Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebieg na jednym zestawie napędowym.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spolski
Motocyklista



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 21:50, 19 Mar 2014    Temat postu: Przebieg na jednym zestawie napędowym.

Na ile wystarcza Wam zestaw napędowy w DL650?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nita
Motocyklista



Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 22:32, 19 Mar 2014    Temat postu:

Ja mam 25000 i według ASO do 30 starczy spokojnie .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 22:33, 19 Mar 2014    Temat postu:

25 do 30Kkm. Zależy jak odkręcasz i jak smarujesz Wink . Jeżeli będziesz się dużo asfaltował to polecam jakąś olejarkę, choćby domowej roboty Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Czw 1:40, 20 Mar 2014    Temat postu:

Przy olejarce i regularnym sprawdzaniu stan/luzu spokojnie dokulac mozna do 30kkm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiuksu
Motocyklista



Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śl.

PostWysłany: Czw 9:04, 20 Mar 2014    Temat postu:

Mój oryginał po 35000 teraz był wymieniony ,bez olejarki przeważnie po twardym, nita świadkiem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 10:52, 20 Mar 2014    Temat postu:

Przy 36 tys. zmieniłem przednią zębatkę. Mało nakulałem w ub. sezonie bo tylko ok. 4 tys. km. Tak więc stan ok. 40 tys. km i mam jeszcze oryginalny łańcuch i tylną zębatkę.
Dla świętego spokoju wymienię przed jakimś dłuższym wyjazdem jak się taki trafi a jeśli się nie trafi to będę kulał się dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacoo
A2



Dołączył: 29 Wrz 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gród Wandy i Dragona

PostWysłany: Czw 12:41, 20 Mar 2014    Temat postu:

ja mam na obecnym 34tyś....i juz się zaczyna kwalifikować do zmiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Czw 15:01, 20 Mar 2014    Temat postu:

48tyś km. DID ZVMX, przy 25 tyś wymieniłem przednią zębatkę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neno
Motonita



Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Czw 20:24, 20 Mar 2014    Temat postu:

czesterbb napisał:
48tyś km. DID ZVMX, przy 25 tyś wymieniłem przednią zębatkę Smile


Ostro!
Tylko pozazdrościć wyników.
W moim singlu to marzenie Wink Ba, ja marzę by tyle zrobić na dwóch kompletach!
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 20:58, 20 Mar 2014    Temat postu:

Neno napisał:
czesterbb napisał:
48tyś km. DID ZVMX, przy 25 tyś wymieniłem przednią zębatkę Smile


Ostro!
Tylko pozazdrościć wyników.
W moim singlu to marzenie Wink Ba, ja marzę by tyle zrobić na dwóch kompletach!
Very Happy


wow, 48 tys. to ja też jeszcze nigdy nie nabiłem na jednym komplecie, choć pewnie jakby uprzeć się i nie wymieniać tylko naciągać do oporu to można i tyle przejechać. Wynik wybitny pytanie tylko czy pod koniec nie ryzykuje się już życiem. Nie wiem czy możliwe jest aby łańcuch który spadł z zębatek albo się urwał zablokował koło - chyba teoretycznie można takie coś założyć?

A propos wypowiedzi Neno myślę, że jazda offroad albo z pasażerem i pełnym bagażem też swoje dodaje do żywotności łańcucha, jakby nie było średnio licząc to ze 100kg więcej do ciągnięcia a i piach czy kurz z szutrów swoje robi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 22:35, 20 Mar 2014    Temat postu:

Oryginalny ma 40 tys ( jazda solo, olejarka od 20.000 ) Mysle ze jeszcze pare tysiecy zrobi. mozliwosc regulacji jeszcze duza Smile
przy dobrym serwisie lancucha 5o tys nie jest rzadkoscia.
naturalnie stawianie na kolo i krecenie kazdego biegu pod 8tys obrotow, albo 2osoby i 60 kg bagazu odpowiednio skraca zycie napedu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 22:40, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TOMALA
A



Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 12:10, 21 Mar 2014    Temat postu:

Przejechane 26 tyś. łańcuch naciągnięty o jedną kreskę na wahaczu, nie stosuję olejarki, smarowanie co około 400 km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neno
Motonita



Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Pią 12:37, 21 Mar 2014    Temat postu:

tdm napisał:
Neno napisał:
czesterbb napisał:
48tyś km. DID ZVMX, przy 25 tyś wymieniłem przednią zębatkę Smile


Ostro!
Tylko pozazdrościć wyników.
W moim singlu to marzenie Wink Ba, ja marzę by tyle zrobić na dwóch kompletach!
Very Happy


wow, 48 tys. to ja też jeszcze nigdy nie nabiłem na jednym komplecie, choć pewnie jakby uprzeć się i nie wymieniać tylko naciągać do oporu to można i tyle przejechać. Wynik wybitny pytanie tylko czy pod koniec nie ryzykuje się już życiem. Nie wiem czy możliwe jest aby łańcuch który spadł z zębatek albo się urwał zablokował koło - chyba teoretycznie można takie coś założyć?


