|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Czw 22:25, 05 Lis 2009 Temat postu: Synchronizacja przepustnic |
|
|
Pytanie z czystej ciekawości .
Czy ktoś sprawdzał lub też przeprowadzał synchronizację przepustnic znaną powszechnie z moto gaźnikowych
PS.
Serwisówka opisuje tą czynność w części 5-32 "THROTTLE VALVE SYNCHRONIZATION"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MJ
A2
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krosno
|
Wysłany: Pią 13:08, 06 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Mój znajomy w DL 1000 robił synchronizację przepustnic w Krakowie w CM Riders. Przed synchronizacją moto czasami gasło na wolnych obrotach i przebierało. Po synchronizacji nastąpiła znaczna poprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Sob 11:44, 07 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
MJ napisał: | Przed synchronizacją moto czasami gasło na wolnych obrotach i przebierało. Po synchronizacji nastąpiła znaczna poprawa. |
No tak , a parę osób tutaj narzekało na podobne objawy w swoich DL1000 , może właśnie w tym tkwi przyczyna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Sob 11:44, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 14:24, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Odświeżam temat. Mam w garażu wakuometry wiec teoretycznie mógłbym się pobawić. Ktoś osobiście robił ta synchronizację przepustnic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałP
A1
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:17, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
niedawniej jak wczoraj miałem przyjemność synchronizacji w swoim motocyklu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Sob 20:19, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Co roku na wiosnę niestety na wakuometrach troche trudno,ponieważ nie są zbyt precyzyjne do układów wtrytskowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 22:27, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Proces przebiega podobnie jak podczas synchro gaźników?
MichałP, robiłeś to zwykłymi wakuometrami ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Nie 10:03, 13 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Jak mi ........ pożyczy elektroniczny wakuometr to na wiosennym zlocie pokażę wam jak to się robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałP
A1
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:45, 13 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
ja robiłem zwykłymi i nawet musiało mi wyjść bo sprzęt równiej chodzi i płynniej przyspiesza w dolnym zakresie
proces jest taki sam jak przy gażnikach. w zasadzie regulujesz tylko jedną śrybką od przedniego garka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MichałP dnia Nie 18:47, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cornmencita
A1
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: USTKA
|
Wysłany: Pią 0:28, 18 Lut 2011 Temat postu: TBS |
|
|
Witam.Powinno sie to ustawiać po każdej regulacji zaworów,praktycznie po każdej wymianie filtra powietrza i profilaktycznie przed sezonem.Jak już masz wężyki wyprowadzone pod siedzenie czy gdzie tam komu wygodnie to cala robota trwa dziesieć minut.Ja robie to na swojej roboty '' przyżądzie'' zrobionym z metrowego pręta z zamocowaną rurką od paliwa w krztałcie U i zalanym tam czerwonym olejem od 2T gdy mi zassie go do silnika to nic sie nie stanie.Aha i jeszcze ciekawostka.Gdy ustawisz TBS dla powiedzmy 1500 rpm to po zjechaniu do 1200 ustawienie sie zmieni.I vice versa.Ja ustawiam tak żeby bylo równo na ''moich'' wolnych obrotach i tak zostawiam.Cagiva Navigator z silnikiem od stroma ma te weżyki do TBS wyprowadzone fabrycznie miedzy garami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 20:41, 26 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
moglby ktos nieco dokladniej wytlumaczyc, jak to samemu zrobic...jestem po regulacji zaworow, wywaleniu PAIR i usrednieniem podcisnienia za pomoca modyfikacji czujnika AIP... wezyki od podcisnienia mam wyprowadzone pod siodlo i chcialbym poswiecic te dodatkowe 10 minut na synchro.....
