 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:06, 16 Wrz 2012 Temat postu: Łańcuch - stan |
|
|
Witam,
dzisiaj poczyściłem łańcuch. Naciągnąłem go - 2-3cm, sprawdziłem odległość pomiędzy 20 nitami. Wygląda na to, że chyba koniec łańcucha jest bliski. Może przesadzam, ale po prostu łańcuch jest nierównomiernie zużyty - tak mi się wydaje - z innym nie miałem styczności.
Na poniższym linku nagrałem pracę mojego łańcucha na centralnej nóżce. Bardzo proszę o opinię, czy nie pracuje za głośno, czy nie za bardzo nim szarpie? Za wszelkie komentarze będę wdzięczny.
http://youtu.be/nDpoXPCFK2k
Proszę nie patrzcie na rurkę od ScotOilera :] - jest do wywalenia.
Pozdr
falku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falku dnia Nie 22:08, 16 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pon 9:03, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Łańcuch naciągamy do żądanego naprężenia w najciaśniejszym miejscu .
To bardzo ważne , bo wymiana łożyska na wałku zdawczym jest baaardzo kosztowna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 11:02, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
GrzesiekK napisał: | Łańcuch naciągamy do żądanego naprężenia w najciaśniejszym miejscu .
To bardzo ważne , bo wymiana łożyska na wałku zdawczym jest baaardzo kosztowna |
Przekonałeś mnie, jeszcze raz sprawdzę naciąg w najbardziej naciągniętym miejscu łąńcucha.
falku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Pon 12:44, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
GrzesiekK napisał: | Łańcuch naciągamy do żądanego naprężenia w najciaśniejszym miejscu .
To bardzo ważne , bo wymiana łożyska na wałku zdawczym jest baaardzo kosztowna |
a nie w środkowej części między wałkiem zdawczym a tylną ośką?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mariuszu dnia Pon 12:45, 17 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kkaczor
A
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:01, 17 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
dokładnie tam tylko jeszcze trzeba sprawdzić w którym miejscu sam łańcuch jest najmniej rozciągnięty (bo się rozciąga nierównomiernie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerresso
A
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 11:04, 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ta rada o mierzeniu naciągu w najciaśniejszym miejscu jest bardzo ważna - sam w ostatniej chwili się kapnąłem po naciąganiu - coś mnie tknęło (a nie miałem wiedzy na ten temat) żeby przepchnąć moto kawałek i sprawdzić jak jest - był niemal jak skała, nie do ruszenia :/ Pewnie gdybym tak zaczął jeździć to bym załatwił wspomniany wałek.. Przy okazji chciałem zadać pytanie: jak, prócz rad wspomnianych w instrukcji, ocenić kiedy łańcuch do wymiany ewidentnie? Mój szarpie podobnie, o ile nie delikatnie mocniej, jak na filmiku falka z początku wątku. Zanim wymienię łańcuch chciałem jeszcze w ten weekend pojechać na Polesie wycieczkowo. Dużo ryzykuję, w sensie uszkodzenia podzespołów zależnych od łańcucha, jeżdżąc na takim sprzęcie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:20, 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Od nierównego naciągu jeszcze nikt nie umarł - unikaj tylko zbyt mocnego naciągnięcia. Raczej Ci się nie urwie łańcuch. Kiedy się kwalifikuje do wymiany? Jak jest nie równo naciągnięty (raz wisi a po obrocie kołem jest jak struna), gdy skończy się naciąg lub gdy zbytnio odchodzi od tylnej zębatki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerresso
A
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:24, 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
OK zatem. Dzięki za rady!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 14:34, 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mlody napisał: | (..) Kiedy się kwalifikuje do wymiany? Jak jest nie równo naciągnięty (raz wisi a po obrocie kołem jest jak struna), gdy skończy się naciąg lub gdy zbytnio odchodzi od tylnej zębatki. |
A jeżeli wylazł o-ring spod jednego ogniwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
igel
A1
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mrągowo
|
Wysłany: Wto 14:36, 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Proponuję jeszcze sprawdzić stan zębatki zdawczej, bo przy nierówno rościągniętym łańcuchu dostaje ona prządnie "po zębach", nie mówiąc o wspomnianym już łożysku. Jeśli różnica w napięciu łańcucha jest spora (chodzi mi o najluźniejsze i najbardziej napięte położenie) to bez zastanowienia wymieniaj! U mnie sporo to było ok.1 cm i mój mechanik poradził wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:30, 18 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
SoH napisał: |
A jeżeli wylazł o-ring spod jednego ogniwa? |
Jak któryś oring padł to łańcuch raczej nadaje się do wymiany.