Oczywiście. Znam kilka przypadków - w tym z rozerwanym silnikiem przez łańcuch. Mi spadł na szczęście nic nie blokując ( na winklu, ostry "ślimak"). Załozyłem i pojechałem dalej. Dodam, że łańcuch wiozłem juz na wymianę, której to dokonałem 30km dalej.


tdm napisał:
...myślę, że jazda offroad albo z pasażerem i pełnym bagażem też swoje dodaje do żywotności łańcucha, jakby nie było średnio licząc to ze 100kg więcej do ciągnięcia a i piach czy kurz z szutrów swoje robi.


Tak - piasek, pył, woda... i słabe smarowanie - to potrafi zabić szybko każdy , nawet najlepszy napęd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 13:21, 21 Mar 2014    Temat postu:

Neno napisał:
Znam kilka przypadków - w tym z rozerwanym silnikiem przez łańcuch. Mi spadł na szczęście nic nie blokując

nie ma co oszczędzać na tego typu wymianach, ryzykujemy życiem jeżdżąc do oporu na mocno zużytych częściach.

TOMALA napisał:
Przejechane 26 tyś. łańcuch naciągnięty o jedną kreskę na wahaczu, nie stosuję olejarki, smarowanie co około 400 km.

mój miał podobnie i mimo, że nie wymagał naciągania z powodu luzu na zębatce nadawał się do zmiany.

zużycie łańcucha sprawdza się też na zębatkach, samo naciąganie to nie wszystko.
http://www.youtube.com/watch?v=FQ2CAdeYWMY
Nie wspominam już że przy kontroli trzeba siedzieć na moto, znaleźć "najsłabszy punkt" i tam mierzyć, bo to na pewno wiecie.
Trochę z tym zabawy Cool

Co by nie pisać ludzie z wałem napędowym maja łatwiejsze życie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 23:35, 21 Mar 2014    Temat postu:

tdm napisał:

Co by nie pisać ludzie z wałem napędowym maja łatwiejsze życie.


no tragedii ale tez nie ma.
majac olejarke ze 300 ml zbiorniczkiem, moj serwis sprowadza sie do uzupelnienia raz w roku oleju. co 6 tys podczas wymiany oleju silnikowego kontrola lancucha i zebatek, no i raz w roku umycia motocykla Wink
jezeli zestaw wytrzyma 4-5 lat albo 45 -50 tys km to nic lepszego nie potrzebuje,
uszczelnienie walu tez trzeba kontrolowac, moto jest drozsze a w razie jakiegos pierdut nie daj panie w trasie to koszta tez wyzsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 0:39, 22 Mar 2014    Temat postu:

tdm napisał:

Nie wspominam już że przy kontroli trzeba siedzieć na moto, znaleźć "najsłabszy punkt" i tam mierzyć, bo to na pewno wiecie.

To chyba co najwyżej Ty wiesz. Wink

Naciąg łańcucha sprawdza się tak jak zalecił producent motocykla czyli na podstawce bocznej, ewentualnie na centralce biorąc poprawkę na rozprężenie zawieszenia.

Teorię typu jak jeżdżę z pasażerem to daje większy luz są dla debili, którzy nie rozumieją jak cały układ zawieszenia działa.

Prawidłowo ustawiony luz łańcucha wyznaczony przez producenta motocykla służy temu by w całym zakresie pracy zawieszenia łańcuch nie był zbyt mocno napięty.

Oczywiście można to mierzyć siedząc na motocyklu z pralką na plecach. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Sob 12:04, 22 Mar 2014    Temat postu:

Dodam że mam olejarkę napełnioną Hipolem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 22:14, 23 Mar 2014    Temat postu:

nieprosty napisał:
tdm napisał:

Nie wspominam już że przy kontroli trzeba siedzieć na moto, znaleźć "najsłabszy punkt" i tam mierzyć, bo to na pewno wiecie.

To chyba co najwyżej Ty wiesz. Wink


ja nie jestem specjalistą od budowy motocykli, ale może - jako fachowiec od tych spraw - podyskutujesz o tym z jednym z najbardziej znanych mechaników motocyklowych w kraju, specjalizującym się w przygotowywaniu moto pod ekstremalne wyprawy motocyklowe. Od niego właśnie znam ten patent. Adres masz tu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 22:16, 23 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:20, 24 Mar 2014    Temat postu:

tdm napisał:

ja nie jestem specjalistą od budowy motocykli, ale może - jako fachowiec od tych spraw - podyskutujesz o tym z jednym z najbardziej znanych mechaników motocyklowych w kraju, specjalizującym się w przygotowywaniu moto pod ekstremalne wyprawy motocyklowe. Od niego właśnie znam ten patent. Adres masz tu: [link widoczny dla zalogowanych]

Słuchaj ja też nie jestem specjalistą co nie zmienia faktu, że nie trzeba mieć doktoratu z mechaniki by wiedzieć jak działa zawieszenie.

Co do linku, to słyszałem wiele pozytywnych opinii o tej firmie ale nie oznacza to, że robią wszystko dobrze.

Luz łańcucha jest po to by podczas pracy zawieszenia łańcuch nie napiął się za bardzo. Generalnie w każdym motocyklu masz trzy punkty zębatkę zdawczą, oś wahacza oraz oś tylnego koła.
Podczas pracy zawieszenia ich położenie względem siebie się zmienia, w momencie jak są w jednej linii łańcuch jest najbardziej napięty.

Producent po to ustala jak mierzyć luz łańcucha by było to powtarzalne i łańcuch nigdy nie był za bardzo napięty.

Jeżeli ktoś daje większy luz łańcucha jeżdżąc z pasażerem to znaczy, że jeżdżąc sam ma łańcuch ustawiony za ciasno.

Zawieszenie ma określony skok i więcej się nie ugnie, czy to z pasażerem czy samemu. Nawet jak kierowca waży 30 kg to i tak przy odpowiedniej dziurze zawieszenie można dobić i wtedy wypadało by luz był ustawiony prawidłowo inaczej dostaje po tyłku łożysko zębatki zdawczej, którego wymiana jest koszmarnie droga a w skrajnych przypadkach może dojść do zerwania łańcucha.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:10, 27 Mar 2014    Temat postu:

A tak nieco z innej beki:

Kumpel chodzi aktualnie na kurs prawa jazdy na motor i tam mówią mu różne dziwne rzeczy, o których ja np. nigdy nie słyszałem. Jedna z takich ciekawostek:

-w motocyklu nie powinno się hamować silnikiem, ponieważ nadmiernie zużywa się napęd i sam silnik.


Jak dla mnie dziwne i mało wiarygodne. A Wy co myślicie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spolski
Motocyklista



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:15, 27 Mar 2014    Temat postu:

No pewnie. I hamulcami tez nie powinno się hamować, bo się zużywają Smile I generalnie motocykla nie odpalać wcale, niech stoi w garażu, na centralce oczywiście albo podwieszony, wiadomo szkoda opon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:22, 27 Mar 2014    Temat postu:

Ale o co Ci chodzi, przecież piszą samą prawdę. Wink
Zapomnieli tylko dodać, że nie powinno się go także odpalać bo wtedy nadmiernie zużywa się silnik, przecież można przepchać. Wink

W Polsce niestety kurs na prawo jazdy jest beznadziejny, chodź po ostatnich wprowadzonych zmianach zbliża się do bardziej cywilizowanych krajów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spolski
Motocyklista



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:53, 27 Mar 2014    Temat postu:

rexed napisał:
A tak nieco z innej beki:

Kumpel chodzi aktualnie na kurs prawa jazdy na motor i tam mówią mu różne dziwne rzeczy, o których ja np. nigdy nie słyszałem. Jedna z takich ciekawostek:
-w motocyklu nie powinno się hamować silnikiem, ponieważ nadmiernie zużywa się napęd i sam silnik.
Jak dla mnie dziwne i mało wiarygodne. A Wy co myślicie ?
Może kumpel źle zrozumiał. Może wykładowca mówił, że nie należy hamować silnikiem na zbyt wysokich obrotach, np. jak ktoś gwałtownie zredukuje z 5-tki od razu na 2-kę przy ciągle dużej prędkości, wskazówka obrotomierza na czerwonym, to faktycznie może to być to szkodliwe dla silnika czy napędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Czw 18:40, 27 Mar 2014    Temat postu:

wiadomość z drugiej ręki i na to trzeba brać dużą poprawkę. Szkolenie się nie zmieniło za bardzo ale egzamin za to sporo i wymaga już posiadania minimum umiejętności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 21:30, 28 Mar 2014    Temat postu:

