|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Sob 23:43, 01 Wrz 2012 Temat postu: Stare gwinty. |
|
|
Nie mogłem się zdecydować w jakim dziale wrzucić pytanie, ale ponieważ temat jest techniczny to zapytam tutaj.
Będę rozmontowywał stary motocykl. Czy macie jakieś wypróbowane preparaty umożliwiające lub ułatwiające odkręcanie starych (bardzo starych) śrub i połączeń, również skorodowanych ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Nie 7:34, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
wd 40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 8:48, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Pochwal się lepiej jaki motocykl będziesz rozkręcał?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomekz
A
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)
|
Wysłany: Nie 11:04, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Postukać w zardzewiałą śrubę (tylko tak, żeby nie zniszczyć gwintu i śruby) wielofunkcyjnym urządzeniem udarowym = młotkiem. "Napsikać" choćby [link widoczny dla zalogowanych] preparatu. Odczekać kilkanaście minut, spróbować odkręcić. Jak nie idzie, to operację powtórzyć.
Doskonale sprawdza się podgrzanie śruby palnikiem (przed zastosowaniem jakiegokolwiek preparatu!!!). Po ostygnięciu psikać preparatami, czekać i próbować odkręcać
Najlepszym preparatem jest cierpliwość .
Do mniej skorodowanych połączeń wystarczy Ci WD40 lub podobne CX'y 80, albo zwykła nafta. Czasami przydaje się urządzenie zwane wkrętakiem udarowym, występuje również z nasadkami na śruby. Zapobiegawczo zaopatrz się w zestaw do wykręcania ukręconych śrub.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:07, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak przedmówca napisał. Z tym, że jeśli nie chcesz uszkodzić gwintów to cierpliwość dwutygodniowa. A WD40 czyni cuda tylko,że trzeba długo czekać aż porządnie spenetruje a sukces gwarantowany, obiecuję
Dobrze jest ''dotrysnąć'' co parę dni i pozwolić działać grawitacji, czyli ustawić miejsce penetracji w dół.
Jeśli już uszkodzisz gwint to też tragedia się nie stanie, na rynku są dostępne sety do naprawy uszkodzonych gwintów na zasadzie wkręcanych stalowych sprężynek. Tak naprawdę po takiej wymianie gwint jest lepszy niż fabryczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 16:13, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Woytec napisał
Cytat: | Pochwal się lepiej jaki motocykl będziesz rozkręcał? Smile |
W sumie nic specjalnego, jest ich jeszcze sporo. WSK M06 64. To ta ostatnia WSK z podwójną ramą. Jest to motocykl na którym nauczyłem się jeździć.
Już dawno postanowiłem przywrócić jej świetność. Czas się brać do roboty.
Jest kompletna i mam do niej sporo części (złożyłby się pewnie drugi silnik).
Mój Ojciec twierdzi, że po odczyszczeniu odpali.
p.s. Pomyliłem. Ostatnią WSK-ą z podwójną ramą była M06 B1
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 16:20, 02 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 23:53, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jak nie masz wd 40 to sprobuj cacacole
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jani
A2
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 18:18, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kiedyś w "Motorze" robili test różnych preparatów i cola pokonała wd40 i wszystkie podobne preparaty. Sam też testowałem i działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mezzo
A
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa (Wawer)
|
Wysłany: Pon 18:28, 03 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
a jak nic innego nie da radę to dziurka w śrubie -> wbić torxa o odp rozmiarze najlepiej takiego z zestawu nasadowego i ... cała naprzód
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 8:55, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Serdeczne dzięki za wszystkie podpowiedzi. No to do roboty...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|