Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

płyn chłodzący

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk
A



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:51, 04 Maj 2012    Temat postu: płyn chłodzący

koledzy sorka może temat już był -próbowałem znaleźc w wyszukiwarce i albo nie potrafię albo nie ma, a gna mnie czas bo mam rozebrane moto Czy Petrygo Q płyn chłodzący do samochodów zda egzamin w naszym moto? Płyn takowy mam pod reką, a jestem w trakcie sprwdzania swiec i czyszczenia filtra, czy też leciec po jakiś specyfik dedykowany motocyklom?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamyk dnia Pią 12:57, 04 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 13:22, 04 Maj 2012    Temat postu:

Ot chocby w tym wątku było
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/lekka-kolizja-pomoc-przy-naprawie,8147.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk
A



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:39, 04 Maj 2012    Temat postu:

dzięki ale tu jest mowa jedynie o płynie do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu a takowym petrygo jest a chodzi mi oto czy własnie petrygo się nadaje. Czy ktos lał i jest zadowolony? Gdzies na forum szlifierek wyczytałem, ze były problemy gdyż petrygo ma rzekomo niższą temperaturę wrzenia od płynów np motula i gotował płyn.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 13:44, 04 Maj 2012    Temat postu:

kamyk napisał:
dzięki ale tu jest mowa jedynie o płynie do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu a takowym petrygo jest a chodzi mi oto czy własnie petrygo się nadaje. Czy ktos lał i jest zadowolony? Gdzies na forum szlifierek wyczytałem, ze były problemy gdyż petrygo ma rzekomo niższą temperaturę wrzenia od płynów np motula i gotował płyn.


Może w szlifierkach ma to jakieś znaczenie - bo zabudowane w plastkiu, bo palona guma (czytaj: ostro w palnik a przewiewu powietrza przez chłodnicę zero), bo wysokie obroty i takie tam.

U mnie jest Borygo i jest dobrze.
Jak chcesz wydac 3 razy tyle na Motula - kto bogatmu zabroni... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk
A



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:47, 04 Maj 2012    Temat postu:

oto idzie że nie chce!!! Dlatego pytam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 21:13, 04 Maj 2012    Temat postu:

Ja miałem mieszaninę glikolu i wody destylowanej 1/1 i było OK. Teraz mam zwykły płyn do auta i też jest OK. Przypuszczam że na samej wodzie destylowanej też nie było by problemu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinek
Motocyklista



Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żmigród

PostWysłany: Sob 10:45, 05 Maj 2012    Temat postu:

Teraz chyba wszystkie dostępne płyny są odpowiednie. Lej śmiało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Sob 20:47, 05 Maj 2012    Temat postu:

ja dolewałem Petrygo i moto nadal jeździ więc się nadaje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekuza
A



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z

PostWysłany: Sob 13:55, 30 Mar 2013    Temat postu:

Koledzy, dzisiaj przy przepaleniu sprzęta, bo jeżdzić się nie da, zauważyłem parę kropel płynu który wyciekł z wężyka wychodzącego z przodu obudowy od pompy. Coś jakby przelew albo cuś takiego, ale jest przecież przelew przy zbiorniczku, więc co to za ustrojstwo. Mam nadzeję że "tak ma być", bo nie chciałbym sezonu od jakiejś roboty zaczynać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agentczor
Motocyklista



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Sob 14:52, 30 Mar 2013    Temat postu:

Odprowadzenie z uszczelnienia pompy - czeka Cię naprawa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekuza
A



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z

PostWysłany: Sob 15:00, 30 Mar 2013    Temat postu:

A jak nie????? Co się może wydarzyć. Jak duży może być taki wyciek.?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 15:34, 30 Mar 2013    Temat postu:

tomekuza napisał:
A jak nie????? Co się może wydarzyć. Jak duży może być taki wyciek.?


Nic, będzie ciekło dopóki będzie płyn w układzie z tendencją rosnącą...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszek4x4
A2



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Sob 15:45, 30 Mar 2013    Temat postu:

roadrunner napisał:
Ja miałem mieszaninę glikolu i wody destylowanej 1/1 i było OK. Teraz mam zwykły płyn do auta i też jest OK. Przypuszczam że na samej wodzie destylowanej też nie było by problemu...


nawet nie wiesz w jak mylnym błędzie jesteś.
myślę a nawet jestem pewny że na wodzie destylowanej dałbyś radę kilka dni zanim silnik wyglądał by w środku jak wyłowiony z morza a głowica naśpiewała by utwór O.N.A "kiedy powiem sobie dość..." Mr. Green
a reszta się zgadza byle by płyn był dedykowany do danej chłodnicy i raczej nie mieszany no chyba że z podobną mieszanią co pisze na każdym opakowaniu z czego jest zrobiony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 15:55, 30 Mar 2013    Temat postu:

leszek4x4 napisał:
roadrunner napisał:
Ja miałem mieszaninę glikolu i wody destylowanej 1/1 i było OK. Teraz mam zwykły płyn do auta i też jest OK. Przypuszczam że na samej wodzie destylowanej też nie było by problemu...


nawet nie wiesz w jak mylnym błędzie jesteś.
myślę a nawet jestem pewny że na wodzie destylowanej dałbyś radę kilka dni zanim silnik wyglądał by w środku jak wyłowiony z morza a głowica naśpiewała by utwór O.N.A "kiedy powiem sobie dość..." Mr. Green
a reszta się zgadza byle by płyn był dedykowany do danej chłodnicy i raczej nie mieszany no chyba że z podobną mieszanią co pisze na każdym opakowaniu z czego jest zrobiony.


Sama woda to rzeczywiście nie jest najszczęśliwszy pomysł bo wrze już przy 90kilku stoniach. Natomiast płyny do auta nie wszystkie się nadają... W tamtym roku na wiosnę wlałem płyn samochodowy i uszczelniacz pompy zaczął pieruńsko piszczeć. Wymieniłem na wodę z glikolem, tak jak wcześniej i jest git.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baltex
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 16:35, 30 Mar 2013    Temat postu:

Nie chce mi się czytać wątku ale zawsze jak zmieniam płyn w chłodnicy w motorze mieszam normalny płyn do chłodnic z wodę destylowaną w stosunku 1/1 wymieniam płyn co 2, 3 lata

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek
A1



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Sob 20:08, 30 Mar 2013    Temat postu:

Witam.

Co do płynu to oczywiście może być taki jak do samochodów na bazie glikolu przeznaczony do chłodnic aluminiowych.
Chociąż jeżdzimy raczej przy temperaturach dodatnich to jednak jest dobrze stosować płyny o temperaturach krzepnięcia w granicach -30 ponieważ ich
temperatura wrzenia jest wyższa niż mieszanki o wiekszej ilości wody.
Bardzo ważną sprawą jest aby korek wlewu czynnika chłodzącego był szczelny
i utrzymywał nadciśnienie w układzie chłodzenia w granicach 0,2 At.
Jak wiadomo temperatura wrzenia cieczy wzrasta ze wzrostem ciśnienia, a temperatura w okolicy zworów znacznie przekracza 100 stopni C.
I jeszcze ważną sprawą przy wymianie płynu na inny jest staranne przepłukanie układu , bo płyny mogą na wzajem żle reagować, powodując zapychanie układu.

Pozdrawiam Jurek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jurek dnia Sob 20:12, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 23:04, 06 Kwi 2013    Temat postu:

Czy płyn do chłodnic aluminiowych nadaje się do chłodnic z mosiądzu czy miedzi bo taką teraz posiadam w moim DLu i trochę poz tematem odpowietrza się gdzieś układ po wymianie płynu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Sob 23:10, 06 Kwi 2013    Temat postu:

pawel257 napisał:
Czy płyn do chłodnic aluminiowych nadaje się do chłodnic z mosiądzu czy miedzi bo taką teraz posiadam w moim DLu i trochę poz tematem odpowietrza się gdzieś układ po wymianie płynu ?


Odpowietrza się. Opisywałem w skrócie cały proces 3-5 tygodni temu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel257
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Sob 23:25, 06 Kwi 2013    Temat postu:

express napisał:
pawel257 napisał:
Czy płyn do chłodnic aluminiowych nadaje się do chłodnic z mosiądzu czy miedzi bo taką teraz posiadam w moim DLu i trochę poz tematem odpowietrza się gdzieś układ po wymianie płynu ?


Odpowietrza się. Opisywałem w skrócie cały proces 3-5 tygodni temu.


Już znalazłem Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:27, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Witam kolegów,

chciałem i ja samodzielnie wymienić w DL650A 2007 płyn przed zimą (mam wątpliwości co do aktualnie zalanego, czy na pewno nie zamarznie). Najpierw oczywiście trochę poczytałem zaczynając od serwisówki, przez nasze forum i m.in. ten wątek, aż po ten fajny mini podręcznik: [link widoczny dla zalogowanych]*c5*82ynu+ch*c5*82odz*c4*85cego+w+SV650,78348071.pdf

Cały proces nie wydaje się zbytnio skomplikowany: bak podniosłem, do zbiorniczka wyrównawczego się dostałem i odkorkowałem, śrubę od spuszczenia odkręciłem, zleciało ok. 1,5 litra. Sęk w tym, że w zbiorniczku wyrównawczym zostało go całkiem sporo i nie chce zejść w żaden sposób (w ogóle płyn spływał bardzo opornie, na pewno nie tak jak na tym zapodanym przez express'a filmiku http://www.youtube.com/watch?v=vNHqmGKqMdk). Co prawda dopiero po czasie okazało się, że odkorkowałem jedynie wyrównawczy, a nie ten od chłodnicy, ale po odkręceniu korka chłodnicy niewiele się zmieniło... Nawet trochę przez odpowiednio spreparowaną rurkę dmuchałem do tego wyrównawczego, ale opór zniweczył te starania. Gdzie popełniam błąd? Czy tak ma być? Jeżeli nie, to czemu nie schodzi? Czy możliwe jest zatkanie przewodów od płynu chłodzenia tak jak opisał tu [link widoczny dla zalogowanych] kolega? Wypowiedzcie się, ładnie proszę, bo chwilowo mam szach mat - pojechać nim do warsztatu nie mogę, bo 1,5 litra zeszło Wink

Acha i pytanie dodatkowe: czy kolor płynu oznacza cokolwiek np. możliwości mieszania jednego z drugim? Ten w moto był zielny, a kupiony przeze mnie Motul jest czerwony. Tak wiem, pytanie żółtodzioba, ale wolę się dowiedzieć czy jest sens np. płukania całego układu destylowaną jeszcze przed zalaniem nowym płynem.

Za odpowiedzi z góry dziękuję

pozdrawiam
jerresso


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerresso dnia Nie 16:38, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin