|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Nie 18:14, 28 Wrz 2014 Temat postu: Przewód WN cewka - fajka |
|
|
Witam,
Mam oto taki problem i nie wiem co z tym zrobić. Pytanie bardziej do elektroników ale może mi podpowiecie co zrobić. Mianowicie robię dość duży przegląd mojej Suzi i przy wyciąganiu świecy przedniego cylindra zauważyłem że połączenie przewodu WN idącego z cewki do fajki świecy konkretnie na łączeniu fajka - przewód jest bardzo luźne. Bez problemu beż żadnego oporu wyciągnąłem (przez przypadek) przewód z fajki. . Tutaj moje pytanie co z tym zrobić widzę że po ściągnięciu osłony gumowej fajki jest tam w środku tak jakby nagwintowany trzpień, wygląda na to że przewód nie jest w żaden sposób przylutowany do fajki tylko tak jakby nakręcony lub po prostu spasowany na ciasno. Nie wiem czy się nie mylę. Nic mi się z moto nie działo, chodziło równo także nie wiem czy to miało wpływ te luźne połączenie na prace samej cewki. Można przewód wcisnąć do fajki i się trzyma tylko że przy mocnym szarpnięciu na pewno wyjdzie. Spotkaliście się z takim czymś już kiedyś? zawsze myślałem że te przewody są przylutowane na stałe i nie wiem teraz czy tak jeździć czy kupić jakąś używaną cewką choć moja jest w sumie bez zarzutu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20:15, 28 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
W każdym moim moto fajka była nakręcana na przewód w sposób który opisujesz.W DL-u fajki jeszcze nie zdejmowałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 10:45, 30 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
ponowne nakręcenie może być nie pewne ponieważ gwint na fajce za którymś razem lubi przecinać te druciki i może być problem z przepływem prądu. Nie mam moto teraz przy sobie i nie kojarzę jak to tam dokładnie wygląda ale:(mala podpowiedz) wkręć fajkę delikatnie do oporu licząc ilość obrotów lub mierząc ile cm przewód wszedł w głąb fajki(informacja dla ciebie aby przy ponownym wkręceniu nie przekręcić fajki ) jeśli przewód wysokiego napięcia jest dość długi możesz go skrócić właśnie o tą długość co się poprzednio wkręcała w fajkę i nakręcić ponownie (pamiętaj ze musisz dobrze wcelować gwintem w w środek przewodu czyli te druciki możesz przed wkręcaniem zrobić sobie np. małym gwoździkiem mala dziurkę wtedy wyczujesz ze przy wsadzaniu przewodu w fajkę ze początek gwintu jest w dziurce czyli w dobrym miejscu i można kręcić ale tylko fajką przewód ma być nieruchomy przy ostatnich np 2 przekręceniach możesz nasmarować przewód sylikonem termicznym i dokręcić fajkę następnie zaklej występujące szczeliny miedzy fajka a przewodem dzięki temu nie będzie dochodzić wilgoć i usztywni połączenie.
Jeśli przewód jest za krótki na skracanie no to oryginał lub jak ja to zrobiłem pierwszy lepszy sklep motoryzacyjny
Cały ten monolog kiedyś przerabiałem u siebie w jednym motocyklu i chodziło idealnie i wydaje mi się ze pozostawienie fajki z tym przewodem może to nie działać zbyt długo.
Mam nadzieje ze Ci coś podpowiedziałem
Pozdrawiam
pss sorki za chaotyczność
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Wto 10:46, 30 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Wto 21:17, 30 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc i podpowiedź. Orientujecie się może czy z drugiej strony ten przewód WN jest wkręcony do cewki czy w jakiś inny sposób do niej uchwycony? Tak w przypadku wymiany przewodów na nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc78ns
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 0:26, 09 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat. Jak wygląda wymiana przewodów w DL650 ? Rocznik np .2005
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc78ns
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 17:58, 14 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
/tak wygląda zdemontowany przewód w.napięcia z cewką i fajką/
Jestem po konsultacji z mechanikiem. Przewody wysokiego napięcia są nierozerwalnie związane z cewkami
W roczniku 2005 z cewki wychodzi tylko jeden kabel z fajką (rocznik 2006 to już dwie fajki na cewkę). Koszt takiego kabla - oryginał Suzuki to 340 zł. Istnieje zamiennik za 180 zł.
Na szczęście w moim przypadku cewki są ok. Przebicie jest na fajce. Fajki są wykręcane i zamówiłem dwie oryginalne TokitoDenso T-142.
Koszt jednej sztuki w Suzuki to 130 zł.
Czy ktoś wymieniał kiedyś fajki? I przy jakim przebiegu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Śro 19:19, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Śro 14:33, 15 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
pc78ns napisał: |
W roczniku 2005 z cewki wychodzi tylko jeden kabel z fajką (rocznik 2006 to już dwie fajki na cewkę). Koszt takiego kabla - oryginał Suzuki to 340 zł. Istnieje zamiennik za 180 zł.
|
Kolego, pragnę sprostować, rocznik 2007.
K4-K6 - była jedna świeca na cylinder,
K7-L0 - dwie świece na cylinder.
Cewka, WN i fajka to jeden element. Aby uniknąć zbędnych problemów warto wymienić całość, pod warunkiem że to wina właśnie tego elementu.
Dla przykładu od siebie podam, że mam/miałem 2 motocykle V-Strom w których każdy był wyposażony w fabryczne przewody/cewki mające min. 10 lat pracy za sobą. Wszystkie działały niezawodnie nawet podczas jazdy w deszczu. Podczas jazdy w ulewie często za wypadanie zapłonu na przednim cylindrze odpowiada wadliwy przewód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc78ns
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 19:05, 15 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Cewka i kabel to jeden element. Fajka to już inny element (jest nakręcana).
A żeby było jeszcze śmieszniej, to fajka jest rozbieralna i w serwisie Suzuki można kupić osobno trzy jej elementy!!! Samą fajkę czyli element plastikowy, górną gumę z kapturkiem i dolną gumę-nakładkę.
Reasumując - kupując w ASO taki zestaw ze zdjęcia, na fakturze będą cztery pozycje...
Koszt : 340zł. kabel z cewką, 131zł. fajka plastik, 29zł. guma górna, 18zł. guma dolna.
Razem: 518 zł. brutto za 1 zestaw a potrzebne są dwa. Rabat na jaki można liczyć to max 10%.
Motocykle to nie jest tanie hobby
Nawiasem mówiąc nie masz pewności kolego, czy Twoje motocykle miały fabryczne przewody. Równie dobrze mogły być wymienione przez poprzedniego właściciela we Francji, Włoszech czy Niemczech. Dla nich 240 euro za komplet nowych oryginalnych kabli to nie jest duży wydatek... Normalna czynność serwisowa.
Bardzo wątpię, żeby takie kable mogły działać bezawaryjnie przez 12 lat...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Śro 19:15, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MAREK WASNIEWSKI
A1
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Śro 23:46, 15 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Hei. Takie kable mogą działać bardzo długo, z autopsji w mojej Rd 07 działają już 23 lata bez zarzutu. Zgas światło w garażu i odpal moto i popserwouj kable i fajki gdzie latają pioruny, możesz zmoczyc wodą je.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MAREK WASNIEWSKI dnia Śro 23:47, 15 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc78ns
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 17:58, 16 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Honda Africa Twin XRV 750 RD 07 to klasa sama w sobie... Ale takich motocykli już się nie robi
DL650 to sprzęt dość delikatny. Bez ambicji off-roadowych i stworzony na szosę. To niestety nie będzie ta sama trwałość. Nie wyobrażam sobie swojego VSTROMA w roku 2028. Raczej niewiele maszyn dożyje takiego wieku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Czw 18:06, 16 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc78ns
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 19:35, 24 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Tak wyglądają zdemontowane fajki. Jest różnica
Nic dziwnego, że był problem z iskrą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pc78ns dnia Pią 19:37, 24 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|