|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 1:34, 31 Gru 2012 Temat postu: swiece zwykle / irydowe |
|
|
Wymienialem ostatnio swiece w swoim K9 i przyszla mi do glowy taka oto mysl: Suzuki kaze to robic co 12kkm, w nowym jednak Sztormie zastosowano swiece irydowe podobno co wydluza okres wymiany do 30kkm.
Czy wynika to tylko z rodzaju ow swiec czy spowodowaly to tez jakies inne zmiany w silniku? bo idac tym tropem moglbym za kolejne 12kkm po prostu kupic te irydowe i jezdzic do 30kkm. Jestem poczatkujacym motocyklista i nie wiem czy wlasciwie to rozumiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 8:57, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Bez problemu mozesz założyć irydowe do starego modelu. Silnik nie musi być specjalnie przystosowany do takiej świecy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
agentczor
Motocyklista
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 11:01, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
I z tego wynika dłuższy przebieg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:18, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Irydowe nie irydowe, a i tak w nowym DLu wymienia się je obowiązkowo po 24k km, na okresie gwarancji, a kontroluje przy 12k. Zmiana taka, że irydowe są droższe i sobie jako serwis więcej zarabiamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 14:04, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Polecam irydowe chociażby ze względu na utrudniony dostęp do świec. Jeśli oddajecie motocykl do serwisu to koniecznie uświadomcie ich, że wiecie co macie i wymiana świec po jednym sezonie nie jest potrzebna. No i oczywiście jeśli nie macie zaufania do mechaników to lepiej patrzeć na ręce.
Kiedyś sprzedałem motocykl z półrocznymi świecami irydowymi a nowy właściciel (kolega) na wiosnę wstawił motocykl do serwisu i oczywiście wymienili mu świece na nówki za 12 PLN.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 18:56, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
To zależy od koordynatora serwisu. U siebie w całym sezonie ubiegłym tylko w 1 DLu wymieniliśmy świece (zwykłe). Cała reszta miała je w dobrym stanie, więc nie było potrzeby. Ale wg serwisówki nie ważne jakie masz. Aby gwarancja działała bez zarzutu, przy 24k musisz wymienić. Ale to już nie na temat piszę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 19:55, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Zwykłe świece wymieniam co roku. Koszt niewielki a pewność, że w trasie nie trzeba będzie się z tym matolić bezcenna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 1:29, 01 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Czyli nastepnym razem zakladam irydowe, chociazby jak Benek powiedzial ze wzgledu na dostep do nich. Plusem jest tez wieksza wygoda w przypadku dalszej wyprawy, ze nie trzeba gdzies w nieznanym tego robic.
Dzieki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 15:50, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Irydowe śmiało wytrzymują 40 tys. km - np.: w BMW 4-cylindrowym, który kręci do 10,5 tys. obr./min instrukcja zaleca wymianę takich świec co 40 tys. km. Suzuki po prostu chce dać więcej zarobić serwisom i sprzedawcą świec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekbrt
A
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 16:23, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
u mnie irydowe po 16k km zaczęły, w sumie to pewnie jedna przerywać, wymieniłem obie, ponownie na irydowe i jest ok. Zobaczymy ile te wytrzymają. Sam u siebie nie próbowałbym zrobić na świecach 40 kkm..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 22:44, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
16k to troche malo, raczej wada produktu niz normalny koniec zwiazany ze zuzyciem materialu, wszak normalna po wymianie przy 12k jesli spalanie bylo ok wyglada jakby jeszcze jej sie mialo na zycie.
Ja podjalem decyzje, ze bede wymienial na irydowe nastepnym razem i utrzymywal cykle 30k od wymiany do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukaszt2 dnia Czw 22:45, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondziu
A2
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 23:32, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ja u siebie po 22k musiałem wymienić bo strasznie przerywał i strzelał jak się okazało przednia świeca irydowa była wypalona więc raczej nie wierzę w takie 40k przebiegu i zostaję przy normalnych i wymianie co 12k taniej i bezpieczniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszt2
Motocyklista
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 23:44, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
kazdy ma inne doswiadczenia z nimi widze, ciekawe. dobrze uslyszec opinie in plus oraz in minus
moze ktos jeszcze przeskakiwal na irydowe i moze swoje doswiadczenia opisac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasio
A
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 8:57, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
I ja jakiś czas temu wymieniłem. Najechałem 14-15 kkm i jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 11:07, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
na na irydówkach zrobiłem ponad 80tyś, wymieniłem jak sobie przypomniałem i sprawdziłem kiedy były wymieniane. Stan optyczny swiecy poza nagarem, jak nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 11:57, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Też mam irydowe - włożone bodajże przy 18.000 km. Zmian nie odczuwam, ale za to mam spokój z wymianami na długo . Teraz mam 32 tyś i może przy najbliższym przeglądzie poproszę o inspekcję i ewentualną regulację szczeliny.
Ktoś wyżej pisał, że mu przerywała - może miałeś nieodpowiednią szczelinę lub jakieś irydowe dziadostwo. NGK, a tym bardziej Denso nie powinny sprawiać kłopotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekbrt
A
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:29, 11 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ja miałem NGK, szczelina była książkowa i świeca była czysta, także może być, że trafiła mi się po prostu jakaś wadliwa. Zobaczymy jak kolejne się sprawdzą, też NGK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 18:27, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja kupuję irydówki na Ebay.co.uk wychodzą po 30 kilka zł a przesłka 4 funty najlepszy interes jaki możliwy jest do zrobienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 23:23, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | Ja kupuję irydówki na Ebay.co.uk wychodzą po 30 kilka zł a przesłka 4 funty najlepszy interes jaki możliwy jest do zrobienia. |
Zastosowałem ten sam manewr i potwierdzam, że cenowo wychodzi to najkorzystniej - oczywiście licząc przesyłkę z Anglii. Dla zasady warto to zrobić, jeśli ktoś ma możliwość dokonywania zakupów poprzez ebay.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rbmlawa
A1
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mława
|
Wysłany: Nie 23:37, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To dorzucę swoje trzy grosze jak będziecie kupować NGK to zwróćcie uwagę czy świece są z Japonii czy z Turcji. Podobno te z Turcji się częściej sypią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekbrt
A
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 23:43, 17 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mi udało się kupić dwie świece wraz z przesyłką za niecałe 88 zł, także nie wiem czy jest sens zamawiania, aż z UK. polecam swiece-zaplonowe.pl, często wysyłają maile z dodatkowymi rabatami 10-15% od tego co widać na stronie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomekuza
A
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: B-Z
|
Wysłany: Śro 21:07, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kurde koledzy wymienilem tylna swiece. Ale jak sie dobrac do tej z przodu trzeba calkiem chlodnice sciagac?????? Nie podejmuje sie tego czy z jedna wymieniona wszystko bedzie OK.??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekuza dnia Śro 21:09, 27 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:26, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No raczej zmienia się wszystkie.
DO wymiany świecy z przodu trzeba zdjąć chłodnicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 21:53, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Można łatwo zdjąć chłodnicę odkręcając ją od ramy i nie ruszając przewodów.
Znalezione na forum SV ale do DL też powinno dać się zastosować.
[link widoczny dla zalogowanych]
7 zdjęcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Śro 21:55, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
tomekuza napisał: | Ale jak sie dobrac do tej z przodu trzeba calkiem chlodnice sciagac?????? | Jak masz ręce ginekologa to da się bez ściągania chłodnicy. Luzujesz te boczne nakrętki/śruby, odchylasz ile się da i walczysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kondziu
A2
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 22:20, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jaca napisał: | tomekuza napisał: | Ale jak sie dobrac do tej z przodu trzeba calkiem chlodnice sciagac?????? | Jak masz ręce ginekologa to da się bez ściągania chłodnicy. Luzujesz te boczne nakrętki/śruby, odchylasz ile się da i walczysz |
potwierdzam ja tak wymieniam świeczki, mam wielkie dłonie ale obsługuję się nimi niczym zawodowy lekarz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rbmlawa
A1
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mława
|
Wysłany: Czw 0:07, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zawodowy lekarz (czytaj ginekolog) podobno wymienia świece wchodząc rękoma przez wydechy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 0:56, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
rbmlawa napisał: | Zawodowy lekarz (czytaj ginekolog) podobno wymienia świece wchodząc rękoma przez wydechy | Aaaa to szacun
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekbrt
A
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:24, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja również wymieniałem świecie z przodu bez zdejmowania chłodnicy, a jedynie luzując z boku śrubę łączącą chłodnicę z silnikiem. Odchylasz i idzie to zrobić bez większych problemów. Ze zwykłym kluczem faktycznie może być problem, ale łamany oryginalny klucz z serwisówki znacznie to ułatwia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|