Spolski napisał:
A tak nieco z innej beki:

... np. jak ktoś gwałtownie zredukuje z 5-tki od razu na 2-kę przy ciągle dużej prędkości, wskazówka obrotomierza na czerwonym, to faktycznie może to być to szkodliwe dla silnika czy napędu.


to zblokuje Ci tylne kolo... faktycznie, nie powinno sie tego robic Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 21:32, 28 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Sob 2:53, 29 Mar 2014    Temat postu:

30 tys. i pewnie jeszcze z 10 wytrzyma, zobaczymy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Sob 21:23, 29 Mar 2014    Temat postu:

Kutwa, jak wy to robicie? Ja mam olejarkę, łańcuch regularnie czyszczony naftą i ledwo 20tys km wytrzymał. Nie wydaje mi się, żebym bardzo moto pałował... rzadko kiedy 6tys RPM przekraczam.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Sob 21:24, 29 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konio
Maniak motocyklowy



Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn

PostWysłany: Pon 8:15, 31 Mar 2014    Temat postu:

maluch z 2010 roku, po 24000 wymiana całego napędu.... jakos szybko mi poszedł... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
null
A2



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:03, 31 Mar 2014    Temat postu:

Oryginał zmieniony po 33tys km. Naciągu było jeszcze sporo, ale już był nierówno wyciągnięty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Pon 21:24, 31 Mar 2014    Temat postu:

SoH napisał:
Kutwa, jak wy to robicie? Ja mam olejarkę, łańcuch regularnie czyszczony naftą i ledwo 20tys km wytrzymał. Nie wydaje mi się, żebym bardzo moto pałował... rzadko kiedy 6tys RPM przekraczam.


No może właśnie że nie przekraczasz tych 6 tyś. Smile

Nie wiem jak inni, ja raczej staram trzymać min. od 4 tyś. w górę. Najczęściej miedzy 5 a 7 tyś.
Przy niższych obrotach w kość dostaje silnik, skrzynia i całe przeniesienie napędu.
Czuć to doskonale na wyższych biegach przy niskich obrotach, gdy moto wręcz szarpie, oczywiście zależy to od ukształtowania terenu czy jedziesz z góry czy np pod górę Smile Nie ma się co dziwić że łańcuch się nierówno wyciąga.
Jeżdżę dosyć dynamicznie, przyspieszam normalnie (czasami ostro jak trzeba) na trasie przeciętnie trzymam od 120 do 140.
Jak znam życie to jeżdżę jak wielu z nas.

Moim skromnym zdaniem 2/3 max obrotów jest najzdrowsze dla każdego rodzaju pojazdu, oczywiście spalanie jest nieco większe ale złożycie podzespołów optymalne. (nie wymyślam nic nowego, tak mówiły stare szkoły)

Jak każdy mam swoje zdanie i można się z tym zgadzać lub nie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MotorKat
Motonita



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż

PostWysłany: Nie 4:10, 04 Maj 2014    Temat postu:

No to ja biję rekord. 18000km. Rzeczywiście niskie obroty oraz złe doglądanie napięcia mogły być powodem. Teraz już kręcę wyżej i łańcuch sprawdzam częściej Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Wto 20:55, 06 Maj 2014    Temat postu:

34000km na olejarce z motolier i jeszce było czym jeżdzić .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 21:31, 07 Maj 2014    Temat postu:

23000 i łańcuch w stanie wzorowym, bez olejarki, regularnie smarowany, nie myty niczym innym niż wodą na myjce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Śro 13:49, 21 Maj 2014    Temat postu:

No to pytanie do tych, co mają tak duże przebiegi na napędzie. Przy jakich obrotach jeździcie? Tak jak Adamar czy może raczej jak ja (przeważnie między 3.5 - 5.0 tys obrotów)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:57, 21 Maj 2014    Temat postu:

Ja jeździłem poniżej 6000 obr (zdarzało mi się rozkręcić, ale rzadko) i mój wytrzymał 28 tyś km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MotorKat
Motonita



Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Poznań/Paryż

PostWysłany: Śro 14:00, 21 Maj 2014    Temat postu:

Ja też poniżej 6000

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chudysid
A2



Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź/Koluszki

PostWysłany: Czw 13:41, 22 Maj 2014    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:
34000km na olejarce z motolier i jeszce było czym jeżdzić .

teraz jest 40,500 jeszcze 4 krekki do konca ,a neped doś mocno dostaje odkad jest u mnie , i tak jak andrzej pisał caly czas jest na olejarce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 14:13, 22 Maj 2014    Temat postu:

chudysid napisał:
teraz jest 40,500 jeszcze 4 krekki do konca

gratulacje, jednak kreski kreskami, a jak z luzem na zębatce?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 14:14, 22 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 15:21, 22 Maj 2014    Temat postu:

tdm napisał:
chudysid napisał:
teraz jest 40,500 jeszcze 4 krekki do konca

gratulacje, jednak kreski kreskami, a jak z luzem na zębatce?


