![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greentop
A
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Połomia
|
Wysłany: Śro 12:15, 30 Maj 2012 Temat postu: Kasowanie luzu łożysk główki ramy |
|
|
Im więcej zapuszczam się w teren tym częściej słyszę cykanie z okolic główki ramy.
Jak zblokuje przednie koło i popompuje przednim zawieszeniem to wydaje mi się, że czuje luz na łożyskach przedniego widelca.
Idąc do sedna tematu:
1. Czy jest jakaś inna metoda na sprawdzenie luzu w tym miejscu?
2. W jaki sposób skasować luz – wystarczy dociągnąć srebrną śrubę na środku górnej półki czy w ten sposób tylko zablokuje możliwość kręcenia kierą i operacja wymaga większego zaangażowania ?
3. Jak wymagane jest większe zaangażowanie douczycie mnie via-forum?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 12:32, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jest inna metoda. I u mnie już czuć, że łożysko jest delikatnie wyrobione.
Postaw motocykl na centralkę, podnieś przednie koło do góry i kręć delikatnie kierownicą w okolicach środkowego położenia. Jeśli łożysko jest trochę wyrobione, to poczujesz opór skręcając kierownicę z położenia na wprost - opór przy przechodzeniu przez ten środkowy punkt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Pią 1:06, 01 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jest parę możliwości sprawdzenia luzu, tą którą opisałeś: pompowanie zawiasem na hamulcu, lub sprawdzenie luzu na centralce, przód do góry, łapiesz się za lagi i "szarpiesz" przód-tył.
Początki luzu objawiają się lekkim pukaniem przy hamowaniu, niewyczuwalny jeszcze ruch zawiasa , wystarczy popuścić kontrę i dokręcić śrubę o pół obrotu, jeśli masz spory wyczuwalny luz (zawias chodzi do przodu i do tyłu lub masz przeskoki przy kręceniu kierą) to raczej szykuj się na wymianę łożysk.
Można oczywiście dociągnąć-skasować luz ale na krótko, problem będzie wracał, uszkodzone łożyska padają dosyć szybko.
Na pewno nie wolno jeździć z luzem, pomijając właściwości trakcyjne, bezpieczeństwo itp. to można uszkodzić całą półkę, luz może spowodować uszkodzenie-wybicie "sklepanie" gwintu a wymiana całej półki + łożyska może parę groszy kosztować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greentop
A
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Połomia
|
Wysłany: Pon 9:20, 04 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Adamar napisał: | J...wystarczy popuścić kontrę i dokręcić śrubę o pół obrotu... |
Kontra to ta lśniąca jak psie jajca nakrętka na górnej półce?
Którą śrubę mam dokręcić? Chodzi o te 2 nakrętki, co są pod górną półką?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|