|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 9:51, 06 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Hej!
Ostatnio ubzdurałem sobie, że na zimnym silniku cos słyszę w silniku...
Tu jest nagranie, od prawej strony silnika: [link widoczny dla zalogowanych]
Mam wrażenie, że klepią zawory...
Słyszycie tam coś niepokojącego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciewek
A1
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Nie 14:33, 18 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Coś na temat ustawiania luzu w DL1000
http://youtu.be/ic614tIH1uc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 14:40, 18 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Filmik sie nie odpala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 21:58, 19 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
No to i ja się podzielę moimi luzami . Już jakiś czas temu porozbierałem swojego do pełnego przeglądu a dziś wziąłem się za zawory . Przyznam ,że olałem sprawę przy 24 tys a teraz mam 36 i zonk . Dwa zawory na wydechu i tylko wydechu mają problem . Jeden ma luz aż 55 ! a drugi 35 . Nie do końca więc u mnie sprawdzają się informacje ,że luzy są bez zmian przez 50 - 70 tys km . Trzeba jednak koniecznie sprawdzać tak jak zaleca książka serwisowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawka
A1
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 17:10, 01 Mar 2015 Temat postu: Coś puka |
|
|
Witam. Podłączę się w tym temacie. Oglądałem dziś Vstroma 2005r. Przebieg 65 tys. Na podstawie dokumentów oraz ogólnego stanu motocykla można przyjąć, że oryginalny. Z silnika z okolic drugiego cylindra wydobywa się się miarowe głuche pukanie. Nie jest zbyt intensywne, i można by powiedzieć, że się czepiam. Po uruchomieniu, na zimnym silniku było znacznie głośniej. Jak się nagrzał to ucichło, ale nie zniknęło całkiem. Myślałem może że to łańcuch rozrządu, ale dodawanie i ujmowanie gazu nie robiło szczególnej różnicy. Czy zawory mogą w tym modelu dawać takie dźwięki, czy może jeszcze coś innego tam się dzieje?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Nie 17:50, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Zawory raczej nie powinny stukać bo luz się zmniejsza aż do podparcia , wg mnie nie jesteś w stanie "na ucho" usłyszeć w jakim stanie są zawory ale to moja opinia - niech się wypowie ktoś mądrzejszy w dziedzinie mechaniki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 20:31, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Bez osłuchania na żywo to raczej ciężko coś powiedzieć ,ale skoro na zimno jest głośno a na ciepło ciszej to może być nawet problem ze sworzniem tłokowym . Jak nie jesteś zbyt mocny w mechanice czyli nie jesteś w stanie sobie sam pewnych rzeczy w silniku ponaprawiać to raczej odpuść tego motonga bo mechanicy za rozebranie i weryfikację silnika wołają od 1500 zł w górę .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:13, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | Zawory raczej nie powinny stukać bo luz się zmniejsza aż do podparcia , wg mnie nie jesteś w stanie "na ucho" usłyszeć w jakim stanie są zawory ale to moja opinia - niech się wypowie ktoś mądrzejszy w dziedzinie mechaniki. |
Akurat w DL-u luzy raczej mają tendencję do pogłębiania, czyli zwiększają a nie zmniejszają, więc z czasem zaczynają "cykać" i to dosyć głośno. Luźny łańcuszek natomiast, wydaje metaliczny grzechocząco chrzęszczący dźwięk, nigdy głuche stukanie. Poza tym b. mało prawdopodobne jest żeby łańcuszek wyciągnął się po 65kkm.
Głuche stukanie dobiegające z silnika może świadczyć o wywalonych łożyskach układu korbowo tłokowego lub luźnym tłoku, czyli poważna awaria silnika, ale nikt przy zdrowych zmysłach nie postawi diagnozy na odległość i przed rozebraniem silnika.
O ile rzeczywiście występuje stukanie które może budzić niepokój...
Pamiętać należy przede wszystkim że silnik DL-a jest dosyć głośny mechanicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|