Coliniak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Sob 21:51, 18 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Podjąłem dziś samodzielną próbę synchronizacji przepustnic i poległem. Wrócę do tematu w poniedziałek może. Czy ktoś jest biegły w temacie i może pomóc? Zaczęło się od tego, że znalazłem króćce na obudowie przepustnicy bez zaślepek na tylnym cylindrze. Trochę mnie to zbiło z tropu bo wychodzi na to, że motor jeździł z lewym powietrzem i nie wiadomo jak długo. Domyślam się, że to mogło być między innymi powodem nadmiernego zużycia paliwa. Założyłem przewody gumowe na króćce podciśnieniowe przedniej i tylnej przepustnicy a drugi na tylnej zaślepiłem gumową zaślepką. Podpiąłem przyrząd który wykonałem sam w postaci U rurki wypełnionej olejem i okazało się, że zasysa w jedna stronę. Próbowałem regulować śrubką po lewej stronie ale nic to nie dało oprócz uzyskania bardzo wysokich obrotów silnika, podciśnienie nadal było bardzo niesymetryczne. Co może być przyczyną? Próbę przeprowadziłem bez zdejmowania air boxa, mam podejrzenie, że jest jakaś nieszczelność pod nim na dolocie do przedniej przepustnicy. Czy błądzę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 9:38, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Śrubką po lewej stronie? Pokaż na jakimś zdjęciu o jaką śrubę Ci chodzi, ale chyba błądzisz
Po lewej stronie przy ramie jest śruba do regulacji wolnych obrotów i jest do niej bardzo dobry dostęp bez rozbierania motocykla.
Podciśnienia wyrównuje się śrubą, która jest pod airboxem, po prawej stronie, przy przedniej przepustnicy. Ale dotarcie do niej z założonym airboxem graniczy z cudem (chociaż możliwe jest).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 10:47, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
lasooch, Ty piszesz o śrubie regulującej pierwsze przepustnice, to je się reguluje na podciśnienie? ja regulowałem tą jakby po przekątnej, tą od drugich przepustnic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichałP
A1
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11:15, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
nie trzeba nic rozbierać może poza tym małym czarnym plastikiem pomiędzy zbiornikiem paliwa a kanapą z prawej strony, bo jest wtedt leprzy dostęp. trzeba się jedynie wyposażyć w naprawdę długi śrubokręt płaski i najlepiej kątową płaską 8kę która można samemu wykonać ale i bez niej da sie to dobrze zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 11:30, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
MichałP napisał: | nie trzeba nic rozbierać może poza tym małym czarnym plastikiem pomiędzy zbiornikiem paliwa a kanapą z prawej strony, bo jest wtedt leprzy dostęp. |
chodzi Ci osłonę zewnętrzną, tzw bumerang?
Czy synchronizacja dotyczy pierwszych, czy drugich przepustnic? reguluje się śrubką bliżej kierowcy po lewej stronie czy dalej po prawej? jeżeli tą po prawej to jak do niej dojść bez ściągania air boxa? Nie mówimy tu o śrubie do regulacji wolnych obrotów tylko o śrubach pod zbiornikiem przy korpusach przepustnic. I jeszcze jedno pytanie, czy podczas synchronizacji należy odpiąć jakieś czujniki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 12:03, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 12:24, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
gregorio napisał: | lasooch, Ty piszesz o śrubie regulującej pierwsze przepustnice, to je się reguluje na podciśnienie? ja regulowałem tą jakby po przekątnej, tą od drugich przepustnic |
Piszę o śrubie, regulującej wzajemne wychylenie kątowe przepustnic sterowanych linką (umieszczone głęboko, bliżej głowicy), nie tych przepustnic, które są sterowane elektrycznie (umieszczone tuż pod airboxem).
Z resztą o czym my tu dyskutujemy Ściągnij sobie serwisówkę, jest tam wszystko pięknie opisane, razem ze zdjęciami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 12:41, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jakiś link do tej instrukcji?
synchronizuje się przepustnice śrubą nr 10 w lewym dolnym czy prawym górnym rogu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 12:53, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 13:18, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wpisz w google "DL 1000 service manual" i będziesz miał całą masę linków do pobrania. Pierwszy lepszy z brzegu:
[url]http://chomikuj.pl/Motorkarze/Serwis*c3*b3wki++-++Service+Manual/Suzuki/DL/Suzuki_DL1000_Service_Manual,214795707.pdf[/url]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 13:20, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 13:31, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
taką serwisówkę to ja mam, w rozdziale 2-16 jest napisane jak często się robi synchronizację i tyle, zresztą za cienki jestem z angielskiego, nie jest mi łatwo poruszać się po tych opisach, napisałem tu o tych moich poczynaniach raczej, żeby uzyskać pomoc od kogoś kto to już robił samodzielnie i pomoże od strony praktycznej w oparciu o własne doświadczenie, będzie wiedział o co pytam i odpowie na konkretne pytania, naprowadzi na sposób postępowania i podpowie coś konkretnego, mogło by to być pomocne zresztą dla pozostałych którzy lubią sami coś zrobić przy swojej maszynie, poznawać ją i jej tajniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 13:42, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wiesz co, no ja dziesiątki motocykli naprawiałem, ale niestety talentu pedagogicznego nie posiadam za grosz. Opis jest w serwisówce na stronie 4-73 (238/448 karta pdf'a). Poruszaj sobie manetką gazu, zobacz za co pociągają linki, co się wtedy otwiera. Zobaczysz, że linki sterują dolną przepustnicą tylnego cylindra. A ta z kolei jest połączona prętem z dolną przepustnicą przedniego cylindra. No i przy tym wodziku jest śruba regulacyjna, którą ustawia się wzajemne wychylenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 15:01, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
da się do tej śruby jakoś dojść bez zdejmowania Air Boxa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 15:05, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli dysponujesz wkrętakiem kątowym, to bez problemu. Jeżeli nie, to zwykłym śrubokrętem z krótką rączką (albo samym bitem) też da się tam dostać, ale nagimnastykujesz się okrutnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 15:12, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
rozumiem, że czujników IAT i IAP się nie odłącza na czas synchronizacji?
to jest to o czym mowa?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Nie 15:23, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 15:33, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie, to są drugie przepustnice, sterowane silniczkiem krokowym przez komputer. Pod nimi są przepustnice sterowane linkami gazu i tamte musisz zsynchronizować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Nie 15:34, 19 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 15:45, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
rozumiem, a w prawym dolnym rogu zdjęcia jest śruba zaznaczona żółtą strzałką którą przeprowadza się synchronizację, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 16:42, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jutro podejmę ponowną próbę, mam nadzieję, że tym razem mi się uda i to bez zdejmowania Air Boxa, swoja drogą różnica jest tak duża w podciśnieniach, że musiałem gasić silnik, bo wciągnęło by mi cały olej z tej U-rurki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 11:13, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
ok, mam uchylony zbiornik, są dwa cięgna od przepustnic i śruby regulacyjne na ich końcu, synchronizujemy przepustnice tą wyżej położoną czy niżej?
[link widoczny dla zalogowanych]
OK! temat ogarnięty, przynajmniej tak mi się wydaje jeżeli ktoś chciałby poeksperymentować służę pomocą w miarę możliwości. Była duża różnica na podciśnieniach, teraz jest wyrównana. Jadę zalać motor do pełna i sprawdzić czy coś się zmieniło odczuwalnie jeśli chodzi o pracę silnika no i oczywiście (pełen nadziei) w zużyciu paliwa po ostatnich remontach
Noo... z 8,5l/100 km motorek zszedł do 6,3l/100 km, tyle, że to nie tylko zasługa synchronizacji przepustnic więc nie wiem jaka składowa sukcesu w tym tkwi niestety.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Pon 18:55, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 11:12, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No i panowie która to w końcu śruba? Ta górna czy dolna. Lasooch pisze że dolna a w serwisówce wydaje mi się że jest regulowana na górna.
Gregorio, którą regulowałeś? No i pytanie zasadnicze: jak wsadzić łapę żeby podpiąć wężyki wakuometra do tych króćców? Trzeba mieć gumową ręke?
A sprawdzaliście ten luz 0,31mm który podaje serwisówka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 22:17, 21 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ja nie sprawdzałem luzu, tzn, sprawdziłem, czy jest ale nie mierzyłem. Jak wiesz, gdzie są króćce to powinieneś spokojnie do nich dojść palcami tyle, że po omacku, ja mam niemałe dłonie i dałem radę bez większych problemów, przy okazji sprawdź, czy wszystkie rezerwowe króćce mają zaślepki, na moich nie było. regulację robi się dolną śrubą, jest ona dostępna dla dłoni ale trzeba się liczyć z tym, że jest gorąco, mi został rumień na skórze przez jakiś czas jak po oparzeniu I stopnia bo nie potrafię robić takich rzeczy w rękawiczkach. Co do wakuometrów, to podobno nie dają możliwości precyzyjnej regulacji, ja zastosowałem paten z U-rurką i nie wyobrażam sobie nic bardziej precyzyjnego, polecam ten patent.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 8:34, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm tych rezerwowych króćców nie zlokalizowałem. Są gdzieś obok? Może znalazłem te rezerwowe?
Na króćcu przedniego cylindra mam podłączony wężyk scottoilera więc go znalazłem szybko. Ogólnie mam uwalony silnik i najpierw muszę go jakoś przeczyścić żeby widzieć co jest co
Sprawdze sobię na wakuometrach podciśnienie bo kiedyś kupiłem i leżą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 9:35, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
są po dwa na korpusie przedniej i tylnej przepustnicy, jeżeli na przedniej masz podpiętą olejarkę to oba masz wykorzystane bo do drugiego jest podłączony fabrycznie wężyk od jakiegoś czujnika chyba, dokładnie teraz nie pamiętam do czego. Na tylnej oba fabrycznie są wolne i powinny być zaślepione gumowymi kapturkami, możesz je zobaczyć jak popatrzysz od dołu z prawej strony motocykla, może poświeć sobie latarką to będzie łatwiej, są jeden obok drugiego, zorientowane w osi podłużnej stronę przodu motocykla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:00, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Przy synchronizacji podpinam się na przednim korpusie na ten króciec od wężyka czy (w moim przypadku) na ten od oliwiarki czyli normalnie "wolny" ? Bo rozumiem że na tylnym korpusie nie ma znaczenia pod który króciec podpinam waku?
Dzięki za odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 13:38, 22 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
przedni korpus tam gdzie masz olejarkę a tylny obojętnie, nigdzie się nie doszukałem informacji, żeby była jakakolwiek różnica pomiędzy króćcami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 11:26, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
No i po operacji. Nie było dużej różnicy w podciśnieniu ale jednak była. Wymieniłem świece, przedmuchałem filtr powietrza i wymieniłem olej - taki mały serwis
Podpiąłem się wężykami pod króćce przy przednim korpusie - lewy króciec patrząc z pozycji kierowcy i pod prawy króciec tylnego korpusu.
U mnie były objawy skaczących obrotów ale nie zawsze. Mogła to być wina też świec no i paliwa. Pożyjemy, zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Sob 22:01, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie była duża różnica widoczna na U rurce, ciekawe jaka była by na wakuometrach, podczas synchronizacji tym sposobem nawet jak dotkniesz śrubkę regulacyjna mocno to się zmienia wskazanie, zrobiłem od regulacji jakieś 2000km w wolnej chwili z ciekawości podłącze i sprawdzę czy się coś zmieniło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Nie 20:14, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
mam pytanie do Was: czy jak mam wyprowadzone wezyki pod siodlo operacja jest mozliwa bez sciagania zbiornika?
Czy ktos moglby zrobic dokladna instrukcje z opisem co jest potrzebne do zrobienia synchro i krok po kroku takie male how-to,,,,pewnie sie przyda nie jednemu znas jeszcze
z gory dziekuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 20:53, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz już podpięte wężyki to nie musisz ściągać baku. Ja ściągałem bo zmieniałem świece no i przyznam szczerze że nie dałbym rady założyć / ściągnąć wężyka od korpusu tylnego bez ściągania baku. Nie ma miejsca z prawej strony ale jest za to od góry zaraz przy ramie, tam można wsadzić rękę i wyciągnąć kapturek i założyć wężyk
Co do manuala "jak zrobić synchro" mogę coś napisać ale nie mam zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fredi dnia Nie 20:54, 24 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Nie 22:09, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisał Fredi, jeśli wężyki masz wyprowadzone to bez zdejmowania zbiornika, metody są dwie, albo z użyciem wakuometrów albo U-rurki. Grzejesz silnik do nominalnej temperatury pracy i podpinasz do wężyków to co masz. Kręcąc śrubą po prawej stronie motocykla pod zbiornikiem (tą niżej położoną) doprowadzasz do stanu wyrównania podciśnień. Warto wiedzieć, że minimalny obrót tej śruby powoduje duża zmianę w podciśnieniach więc trzeba to robić delikatnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 11:29, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie wczoraj zrobiłem sobie mały serwis DL'a, żeby przygotować maszynę w pełni do wyjazdu. Niedawno zmieniałem wydechy na przelotowe i od tej pory obroty mi strasznie falowały, więc chociaż przebieg od poprzedniej regulacji niewielki, postanowiłem zsynchronizować wszystko co się da Jakie było moje zdziwienie, gdy zauważyłem, że airbox siedzi sobie zupełnie luźno na tylnej przepustnicy, a obejma wisi obok. Nie wiem jakim cudem, ale zgubiłem śrubkę ściskającą tą obejmę Okazuje się, że falowanie obrotów nie miało nic wspólnego z wydechem, a z lewym powietrzem. Przepustnice sterowane linką nie wymagały nawet korekty, górne przepustnice sterowane przez komputer wymagały dosłownie kosmetycznej regulacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Sob 12:02, 30 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
a masz zrobione wyrównanie podciśnień między przepustnicami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Pią 17:18, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Od pewnego czasu latam swoim DL na przelotowych Leo, usunąłem PAIR zrobiłem uśrednienie dla IAP i pozostało jeszcze po tych zmianach zsynchronizowanie przepustnic. Wyciągnąłem już przewody do synchronizacji pod kanapę ale z synchronizacją przepustnic nie miałem nigdy doczynienia w związku z tym mam pytanie do posiadaczy dl1000 ze stolicy, czy moze mógłby któryś z kolegów pokazac mi w jaki sposób to robić. Oczywiście podjadę na moto pod wskazane miejsce. Myślę ze jak juz mam te węzę pod kanapą to prace nie zajmą dużo czasu.
Znajdzie ktoś z Was chwilkę dla mnie i dla mojego DL? ( nie mam przyrządu do synchronizacji)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 17:44, 07 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
No niestety nie jest tak do końca słodko... O ile wakuometry będziesz w stanie podłączyć, to nic nie wyregulujesz, dopóki nie zdejmiesz prawej owiewki. A najwygodniej to w ogóle byłoby ze zdjętym bakiem... Synchronizację reguluje się śrubką przy przedniej przepustnicy, czyli pod airboxem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Śro 23:04, 12 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Trochę może nie na temat ale zadam głupie laickie pytanie. Czy tylko te dolne przepustnice się otwierają przy pokręceniu manetką?.
Właśnie rozebrałem moto zdjąłem pokrywę i filtr i pokręcając manetką chciałem luknąć jak to tam działa i tak się zastanawiam jak te przepustnice pracują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 0:17, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dolne są sterowane linkami gazu, natomiast górne - silniczkiem krokowym. Komputer sam dobiera kąt otwarcia górnych przepustnic, gdy silnik jest zapalony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Czw 23:19, 13 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Witam kolegów. Z opisów wnioskuję że synchronizację przepustnic przeprowadza się tak : 1- Unoszę zbiornik paliwa. 2- Podłączam wakuometr werzykami pod króćce przepustnic. 3- Reguluję ustawienie dolną śrubą przepustnicy ( tej która porusza się w momencie przekręcenia manetki gazu ). Proszę o podpowiedź jeżeli się mylę lub oprócz tego jeszcze coś trzeba wykonać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 1:52, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Regulacji dokonujesz na rozgrzanym silniku, tylko o tym musisz jeszcze pamiętać
Zostają jeszcze górne przepustnice - kontroluje się je suwmiarką, tak by w pozycji zamkniętej odległość blaszek od krańca obudowy w obu przepustnicach była jednakowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Sob 21:52, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A czym regulujemy ustawienie górnych przepustnic jeżeli będzie jakaś różnica ? Może górną śrubką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paweł1111
A1
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: Pon 11:15, 17 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno pytanie. Jakie wakuometry są lepsze do synchronizacji przepustnic w naszych DL-ach - elektroniczne działające na zasadzie słupków, czy zegarowe. Co byście polecili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|