Kreski są po to, aby równo koło ustawić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chudysid
A2



Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź/Koluszki

PostWysłany: Czw 15:30, 22 Maj 2014    Temat postu:

express napisał:
tdm napisał:
chudysid napisał:
teraz jest 40,500 jeszcze 4 krekki do konca

gratulacje, jednak kreski kreskami, a jak z luzem na zębatce?


Kreski są po to, aby równo koło ustawić.

wiem , tylko tak orientacyjnie podałem ,ledwo sie odciaga, bardzo ledwo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Czw 15:46, 22 Maj 2014    Temat postu:

Jak znam swój motor to wymień przednia zebatke ale na orginał z tłumieniem gumowym i dolecisz na łancuchu do 55 000 km , i nie będzie to dziwne .
Ja jeżdiłem jak wiesz cały czas na oliwiarce , łancuch myłem co 6000 maszynka ze szczotkami plus nafta i masz jak masz .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tdm
Motonita



Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 19:33, 23 Maj 2014    Temat postu:

ANDRZEJ napisał:
wymień przednia zebatke ale na orginał z tłumieniem gumowym i dolecisz na łancuchu do 55 000 km , i nie będzie to dziwne .

po ile taka oryginalna przednia zębatka? To jest jakiś "ulepszony" rodzaj z tym tłumieniem czy zwykła? Masz może jakieś foto albo link?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy



Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Pią 20:01, 23 Maj 2014    Temat postu:

Taką zebatke kupisz tylko w salonie , jest z gumowym tłumieniem , jest cicha , koszt 200 zł .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Pią 22:19, 23 Maj 2014    Temat postu:

Mi 24 tys wytrzymał ale się nie równomiernie wyciągnął

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 22:32, 23 Maj 2014    Temat postu:

37500 km i woła o wymianę. Wyciągniecie nierównomierne i to czuć.
Odchodzi od zębatki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:06, 01 Lip 2014    Temat postu:

Nie całe 20.000 i przednia zębatka się skończyła

[link widoczny dla zalogowanych]

Najgorsze że ASO sprawdzało motocykl przed wyjazdem( nawet zwracałem uwagę na napęd) 500 km po "przeglądzie" napęd zaczął przeskakiwać a do domu 2.000km.
Jakoś dojechałem do kraju, ale 300km od domu postanowiłem to wymienić bo nie szło jechać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Primo
A



Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 6:39, 02 Lip 2014    Temat postu:

sladek napisał:
Nie całe 20.000 i przednia zębatka się skończyła

[link widoczny dla zalogowanych]

Najgorsze że ASO sprawdzało motocykl przed wyjazdem( nawet zwracałem uwagę na napęd) 500 km po "przeglądzie" napęd zaczął przeskakiwać a do domu 2.000km.
Jakoś dojechałem do kraju, ale 300km od domu postanowiłem to wymienić bo nie szło jechać.

Patrząc na Twoją zębatkę i tak się dziwię że cokolwiek ciągnęła Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Czw 11:00, 17 Lip 2014    Temat postu:

sladek napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pochwal się które to takie dobre ASO, żeby wszyscy wiedzieli gdzie nie jeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Nie 21:45, 31 Sie 2014    Temat postu:

Neno napisał:
czesterbb napisał:
48tyś km. DID ZVMX, przy 25 tyś wymieniłem przednią zębatkę Smile


Ostro!
Tylko pozazdrościć wyników.
W moim singlu to marzenie Wink Ba, ja marzę by tyle zrobić na dwóch kompletach!
Very Happy

Neno ile robisz średnio na zestawie napędowym? Mam14,5 tys.km. w tenerce . W październiku czeka mnie Maroko ok. 4 tys km. Mam dylemat. W serwisie że da rade spokojnie. Sam nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 22:47, 31 Sie 2014    Temat postu:

U mnie wymiana po 29500km.Łańcuch naciągany 1 raz,równomiernie rozciągnięty nie odchodził od zębatki.Wszystko pięknie tylko oringi zaczęły wyłazić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin