|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 23:18, 08 Gru 2016 Temat postu: Robota ;) |
|
|
kalinago napisał: | Griba - dzięki.
To do mnie przemawia.
Przerwa świąteczna to dobry okres, żeby tam zaglądnąć i nie plątać się w okolicy kuchni, bo jeszcze kobiety każą coś robić |
Daj znać jak poszła robota.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tra
A
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 18:41, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem dziś i ja u siebie luzy zaworowe (dl650) i wyszło że na 2 ssąchych z przodu i na 1 ssącym z tyłu mam 0.21mm luzu, czyli przekroczony jest zakres o 0.01mm.
Zastanawiam się teraz czy zmniejszać ten luz czy to zostawić tak jak jest?
Jakaś dobra rada?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Sob 21:18, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
zostaw jak jest - luzy się zmniejszają więc z czasem się skasuje ten luz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tra
A
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 22:33, 08 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie- niby powinny się zmniejszać... Mam już przejechane 63 kkm.
Poprzedni właściciel niby to robił przy przebiegu 46kkm i nic nie było regulowane (tylko kontrola). Może od tego czasu nic się nie zmieniło...
Ja teraz mam sytuację dokładnie taką:
F
IN 0.21 0.19
EX 0.29 0.29
R
IN 0.21 0.21
EX 0.29 0.29
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Nie 8:45, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Nic się nie przejmuj, ja robiłem po 60 tys i były w normie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 8:59, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja bym zostawił (nadgorliwość gorsza od faszyzmu), jeżeli silnik pracuje stabilnie zbiera się płynnie to zostaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tra
A
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 9:49, 09 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
mar napisał: | nadgorliwość gorsza od faszyzmu |
Racja! Faktycznie wszystko chodzi jak trzeba.
Zostawiam więc. Dzięki za pomoc w podjęciu decyzji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 11:43, 29 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie, w temacie ewentualnych odgłosów powodowanych przez niewłasciwe luzy zaworowe - czy są jakieś typowe odgłosy akustyczne ??
borykam sie mianowice z takim "terkotaniem" ustepującym stopniowo po zagrzaniu silnika, ale dopiero po porzadnym zagrzaniu - musze przejechac w obecnych temperaturach tak z 10 km aby terkotanie zeszło do poziomu "w tle" (cały szas delikatnie słyszalne, ale nie wybijające sie na pierwszy plan)... terkotanie tylko pod obciążeniem, przy dodawaniu gazu - słysze to jakby z lewej strony, tak jakby z tylnego cylindra albo okolic :-/
dodam tylko, że proces narasta, tj. wydłuża sie czas "nagrzewania" potrzebny do ustąpienia terkotania, narasta w przeciągu ostatnich 5 tys km
na chłopski rozum to jakby nadmierny luz, który po zagrzaniu sie kasuje i cichnie ?
tylko tak jak pisze - zagrzać silnik musze naprawdę konkretnie, nie chodzi tylko o osiągnięcie 3 kresek na wyświetlaczu temperatury, ale tak z 10 km przejechania i to przy plus 20 st na zewątrz...
luzy zaworowe były zasadniczo sprawdzane pod koniec zeszłego roku (nie przez mnie) i są w normie - zreszta luzy maja przecież tendencje do zmniejszania
jakieś koncepcje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pon 12:38, 29 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Czasami słychać takie tykanie jakby. Ciężko mi to opisać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 12:38, 29 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seburaj
A2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:07, 29 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
tykanie ? czasami ? ale to chyba przy zbyt dużych luzach ?
hmmm, u mnie jest wyraźne terkotanie, zanikające prawie całkiem po porządnym rozgrzaniu... przedmuchów spod uszczelek kolektorów brak, wszystko podociągane
ma ktoś jakąś koncepcję inna niż luzy zaworowe ? :-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 16:32, 29 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jeśli luzy były w normie to od nich bym sie raczej odczepił. Z kontrolą luzów nie ma duzo roboty, jest do tego łatwy dostęp. Szczelinomierz w rękę i sprawdź sam dla świetego spokoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Preker20
A1
Dołączył: 12 Paź 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:20, 21 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Super temat, dzięki niemu właśnie uporałem się z regulacją luzu. Dodam od siebie, że do wymiany płytek nie trzeba wyciągać tylnego napinacza. Wystarczy odkręcić śrubę 12 stosując długa przedłużkę i manewrując od tlumika. Napinacz można cofnąć wciskając zapadkę śrubokrętem otworem w którym pracuje lancuch rozrzadu
A płytki w tym rozmiarze są dostępne w Intercarsie po niecałe 7zl netto
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Preker20 dnia Śro 0:05, 22 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hirem
A1
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 9
Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pon 21:14, 27 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
W kwestii napinacza ,zgadzam się z przedmówcą. Wystarczy odkręcić dużą śrubę ze sprężyną. odpowiednio długim, płaskim śrubokrętem naciskamy zapadkę napinacza znajdującą się wewnątrz głowicy i jednocześnie drugą ręką ,(jeżeli akurat wolna od browara) ,naciągamy łańcuszek,by cofnął napinacz do pozycji wyjściowej. Dotyczy obu cylindrów.
Zaoszczędzicie sobie sporo niepotrzebnej i karkołomnej pracy. No i parę mniej k***w poleci
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Hirem dnia Pon 21:17, 27 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemok306
A1
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Sob 23:34, 30 Gru 2017 Temat postu: płytki |
|
|
Gdzie mozna kupić płytki zaworowe. Rozumiem ze średnica 7,48 jest poprawnym rozmiarem
Dzieki za info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 11:49, 31 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Preker20 napisał: |
A płytki w tym rozmiarze są dostępne w Intercarsie po niecałe 7zl netto |
3 posty wyżej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemok306
A1
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Nie 17:04, 31 Gru 2017 Temat postu: |
|
|
Ok dzieki Jestem w trakcie sprawdzania moto pod każdym względem. Pozostaje mi do zniwelowania ciasny zawór EX na froncie ma 0,1 a powinien mieć 0,2-0,3 wiec zgodzicie się że należy poprawić. NIe bardzo rozumiem jak czyta sie tabele odnośnie doboru płytek. Jakby ktoś łopatologicznie wyjaśnił było by miło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Wto 10:18, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Masz luz 0,10. Po zdjęciu wałków okazuje się, że masz założoną płytkę z nr 170.
Luz wymagany 0,20- 0,30 na wydechu. Środek tolerancji to 0,25. Zatem różnica między tym co masz to 0,15. Zatem aby zwiększyć luz o 0,15 należy dać płytkę o 0,15 cieńszą.
Zatem masz nr 170 (1,70mm), zmniejszasz ją o 15 (0,15mm) i zakładasz 155 (1,55mm).
Uzyskany luz po złożeniu powinien wynosić 0,25.
Najlepiej napisz jakie masz luzy i jakie nr płytek, pomogę w doborze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Wto 10:20, 02 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik z Galapagos
A
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WM Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:11, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Kojot! Dopisuję się w kolejce do pomocy!
Napiszę jakie mam luzy na IN & EX w obydwu garach, to jak dasz radę, podpowiedz, odpisz.
A to jeszcze troszku czarna magia dla mnie (luzy-jedno, różnica ich drugie, a ujemna wartość płytki to ta końcowa suma)!
Ot, odrobina techniki i się żółwik gubi
PS. a może prościej podeślij mi nr. tel. na priv, oddzwonię, jęśli to możliwe i nie popełniam faux-pas!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Żółwik z Galapagos dnia Wto 20:17, 02 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemok306
A1
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Wto 20:15, 02 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
witam jutro dokładniej pomierze luzy będę miał odpowiedni szczelinomierz. na pewno napisze jakie mam luzy i przedyskutujemy na jakie płytki zamienić. Co 2 głowy to nie jedna. Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - czy jeśli grzebie juz przy zaworach to czy zmienić wartość luzu na pozostałych jeśli są w normie ale w dolnej czyli np mają 0.1 IN. może warto by było też zniwelować do 0.2. czy nie ruszać. co myślisz. ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 13:01, 03 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Tabela z doborem płytek jest w instrukcji serwisowej, tak jakby ktoś sam chciał dobrać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Śro 14:34, 03 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Żółwik z Galapagos napisał: | Kojot! Dopisuję się w kolejce do pomocy!
Napiszę jakie mam luzy na IN & EX w obydwu garach, to jak dasz radę, podpowiedz, odpisz.
A to jeszcze troszku czarna magia dla mnie (luzy-jedno, różnica ich drugie, a ujemna wartość płytki to ta końcowa suma)!
Ot, odrobina techniki i się żółwik gubi
PS. a może prościej podeślij mi nr. tel. na priv, oddzwonię, jęśli to możliwe i nie popełniam faux-pas!!! |
Sześć, trzy zera, 28 595
Przemok306 napisał: | witam jutro dokładniej pomierze luzy będę miał odpowiedni szczelinomierz. na pewno napisze jakie mam luzy i przedyskutujemy na jakie płytki zamienić. Co 2 głowy to nie jedna. Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - czy jeśli grzebie juz przy zaworach to czy zmienić wartość luzu na pozostałych jeśli są w normie ale w dolnej czyli np mają 0.1 IN. może warto by było też zniwelować do 0.2. czy nie ruszać. co myślisz. ? |
Ja bym ustawił na środek tolerancji, czyli 0,15 na ssących.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Śro 14:36, 03 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik z Galapagos
A
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WM Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:00, 03 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki Herr Kojot!!!
Będziemy w kontakcie (we will be alert)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemok306
A1
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pią 11:53, 05 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Kojot 85 Mam wymiary IN luz 0.1 płytki 178 ( no chyba ze fabrycznie to 170 ale ciezko odczytac) a EX luz 0,15 płytki 170. Prosze o pomoc w doborze odpowiednich
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Przemok306 dnia Pią 11:54, 05 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Pią 16:12, 05 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
express napisał: | Tabela z doborem płytek jest w instrukcji serwisowej, tak jakby ktoś sam chciał dobrać. |
To matematyka z klasy II szkoły podstawowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemok306
A1
Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Pią 23:36, 05 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Wstępnie dobrałem ale chaiłbym sie upewnić... potwierdzicie??
Front Rear IN 0,1 0,1 0,1 0,1
plytka 165 165 165 165
EX 0,15 0,15 0,25 0,25
plytka 160 160 170 170
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
>Carlos<
A1
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Sob 2:42, 06 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Kojot85 napisał: |
Ja bym ustawił na środek tolerancji, czyli 0,15 na ssących. |
Że tak wtrącę swoje trzy grosze...
Dlaczego na środek tolerancji?? Biorąc pod uwagę, że luzy zaworowe się zmniejszają ja u siebie ustawiłem pod górną granicę.
Płytki po wyjęciu wypadałoby zmierzyć mikrometrem czy też się nie uklepały.
I polecam płytki firmy PROX dobre opinie mają i stopniowane są co 0,025mm, a nie jak większość dostępnych płytek co 0,05.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Wto 15:24, 16 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Przemok306 napisał: | Kojot 85 Mam wymiary IN luz 0.1 płytki 178 ( no chyba ze fabrycznie to 170 ale ciezko odczytac) a EX luz 0,15 płytki 170. Prosze o pomoc w doborze odpowiednich
Pozdro |
Ja bym dał:
IN luz 0.1 płytki 178 ( no chyba ze fabrycznie to 170 ale ciezko odczytac) -> jeżeli masz płytkę 178 to daj 170 (np z tych płytek zdjętych z EX), będzie luz 0,18. Jeżeli masz 170 to daj 165, będzie luz 0,15.
EX luz 0,15 płytki 170 -> 160, będzie luz 0,25.
Przemok306 napisał: | Wstępnie dobrałem ale chaiłbym sie upewnić... potwierdzicie??
Front Rear IN 0,1 0,1 0,1 0,1
plytka 165 165 165 165
EX 0,15 0,15 0,25 0,25
plytka 160 160 170 170 |
Ja dałbym:
Front Rear IN 0,15 0,15 0,15 0,15
plytka 160 160 160 160
EX 0,25 0,25 0,25 0,25
plytka 150 150 170 170
>Carlos< napisał: | Kojot85 napisał: |
Ja bym ustawił na środek tolerancji, czyli 0,15 na ssących. |
Że tak wtrącę swoje trzy grosze...
Dlaczego na środek tolerancji?? Biorąc pod uwagę, że luzy zaworowe się zmniejszają ja u siebie ustawiłem pod górną granicę.
Płytki po wyjęciu wypadałoby zmierzyć mikrometrem czy też się nie uklepały.
I polecam płytki firmy PROX dobre opinie mają i stopniowane są co 0,025mm, a nie jak większość dostępnych płytek co 0,05. |
Zazwyczaj luzy się zmniejszają, ale nie zawsze. Środek tolerancji jest najbardziej optymalny. Jeżeli Japończycy podali zakres, to ja ustawiam zawsze na środek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Wto 15:30, 16 Sty 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik z Galapagos
A
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WM Gdańsk
|
Wysłany: Nie 21:44, 21 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Witam!
Na wstępie aby nie powielać tematu, napiszę tu: DOTYCZY DUŻEGO DL-a 1000, rozmiary blaszek dystansowych pod szklanki a zawory są o nominałach 240-310.
Po pomiarach teraz mam dokładnie taką sytuację:
F- cylinder
IN 0.15 Blaszka-270________IN 0.10 B-270
EX 0.25 B-280_____________EX 0.20 B-280
R-cylinder
IN 0.10 B-275_____________IN 0.15 B-270
EX 0.20 B-285_____________EX 0.20 B-290
Z założenia, że duży DL1000 ma tak samo 0.10-0.20 wejściowe zawory, oraz 0.20-0.30 wyjściowe.
Przyjmuję, że tak jak napisał w/w Herr "KOJOT" nominały to 0.15 na IN, oraz 0.25 na EX!!!
Po przeliczeniu wyszło mia tak:
F- cylinder
IN 0.15 B-270______________IN 0.15 B-265
EX 0.25 B-280______________EX 0.25 B-275
R-cylinder
IN 0.15 B-270______________IN 0.15 B-270
EX 0.25 B-280______________EX 0.25 B-285
Sam przeliczyłem, bez pomocy tabeli korekt w "serwisówce"!
Proszę zatem o wgląd, i poprawienie mnie, jeśli gdzieś popełniłem błąd!
Nadmienię, że 20 tyś.km wcześniej, u serwisanta były sprawdzane luzy na zaworach i nic nie było ruszane, a motocykl ma dokładnie 86500 km.
Przy czym pięć blaszek ma oryginalne nominały: 2x278 (zapisałem 280) oraz 3x268 (zapisałem 270). Więc domniemam, że w ogóle jeszcze nie było serwisu zaworów...
P.S. Wychodzi na to, że potrzebuję jedną blaszkę o nominale: 265 (2,65mm).
Pzdr Żółw
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Żółwik z Galapagos dnia Nie 22:19, 21 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik z Galapagos
A
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WM Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:03, 25 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
No to EUREKA!
Po tylu latach (pierwszy raz na dwusuwy wsiadłem na początku lat 80-tych) i tak prawie nie przerwanie do teraz różne różniaste motocykle, dowiedziałem się, że te tzw "blaszki dystansowe" nazywają się profesjonalnie: PŁYTKI ZAWOROWE! Znowu się czegoś nauczyłem, nowe płytki mam (zamówiłem 4 rozmiary) i montaż w najbliższy weekend!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 8:52, 26 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
W dwusuwie nie ma zaworów, dlatego mogłeś nie wiedzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pią 13:37, 26 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Zapisz to tak, aby zachować oryginale rozmiary. Jak wypada 268 to tak pisz a potem licz. Potem ktoś będzie to czytał i pomysli że się zaokragla pomiar. Dla mnie to zbyt delikatna rzecz aby pisać to wg Twojego pomysłu, nie jest to do końca przejrzyste.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pią 13:41, 26 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 13:51, 26 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | W dwusuwie nie ma zaworów, dlatego mogłeś nie wiedzieć |
W 2T są zawory nie w takiej formie jak w 4T ale są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik z Galapagos
A
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WM Gdańsk
|
Wysłany: Pią 20:50, 26 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Kojot85 napisał: | Zapisz to tak, aby zachować oryginale rozmiary. Jak wypada 268 to tak pisz a potem licz. Potem ktoś będzie to czytał i pomysli że się zaokragla pomiar. Dla mnie to zbyt delikatna rzecz aby pisać to wg Twojego pomysłu, nie jest to do końca przejrzyste. |
Hej!
Ok Kojot, zrozumiałem i poprawiam liczenie. (pz-podkładki zaworowe)
Teraz wygląda to tak:
F- cylinder
IN 0.15 pz-268_____________IN 0.10 pz-268
EX 0.25 pz-278_____________EX 0.20 pz-278
R-cylinder
IN 0.10 pz-275_____________IN 0.15 pz-268
EX 0.20 pz-285_____________EX 0.20 pz-290
Po przeliczeniu wyszło tak:
F- cylinder
IN 0.15 pz-268______________IN 0.18 pz-260
EX 0.25 pz-278______________EX 0.28 pz-270
R-cylinder
IN 0.15 pz-270______________IN 0.15 pz-268
EX 0.25 pz-280______________EX 0.25 pz-285
Dziękuje za podpowiedź i jakże cenne wskazówki.
Teraz jest na pewno GIT
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Żółwik z Galapagos dnia Pią 20:52, 26 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik z Galapagos
A
Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WM Gdańsk
|
Wysłany: Nie 14:02, 04 Lut 2018 Temat postu: |
|
|
No to pochwalę się!
Regulacja luzów zaworów powiodła się, pacjent przeżył czyt. DL1000, moto odpaliło nawet
się karnąłem po dzielni Przymorze (wczoraj po południu)!
Dziękuję Kojotowi, jego manual podręczny oraz cenne zdjęcia i inne wskazówki ułatwiły zadanie!
bez kozery napiszę: jestem dumny z siebie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bastek
A1
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Przemyśla
|
Wysłany: Czw 20:26, 05 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Witam, zabrałem się i ja za regulację zaworów. Wyniki po pomiarach prezentują się tak.
F- cylinder
IN 0.10 pz-175_____________IN 0.10 pz-175
EX 0.15 pz-170_____________EX 0.15 pz-170
R-cylinder
IN 0.10 pz-188_____________IN 0.10 pz-182
EX 0.15 pz-178_____________EX 0.15 pz-178
I teraz wychodzi mi coś takiego po przeliczeniu:
F- cylinder
IN 0.15 pz-170_____________IN 0.15 pz-170
EX 0.20 pz-165_____________EX 0.20 pz-165
R-cylinder
IN 0.16 pz-183 _____________IN 0.15 pz-177
EX 0.20 pz-173_____________EX 0.20 pz-173
Teraz moje pytanie czy na wydechowych zamiast 165 i 173 nie dać 160 i 168? Kolejna sprawa czy mogę podmienić płytki i tam gdzie potrzebuję 183 dać tą 182 a tam gdzie potrzebuję 177 dać tą 178. Co o tym sądzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20:56, 05 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
bastek napisał: | Witam, zabrałem się i ja za regulację zaworów. Wyniki po pomiarach prezentują się tak.
Teraz moje pytanie czy na wydechowych zamiast 165 i 173 nie dać 160 i 168? Kolejna sprawa czy mogę podmienić płytki i tam gdzie potrzebuję 183 dać tą 182 a tam gdzie potrzebuję 177 dać tą 178. Co o tym sądzicie? |
Bastek
Z założenia, że DL 650 powinien mieć luzy na zaworach, czyli: 0.10-0.20 wejściowe zawory (IN), oraz 0.20-0.30 wyjściowe (EX).
Przyjmujemy więc, że nominały to 0.15 na IN, oraz 0.25 na EX!!!
Wydaje mnie się, że powinieneś na wydechu (EX) dać płytki zaworowe o 5 setnych mm mniejsze , i będziesz miał luz nominalny 0,25 czyli zamontuj jednak "pz" 160 i 168!
A po due IM DASZ MNIEJSŻA PŁYTKĘ ZAWOROWĄ, TYM MASZ WIĘKSZY LUZ NA ZAWORZE, a to ważne, ponieważ luzy z reguly się zmiejszają!
Zkąd inąd? zkąd ja się tego nauczyłem, hihihi.
Pozdrawiam Żółw (wiadomo zkąd)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Czw 21:18, 05 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bastek
A1
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Przemyśla
|
Wysłany: Pon 8:43, 09 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki za sugestię tak zrobię część płytek podmienię a na wydechowe kupię nowe o odpowiednim rozmiarze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Czw 19:08, 01 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś się orientuje jak wymienic uszczelniacze zaworów bez wywalania głowicy? Z tego co czytałem to jest to możliwe, ktoś praktykował?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rico121
A1
Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: 33-300
|
Wysłany: Czw 22:25, 15 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Małe pytanie- żeby zdjąć bak trzeba spuścić paliwo czy nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Czw 22:40, 15 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
rico121 napisał: | Małe pytanie- żeby zdjąć bak trzeba spuścić paliwo czy nie?? |
nie, odłączasz tylko przewody paliwowe na złączkach i jedną elektryczną złączkę i zdejmujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rico121
A1
Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: 33-300
|
Wysłany: Pią 21:07, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedź.. Więc jutro klucze w dłoń...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Pią 19:41, 04 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Panowie chciałbym wykonać kontrolę luzów moim Dl650 i mam pytanie, czy nie przeszkadza niska temperatura? Motocykl mieszka w garażu blaszanym i wszystkie czynności wykonuje przy podniesionych drzwiach, więc temp. jak na zewnątrz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 17:13, 05 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Jak ci palców nie odmrozi, albo śniegu w głowice nie nawieje to śmiało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pearl
A2
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa
|
Wysłany: Sob 23:44, 05 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Zgrabiale lapska przeszkadzają w robocie ale jeśli to tylko kontrola to dasz rade
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Nie 17:40, 06 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Wykonałem dzisiaj kontrolę i na przednim:
IN: 0,08, 0,10
EX: 0,18, 0,20
Tylny:
IN: 0,10 0,10
EX: 0,20 0,20
Tak więc trzeba już działać, jutro pojutrze będę rozbierał by spisać wartości płytek. Zastanowię się też nad wymianą uszczelek, gdyż troszkę wydają się zmęczone, zdecyduję po porządnym wyczyszczeniu.
P. S. Dodam iż poprzednie sprawdzenie luzów odbywało się 16k km wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Nie 17:58, 06 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klajgus
A1
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Berlin- I okolice Gorzowa Wlkp
|
Wysłany: Nie 20:01, 06 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
LukaszReda napisał: |
P. S. Dodam iż poprzednie sprawdzenie luzów odbywało się 16k km wcześniej. |
Witam.
A jaki masz teraz przebieg??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Nie 20:29, 06 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
klajgus napisał: |
Witam.
A jaki masz teraz przebieg?? |
81k także już dotarty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Nie 20:31, 06 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 7:25, 07 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Skoro będziesz rozbierał to pamiętaj że klucz dynamometryczny przy pracy na mrozie może nieco oszukiwać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Pon 8:10, 07 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Skoro będziesz rozbierał to pamiętaj że klucz dynamometryczny przy pracy na mrozie może nieco oszukiwać. | Dziękuję za sugestię, klucze dynamometryczne trzymam w domu, zabiorę na sam pomiar dokręcania do garażu, jeszcze w sumie tak zimno u mnie nie jest, wczoraj 2st a 5st w garażu, dzisiaj podobnie ma być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|