|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linchof
A
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:04, 11 Maj 2012 Temat postu: olej silnikowy, zamiana... |
|
|
witam,
mam pytanie odnośnie oleju silnikowego. Otóż wydaje mi się ze mam teraz jakiś rzadszy olej, lub może niewiadomego pochodzenia i dość głośno zaczęła mi pracować skrzynia.
Czy moge strzykawka i wężykiem przez korek wlewowy odessać olej, i wlać oryginalnego motula którego mam 2 litry. Ten który jest to podobno tez motul....
dzieki z gory za odpowiedzi
pozdrawiam
Maciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemooo
A
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 181
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 22:12, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
chyba lepiej bedzie spuścic cały olej i wymienic na świeży razem z filterem
ale zawsze można bawić sie strzykawką
jak to mówią Your choice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią 22:17, 11 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Linchof
tego oleju jest ponad 2,5 litra
to Ci chwile zejdzie ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pią 22:30, 11 Maj 2012 Temat postu: Re: olej silnikowy, zamiana... |
|
|
Linchof napisał: | witam,
mam pytanie odnośnie oleju silnikowego. Otóż wydaje mi się ze mam teraz jakiś rzadszy olej, lub może niewiadomego pochodzenia i dość głośno zaczęła mi pracować skrzynia.
Czy moge strzykawka i wężykiem przez korek wlewowy odessać olej, i wlać oryginalnego motula którego mam 2 litry. Ten który jest to podobno tez motul....
dzieki z gory za odpowiedzi
pozdrawiam
Maciej |
Co za paten Ci chodzi po glowie??? bo ja nie kumam. Korek od spodu masz zaspawany czy jak??
Wezykiem sie nie odessie bo nie ma jak ...
Najlepiej to poprostu wymienic olej, jezeli ma to byc inny olej to koniecznie wymien tez z filtrem.
Wlasnie kupilem zestaw na allegro za 199zl.
Jezeli zas olej wydaje Ci sie za rzadki to zalej 15W50 i bedzie gites, ale rzadkosc, czy gestosc nie ma tu nic do rzeczy, licza sie wlasciwosci smarne. Wspolczesne oleje silnikowe ciezko rozroznic patrzac na ich gestosc, wrecz przeciwnie im rzadszy tym lepszy, natomiast wazniejsza jest budowa molekularna czastek oleju....... i takie tam ble ble
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Sob 0:25, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Moj olej po 6k km wygladal calkiem niezle. Dzis go obejrzalem po wymianie na nowy. Nawet troche przeswituje. Kolega z ktorym to robilem ( w sportach sie bawi) uznal ze dobrze sie przepracowal. Tak powinien wygladac olej do wymiany. Ja nie mam dosw. Po prostu minelo 6 000 km i zrobilem co nalezy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 9:46, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nelson_20 napisał: | Po prostu minelo 6 000 km i zrobilem co nalezy. |
tego sie trzymaj, a daleko zajedziesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linchof
A
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 12:49, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Chcialem zrobic taki zabieg bo nie bardzo mam gdzie spuscic olej z korka,
mam motocykl w garazu stacji tv tam jest dosc sterylnie i raczej nikt sie nie bawi w naprawy:)
prucz mnie:) akcja ze strzykawka bylaby dosc sterylna.
Ale zaczekam w takim razie jeszcze z 1000 km i zmienie olej z filtrem:)
Moj olej po 500 km jest czarny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 14:23, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Linchof napisał: |
Moj olej po 500 km jest czarny... |
w takim razie masz duzo nagaru w silniku, nie czekaj z wymiana tylko wymien od razu, a dodatkowo przed zalaniem swierzego oleju zalej do silnika plukanke tj. srodek do wyplukiwania resztek starego oleju.
Widocznie ktos kiedys przecholowal wymianay i stad teraz taka czarnosc.
Wrracajac do strzykawki to wiecej syfu nia narobisz anizeli normalnie bys olej wymienial Ucz sie na bledach innych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Linchof
A
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14:43, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
tak tez zrobię, a jaki to środek do płukania silnika?
gdzie go mogę kupić i jak zastosować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 15:55, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
pytaj w sklepach z olejami, ciezko mi cokolwiek konkretnego polecic, bo ja na innym rynku funkcjonuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:02, 12 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie od nowości olej po kilkuset kilometrach też jest "brudny"
To ponoć normalne, on osiąga coś tam roboczego, a nagar ciężko zeskrobać a co dopiero olejem wypłukać.
Ja tam w takie rzeczy nie wierzę, że olej ma być czysty. On ma smarować.
Weźcie kujawski usmażcie frytki a potem zlejcie do słoika i porównajcie nowy z tym po frytkach.
Przecież on jest mocno podgrzewany, mielony przez zęby w skrzyni i inne pierdoły co go "biją" i pienią itp itd.
Kończąc, moim skromnym zdaniem nie kolor jest wskaźnikiem zużycia. Jeśli producent napisał co 6kkm wymieniać olej SAE , API SJ, JASO MA-2 to znaczy że na tyle wystarcza i trzeba go zmienić.
BTW ja zmieniam co 7000 zawsze na castrol gps 10W40. Nawet jak w ASO robiłem to wiozłem swój, raz miałem repsola ale mi nie podszedł a w zasadzie skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Despok
Motonita
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 834
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 21:03, 13 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | BTW ja zmieniam co 7000 zawsze na castrol gps 10W40. Nawet jak w ASO robiłem to wiozłem swój, raz miałem repsola ale mi nie podszedł a w zasadzie skrzyni. |
Przy wymianie zamierzam przesiąść się na castrol power 1 10w40 (GPSa juz nie będzie w nazwie) nic sobie nie obiecując w ramach testu,
a to 7k to skąd się wzięło ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:45, 13 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Bo tak zazwyczaj tak robię, przy serwisowaniu w ASO było co 6.
