 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paszczak
A2
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Sob 15:35, 28 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
_marten_ napisał: | A czy ktos pamieta jaka podkladka najlepiej pasuje pod korek spustowy oleju? Przy miedzianych powinno sie ja za kazdym razem wymienic, tym bardziej, ze to groszowy wydatek. Tylko jakie srednice beda najlepsze? 12x18x1,5 bedzie ok? |
Nie trzeba wymieniać podkładki, o ile nie jest uszkodzona. Wystarczy ją "zglejować" aby była miękka.
Podkładkę miedzianą bierzemy na drucik i rozgrzewamy do czerwoności nad kuchenką gazową. Następnie wrzucamy do zimnej wody i już jest miękka. Korek z podkładką dokręcamy i po bólu. Z czasem miedź zrekrystalizuje i się utwardzi. I tak za każdym odkręceniem korka
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Sob 17:29, 28 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
_marten_ napisał: | A czy ktos pamieta jaka podkladka najlepiej pasuje pod korek spustowy oleju? Przy miedzianych powinno sie ja za kazdym razem wymienic, tym bardziej, ze to groszowy wydatek. Tylko jakie srednice beda najlepsze? 12x18x1,5 bedzie ok? |
Kup podkładkę pod śrubę 14-kę i będzie dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek79
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 11:02, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy było ale nie znalazłem. Został mi w opakowaniu litr oleju. Czy jak olej leży sobie w butelce 2-3 lata to już jest to wywalenia ? Czy może nada się jeszcze na dolewki ? "Niestety" mój DL bardzo mało oleju bierze i olej zalega na półkach.
Jeśli jest to wyrzucenia to gdzie wywalacie olej ? Żeby nie wylewać do lasu, rzeki czy na ulicę to może zawiozę do jakiegoś serwisu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:15, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 13:45, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z nową 'ustawą śmieciową', gmina jest zobowiązana do odbioru takich nieczystości (oczywiście w ilościach niewskazujących na to ze pochodzą np z warsztatów- bo oni muszą we własnym zakresie za swoją kasę). Ale dowiedz się w gminie gdzie można oddać odpady w postaci chemikaliów. U mnie w Białym, wygląda to tak, że gmina udostępnia 2 punkty do zdawania takich odpadów- [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 14:15, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
lucek79 napisał: | Nie wiem czy było ale nie znalazłem. Został mi w opakowaniu litr oleju. Czy jak olej leży sobie w butelce 2-3 lata to już jest to wywalenia ? Czy może nada się jeszcze na dolewki ? "Niestety" mój DL bardzo mało oleju bierze i olej zalega na półkach.
Jeśli jest to wyrzucenia to gdzie wywalacie olej ? Żeby nie wylewać do lasu, rzeki czy na ulicę to może zawiozę do jakiegoś serwisu ? |
Stosuj na dolewkę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Czw 1:14, 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Ja zaszalałem i kupiłem olej Penrite MC4-ST 10W-40 (100% PAO ESTER).
A przepracowany olej można oddać gdzieś najczęściej do warsztatu gdzie mają piec na olej. Ucieszą się bo będzie czym ogrzewać zimą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 20:07, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Widzę, że temat został poruszony ale nie dokończony w satysfakcjonujący mnie sposób.
Mianowicie jaki jest rozmiar tej miedzianej podkładki? Interesuje mnie najbardziej grubość (na oko wydaje mi się że 2mm minimum ale może więcej) i średnica wewnętrzna. Bo u siebie widzę, że poprzedni właściciel jej nie dał i się poci. Chciałbym kupić ją zanim wszystko zleję bo zamierzam to załatwić za jednym podejściem.
No chyba, że też mam pękniętą chłodnicę na gwincie i wymiana uszczelek nie starczy ale na razie tego pod uwagę nie biorę Może jak to załatwię to wszystko nagle przestanie mi "palić" olej...
No i dodatkowe pytanie - istnieje na forum gdzieś "pełna" serwisówka? Taka z momentami dokręceń i schematami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 12:50, 02 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Wymienilem juz po raz trzeci olej w mijajacym sezonie. Ostatnio jakies 800km temu w pazdziochu. Moto juz od miesiaca spi. Wymieniac na swiezyzne przed sezonem czy dojezdzic do okreslonego przez serwisowke przebiegu? Szukalem na roznych forach, ale nic nie znalazlem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 13:17, 02 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Skoro na oleju przejechałeś tylko 800km to jaki jest sens wymieniać? Gdybyś w sezonie robił tylko 800km to mógłbyś wymienić go raz na rok. Ale skoro olej wymieniany niedawno i zrobione tylko 800km, czyli olej świeży to kolejna wymiana za 5200km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Sob 13:18, 02 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ja myślę, że z wymianą oleju jest tak, że im częściej tym lepiej. Wszystko tak naprawdę zależy ile chcesz w to moto inwestować. Jak już 3 razy wymieniałeś, to spokojnie możesz nowy sezon dojeździć na obecnym i dopiero wymienić.
Ja np w samochodzie wymieniam co 10 tys. lub co roku, zależy co będzie szybciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 16:38, 02 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Z samochodem wiadomo jak jest - jezdzony bez wzgledu na aure. Suza bedzie stala jakies 4 miechy stad nie bylem pewien czy- jakby nie bylo - juz dogrzany i przemieszany troche olej, w jakis sposob nie bedzie mial wplywu na zywotnosc serducha tudziez jego podzespolow po takiej przerwie. Ale skoro to nie ma znaczenia juz spokojniesY kolejnej wymiany dokonam zapewne poczatkiem lipca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 16:53, 02 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ważne żeby wymienić na koniec sezonu lub na początek następnego- z tym są dwie szkoły, ale ja wychodzę z założenia, że dobrze jest spuścić syf z silnika na koniec sezonu, tak by całą zimę stał zalany świeżym olejem.
Wymieniać na koniec sezonu i początek sezonu to zbytni luksus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fatboy
Motonita
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 1:21, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jakim momentem przykręca się korek spustowy oleju (dl 650-2007 rok)-pytam dlatego że w tym temacie znalazłem -12Nm,21Nm,23Nm-proszę o konkretną odpowiedż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_marten_
A2
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:30, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Info z service manuala: "Oil drain plug: 21 N·m (2.1 kgf-m, 15.0 lb-ft)"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fatboy
Motonita
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:20, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za konkretną odpowiedż-przyda się to wszystkim potrzebującym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fatboy dnia Pią 12:21, 15 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_marten_
A2
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:32, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
To jeszcze dodam, że dotyczy to modeli od K5 do AK9. Nie wiem jak w pozostałych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bruno
A2
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Swarzedz
|
Wysłany: Pią 16:42, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu....
Pod korkiem spustowym oleju jest jakaś podkładka miedziana?
U mnie przy spuszczaniu oleju nie znalazłem jej, więc po zalaniu nowym oleju dokręciłem korek bez podkładki.
Tak ma być, czy bład w sztuce ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_marten_
A2
Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:48, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Powinna być, bo to jest dodatkowe uszczelnienie. Czy niezbędne to nie wiem, ale wolę nie testować na sobie (i tylnej oponie). Chociaż przy jej braku raczej nie powinno być żadnego wycieku (ale to tylko moje "widzimisię"). Możesz co jakiś czas sprawdzić czy się jakaś kropla oleju pod śrubą nie zbiera.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez _marten_ dnia Pią 16:50, 15 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 16:54, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Raczej powinna być podkładka, u mnie była i jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fatboy
Motonita
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 18:48, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jak ja wymieniałem olej to po odkręceniu korka też myślałem że nie ma podkładki a ona była tak sprasowana do stożka korka że w pierwszym momencie myślałem że jej nie ma.Myślę że po prostu kolega jej nie zauważył.Dodam jeszcze że była aluminiowa i zlała się kolorem z korkiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fatboy dnia Pią 18:50, 15 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 12:04, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. Oryginalna wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Konstrukcja śruby powoduje że po zgnieceniu podkładka wydaje się być jedną częścią śruby nawet po umyciu tego w benzynie ekstrakcyjnej.
Ale nie trzeba kupować oryginału. Można zwykła podkładkę miedziana 12x16x1 albo 1,5 grubości i styknie. Ewentualnie miedzianą dmuchaną jak chcesz zaszaleć. Wtedy ładnie się zgniata jak oryginał i trochę lepiej uszczelnia. Ja minimalnie mocniej dociągnąłem niż wymaga instrukcja i też jest ok (albo klucz kłamie )
Kwestia jest taka, że jak musisz w ASO zamawiać oryginał to za przesyłkę pójdzie sporo. Jak bierzesz inne części to ok, można domówić. Jak tylko to to nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fatboy
Motonita
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 13:46, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Orginał w ASO kosztuje coś około 10 zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fatboy dnia Sob 13:46, 16 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 17:05, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
No to weź teraz pod uwagę że ta jest jedna... A podkładek pod węże olejowe jest 8 i są to zwykłe aluminiowe podkładki. Też 10zł/szt...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|