 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaciu
A1
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 20:01, 04 Sty 2014 Temat postu: luzy zaworowe DL 1000 |
|
|
Dzisiejszego wieczorku zabrałem się za sprawdzanie luzów zaworowych w DL 1000 K3.
Calośc operacji przeprowadzana zgodnie z foto opisem na forum co prawda dla 650 ale idea wciaz ta sama.
Krece wałem przeciwnie do wskazowek zegara i nie mam oznaczenia F i R ...
Mam poziome kreski w dwóch rożnych miejscach ale bez oznaczenia literowego.
Ustawiam to pod drugą kreskę i położenie wałków zgadza się z opisem w serwisówce.
Pomiary luzu na zaworach wyglądają następująco IN ( patrząc od lewej strony zębatek z łańcuszkiem ) 0.10 i 0.10 (norma - 0.10-0.20)
Z kolei EX ma 0.18 i 0.10 ( norma - 0.20-0.30)
Moto kupione w czerwcu 2012 z przebiegiem 38 000 i nie nosi śladów otwarcia osłony wału i regulacji zaworów.
Możliwe że luzy zaworowe bez regulacji są mniejsze niż przewiduje to norma ?? Sądziłem ze tylko wraz z użytkowaniem i zużywaniem sie części luzy się mogą tylko powiększać....??
Dzięki za sugestie i pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Sob 21:30, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
na moje to gniazda zaworowe sie "uklepuja", zawor wchodzi glebiej w glowice, tym samym luz sie zmniejsza... w konsekwecji za maly luz moze doprowadzic do podpierania stad koniecznosc inspekcji...
Coliniak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 21:39, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
W teorii to przy takiej budowie głowicy jak w v-stromie, luzy wraz z przebiegiem powinny maleć, wynika to ze zużywania się przylgni. W praktyce w większości luzy faktycznie maleją, ale zdarzały mi się też pojedyncze przypadki, gdzie luz był za duży. Ja biorę poprawkę jeszcze na to, że poprzedni mechanik zawsze mógł coś pomieszać, zamienić płytki, źle coś złożyć i stąd potem takie anomalie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaciu
A1
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 21:49, 04 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
a spotkaliscie się z brakiem oznaczenia F/R ??? na wale ??
mam tylko w dwoch miejscach poziomą kreskę i bazuje na polożeniu krzywek zaworowych zgodnie z serwisówka przy zgraniu kresek na wale....
Zacząłem od ustawiania tylnego cylindra i głowki krzywek są do środka przy graniu kresek ...
Dzieki tez za wczesniejsze informacje.... Było to dla mnie troche wbrew logice ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 0:59, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Z teorii mozna wnioskowac ze luz na zaworach bedzie sie tylko zmniejszal w wyniku (jak przedmowcy wyzej wspomnieli) uklepywania sie gniazd zaworowych i zuzywania sie samych zaworow.
W praktyce tak jest ze jezeli luzy sie zmniejszaja to jest oki i trzeb je odpowiednio wyregulowac.
Jezeli zas chodzi o zagadke czemu luzy sie powiekszaja np. w przypadku zaworow w DL1000, to istnieje taka mozliwosc w momencie kiedy przy poprzedniej regulacji mechanik spilowal za duzo plytke i starl warstwe hartowania, przez co ta zaczela sie uklepywac i zwieksza sie wtedy luz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 1:33, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Floydoo, znasz taką technologię hartowania, która utwardza płytkę powierzchniowo, a nie na wskroś? Przypominam, że płytki zaworowe mają koło 2mm grubości.
Utwardzanie powierzchniowe z resztą nie ma żadnego związku z twardością materiału w znaczeniu "uklepywania się" czyli odpornością na zgniatanie, a jedynie poprawia odporność na ścieranie, co w tym wypadku nie ma żadnego znaczenia.
Ale bardzo chętnie się dowiem czegoś nowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 13:36, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
lasooch, nie podpuszczaj bo takie dyskusje zawsze koncza sie lipnie 
ja to wiem i koniec, nauczylem sie tego od starszych mechanikow, od ktorych uczylem sie zawodu.
Nie jest to jednak wiedza ksiazkowa, a poprostu doswiadczenie na przestrzeni lat i przypadkow.
Jezeli masz ochote to zglebiaj, to na wlasna reke  mi wystarczy to co wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Nie 15:40, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Hm. Serwisowałem SV1000 z przebiegiem 67000km i nie było jeszcze konieczości podmiany płytek (od nowości). Przy przebiegu 38 000km jak piszesz luzy powinny być w tolerancji.
Może w DL 1000 w Twojej sztuce luzy się kasują, ale jeżeli nie masz książek serwisowych, dokumentacji od nowości, to podejrzewam, że masz skręcony licznik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaciu
A1
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 16:27, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Mam książkę serwisowa pierwszego właściciela Niemca
i wpisy serwisowe kończą się w 2009 z przebiegiem 20150 km. Wszystkie wpisy są w dziale Wartungen nach Herstellerngaben /Vorinspektion bez specyfikacji szczegółowych ...
Jeszcze raz pomierzyłem wszystkie luzy zaczynając od tylnego cylindra
IN 0,10 0,10
EX 0,18 0,13
Przod
IN 0,08 0,08
EX 0,20 0,18
Mam wersje DL 1000 K3 i wałki rozrzadu nie sa prowadzone juz na łancuszku tylko sa same zebatki
Zgodnie z fotoopisem u Kojota85 tamta wersja silnika miała lancuch i wymagane bylo zdemontowanie napinacza.
Sadze u mnie jest to zbyteczne przy tej konstrukcji...? Chcę poznaczyć położenie wzajemne zębatek i to chyba powinno wystarczyć do bezpiecznego złożenia..???
Poniżej fotka..
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 16:34, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
kaciu napisał: | a spotkaliscie się z brakiem oznaczenia F/R ??? na wale ??
mam tylko w dwoch miejscach poziomą kreskę i bazuje na polożeniu krzywek zaworowych zgodnie z serwisówka przy zgraniu kresek na wale....
|
Wspomnianą kreskę ustawiasz jak na załączonym obrazku a po ustawieniu krzywek rozpoznajesz, który cylinder jest w GMP i ten sprawdzasz.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Nie 20:04, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
kaciu napisał: |
Mam wersje DL 1000 K3 i wałki rozrzadu nie sa prowadzone juz na łancuszku tylko sa same zebatki
|
a to byly jakies inne wersje silnika w tysiacach ???
na moje to we wszystkich jest tak samo, lancuszek rozrzadu napedza walek posredni a on walki z krzywkami...
co do gornego ZZ to mozesz wlozyc cos w otwor swiecy (nie koniecznie srubokret ) i bedziesz widzial jak ukladaja sie walki... zreszta jak masz pojecie o pracy silnika 4-suwowego to z latwoscia sobie poradzisz..
powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Nie 23:06, 05 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
W 650 wałki są na łańcuszku, natomiast w 1000 są kołą zębate. Do regulacji zębate są lepsze. Po zdjęciu mostków wałki się podnosi, zmiania płytki i zakłada jak było. Oczywiście trzeba ustawić wał w odpowiednim położeniu, znaki na wałkach muszę tworzyć linię poziomą.
Co do ustawienia- jak nie masz znaków to patrz na ustawienia wałków wg serwisówki. Są podane położenia jak to ma być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 8:40, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Kojot85 moj Ty krajanie zza miedzy ,,, ja pisalem o 1000, bo takiego posiadam ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kaciu
A1
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:40, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za dotychczasowe informacje...
Walki pozdejmowane dotychczasowe płytki zaworowe zweryfikowane i jutro zamowie potrzebne rozmiarówki.
Serwisowka operuje na rozmiarach co 5 - 270, 275 itd .... Ja mialem założone 270 , 272 ..
Kupując płytki trzymać się której strony zakresu referencyjnego ??
W przypadku płytki 272 powinienem kupić 268 czy 265 i nie wygłupiać sie setnymi częściami milimetra .(?)..
W kojota instrukcji bylo napisane ze demontaż wałków (przedni,tylny, cylinder) powinien być przeprowadzany w położeniu F | T o ile frontowy to ułatwia sprawę to jednak tylny cylinder na ssacym jest w pozycji oparcia szklanki o krzywke wałka czyli pod mocnym działaniem sprezyn co cholernie utrudnia ponowne założenie...ale sie udalo .. Czy taka konwencja musi byc utrzymana czy dotyczy tylko 650 a w 100 ustawiam sobie wygodnie wałki w pozycji znacznika i demontuje ? Czeka mnie operacja założenia nowych płytek i ponowna ścieżka zdrowia ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 13:37, 06 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
jezeli masz na mysli przekrecenie raz w kolo walem i sprawdzenie luzow po wymianie plytek to tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sowator
A
Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 14:49, 09 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Czy w nowym DL 2014+ luzy zaworowe mają być takie same jak w starym? Nigdzie nie mogę doszukać się informacji
Edit:
Dla potomnych - takie same jak w starym modelu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sowator dnia Wto 20:41, 12 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|