Wiem że głupoty piszę, ale zazwyczaj dolewam ok litra między wymianami...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Nie 21:47, 13 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Sob 13:14, 30 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Odświerzamy...
Właśnie spuściłem olej odkręciłem filter i czekam aż wszystko wyleci...
czy ktoś się orientuje z jaką siłą dokręcić śrubę w korpusie silnika, tą od zlewania oleju tak żeby nie przegiąć i nie zwalić gwintu a zarazem dokręcić żeby się sama się nie wykręciła podczas jazdy ?
PeEs. ja także od zawsze na Castrolu Power GPS 1 i zadowolony bardzo jestem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tipor dnia Sob 13:15, 30 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 13:25, 30 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Tipor napisał: |
czy ktoś się orientuje z jaką siłą dokręcić śrubę w korpusie silnika, tą od zlewania oleju tak żeby nie przegiąć i nie zwalić gwintu a zarazem dokręcić żeby się sama się nie wykręciła podczas jazdy ?
|
23 N·m (2.3 kg-m, 16.5 Ib-ft)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19:03, 01 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Odnośnie oleju - co powiecie o olejach Shell'a? Półsyntetyk 10W40, oznaczenia nie pamiętam
Chłopaki z Krakowa i okolic. Jest możliwość kupienia oleju Shell 10W40 w cenie ok 23zł/litra. Pewne źródło, rozlewany z beczki. Zainteresowani na PW.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 19:04, 01 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 20:56, 01 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | Odnośnie oleju - co powiecie o olejach Shell'a? Półsyntetyk 10W40, oznaczenia nie pamiętam
|
Lali to np. w Riderze do Suzi. Jeździło tak jak i każdy inny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:57, 01 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
VSX o ile dobrze pamiętam. Też to lałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ossa
A
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Światniki Górne
|
Wysłany: Nie 22:33, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Hej, chciałbym się podpiąć pod ten temat... W moim sprzęcie (2009) poziom oleju w momencie zakupu był prawidłowy. Kolor lekko przeźroczysty (według książki serwisowej motocykl przejechał jakies 2000 km od ostatniego przeglądu w czerwcu 2013r.).
Tak się składa, że po dwóch pierwszych przelotkach musiałem zrobić dolewkę. Niestety poprzedni właściciel nie wie co serwis wlewał, telefon z pieczątki serwisanta nie odpowiadał - kupiłem więc w trasie Motul 10W40 5100 i dolałem potrzebne 200ml.
Dzisiaj zauważyłem, że kolor w okienku z przeźroczystego zrobił się mocno brązowy. Czego to jest symptom? Nagar?
Nie mam jeszcze 12k km, ani nie upłynęło 24 miesięcy (zgodnie z serwisówką) aby robić planowa wymianę całego zestawu (olej+filtr). Jaka jest Wasza opinia?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Nie 22:54, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Nie sądzę aby 200 ml motula 5100 od razu wypłukało jakieś osady ale i tak bym wymienił cały olej przynajmniej będziesz wiedział na czym jeździsz i co dolewać
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:11, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
motul 5100 to polsyntetyk, prawda? Wczesniej mogles miec albo syntetyk, albo polsyntetyk. Mineraly wlewa sie tylko praktycznie do zlomow.
Polsyntetyk jest olejem gestszym od syntetyku.
Opcja pierwsza - miales syntetyk dolales polsyntetyk, czyli dolales oleju gestszego - nie wypluczesz nagaru taka dolewka. Natomiast nie jest wskazane mieszanie olei o roznych charakterystykach.
Opcja druga - miales polsyntetyk i dolales polsyntetyku - w zasadzie nic zlego dziac sie nie bedzie.
Tylko gdybys mial w silniku moto zalewane polsyntetykiem, a dodalbys/wymienilbys na syntetyk to wtedy bylaby mozliwosc wyplukiwania (rzadszym olejem) tego nagaru (ktorego de facto pewnie w ogole nie ma w Twoim silniku)
Mimo wszystko zalecalbym wymiane oleju + filtru na nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 23:32, 10 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ossa napisał: | Nie mam jeszcze 12k km, ani nie upłynęło 24 miesięcy (zgodnie z serwisówką) aby robić planowa wymianę całego zestawu (olej+filtr). |
Filtr nie kosztuje kilkuset złotych tylko 24zł. Serwisówka podaje maxymalny przebieg przy jakiem nalezy wykonać wymianę. Jak wymienisz wcześniej to ci sie silnik nie popsuje przecież
Jak nie jesteś pewny co masz za olej to wymień olej razem z filtrem i problem z głowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 23:36, 10 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ossa
A
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Światniki Górne
|
Wysłany: Pon 7:55, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję (wymienię więc zestaw).
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 9:40, 11 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Brązowy kolor oleju w okienku nie jest powodem do paniki i nie oznacza od razu konieczności jego wymiany. Pracujący olej dość szybko po wymianie robi się brązowy, przeźroczysto złoty jest krótko, ale to jeszcze nie oznacza konieczności wymiany.
Inna spraw, że ja po zakupie motocykla olej i filtry wymieniam niezależnie od historii sprzedającego, ot dla własnego spokoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|