moment obrotowy - i faktycznie różnica jest naprawdę odczuwalna,
- moc wzrasta o 5 KM - do 72 KM
- spalanie wzrośnie nieznacznie, ale z uwagi na wzrost momentu jeździ się na trochę niższych obrotach więc kompensuje to większy apetyt na paliwo.

Z moich obserwacji:
- moto pali tyle ile paliło
- odczuwalny wzrost mocy i momentu, lepiej się zbiera
- ale rewelacją jest kultura pracy silnika! Gdy stał przed "zabiegiem" na wolnych obrotach to chodził jak mały traktorek, postukiwał, lekko nierówna praca, taki mały kaszelek. Po zabiegu - nie to moto. Mruczy jak strumyczek, równiutko, jakbym miał silnik odrzutowy zamontowany. Ponadto na niskich obrotach na 1, 2 czy 3 biegu szarpał lekko i troszkę się dławił, a teraz jakby miał silnik elektryczny. Zmiana nieporównywalna! Lekki ruch manetką i drze do przodu od 2,5 tys. obrotów, zero dławienia czy zastanawiania się. Teraz to jak jazda melexem.

Nie znam się na mechanice, nie wiem co dokładnie było robione i jak, ale z tego co Magik mówił to podawane jest więcej paliwa - bogatsza mieszanka - na niskich obrotach. Normalnie "coś tam" jest otwarte na 60%, a po zmianie w 100%. Chyba Smile Więcej detali nie znam, operacja się udała, pacjent biegał, teraz fruwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 23:21, 10 Paź 2011    Temat postu:

pc napisał:
z zakupem tych skrzynek to dobry pomysl pod warUnkiem ze wszyscy chetni maja moto z tymi samymi akcesoriami ( wydech ,filtr itd), zblizonym przebiegiem i miejscem w krorym moto sie znajduje


Pierdu pierdu Smile
To co piszesz dotyczy PC a nie programatora - poczytaj dokladnie jak to dziala
Kupilbym tyle ze tak czy owak trzeba to stroić na hamowni Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejW
Motonita



Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 16:15, 11 Paź 2011    Temat postu:

Też niedawno dałem się skusić... moto odczuwalnie lepiej wchodzi na obroty, 150 o szybciej się pojawia. Prędkość max. wzrosła ze 180 (na liczniku) do 190 km/h. Operacja polega na wgraniu innej mapy. Wypytałem, bo moto na gwarancji i nie chciałem żeby moje ASo się czepiło. Spalanie bez zmian, ale jeszcze popatrzę... może już w next sezonie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:48, 17 Paź 2011    Temat postu:

Zrobiłem dziś
Wydaje sie ze lata lepiej na dole ale moze efekt placebo Mam jeszcze przelot - sebring bez kata- wiec w porownaniu do oryginału jest lepiej ( a może tylko głośniej Smile)
Chyba słyszę sie na hamownie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 9:09, 18 Paź 2011    Temat postu:

Nie jest to placebo na pewno. Ja też uważam, że lepiej się zbiera z dołu (hm... jak ten nowy 2012) a i powyżej 5000-5500 ma więcej mocy i momentu...
Chętnie zobaczę wyniki z hamowni:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychoo
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie

PostWysłany: Wto 10:31, 18 Paź 2011    Temat postu:

Czyli ten zabieg (tuning) nie ma bezpośredniego związku z sondą lambda ? Pytam bo w Pasymiu trochę o tym gadaliśmy i mowa była że to polega na jakiejś kombinacji oszukańczej na sondzie lambda. Tymczasem w moim DLu (K4 importowany z UK) nie ma wogóle sondy lambda, czy zatem da się coś u mnie zrobić ? Wg papierów mój też ma 49kW więc 67KM, licznikowo pod 200km/h podchodzi bez problemu.
Jeśli to nie jest jednak zabieg związany z sondą lambda a z czymś innym np. jakąś nową mapą itp itd to może bym się skusił ale wolałbym najpierw wiedzieć na czym ten zabieg polega.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 11:23, 18 Paź 2011    Temat postu:

Każdy DL ma sonde lambde - jest wtrysk, jest katalizator to i sonda musi być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychoo
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie

PostWysłany: Wto 13:04, 18 Paź 2011    Temat postu:

wrzucę później fotkę jak jest u mnie to zobaczysz, ze nie kazdy Smile
w Pasymiu rozmawiałem o tym ze Złotym i on też nie ma, a moto ma wersję z USA o ile dobrze pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Złoty
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Jabłonna

PostWysłany: Wto 14:49, 18 Paź 2011    Temat postu:

zgadza się u mnie nie ma sondy chyba że jest w jakimś niewidocznym miejscu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:03, 18 Paź 2011    Temat postu:

A to dziwne... bardzo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychoo
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie

PostWysłany: Wto 19:35, 18 Paź 2011    Temat postu:

Mlody miałeś prawie 100% rację, wszystkie DLe (europejskie) mają sondę lambda i katalizator. Znalazłem sondę u siebie, jest w innym miejscu niż w nowszych rocznikach dlatego wydawało mi się że mój K4 z Anglii jej nie ma. Załączam fotki. Czerwone kółko to miejsce gdzie u mnie jest lambda a zieloną strzałką zaznaczyłem mniej więcej gdzie jest w nowszych rocznikach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Wersje USA nie mają jednak sondy lambda czyli czujnika tlenu oraz katalizatora [link widoczny dla zalogowanych]
system PAIR ma redukować emisję tlenków węgla i węglowodorów

Tutaj [link widoczny dla zalogowanych] też jest sporo o tym.

Wracając jednak do tematu, na czym dokładnie ten "tuning" polega i czy we wszystkich rocznikach jest możliwość to zrobić Rolling Eyes
Moze po prostu zadzwonię do serwisu np. do tego Jaskłowskiego i zapytam wprost o wszystko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kret
Motocyklista



Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:50, 18 Paź 2011    Temat postu:

te zmiany można robić tylko na wersjach od K7 w górę jak dobrze rozumiem? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:50, 04 Cze 2012    Temat postu: pytanko mam

przeciąłem ten magiczny 24-y kabelek i moto lepiej się zbiera i lepiej tez jest w górnym zakresie obrotów, ale wcześniej odcięcie obrotów następowało przy 10500, po operacji cięcia, odcięcie jest na poziomie 9500
chciałem zapytac kolegów czy też tak mają???
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:08, 05 Cze 2012    Temat postu:

Mi to samo zaproponowali, ale się wstrzymałem. Czy ktoś może napisać o ile wzrosło spalanie? Bo jak czytam, że po zabiegach podnoszących moc do 78KM moto pali min 11l, to mogę się tylko uśmiechnąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 9:54, 05 Cze 2012    Temat postu:

jawa napisał:
Mi to samo zaproponowali, ale się wstrzymałem. Czy ktoś może napisać o ile wzrosło spalanie? Bo jak czytam, że po zabiegach podnoszących moc do 78KM moto pali min 11l, to mogę się tylko uśmiechnąć.


Chodzi ci o kabelek?
jak uciąłem, spalanie wzrosło z 5 w mieście do 5,5 bo więcej odkręcam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Wto 11:02, 05 Cze 2012    Temat postu:

Zrobiłem - warto.

Koszt - kurde sporo, ale jak jest wolna kasa i się chce pojeździć ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 13:41, 05 Cze 2012    Temat postu:

Tak jak napisał Konra.dzik - spalanie wzrośnie Ci o tyle, o ile więcej będsiesz odkręcał manetkę z wrażenia lepszego kopa po zabiegu:) Ja po zabiegu nie zauważyłem różnicy w spalaniu, za to w p..ciu i owszem:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 10:09, 06 Cze 2012    Temat postu: odcięcie

a jak z odcięciem po przecięciu kabelka, też na poziomie 9500, czy może bez zmian 10500???????
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 10:19, 06 Cze 2012    Temat postu:

Coż...chyba nigdy nie dociągnąłem Vstroma nawet do 9000 rpm, jak dla mnie nie ten typ silnika, żeby go kręcić wysoko - wyje ale nic więcej mocy już i tak nie ma, więc po co...
W związku z tym nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie czy po "tunningu" odcina przy 9500 czy 10500....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
folwar
A1



Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:47, 06 Cze 2012    Temat postu:

Sprawdziłem w drodze do pracy, odcina tak jak przed modyfikacją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Pon 1:15, 01 Wrz 2014    Temat postu:

Można w Krakowie zrobić ten zabieg ze zmianą mapy wtrysku. Mój Dl 650 k4 w dowodzie ma 25KW Wink chyba we wydziale komunikacji coś im się pochrzanilo Wink

PS max w dwie osoby i bagażem jechałem 170km/h. Nie za mało?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Pon 7:45, 01 Wrz 2014    Temat postu:

luzikseba napisał:
Można w Krakowie zrobić ten zabieg ze zmianą mapy wtrysku. Mój Dl 650 k4 w dowodzie ma 25KW Wink chyba we wydziale komunikacji coś im się pochrzanilo Wink

PS max w dwie osoby i bagażem jechałem 170km/h. Nie za mało?


Zależy ile te osoby i bagaż ważyły Wink

W k4 jest to kabel 25 , bez problemu możesz sam udziabać i sprawdzić, nie ma sensu jechać do serwisu - no chyba że swędzi Cię kilkaset zeta w kieszeni Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 7:45, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Wto 21:17, 23 Wrz 2014    Temat postu:

Ja + dziewczyna + bagaż = 200 kg Wink

Obciąłem magiczny kabelek (miał inny kolor). Było 25 KW, a teraz powinno być standardowo 49 KW, to raczej powinienem poczuć znaczną różnicę - a tak się nie stało. To co w moim odczuciu się zmieniło:

- na pewno lepiej ciągnie na dole - nie telepie nim na niskich obrotach jak wcześniej
- czuć, że szybciej zbiera się 0-100 km/h
- dźwięk pracy silnika bardziej basowy

Pojawił mi się błąd, świeci się czerwona lampka od oleju i wyskakuje komunikat chyba "F1"
pasuje go teraz podpiąć pod komputer i usunąć? Tylko gdzie w Krakowie ? (poza Raiders za 300zł)

Reasumując, uważam jakby mój DL 650 K4 dostał +5 KW max, a nie drugie tyle czyli 25KW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Wto 21:26, 23 Wrz 2014    Temat postu:

Jak masz błąd to upierdzieliłeś pewnie nie ten co potrzeba Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin