 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grizzly
A2
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 15:36, 07 Gru 2018 Temat postu: Łożysko główki ramy |
|
|
Taki mam temat typowo nietypowy.
Otóż ASO uznało, że w moim v-stromie po dwóch sezonach i 23tys. km łożysko główki ramy koniecznie trzeba wymienić. To, że takie elementy gwarancji nie podlegają to raczej jasne (niestety ) ale jakoś mam takie poczucie, że to dosyć szybko jak na ten element.
Co myślicie? Ktoś wymieniał przy podobnym przebiegu albo coś podobnego?
Bo z mojego punktu widzenia opcje są trzy: takie słabe są oryginalne podzespoły, ktoś próbuje mnie naciągnąć lub faktycznie się zużyło,może dostała się woda i narobiła szkód
Koszt w ASO z robotą to prawie 800zł, na zamiennikach poza ASO 350zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grizzly dnia Pią 15:41, 07 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 16:20, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Panie kolego.
Postaw motocykl na nóżce centralnej.
Posadź na nim kogoś, tak aby tylne koło dotykało ziemi.
Szarpnij kołem przednim wykonując ruchy przód-tył.
Jeśli czuć luz, to łożysko faktycznie klasyfikuje się do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 16:27, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniałem w nowym DL1000 przy 28 000 km, luz był wyczuwalny, ale gdyby nie Hubert z Motogumy to bym nie wiedział, bo nie spodziewałem się przy takim przebiegu, a jednak. Oryginalnie są tam łożyska kulkowe, które mają mniejszą odporność na ciężki warunki pracy. Jak będziesz zmieniał poproś o łożyska stożkowe (w ASO też mogą Ci taki zamiennik założyć).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 21:16, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Hej MaGu!
Czyżby te motocykle z przed 2010 roku miały lepsze podzespoły (czyt. np łożyska)??!!!
Ja też posiadam w główce ramy jeszcze łożyska kulkowe, no i na razie luzu BRAK!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyra
Motocyklista
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 23:15, 07 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Na początek nie wystarczy dokręcić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Nie 13:42, 09 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Dokręcanie kulkowych to zabieg na bardzo krótką metę, na 1000km pewnie wystarczy, ale czy top warto rozbierać na 1000km? Przy stożkowych kasowanie luzu przez dokręcanie ma większy sens.
żółw - wydaje mi się, że podzespoły nie są gorsze. Mój to była demówka z Suzuki, ja też nie unikałem wertepów to i się zużyły. Teraz na tych stożkowych już prawie 40Kkm przejechałem od wymiany i tylko kasowanie luzów i smarowanie raz było.
Jak przeglądam fora innych marek to nadal uważam, że DL1000 jest stosunkowo najmniej zawodnym podróżnikiem, jedynie ten wysprzęglik Suzuki nie wyszedł, ale jak już wiesz co i jak to można uniknąć problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Nie 14:49, 09 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Dla mnie podejrzanie szybko.
oprocz szarpania kolem opisanego przez odynca pokrec tez powoli i z wyczuciem kierownica z prawa do lewej i odwrotnie.
Jezeli bedzie plynnie sie obracala to tez oznaka ze raczej wsystko ok a wyczuwalnye " haczenie" w pozycji "na prosto " moze sugerowac lozysko
edit
oczywiscie tez na centralce z dociazonym tylem. Jak nie masz kogos do pomocy to wrzuc do TC pare cegiel
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 14:51, 09 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16:25, 10 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: |
oczywiscie tez na centralce z dociazonym tylem. Jak nie masz kogos do pomocy to wrzuc do TC pare cegiel  |
Hej!
A skąd ja ci cegły wytrzasnę...
W dzisiejszych czasach cegły to już przeżytek i deficytowy towar hihihi 😛
Ale jak masz łeb i h.. to kombinuj!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 23:20, 05 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Łożyska sprawdź raczej stawiając moto na centralnej stopce, dociążając tył, tak by przód był w powietrzu.
Kręcąc lekko kierownicą wokół ustawienia na prosto nie powinny być wyczuwalny opór/przeskok od odciśniętych kulek w bieżniach łożysk. Oryginalnie są łożyska kulkowe i wystarczy więcej pojeździć po wertepach lub na jednym kole.
Ja wymieniłem po 40kkm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KG-200
Motocyklista
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-direct
|
Wysłany: Wto 10:52, 19 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Panowie a jeżeli już to możecie podać oznaczenia tych łożysk... Ja obecnie mam 114 tysi i chcę kompleksowo powymieniać łożyska .. Do kół już mam oznaczenia. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:29, 19 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Hej KG-200!
Łożysko główki ramy ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006. Jest to łożysko stożkowe, w kpl są 2 szt.
Jest też inne oznaczenie: 09267-30010 w/g Larssona.
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. i jeszcze takie małe uwagi:
Nie dokręcaj łożyska z jakąś określoną siłą, tylko w taki sposób, aby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Z "serwisówki": siła 45Nm i powrót do 1/4 obrotu. Nakrętka kontrująca 80Nm!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Wto 20:44, 19 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KG-200
Motocyklista
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-direct
|
Wysłany: Pią 10:27, 22 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Oo,dzięki.. Kupiłem , a rada bezcenna , tak zrobię.Motocykl to nie rower bo tylko z tymi miałem do tej pory do czynienia ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 22:03, 25 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
A może powód jest bardziej prozaiczny.
Ja po wymianie łożysk na stożkowe po roku zabrałem się za kontrolne sprawdzenie luzu i okazało się, że chyba jeden pełen obrót zrobiłem aby je dokręcić. Może warto w nowych moto też po roku je sprawdzić. ASO pewnie ma to gdzieś bo woli po 2 latach skasować siano za wymianę, która nie podlega gwarancji. Pewnie w liście do przeglądu mają aby to zrobić ale po co skoro nikt za to nie zapłaci...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grizzly
A2
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 9:26, 26 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: | A może powód jest bardziej prozaiczny.
Ja po wymianie łożysk na stożkowe po roku zabrałem się za kontrolne sprawdzenie luzu i okazało się, że chyba jeden pełen obrót zrobiłem aby je dokręcić. Może warto w nowych moto też po roku je sprawdzić. ASO pewnie ma to gdzieś bo woli po 2 latach skasować siano za wymianę, która nie podlega gwarancji. Pewnie w liście do przeglądu mają aby to zrobić ale po co skoro nikt za to nie zapłaci... |
Jeśli się zużyło to mówi się trudno. Fabrycznie montują łożysko przeciętnej jakości i pod wpływem różnych czynników taki jest efekt ale jeśli jest tak jak piszesz to jest jedna wielka pomyłka. Biorąc pod uwagę koszty przeglądu, które grubo przekraczają 1000zł za "przegląd" oraz wymianę oleju i świec to zdecydowanie jest to nieuczciwy układ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:25, 26 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Grizzly, przekornie napiszę tak: ASO to jest "nieuczciwy układ"!
Od momentu gdy wstawisz tam samochód/motocykl, wiedz, że jesteś lżejszy o dobre parę złociszy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trud
A1
Dołączył: 24 Lis 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 7:59, 10 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Model 2012, po 24 tysiącach łożysko kulkowe zużyte, do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez trud dnia Pon 8:00, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KG-200
Motocyklista
Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-direct
|
Wysłany: Śro 21:43, 12 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
trud napisał: | Model 2012, po 24 tysiącach łożysko kulkowe zużyte, do wymiany. |
To moim zdaniem baaardzo dziwne ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 11:54, 14 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Jak pisałem wyżej u mnie po 28Kkm poszło do wymiany, bo już luzy były zbyt duże, żeby je kasować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|