|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 15:11, 28 Sty 2009 Temat postu: olej silnikowy |
|
|
szukalem, szukalem i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytania w archiwalnych postach, jesli bylo juz o tym, to wykasuje ten post.
Jaki olej silnikowy wlac do mojego dl'ka i jaki filtr oleju wybrac?
Czy sa roznice pomiedzy dl'kami z roznych rocznikow i ew. pojemnosci w zakresie doboru oleju i filtru oleju?
Jaki olej jest korzystniejszy dla silnika - syntetyk czy polsyntetyk, ester czy double ester - bez patrzenia na cene za litr oleju.
z gory dzieki za pomoc, pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koko
A
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 17:57, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
koko
A
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 18:06, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
albo tu [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:21, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
dzieki koko, wlasnie zlozylem zamowienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 20:31, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
2 letnią maszyne zalewasz już półsyntetykiem?
Ja mam 1000 K4 i 32tys przebiegu i będę lał ful syntetyk castrola tak długo aż nie będe musiał dolewać pomiedzy zmianami.
Ja zalewam takim
[link widoczny dla zalogowanych]
Co sądzicie o takiej strategii?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:51, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
no wlasnie dlatego wrzucilem taki temat, bo sam nie wiedzialem czym zalac. Czy polsyntetyk pogorszy dzialanie silnika, czy po prostu nie polepszy tak jak mogloby to byc po zalaniu syntetykiem? Jesli nie pogorszy to zaleje juz tym co zamowilem, a za rok znowu zadecyduje. Tak czy inaczej musze wymienic na swiezy, bo ten obecnie jest jeszcze z francji, a nie wiem ile na nim przejechano, bo licznik byl krecony, pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
A
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 21:53, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
do 100 000 przebiegu nawet nie będę myślał o pół syntetyku, tylko syntetyk
w poprzednim motocyklu po z mianie na pół syntetyk moto zaczeło pic olej, brzebieg ok. 90 000 :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grzesiek dnia Śro 21:57, 28 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 23:05, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | Jesli nie pogorszy to zaleje juz tym co zamowilem, a za rok znowu zadecyduje. |
No Szuja mechanikiem nie jestem ale z tego co wiem to nie zmienia się półsyntetyku na pełny syntetyk tak poprostu. Musisz brac pod uwage lepkość oleju. Półsyntetyk jest, że tak to napisze bardziej gęsty i jeśli później zalejesz pełnym syntetykiem to możesz mieć problemy z braniem oleju i uszczelkami. Jeśli nie mam racji to mnie poprawcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:13, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
aha, czyli, ze zainwestowalem w 4 litry niepotrzebnego mi oleju? No coz, w takim razie na tym gestszym bede placki smazyl, a zamowie syntetyk, chcialem w koncu dobrze dla swojego moto, a wyszlo jak zwykle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
A
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 23:46, 28 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
cyryl DL1000 napisał: | Szuja napisał: | Jesli nie pogorszy to zaleje juz tym co zamowilem, a za rok znowu zadecyduje. |
No Szuja mechanikiem nie jestem ale z tego co wiem to nie zmienia się półsyntetyku na pełny syntetyk tak poprostu. Musisz brac pod uwage lepkość oleju. Półsyntetyk jest, że tak to napisze bardziej gęsty i jeśli później zalejesz pełnym syntetykiem to możesz mieć problemy z braniem oleju i uszczelkami. Jeśli nie mam racji to mnie poprawcie. |
nie zamienia się, można z syntetyka na pól syntetyk bądź mineralny, w druga stronę nie za bardzo, ale zawsze można zaryzykować i zobaczyć co będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 1:35, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
heh, no to jak mi sklep nie pozwoli na zmiane zamowienia to bede mial na sprzedaz 4 l polsyntetyku - jest ktos chetny? /joke/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Czw 10:02, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
wg mnie mozesz smialo zalac tym co kupiles (polsyntetykiem).
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hub
A1
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:31, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
zalanie syntetykiem po półsyntetyku może spowodować że uszczelki odmówią ci współpracy i bedzie ciec!!!! ale nie musi więc na dwoje babka wróżyła. w drógą stronę to ok. Ja od początku jezdze na półsyntetyku i wszystko jest ok - trzeba tylko być sumiennym jezeli chodzi o systematyczność wymian oleju i filtra.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Czw 13:51, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Ja nie wyczytalem, ze kolega taraz jest "zalany" syntetykiem.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:49, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
nie mam pojecia czym zalany jest obecnie, ale zaryzykuje jednak i wyrownam jakosc oleju w gore, sprobuje syntetykiem zalac. Od biedy wiedzialbym jak sprawdzic czy dana maź to olej rzepakowy czy oliwa z oliwek, ale organoleptycznie czy to syntetyk czy polsyntetyk to raczej juz nie, pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomo
A
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 20:44, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Zalej tym co kupiłeś, a przy następnej wymianie wlej pełny syntetyk i na pewno nic nie będzie ciekło. Przypuszczam, że nie masz przebiegu rzędu 100 tys. km i silnik uszczelniony uszczelkami nie nagarem więc olej syntetyczny nie będzie miał czego wypłukiwać.
Do swojego DL'a leje pełny syntetyk Mobil 300v 15W50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:31, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
rano chlop ze sklepu zgodzil sie na zmiane zamowienia na motul 300v 10w40, tak wiec juz po sprawie, dzieki za pomoc, pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyryl DL1000
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 21:45, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
hehe ale kombinacje.
Jeśli nie wiesz jakim jest teraz zalany to bezpieczniej jest zalewać olejem pólsyntetycznym. Szkoda, że nie napisałeś na poczatku tematu, że nie wiesz czym jest zalana maszyna. Tak jak kolega wczesniej pisal pewnie nie masz baardzo duzego przebiegu wiec powinno byc ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:46, 29 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
jak zacznie olej tryskac z silnika jak przez sitko to bede juz wiedzial, ze wczesniej byl polsyntetyk lub mineral . Czekam na olej, zalewam i obserwuje zamowienia po raz drugi juz nie bede zmienial
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pią 13:08, 30 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
moim zdaniem nawet nie masz specjalnie czego obserwowac, a co do mineralnego to bardzo watpie, ze ktos by taki olej stosowal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 1:01, 31 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Mój był zalany przez serwis półsyntetycznym Motulem, chyba takim jak kupił Szuja. Ja zmieniłem Motula na Castrola z racji tego że nie ma już Arai, który moim zdaniem był najlepszym olejem motocyklowym. To co leję to 10w40 półsyntetyk i wszystko jest w najlepszym porządku. Generalnie radziłbym zalać półsyntetykiem i przy tym zostać, tak byłoby bezpieczniej, bo jeżeli moto do tej pory jeździło na półsyntetyku, to po zalaniu syntetycznym rzeczywiście uszczelnienia mogą "popłynąć". Poza tym, moim zdaniem syntetyczne oleje bardziej nadają się do "wysoko kręconych" rzędowych 4-rek a nie do V2 którego zakres urzytecznych obrotów jest między 4 a 8 tyś. no i salony zalewają na docieranie półsyntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
misior
A2
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRAKÓW
|
Wysłany: Wto 8:53, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
no własnie - a co dokładnie leją w serwisie Suzuki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Wto 9:00, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mi przy przebiegu 3 tys km zalali pelny syntetyk. Troche sie zdziwilem, ale ASO powiedzieli, ze Suzuki zaleca od 6 tys. pelna synteze.
Jakby moto mialo wiekszy przebieg a nie wiedzialbym jaki olej byl wczesniej w silniku to najlepsze wyjscie polsyntetyk.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Wto 22:16, 07 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
A tak z ciekawości - jakim konkretnie zalali syntetykiem ?
Chodzi mi o oznaczenie i producenta .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 7:24, 08 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Shell Advance Ultra 10W40
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Pią 12:38, 10 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | Shell Advance Ultra 10W40
/mr/ |
Dzięki za info .
Hmm, ciekawe czy akurat Shell-em zalewają na skutek odgórnego zalecenia Suzuki dla wszystkich autoryzowanych serwisów czy to sprawa dowolna ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greszio
A1
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WPR. . . .
|
Wysłany: Sob 17:10, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Trochę dziwnie wychodzi z tym olejem. Koledzy pisali że po 12.000 dostali na przeglądzie w Suzuce Shell Advance VSX4 10W40 (półsyntetyk).
http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/przeglad-12-tys-aktualne-ceny-polandposition,1392.html
a co mówi serwisówka?
Ja od nowości leję Shell Advance Ultra4 10W40 (syntetyk) i filterek zmieniam przy każdej wymianie oleju, myślę że w ten sposób krzywdy DL-owi nie wyrządzę. Od wymiany do wymiany zużycie niezauważalne.
ps jak nie wiadomo co w silniku było wcześniej to najlepsze rozwiązanie- półsyntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Sob 23:20, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Oleje mineralne mają większą gęstość niż syntetyczne przy tej samej klasie lepkości,poza tym w zakresie niskich temperatur bardziej są gęste.
Nowe motocykle są zalewane olejami mineralnymi(chodzi o dotarcie gładzi cylindra)żeby gładź cylindra szybciej się dotarła.Ponieważ olej syntetyczny ma lepsze właściwości smarujące nie nadaje się do pierwszej fazy docierania.Dlatego tak ważna jest wymiana oleju po pierwszym 1000-cu.Suzuki zaleca po pierwszej wymianie zalanie silnika pełnym syntetykiem.Mi na pierwszym przeglądzie zalali Castrol 4T 10W50 i od tamtego momentu co 6000km wymieniam na ten sam oraz przy każdej wymianie zmieniam filtr(kupuję K&N).Obecnie mam 56000 i sprzęt nie bierze grama oleju.Co 24000 kontrola luzów zaworowych.U mnie nic nie trzeba korygować.Do 1000-ca producent zaleca pełen syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:51, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie
Zdania są podzielone natomiast producent wyraźnie zaleca w dokumentacji technicznej DL650 2009 stosowanie oleju PÓŁSYNTETYCZNEGO 10/40. To co mówią pseudo-serwisanci w tkzw. serwisach suzuki to moim zdaniem małoważne. Oczywiście każdy może sobie zalać nawet rzepakowy jeżeli chce aczkolwiek z dokumentacji wynika jasno 10W-40 wg SAE. To nie znaczy, że pełny syntetyk będzie BE.... po co przepłacać skoro korzyści tylko psychologiczne u motocyklisty. Moim zdaniem pełny syntetyk ma sens w moto, które kręcone są regularnie powyżej 10 000 obrotów - rzędowe 4 cylindrówki.... czterocylindrowa V również. Dodam, że nie jestem mechanikiem i swoje zdanie opieram na materiałach techniczno-informacyjnych ogólnie dostepnych, z których czerpie wiedzę. Na koniec powiem tak: doświadczony mechanik w autoryzowanym serwisie suzuki mnie wyśmiał, kiedy powiedziałem mu, że mam 4 świece zapłonowe w moim DL650 (dodam tylko, że dokonywał przeglądu technicznego po 1000km w moim moto tuż przed naszą rozmową) szkoda, że nie widzieliście jego miny jak pokazałem mu paluchem, że faktycznie jest dwie świece w jednej głowicy Niech to będzie komentarzem w zakresie wiedzy mechaników w "autoryzowanych serwisach".....
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DICTUS dnia Śro 10:00, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:15, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
kolega brzydal (wypowiem sie za niego bo on zadko tu chyba zaglada ) ma DL650 (jak moze niektorzy wiedza kupionego od Allana) i jak dal na przeglad po 30kkm to mu wymienili olej na polsyntetyk, chociaz byl zalany syntetykiem. Pierwszy serwis, ktory "zalewal" to 3Fun, drugi PP, a wiec oba autoryzowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:32, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A mam do Was takie pytanie, motor stoi nie odpalany ponad 2 miesiace. Chce wymienic w nim olej wraz z filtrem oraz swiece, czy lepiej odpalic moto na kilkanascie minut i dopiero wymieniac, czy odrazu wymienic, nie odpalac go wogole, pomimo ze stoi 2 miesiace? I jeszcze jedno, kupic filtr oleju oryginał czy można bez problemu zastosować Hiflofiltro HF138, a moze ktos wie kto produkuje dla Suzuki filtry oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Pon 12:38, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | A mam do Was takie pytanie, motor stoi nie odpalany ponad 2 miesiace. Chce wymienic w nim olej wraz z filtrem oraz swiece, czy lepiej odpalic moto na kilkanascie minut i dopiero wymieniac, czy odrazu wymienic, nie odpalac go wogole, pomimo ze stoi 2 miesiace? I jeszcze jedno, kupic filtr oleju oryginał czy można bez problemu zastosować Hiflofiltro HF138, a moze ktos wie kto produkuje dla Suzuki filtry oleju? |
Z tego co ja się orjętuję to olej zawsze wymienia się po rozgorzeniu silnika, oczywiście bez przesady. Bardziej doświadczeni koledzy pewnie zaraz wyjaśnia dla czego tak się robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:51, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
olej wymieniasz po rozgrzaniu silnika bo on wtedy jest chyba bardziej plynny i lepiej "wychodzi".
filtr mozesz hiflo zalozyc, nawet chyba w serwisie suzuki taki zakladaja... poza tym mi koledzy mowili, ze zanim zalozysz filtr to wlej do niego olej i usun z niego powietrze.
pamietaj, postepuj ostroznie z przykrecaniem sruby spustowej i filtra oleju zeby nie pozrywac gwintow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raper
Motocyklista
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radomsko / Łódź
|
Wysłany: Pon 12:54, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jak mówi instrukcja:
"Aby olej mógł całkowicie wyciec, powinien być spuszczony przy ciepłym silniku."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:56, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | ... ze zanim zalozysz filtr to wlej do niego olej i usun z niego powietrze |
Kurcze nie rozumiem jak to mam zrobic i dlaczego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:01, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
bierzesz filtr, odwracasz go do gory czescia "filtrujaca" i wlewasz tam olej ktorym bedziesz zalewal silnik. lejesz i potrzasasz troche filtrem, wylatuja babelki i olej "znika" dolewasz znowu i tak dalej, i tak dalej az przestana wychodzic babelki.
po co? nie wiem tak mi mowili kolesie z serwisu, zeby usunac powietrze i zeby caly czas w filtrze byl olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:57, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
hmm, z tym zalewaniem filtra to jednak chyba przesada, do silnika wlewa sie ok 200ml wiecej, gdy wymienia sie tez filtr oleju i to w zupelnosci wystarcza. Nie zbiera sie tam zadne 'lewe' powietrze. Jedynie co trzeba przesmarowac w nowym filtrze oleju to gumowa uszczelke (mozna wziac dwie krople starego oleju na szmatke lub palec i przejechac nim po uszczelce). Po przykreceniu filtra i zalaniu olejem konieczenie wytrzyj do sucha wokol sruby i filtra, odpal na troche, zeby sprawdzic, czy nie wycieka olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 15:03, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie też wydawało mi się coś dziwnego z tym zalewaniem filtra oleju. Trzecież odczas zakładania i tak by sie wszystko z niego wylało Czyli technika taka sama jak podczas wymiany oleju w samochodzie A co myślicie o tym filtrze oleju co podałem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:04, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
moze i przesada, ale duzo czasu nie zajmuje... jak stary olej wycieka to ja zalewam filtr i jest git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:22, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
zalewa się filtry ale oleju napędowego w samochodach i to ma uzasadnienie ale nie filtr oleju silnikowego !!!, chciałbym widzieć jak go zalewacie do pełna a pózniej w pozycji poziomej wkręcacie !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Pon 15:48, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Niech juz ta wiosna przychodzi, bo glupoty wymyslacie
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:02, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
wkrecam normalnie, troche wyleci ale nie duzo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 16:53, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pietia napisał: | zalewa się filtry ale oleju napędowego w samochodach i to ma uzasadnienie ale nie filtr oleju silnikowego !!!, chciałbym widzieć jak go zalewacie do pełna a pózniej w pozycji poziomej wkręcacie !!! |
To jest w sumie dobre pytanie ... zawsze można wziąć motocykl do pionu, nie ma problemu
Ja mam u siebie tego HF138 i nawet nie myślałem, aby jakikolwiek inny montować, to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Pon 20:57, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Hiflofiltro produkuje więcej lat filtry niż sobie liczy statystyczny użytkownik DL-a na naszym forum
Oprócz tego że jest to f-ma z tradycjami to jeszcze jej produkty są wysokiej jakości i do tego w niezłej cenie - czego chcieć więcej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 9:08, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam moto od nowego i od poczatku jest zalany półsyntetykiem 10w40 shella .Teraz na wiosne zalewam nowym olejem elfa do motocykli 10w40 ,mam pod reka hurtownie wiec jest duzo taniej .
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:42, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
taka mala ciekawostka na temat syntetyk vs polsyntetyk
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:14, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | taka mala ciekawostka na temat syntetyk vs polsyntetyk
[link widoczny dla zalogowanych] |
To niech mi jeszcze fachowcy, którzy napisali ten artykuł, powiedzą dlaczego w moim XS i XJ-cie wyła skrzynia na półsyntetyku a wbijanie biegów przypominało walenie młotkiem po karterach...
Nadmienię że na mineralnym objawy te całkowicie ustały!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 14:33, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Artykuł odnosi się do samochodów, a tam chyba nie spotyka się smarowania tym samym olejem silnika i skrzynii. Artykuł mówi o stosowaniu syntetyków w silniku, być może w przypadku smarowania w skrzyni jakieś inne parametry syntetyku wchodzą w grę. Dodam jeszcze, że w naszych motkach mamy sprzęgło mokre, w tym samym oleju, co również w autach się nie zdarza.
Podsumowując - na podstawie artykułu można sobie wyrobić zdanie na temat stosowania syntetyków w samochodach, nie motocyklach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Śro 15:29, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wczoraj robiłem zmianę oleju w motku i jako że nie miałem elfa ,wskoczyłem na stacje shella . Jest tam olej 10w40 4T advance półsyntetyk z dodatkami ochraniajacymi skrzynie biegów , koszt 35,99 za litr w Legnicy .
Tego jeszcze nie zalewałem ,jak przetestuje to napisze .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:30, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
hej, pytanie do znawcow tematu - moze ktos podsunie mi jakies wytlumaczenie dosc sporej roznicy ceny zakupu oleju silnikowego? Szukalem dla siebie 4 litrow Motula 300V 4T Fakctory Line 10W40 i ceny oscyluja tak glownie ok. 320 zł, natomiast na allegro mozna rowniez spotkac oferty w cenie 230 zł. Wychodzi to jakies 25 zł roznicy w cenie litra oleju.
Ma ktos moze pomysl, z czego to wynika? Czy to tylko marza sprzedawcy i posrednikow? Czy jest jakies realne ryzyko, ze to podrobka? Jak sprawdzic, czy to nie jest made in china?
Podzielcie sie swoim doswiadczeniem i wiedza, z gory dziekuje,
pzdr, Szu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pon 16:30, 19 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|