Pamiętaj, że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Śro 10:04, 19 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | Jak któryś oring padł to łańcuch raczej nadaje się do wymiany. Pamiętaj, że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. |
No to smutek Dopiero niecale 16 tys km zrobione (Od 8tys zalozona olejarka). Liczylem na min 20 tys. Jakies sugestie czemu oring padl? Zaznaczam ze i lancuch dbam jak szkola kaze (myty jak jest brudny o przed zalozeniem olejarki smarowany co 500km).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 10:05, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falku
A2
Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 11:21, 20 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wszystkie uwagi. Po przeczytaniu całego wątku sprawdzę jeszcze raz łańcuch, ale wydaje mi się, że jest niestety do WYMIANY, za duże różnice w naciągu, głośny. Niektóre ogniwa nie wyprostowują się i bardzo ciężko chodzą - co gorsza to samo miejsce ma różny naciąg "po powrocie" koła.
Pozdr
falku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez falku dnia Czw 11:21, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Sob 23:33, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
falku napisał: | Dzięki za wszystkie uwagi. Po przeczytaniu całego wątku sprawdzę jeszcze raz łańcuch, ale wydaje mi się, że jest niestety do WYMIANY, za duże różnice w naciągu, głośny. Niektóre ogniwa nie wyprostowują się i bardzo ciężko chodzą - co gorsza to samo miejsce ma różny naciąg "po powrocie" koła.
Pozdr
falku |
Odświeżę trochę z pytankiem na temat tych ciasno chodzących ogniw. U mnie właśnie sporo jest takich ogniw które między sobą są tak ciasne, że nawet jak łańcuch chodzi to nie prostują się w linii tylko są tak poprzekszywiane.
Ostatnio porządnie wymyłem łańcuch w nafcie ale ogniwa nie puściły.
Czy to może być oznaką że łańcuch zdechł.
Na przeglądzie rok temu w ASO mówili że jest nierówno rozciągnięty ale sam nie wiem jak stwierdzić czy już czas na wymianę. Zębatka przednia w sumie jest zjechana i dumam czy wymienić tylko ją czy cały napęd.
No i na koniec jak to w końcu jest z tą wytrzymałością bo już zgłupiałem
Jesli bym miał kupić napęd to raaczej DID i teraz czy VX starczy czy musi być ZVMX.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baltex
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Sob 23:56, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie chcę się tu mądrować, ale naciągnięcie łańcucha sprawdzamy w motorze stojącym na kołach nie na nóżce centralnej. Dobrze naciągnięty łańcuch postawiany na centralce jest zawsze luźniejszy to winna opadającego wahacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Nie 1:56, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
baltex napisał: | Nie chcę się tu mądrować, ale naciągnięcie łańcucha sprawdzamy w motorze stojącym na kołach nie na nóżce centralnej. Dobrze naciągnięty łańcuch postawiany na centralce jest zawsze luźniejszy to winna opadającego wahacza. |
Na centralce nie, lecz na bocznej nóżce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Nie 11:24, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
SoH napisał: | A jeżeli wylazł o-ring spod jednego ogniwa? |
U mnie wyleciało 11 ori Przebieg 17kkm , smarowany motooillerem od początku .
Wyciągnięty równo a właściwie to nie rozciągnięty , bo od ustawienia przy montażu cofnąłem koło o 1 obrót śruby - czyli jakieś 1 mm
Bez tych oringów to raczej szybko poleci ....
Na poprzednich zestawach w tych samych warunkach robiłem o 10 wiecej
Teraz musze pilniej obserwować zużycie i mocniej smarować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12:27, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
maro napisał: | ...ciach....
Odświeżę trochę z pytankiem na temat tych ciasno chodzących ogniw. U mnie właśnie sporo jest takich ogniw które między sobą są tak ciasne, że nawet jak łańcuch chodzi to nie prostują się w linii tylko są tak poprzekszywiane.
......ciach |
Takie zachowanie to jedno z kilku objawów przy których wymienia się łańcuch. Poszukaj w necie opisów "kiedy łańcuch do wymiany".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baltex
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 20:19, 24 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Według mnie łańcuchy w nowych motocyklach nie są takie mocne jak byśmy chcieli. W fabryce księgowi mają wiele do powiedzenia dla tego współczynnik jakość cena ma większy nacisk na cenę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pon 0:09, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Pomijając nasze przemyślenia ponowię pytanko do tych co się zagłębili w temat.
DID VX czy ZVMX?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 1:11, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
baltex napisał: | Według mnie łańcuchy w nowych motocyklach nie są takie mocne jak byśmy chcieli. W fabryce księgowi mają wiele do powiedzenia dla tego współczynnik jakość cena ma większy nacisk na cenę. |
W fabryce zakładaja przeważnie łańcuchy DID, choć nigdzie o tym nie piszą (tak jak szyby do Midnight Starów Yamahy produkuje bodajże NC czy KY co do ubiegłego roku było tajemnicą)
Cytat: | Pomijając nasze przemyślenia ponowię pytanko do tych co się zagłębili w temat.
DID VX czy ZVMX?. |
To tylko oznaczenia twardości łańcucha i rodzaj zastosowanego ringu. ZVMX jest najtwardszy. VX to nazwijmy to, taka podstawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pon 1:44, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No tak ale w zasadzie wyboru nie ma bo z tego co widać w ofercie na rynku to albo jest to super wzmocniony vx lub hiper zvmx. Chyba zdecyduję się na VX ja moto nie katuję więc hiper nie będzie mi tak potrzebny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hada
Motocyklista
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 11:54, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ważne aby wybrać dobry łańcuch i o niego dbać. Łot cała filozofija
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Wto 21:37, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Ja mam napęd 525 VM - gdy kupiłem motocykl przy przebiegu 32 000 już był założony napęd z przełożeniem przód 14 zębów , tył 41 - obecnie 50 000 i napęd jak nowy. Smaruje go smarem(bel-ray)co tankowanie . Jedyny problem to przekłamanie prędkości o około 20 km/100km
Bo oryginalne przełożenie zgodnie z instrukcją to 17/41
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Śro 0:26, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kurcze z przodu tylko 14 , ładnie musi na koło brykać, A zaglądałeś ostatnio do zębatki zdawczej w jakim jest stanie bo przy tej liczbie zębów to chyba dość szybko się zużywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:34, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Kriszo - to DL 1000 nie ma linki prędkościomierza od przedniego koła ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Śro 0:44, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
sladek napisał: | Kriszo - to DL 1000 nie ma linki prędkościomierza od przedniego koła ? |
W 1000 impuls do licznika jest podawany przez czujnik przy przedniej zębatce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Sob 18:07, 02 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zbiera się na koło z 2 biegu po odkręceniu manetki.
Do zębatki nie zaglądałem - dokonam inspekcji wraz z czyszczeniem za tydzień.
W poprzednim sezonie przy przebiegu około 45 tys była ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Wto 0:53, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wczoraj wymieniłem napęd. I mam takie pytanko do zorientowanych . Czy łańcuch zakładany fabrycznie jest tak zakuty, że nie widać w którym miejscu go zakuto?. Pytam bo ogladałem mój stary łańcuch bardzo dokładnie i nigdzie nie widziałem zakówki i przychodzi mi pytanie czy nie był to jeszcze fabryczny tymbardziej, że to RK Zębatka przednia z gumowymi pierścieniami. Moto ma na liczniku 26000. Z ciekawości powiem, że jak założyłem nowy na zębatki bez odkręcania koła to zabrakło jednego zęba na zębatce aby zakówka złapała. Czyli o tyle był stary łańcuch dłuższy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swist007
A
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Pon 23:09, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
i ja się zabieram za wymianą łańcucha i zębatek, KLV-DL1000 takie pytanie:
1) czy ktoś się orientuje ile może w ASO kosztować ślizg łańcucha i czy trzeba zdjęć tylnY wahacz aby to wymienić i ewentualnie na co uważać przy zdjęciu wahacza
2) obecnie mam przełożenie zębatek 17/42 i 112 oczek łańcucha, czy warto zmienić na 17/41
3) czy zna ktoś wymiary tulejek dystansowych tylnego koła
4) czy ktoś z okolic Warszawy użyczył by mi zakuwarki?
a i rady na przyszłość dla potomnych:
a) nie zakładaj olejarki na stary łańcuch bo ci wypłuka syf z łańcucha i się wyciągnie nie równomiernie w stosunku do zębatek (przednia zębatka pochyliła mi zęby pod włos)
b) nie jeździcie na łańcuchu, w którym niektóre oczka same się nieprostującą (chociaż w próbie ręcznego zginania pracują) skrzywiane ogniwa będą na powrocie uderzały w ślizg łańcucha i go uszkodzą
c) nie jedź z takimi objawami na Korsykę ani w Alpy!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez swist007 dnia Pon 23:19, 17 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 0:40, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
swist007 napisał: |
1) czy ktoś się orientuje ile może w ASO kosztować ślizg łańcucha i czy trzeba zdjęć tylnY wahacz aby to wymienić i ewentualnie na co uważać przy
|
Wahacz musisz zdjąć.
swist007 napisał: |
a) nie zakładaj olejarki na stary łańcuch bo ci wypłuka syf z łańcucha i się wyciągnie nie równomiernie w stosunku do zębatek (przednia zębatka pochyliła mi zęby pod włos)
|
Podejrzewam, że po prostu łańcuch Ci się skończył a olejarka nie miała z tym żadnego związku.
Generalnie to łąńcuch się nie wyciąga. Zdejmij sobie stary łańcuch i połóż obok nowego, możesz być lekko zdziwiony. Gdyby spróbować wyciągnąć łańcuch motocyklowy o taką samą odległość jaką ustawiamy podczas naciągania to by się łańcuch zwyczajnie zerwał.
Łancuch wyciąga się minimalnie, to jest stal. Wycierają się ogniwa łąńcucha oraz same zębatki co powoduje, że jedno nie pasuje do drugiegu.
Zużycie przedniej zębatki też jest normalne i wynika z tego, że w porównaniu do tylniej ma 4 razy mniej zębów, które przenoszą tę samą siłę.
Zęby Ci się nie powyginały tylko starła się ich pracująca połowa.
Oczywiście optycznie powoduje to wygląd zębów pochylonych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swist007
A
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Góra Kalwaria
|
Wysłany: Pią 23:15, 21 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
to powoli szykuje się do demontażu wahacza, jak by ktoś miał już doświadczenie w tej sprawię to będę wdzięczny jak się podzieli swoim doświadczeniem.
przy okazji sprawdzę jak się mają łożyska igiełkowe na wahaczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:35, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Podbiję temat. Mam problem ze stukającym łańcuchem. Nie jest nowy, przejechał z kilkanaście kkm, ale ma jeszcze sporo naciągu. Niestety, podczas jazdy z okolicy łańcucha dochodzą cykliczne stuki, tak jakby jakieś ogniwo się nie prostowało. Czy da się coś z tym zrobić poza wymianą? Szczerze mówiąc, to myślałem, że na aktualnym zestawie DID+SR pojeżdżę trochę dłużej ;/ Poprzedni łańcuch zupełnie inaczej się kończył - rozciągnął się, hałasował ale nie wydawał takich stuków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Śro 12:10, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Tez mam dylemat co do napędu, w sumie na stopce pracuje podobnie jak w załaczonym filmie na początku wątku. Ale po za tym lekko szumi ale chyba to od olejarki jak olej zadki??
Ponizej spójrzcie na fotki tyłu i zębatki zdawczej (całość od nowości po przebiegu 25k km): wymieniać czy jeździć dalej??
Nadmienie, że łańcuch nie jest jakoś drastycznie nie równomiernie rozciągnięty, fajnie się składa, nie ma problemów.
Ciekawi mnie także fakt, ze po takim przebiegu jest jeszcze tyle skali do naciągnięcia łancucha - możliwe?? Ile tych "kresek" jest na tym wahaczu:)??
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Śro 12:13, 21 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Śro 12:30, 21 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ja swój musiałem wymienić po 22kkm (olejarka była po 8kkm). Łańcuch wyglądał bardzo dobrze, dużo skali do naciągu, nie było jakiegoś dramatu z nierównomiernością wyciągnięcia. Przednia zębatka "rekinowata", ale bez dramatu. Niestety przez ostatnie 1kkm łańcuch zaczął dosyć głośno stukać, więc poszedł do wymiany.
Też trochę smutno mi było. Po przebiegach kolegów z forum, sądziłem, że do końca sezonu pociągnie, szczególnie że szanuję manetkę. Niestety się nie udało.
Być może łańcuch jakiś trefny, częsta jazda w deszczu, jazda na niskich obrotach 3,5-5tys RPM, notoryczne hamowanie silnikiem skróciły jego żywotność (takie moje gdybanie, poparte niczym ).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Śro 12:31, 21 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta

Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:39, 29 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Czytam i czytam i już wiem, że muszę wymienić napęd. Niestety zaczął chodzić jak młockarnia. 29 kkm nie jest chyba złym wynikiem?
EDIT: Zawsze śmiałem się z gości ze złotymi łańcuchami, a teraz kurka sam mam jeden....
Musze go szybko ubrudzić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cynek dnia Pon 13:18, 02 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 21:36, 10 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
To ze mnie Cynek też się śmiałeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Sob 20:09, 28 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Co prawda jeszcze nie DL, ale raczej uniwersalny filmik - może się komuś przyda.
Jak sprawdzić stan łańcucha? -> http://www.youtube.com/watch?v=FQ2CAdeYWMY
Jak naciągnąć łańcuch? ->
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pon 14:33, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HAL-9000
A1
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 20:52, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Super klucz dynamometryczny przy dokręcaniu ośki
Film oglądałem bez fonii, ale ta część "jak prawidłowo naciągnąć" jest jak najbardziej nieprawidłowa. Dociągając "z buta" i to na dwa razy, na pewno przeciągasz śrubę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 23:35, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
HAL-9000 napisał: | Super klucz dynamometryczny przy dokręcaniu ośki
Film oglądałem bez fonii, ale ta część "jak prawidłowo naciągnąć" jest jak najbardziej nieprawidłowa. Dociągając "z buta" i to na dwa razy, na pewno przeciągasz śrubę. |
1) Nie rozumiem do końca Twojej wypowiedzi... - chodzi Ci, że za mocno dokręcone jest?
2) Niby oglądałeś bez fonii, ale że 100Nm na kluczu dynamometrycznym to usłyszałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HAL-9000
A1
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 14:07, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
1. Tak, uważam że za mocno.
2. Jak napisałem wcześniej, fonii nie było przy oglądaniu i komentarz tyczy się wyłącznie dokręcania "z buta". Nie zaliczyłbym tego do polecanych praktyk i mało to pasuje do tytułu "jak prawidłowo..." ot i wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez HAL-9000 dnia Pon 14:11, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 14:11, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
HAL-9000 napisał: | Tak jak napisałem wcześniej, fonii nie było przy oglądaniu i komentarz tyczy się wyłącznie dokręcania "z buta". Nie zaliczyłbym tego do polecanych praktyk i mało to pasuje do tytułu "jak prawidłowo..." ot i wszystko. | Jak ktoś ma tyle siły w łapie żeby wygenerować 100Nm to nie widzę przeszkód, żeby ręką przykręcał. W bandicie wahacz nie jest aluminiowy więc nawet jeśli się mocniej przykręci niż powinno to nic się złego nie stanie - nie czy w DLu jest/nie aluminiowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HAL-9000
A1
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 14:20, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Matt, ja nie robię prywatnych wycieczek, skoro forum ma być pomocne, dbajmy o tak ważne drobiazgi jak dokręcenie jednej z ważniejszych śrub w motocyklu.
100 Nm to w przybliżeniu 10 kg na metrze ramienia, jeśli Twój klucz ma 33 cm to wystarczy przyłożyć do niego ok. 30 kg i uzyskasz w przybliżeniu właściwy moment dokręcający (dasz radę!).
Ważne też, by był to płynny ruch, a nie szarpanie czy skakanie po kluczu, które daje dodatkowe dynamiczne obciążenie i zbyt mocne dokręcenie czy przy cięższym użytkowniku - zerwanie śruby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 14:28, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
HAL-9000 napisał: | Matt, ja nie robię prywatnych wycieczek, skoro forum ma być pomocne, dbajmy o tak ważne drobiazgi jak dokręcenie jednej z ważniejszych śrub w motocyklu.
100 Nm to w przybliżeniu 10 kg na metrze ramienia, jeśli Twój klucz ma 33 cm to wystarczy przyłożyć do niego ok. 30 kg i uzyskasz w przybliżeniu właściwy moment dokręcający (dasz radę!).
Ważne też, by był to płynny ruch, a nie szarpanie czy skakanie po kluczu, które daje dodatkowe dynamiczne obciążenie i zbyt mocne dokręcenie czy przy cięższym użytkowniku - zerwanie śruby. | Rozumiem Cię, właśnie w tym samym momencie szybko przeliczyłem sobie moment i wyszło, że mogłem dokręcić śrubę na prawie 200Nm
Słuszna uwaga, na PBC (forum) nikt nie zwrócił mi uwagi...
P.S. Niestety nie mogę dać Ci "pomógł" czy coś w tym stylu, bo nie jestem autorem wątku... Gdybyś oglądał jeszcze jakieś moje garażowe wideo i dopatrzył się czegoś to napisz Nie jestem mechanikiem dlatego wszelkie uwagi będą jak najbardziej na miejscu.
Poprawione/ucięte wideo nie sugerujące "skakania" po kluczu
Stan łańcucha -> http://www.youtube.com/watch?v=FQ2CAdeYWMY
Naciąg łańcucha -> http://www.youtube.com/watch?v=UmCFIKU0_OA&feature=youtu.be
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Matt dnia Pon 14:53, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Nie 18:00, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zauważyłem ,że łańcuch krzywo bierze' , żadnych skutków ubocznych tylko efekt wizualny jak na foto. Przebieg 24kkm , oryginalny napęd, naciąg odpowiedni /luz i ustawienie na znaczkach/
[link widoczny dla zalogowanych]
I widać też po tylnej zębatce
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 18:50, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Raptor napisał: | Dzisiaj zauważyłem ,że łańcuch krzywo bierze' , żadnych skutków ubocznych tylko efekt wizualny jak na foto. Przebieg 24kkm , oryginalny napęd, naciąg odpowiedni /luz i ustawienie na znaczkach/
[link widoczny dla zalogowanych]
I widać też po tylnej zębatce
[link widoczny dla zalogowanych] |
Patrz bliżej tutaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Wto 14:49, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki, musze się zainteresować ustawieniami, ale pierwsze co sprawdzę stan gum w kole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raptor
Motonita
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: śląskie
|
Wysłany: Sob 19:00, 27 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dzisiaj zauważyłem ,że łańcuch krzywo bierze' , żadnych skutków ubocznych tylko efekt wizualny jak na foto. Przebieg 24kkm , oryginalny napęd, naciąg odpowiedni /luz i ustawienie na znaczkach/ |
Sorry, naciąg odpowiedni to był ,... po zmierzeniu okazało się że było luzu dużo za dużo , własćiwa regulacja , smarowanie i oględziny po 400km - łańcuch idzie prosto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|