 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 16:36, 10 Wrz 2011 Temat postu: Jaki olej do progresywnych sprężyn? |
|
|
Wiem, że temat oleju do zawieszenia był już wałkowany nie raz, ale chodzi mi tylko o wariant ze zmienionymi sprężynami przedniego zawieszenia. I konkretnie chodzi mi o opinie osób, które już przetestowały na własnej skórze
Fabrycznie do v-stroma jest zalecany olej mniej więcej 10W. Wiele osób zalewa 15W i jest dobrze, sam teraz mam 15W przy oryginalnych sprężynach i nie narzekam. Początkowo planowałem zalać nowe progresywne sprężyny również takim samym olejem, jednak zastanawia mnie, że wszyscy producenci (wilbers, ohlins, hyperpro, wirth) solidarnie każą lać 10W i podają konkretne wysokości lustra oleju. Parametry te są inne niż podane w serwisówce DL'a, więc zakładam, że nie skopiowano ich bezmyślnie, tylko dobrano doświadczalnie.
Czy na forum jest ktoś, kto zmienił sprężyny z przodu i eksperymentował z olejem? Olać zalecenia producenta i użyć 15W czy będzie zbyt gęsty? Dzięki za podpowiedzi!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregdobrynin
Motocyklista
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oxford, UK
|
Wysłany: Sob 16:49, 10 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja zalalem Wilbersy 15 W i jest dobrze. Na drodze, jak i w terenie. Ale jak juz gdzie indziej wspominalem, moge porownac jedynie do oryginalnego zestawu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 0:38, 11 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
A ja mam progresy firmy teraz nie pa,ietam jakiej i mialem olej 10W teraz zalałem 7,5 i jest swietnie. Wszystko zalezy od Twoich preferencji i nawierzchni po ktorej najczesciej sie poruszasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 8:57, 15 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Moje dylematy rozwiązały się właściwie same, bo w garażu przypadkiem znalazłem butlę 10W I chyba dobrze wyszło, ale na razie za mało pojeździłem, by wyrobić sobie zdanie do końca. Poziom lustra jak na razie wg zaleceń producenta (150mm), ale za parę dni może jeszcze trochę z tym poeksperymentuję.
Sprężyny progresywne zasługują na pochwałę. Komfort jazdy jest porównywalny do seryjnych, moim zdaniem tak samo wybierają nierówności. Natomiast nurkowanie zostało bardzo mocno ograniczone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 22:13, 15 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
ja mam wirth i tez zalalem 10W, jezdzac niemal caly sezon we dwoje z obladownym motocyklem i po ciasnych winklach jestem duuużo bardziej zadowolony niż na oryginalach  
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Machil
A1
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:43, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam założone progresy w dużym DL-u i bardzo sobie chwalę, ogromna różnica od sprężyn liniowych, na których w dwie osoby moto nurkowało. Olej mam 10W i jest jak dla mnie ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 11:37, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Po założeniu Hyperpro wróciłem do 10W (wcześniej do oryginałów zalałem 15W) i jest to IMO optymalny zestaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:45, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A teraz zagatka! Jaka powinna być nominalna długość sprężyn?
Nigdzie takiej informacji nie znalazłem, za to wiadomo jaka jest wartość graniczna 224mm...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Motocyklista
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 21:56, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: |
Nigdzie takiej informacji nie znalazłem, za to wiadomo jaka jest wartość graniczna 224mm... |
Tylko tyle? dla DL 1000 manual podaje wartość minimalną 442 mm.
Natomiast dla modeli K3 i K4 nominalna długość to 433,6 mm a minimalna 424 mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Śro 22:27, 02 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 22:28, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
road runner, a po co Ci to wiedziec, wloz taka jaka masz , jakbedzie ciut dluzsza to ie zaszkodzi, wzrosnie nieco progresja i napewno nie bedzie szczerkac  
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:12, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | road runner, a po co Ci to wiedziec, wloz taka jaka masz , jakbedzie ciut dluzsza to ie zaszkodzi, wzrosnie nieco progresja i napewno nie bedzie szczerkac    |
Pytałem z ciekawości jaka jest w DL-u bo nigdy tego nie sprawdzałem.
A mój problem polega na tym że kupiłem progresywne sprężyny Wirthta i...
...są 5cm za krótkie!
Orginalne sprężyny mają 480 a te nowe 430 przy czym wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że rzeczywiście sprężyny powinny mieć 430...
Wszyskie elementy lag się zgadzają i są takie jak powinny być. Tymczasem jak włożę te nowe sprężyny do lag i zakręcę korki, to perfidny luz mają i latają w środku jak mucha w słoiku.
Nie mam kurna bladego pojęcia co z tym fantem zrobić a nie uśmiecha mi się odsyłać ich do Austrii...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 23:28, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Jeżeli jesteś przekonany, że to sprężyny faktycznie dedykowane do Twojego modelu, to zostaje tylko dorobienie tulejek dystansowych... Albo dodatkowe tulejki albo wywalenie oryginalnych i wstawienie dłuższych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:36, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
No można i tak ale drastycznie zmniejszy to skok zawieszenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 2:09, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
A wcale niekoniecznie. Skok zawieszenia nie jest równy max. ugięciu sprężyny. Jak zawieszenie dobija, to dobija laga w goleni, natomiast samą sprężynę można spokojnie jeszcze dalej ścisnąć. Z resztą jak masz sprężyny na wierzchu, to możesz zmierzyć odstępy między zwojami i porównać z teoretycznym skokiem. Wstawienie dłuższej tulejki dystansowej nie musi niczego popsuć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 2:22, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
W sumie masz rację ale z tego co obadałem, to chyba wysłali mi sprężyny do gaźnikowej wersji SD01, powinny mieć 430mm. Natomiast do SD02 V/VA 03-06r. mają inny kod ale dalej nie wiem jaka ma być długość. Nie są współzamienne i wszystko wskazuje jednak na to że różnią się właśnie długością. W związku z tym będę ich mordował żeby mi wymienili.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 2:25, 03 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 10:19, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | A wcale niekoniecznie. Skok zawieszenia nie jest równy max. ugięciu sprężyny. Jak zawieszenie dobija, to dobija laga w goleni, natomiast samą sprężynę można spokojnie jeszcze dalej ścisnąć. Z resztą jak masz sprężyny na wierzchu, to możesz zmierzyć odstępy między zwojami i porównać z teoretycznym skokiem. Wstawienie dłuższej tulejki dystansowej nie musi niczego popsuć  |
tak zrobilem kiedys w kawasaki,,, 2 tulejki i po parze podkaldek zalatwily wszystko,,, sie zastanawiam nad tym samym rozwiazaniem w Duzym,,, pewnie ztestuje zimowa pora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:39, 03 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
No i się wyjaśniło... Sprężyny do Viaderka z ABS czyli SD02 VA powinny mieć dokładnie 478mm, do wszystkich pozostałych SD02 425, a do SD01 430mm. Ten sprzedawca nie ma w ofercie sprężyn do VA, więc faktycznie zostaje mi tylko tuleje dorobić...
Chciałem jeszcze tylko dodac do tematu, że brakują nam lata świetlne do niemców i jeseśmy tysiąc lat za małpoludami jeżeli chodzi o podejście do klienta i odpowiedzialność sprzedawcy. Otóż facet który przysłał mi złe sprężyny, odpisał dzisiaj, że bardzo przeprasza za pomyłkę, natychmiast wysyła właściwe sprężyny a zwrot tych niewłaściwych nie jest konieczny.
Po prostu brak mi słów...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Czw 17:58, 03 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|