Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stare gwinty.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Sob 23:43, 01 Wrz 2012    Temat postu: Stare gwinty.

Nie mogłem się zdecydować w jakim dziale wrzucić pytanie, ale ponieważ temat jest techniczny to zapytam tutaj.

Będę rozmontowywał stary motocykl. Czy macie jakieś wypróbowane preparaty umożliwiające lub ułatwiające odkręcanie starych (bardzo starych) śrub i połączeń, również skorodowanych ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Nie 7:34, 02 Wrz 2012    Temat postu:

wd 40

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 8:48, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Pochwal się lepiej jaki motocykl będziesz rozkręcał? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekz
A



Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)

PostWysłany: Nie 11:04, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Postukać w zardzewiałą śrubę (tylko tak, żeby nie zniszczyć gwintu i śruby) wielofunkcyjnym urządzeniem udarowym = młotkiem. "Napsikać" choćby [link widoczny dla zalogowanych] preparatu. Odczekać kilkanaście minut, spróbować odkręcić. Jak nie idzie, to operację powtórzyć.
Doskonale sprawdza się podgrzanie śruby palnikiem (przed zastosowaniem jakiegokolwiek preparatu!!!). Po ostygnięciu psikać preparatami, czekać i próbować odkręcać

Najlepszym preparatem jest cierpliwość Wink.

Do mniej skorodowanych połączeń wystarczy Ci WD40 lub podobne CX'y 80, albo zwykła nafta. Czasami przydaje się urządzenie zwane wkrętakiem udarowym, występuje również z nasadkami na śruby. Zapobiegawczo zaopatrz się w zestaw do wykręcania ukręconych śrub.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Nie 12:07, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Tak jak przedmówca napisał. Z tym, że jeśli nie chcesz uszkodzić gwintów to cierpliwość dwutygodniowa. A WD40 czyni cuda tylko,że trzeba długo czekać aż porządnie spenetruje a sukces gwarantowany, obiecuję Wink
Dobrze jest ''dotrysnąć'' co parę dni i pozwolić działać grawitacji, czyli ustawić miejsce penetracji w dół.

Jeśli już uszkodzisz gwint to też tragedia się nie stanie, na rynku są dostępne sety do naprawy uszkodzonych gwintów na zasadzie wkręcanych stalowych sprężynek. Tak naprawdę po takiej wymianie gwint jest lepszy niż fabryczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 16:13, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Woytec napisał

Cytat:
Pochwal się lepiej jaki motocykl będziesz rozkręcał? Smile


W sumie nic specjalnego, jest ich jeszcze sporo. WSK M06 64. To ta ostatnia WSK z podwójną ramą. Jest to motocykl na którym nauczyłem się jeździć.
Już dawno postanowiłem przywrócić jej świetność. Czas się brać do roboty.
Jest kompletna i mam do niej sporo części (złożyłby się pewnie drugi silnik).
Mój Ojciec twierdzi, że po odczyszczeniu odpali.

p.s. Pomyliłem. Ostatnią WSK-ą z podwójną ramą była M06 B1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 16:20, 02 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 23:53, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Jak nie masz wd 40 to sprobuj cacacole

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jani
A2



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:18, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Kiedyś w "Motorze" robili test różnych preparatów i cola pokonała wd40 i wszystkie podobne preparaty. Sam też testowałem i działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mezzo
A



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)

PostWysłany: Pon 18:28, 03 Wrz 2012    Temat postu:

a jak nic innego nie da radę to dziurka w śrubie -> wbić torxa o odp rozmiarze najlepiej takiego z zestawu nasadowego i ... cała naprzód Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 8:55, 04 Wrz 2012    Temat postu:

Serdeczne dzięki za wszystkie podpowiedzi. No to do roboty...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin