|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fredi
Motocyklista
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 11:36, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No i Panowie dziś skontrolowałem lagi. Tak jak wcześniej pisałem wlałem równo po 500ml do każdej lagi, odległość lustra oleju od krawędzi była ok 80mm.
Po rozkręceniu lag zmierzyłem dziś poziom i jest równo 130mm od krawędzi czyli wszystko w porządku. Przejechałem od wymiany z 700km i przez ten czas lagi musiały się odpowietrzyć
Jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 8:36, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
ja po wymianie na ATF za 17PLNow moge powiedziec, ze roznica jest niesamowita, nie chodzi mi o to, ze olej taki super tylko pewnie nie byl wymieniany przez kilka lat, nie wiem jak Helmut ale ja nie wymienialem przez 3 lata... podobno co 2 powinno sie wymieniac
teraz zawias pracuje o niebo lepiej, kto nie wymienial niech wymieni!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:53, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
W sobotę i ja zabieram się za wymianę. Jak znam życie to od nowości nie było ruszane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 17:30, 14 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Coliniak napisał: | lagi powinny byc rowno z gorna polka, wystaja tylko korki i sruby regulacyjne... |
To ta jeszcze dodam do tematu troszku teorii
Wpuszczanie i wysuwanie lag powoduje zmianę kąta motocykla, jeżeli jest wpuszczony, to jest krótszy, lepiej skręca na krętych i ciasnych zakrętach, ale przy hamowaniu w dużych dziurach może mieć skłonności do nurkowania. Jak lata sie po miekkim terenie warto wypuszczać przody na równi z górną półką. Spowoduje to, że przy jeździe na wprost będziemy lepiej przejeżdżać przez dziury.
Reasumujac nie piszcie ze ma byc tak bo wy tak macie. Regulacja lag jest tak samo wazna jak dobicie czy napiecie wstepne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:42, 15 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Jestem po wymianie oleju na 15W Motula. Nie wiem co było wcześniej, ale ja różnicy nie czuję, a jak stukało na nierównościach, tak stuka dalej. Bez sensu.
Sama wymiana jest w miarę prosta, wlałem prawie całe litrowe opakowanie, długość sprężyn w normie. BTW. sprężyny na końcu mają bardziej upakowane zwoje - czy to czyni je progresywnymi? Pytam w kontekście tego, że wiele osób pisze, że zmienia fabryczne sprężyny na progresywne.
Przy okazji porównałem długości sprężyn w DL650 i Transalpie - jest prawie 20 cm różnicy na korzyść Hondy :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 13:16, 16 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No i wymieniłem olej i uszczelniacze. Do 3 w nocy walczyłem bo skubana śruba na dole goleni obkręciła się! Różnica znacząca - przestał ściągać na lewo, czyżby różnica w ilości oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mallly1508
A2
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pon 18:09, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Postanowilem odswiezyc temat bo i mnie to spotkalo. Sączy mi sie olej z prawej lagi i to coraz mocniej bo ostatnio az sciekl mi na blotnik . Orientowalem sie troche w czesciach i powiedzcie mi czy wystarczy jak kupie uszczelniacze z larssona [link widoczny dla zalogowanych] za 24 zł czy musze kupic [link widoczny dla zalogowanych] te za 72? I jezeli wleje motul 15W bedize ok? Czy wymiana uszczelniaczy i oleju pomoze? i czy musze przeprowadzic zabieg w dwoch lagach czy wystarczy ze zrobie to w jednej? Dzieki za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomekz
A
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)
|
Wysłany: Pon 18:44, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mallly1508 napisał: | Czy wymiana uszczelniaczy i oleju pomoze? |
Ale na co pomoże? Na wycieki na pewno pomoże .
mallly1508 napisał: | i czy musze przeprowadzic zabieg w dwoch lagach czy wystarczy ze zrobie to w jednej? Dzieki za pomoc. |
Wymieniaj zawsze w dwóch. Po pierwsze i tak trzeba wszystko rozebrać, chyba że masz radochę z rozkręcania motocykla i chcesz rozbierać za chwilę przód jeszcze raz . Po drugie lepiej jest mieć taki sam olej w dwóch lagach - wiesz co masz wlane w tej co nie cieknie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mallly1508
A2
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Pon 20:37, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A powiedz mi jeszcze jaka jest roznica w tych uszczelniaczach ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomekz
A
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)
|
Wysłany: Pon 23:07, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Smotrisz w knigu, widzjosz figu ... to tak po "ruskawemu"
W opisie produktu można znaleźć to:
Cytat: | Ze względu na bardzo duże obciążenia przedniego widelca w motocyklach terenowych firma Athena zdecydowała się konfekcjonować niektóre modele uszczelniaczy firmy NOK we własnych opakowaniach. Oznaczone są one numerem 5201... |
Ten tańszy to będzie produkt firmy Athena, a ten droższy to japoński NOK w pudełku firmy Athena.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mallly1508
A2
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 0:28, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Niedoczytanie Dzieki wielkie;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mallly1508
A2
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Nie 17:49, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Chłopaki pomożcie szybko bo sie zatrzymalem podczas wymiany uszczelniaczy w lagach. A wiec tak, rozkrecilem wszystko z gory zciagnalem zlalem olej zdjalem oslone przeciwpylkowa, zabezpieczenie... i teraz jest klopot Jak mam zdjac ten stary walniety uszczelniacz oleju w ladze? Trzeba odkrecic ta srube pod laga i wyciagnac ten bagnet i dopiero pojdzie poprzez szarpniecie? I jezeli jak juz odkrece ta srube to pozniej bez "specjal tool" o ktorym byla mowa wczesniej przykrece to wszystko spowrotem? Czekam na pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 18:47, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Wkręć sobie w uszczelniacz dwa blachowkręty i wyciągnij kombinerkami. Ew można też wbić w niego śrubokręt i podważyć, ale tego nie polecam, bo łatwo zarysować lagę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mallly1508
A2
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Nie 20:10, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
No wiec probowalem i ta uszczelka jest jakby metalowa w srodku albo wzmacniana i uciaka ciagle na bok wbija sie w gume i mozna uszkodzic lage takze nie wychodzi tym patentem. czekam na lepsze pomysly, czy poprostu odkrecic ta srube od dolu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
A
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koło
|
Wysłany: Nie 22:36, 03 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
EDIT:
Dopiero teraz spojrzałem na rysunek techniczny z deelowej zawiechy i jednak sie różnią więc nie pomogę za bardzo....sorry za zamieszanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Waluś dnia Nie 23:07, 03 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mallly1508
A2
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: Wto 12:03, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
A wiec zrobilem wszystko i poszlo bez problemu dzieki slusznej podpowiedzi Lasoocha A wiec cytuje jak najprosciej zawalczyc z obracajacym sie tlumikiem i sruba ktora trzeba rozkrecic aby wymienic uszczelniacze : " Haczyk jest tu, że tą śrubę na dole musisz poluzować na samym początku, gdy jeszcze masz w środku sprężynę, na górze wkręcony korek i właśnie sprężyna dociska Ci tłumik w dolnej goleni. Dzięki temu bez problemu wykręcisz imbus na dole, nic się nie będzie obracać. Przy montażu tak samo, wkładasz tłumik, wkładasz sprężynę, zakręcasz korek od góry i dopiero wtedy wkręcasz tą imbusową śrubę na dole. Jak ją wkręcisz i dociągniesz, to odkręcasz korek, wyjmujesz sprężynę, zalewasz olejem i składasz całość do kupy." . Mam nadzieje ze pomoze to potomnym, ktorzy takze beda mieli ten problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 13:36, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
A ja tylko dodam, że tą metodą rozebrałem dziesiątki różnych zawieszeń, nie używając "special tooli" i za każdym razem szło bez problemu. Taz tylko jeden jedyny się nie udało w SV650 kolegi i trzeba było rzeźbić klucz z rurki, żeby tłumik przytrzymać od środka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pią 0:49, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | # Zawartość oleju 524 cm³ na stronę odAK7 528cm³
# stan oleju 143mm / od AK7 139mm (bez sprężyn)
edit:
sorry , odnosi sie to do 650... |
Czy moze ktos mi podac wkoncu jaka ilosc wchodzi tego oleju na lage? Wsumie chodzi mi bardziej o odleglosc od lustra. Bo czytam serwisowke od K7 i tez jest podane 524 cm3 i 143 mm... Albo jakos nie moge znalezc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:17, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dla AK9 jest tak samo jak dla AK8- poziom oleju 139 mm, ilość 528 ml Rozdział Service Data 14-24
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pią 10:37, 01 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki, właśnie tego szukam. Teraz już wszystko jasne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Pon 17:00, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dzis dałem moto na wymiane uszczelniaczy i zmiane płynów , olej W15 mam nadzieje ze bedzie ok ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DARKOM dnia Pon 21:27, 04 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 0:39, 06 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wymienilem dzisiaj olej w lagach na Motul 10W Factory Line. Według mnie efekt wart mojej pracy Przede wszystkim nie słychać dziwnych stuków przy dobiciu amortyzatora. Zobaczymy jak będzie podczas jazdy. Wymiana dosyć łatwa Olej wyglądał nie ciekawie Miałem problem z odmierzeniem dokładnej ilości wlanego oleju, więc kierowałem się poziomem lustra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Czw 17:41, 07 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
u mnie W15 MOTUL-a i efekt rewelacyjny testowałem dzis ,zobaczymy jak to bedzie w bardziej ciepłych warunkach..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gebels
A
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 23:05, 16 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wymieniłem olej w laga. Wszystko poszło bezproblemowo poza jednym - poziomem oleju.
Mam DL650 z 2010 roku więc zgodnie z instrukcją wlałem 528 mln oleju na lagę. Poziom oleju powinien wynosić 139 mm a wynosi dokładnie 143 mm, czyli tyle ile powinien wynosić w modelach do K7 po wlaniu 524 mln oleju.
Dodam, że zawieszenie rozebrałem kompletnie, wszystko wyczyściłem a olej precyzyjnie odmierzyłem i lagi dokładnie przepompowałem.
Czy ktoś ma jakieś pomysły dlaczego mam wyższy poziom pomimo wlania odpowiedniej ilości oleju? Usunąć olej powyżej 139 mm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Nie 23:33, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Też wymieniłem dzisiaj olej w lagach na motul 15W. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz z każdej lagi wylało się równo po 400 ml po kilkukrotnym pompowaniu. I teraz nie wiem czy było tak mało czy te 100ml zostało. Włałem po 505 i teraz nie wiem czy nie będzie za dużo. Poziomu lustra nie mierzyłem bo nie wiem o co chodzi z tym mierzeniem co od czego.
Koleś wymieniał razem ze mną i też wylał po 100ml mniej. Czy u was też tak bywało. Ilości oleju wylanego i wlanego odmierzalismy bardzo precyzyjnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 23:57, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie rozbierając lag nie zlejesz całego oleju. Z moich obserwacji wynika, że jeżeli fabrycznie miałem poziom ok., to bez rozbierania całych lag ok. 80 - 100 ml pozostanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 23:58, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jeżeli zawieszenie nie było rozbierane do pojedynczej śruby, to na 100% zostało w nim sporo oleju, 50-100ml to norma. Wtedy absolutnie nie należy kierować się ilością w ml, tylko właśnie poziomem lustra. Górną rurę wsuwasz do oporu w gół w goleń, wyjmujesz sprężynę i mierzysz odległość lustra oleju od górnej krawędzi rury. Tego wymiaru z głowy Ci nie podam, ale znajdziesz w serwisówce. Radziłbym rozebrać zawieszenie jeszcze raz i sprawdzić poziom oleju, ew. ściągnąć nadmiar. Jeżeli oleju jest za dużo, to zmniejsza się skok zawieszenia i pracuje ono bardzo topornie. Po drugie bardzo szybko zniszczą się uszczelniacze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pon 0:50, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
No cóż skoro tak to chyba jeszcze raz zajrzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 16:47, 26 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ile moze chcec mechanik za wymiane oleju w lagach - pytam tak teoretycznie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Śro 0:02, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Trochę rozkręcania jest więc myślę że mniej jak 200 to nie ma co liczyć.
Chyba, że przywieziesz lagi to pewnie taniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Śro 14:25, 27 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
OK, to teraz mam pounkt odniesienia, zobacze ile wezmie moj zaprzyjazniony memchanik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Czw 0:51, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Na jesieni zeszłego roku za przegląd z wymianą oleju, filtra, czyszczeniem filtra powietrza, wymianą świec, zaworami (przegląd po 24 tyś.) ogólnym sprawdzeniem moto, zapłaciłem 250 zł. oczywiście sama robocizna.
W cenie miałem też wymianę oleju w lagach, zmieniłem na 10W i różnica jest kolosalna, po pierwsze prawie nie stuka, po drugie zawias jak sporo twardszy, dla mnie jest w sam raz. Oryginał to chyba 5W, na nowej oliwce moto jest stabilniejsze, rewelacyjnie się prowadzi, komfort turystyka pozostaje, nie nurkuje już tak przy hamowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Czw 0:59, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Adamar napisał: | ...Oryginał to chyba 5W... |
Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.
Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 10:27, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Adamar napisał: | Na jesieni zeszłego roku za przegląd z wymianą oleju, filtra, czyszczeniem filtra powietrza, wymianą świec, zaworami (przegląd po 24 tyś.) ogólnym sprawdzeniem moto, zapłaciłem 250 zł. oczywiście sama robocizna.
W cenie miałem też wymianę oleju w lagach, zmieniłem na 10W i różnica jest kolosalna, po pierwsze prawie nie stuka, po drugie zawias jak sporo twardszy, dla mnie jest w sam raz. Oryginał to chyba 5W, na nowej oliwce moto jest stabilniejsze, rewelacyjnie się prowadzi, komfort turystyka pozostaje, nie nurkuje już tak przy hamowaniu. |
Jak czytam o takich cenach serwisów, to zastanawiam się czy mechanik prowadzi działalność charytatywną czy po prostu jest to kolejny z tych "tanich, okazyjnych", który mówi, że wyregulował zawory, a jedynie przetarł szmatą pokrywy i na tym wszelkie regulacje zakończył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Czw 11:37, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Może i za taki zakres cena niewygórowana, Ale czy usługi za obsługę moto muszą być tak drogie w sumie 2 razy droższe niż za porównywalne czasowo naprawy samochodu. Wkurwiające jest to że motocykliści łupią z kasy motocyklistów. Prosty przykład wymiana opony w moto ze zdjętym kołem 40 zł w samochodzie 4 koła z wyważeniem odkręceniem itp 60zł. Do h...ja czy w moto to jest jakaś mega technologia i trudność. Za pełny przegląd samochodu Ford galaxy w ASO po 20000km płacę 400 zł za robociznę + materiały, Za DL,a po 24000 cennikowo 700 + materiały. Można tak mnożyć przykłady, ale to nie ten dział. I nich nikt nie opowiada, że jak masz moto to płać kosmiczne kwoty z sufitu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Czw 13:51, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Wszystko zalezy jakie mechanik ma doswiadczenie i ile mu to zajmie czasu, miesieczna pensja musi mu jakas wyjsc, pytania ile dodatkowo dorabia na cenach czesci. Stali klienci (mechanicy) maja duze upusty w hurtowniach, na wejsciu placa bez watu plus upusty, nieraz do 30%, a my placimy im cene bez upustu i z VAT. To tak z mojego doswiadczenia.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Czw 19:09, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: | Adamar napisał: | ...Oryginał to chyba 5W... |
Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.
Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy |
Nie chce mi się sprawdzać czy ten oryginalny SS-08 na pewno odpowiada dokładnie 10WT, może tak a może nie. Mechanik twierdził że nie, wymieniłem oliwę po 24 tyś. i jest horrendalna różnica, Radziu z Motokliniki (Kielce) twierdził że nie jest to 10WT. Uszczelniacze mam zdrowe, nie ciekły, więc ubytek też był znikomy, troszkę pojęcia o tym mam bo parę lat przy samochodach spędziłem ale już od bardzo dawna zajmuję się czymś innym. Natomiast dla Radka motocykle w sensie jazdy i ich naprawy są wszystkim, ma bardzo dobrą opinkę w Kielcach, można zaryzykować stwierdzenie że o motocyklach i ich naprawie wie prawie wszystko.
lasooch napisał: | Jak czytam o takich cenach serwisów, to zastanawiam się czy mechanik prowadzi działalność charytatywną czy po prostu jest to kolejny z tych "tanich, okazyjnych", który mówi, że wyregulował zawory, a jedynie przetarł szmatą pokrywy i na tym wszelkie regulacje zakończył. |
Jak pisałem, nie znajdziesz o nim złej opinii w Kielcach, praktycznie byłem przy tym, chłopak ma warsztat przy swoim domu, (bardzo duży garaż) koszty praktycznie żadne lub bardzo małe, nie ma biura, kierownika, sekretarki, itp. nie jest to z tych "tanich, okazyjnych" partaczy, nie oddałbym motocykla takiemu, nie przetarł i nie zakończył regulacji, sprawdził to co miał sprawdzić, jedynie tylko nie regulował zaworów bo nie było potrzeby, sprawdził, wymienił uszczelki, skręcił i po temacie. Jest tu paru forumowiczów z Kielc i raczej nikt o nim złego słowa nie napisze.
Przekonałem się wielokrotnie że usługa zrobiona drogo wcale nie musi być zrobiona dobrze i na odwrót.
Pamiętam jak za pierwszy przegląd w serwisie po 1000 km płaciłem 600 zł netto czy coś takiego, za 2 g. roboty Ale tam w salonie było 2 mechaników i jeszcze 3 lub 4 osoby, na które też trzeba zarobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Czw 19:33, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Za amerykanskim forum:
"The factory service manual called for Suzuki SS-08 or equivalent fork oil so 10W should be a direct replacement for what the factory installed."
Podobne wypowiedzi sa na VSRI.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Czw 20:43, 28 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ponieważ jeszcze raz muszę zajrzeć w lagi i oglać nadmiar oliwy zapytam się czy warto rozkręcać a drobny mak i zalewać od nowa na czysto. Czy wypompować co jest dolewać do wymaganego poziomu lustra. Pytam bo nie wiem, czy bez tych special tool suzuki da się rozkręcić i złożyc lagi a nie chcę potem się z nimi bujać do ASO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 10:47, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Maro, da się rozkręcić wszystko bez jakichś specjal tools Suzuki, musisz mieć jedynie dobre wyposażenie warsztatowe. Ja to robiłem u znajomego w warsztacie samochodowym i wszystko co potrzebowałem znalazłem w jego narzędziowni, a Suzuki to on nie robi:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maro
Motocyklista
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: POLICE
|
Wysłany: Pią 11:06, 29 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W sumie narzędzi mam sporo ale nie wiem czy są "dobre" .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Xondz
Motocyklista
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Tarchomin
|
Wysłany: Pon 0:27, 01 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: | Za amerykanskim forum:
"The factory service manual called for Suzuki SS-08 or equivalent fork oil so 10W should be a direct replacement for what the factory installed."
Podobne wypowiedzi sa na VSRI. |
Manual podaje prawdę, tylko że oznaczenie 10W wcale nie oznacza że olej będzie miał te same parametry... niestety. Co więcej nie podaje najważniejszego parametru - viscosity. Na opakowaniu jest podany jedynie nominal weight (np. 10W) który nie odzwierciedla najważniejszych parametrów oleju, jedynie jego gęstość.
Przyjrzyjcie się poniższej tabeli, nasz olej SS8 firmy Showa ma faktycznie zapisane jako gęstość 10wt, ale oleje o podobnych parametarch mogą mieć inną deklarowaną gęstość - np.: Silkolene Pro RSF (7.5wt)
[link widoczny dla zalogowanych]
Polecam artykuł na scigacz.pl na ten temat, sporo wyjaśnia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ja osobiście wybrałem na zamiennik Agipa Fork 10wt, taki był u mnie w sklepie. Gdyby był kupiłbym pewnie Shell Advance Fork 10.
Oryginalny olej Showa SS8 można kupić w stanach, jest nawet na Amazonie po 6 USD za niecałe 0,5 l, ale niestety chemikaliów nie wysyłają kurierem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marekstolarski@op.pl
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: katowice
|
Wysłany: Pią 20:45, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Szanowni co do uszczelniaczy chciałbym 2 słowa. A mianowicie ok. 2 lata temu dałem komuś tam motur do wymiany oleju w lagach. Chłop wymienił, porobił jak się należy. Przy tym jednak musicie wiedzieć, że wyłożyłem na uszczelniacze te tańsze. Dziś mam lagi rozdupc..ne na części pierwsze, bo obie a szczególnie jedna były strasznie tłuste. Zatem chciałbym może przestrzec, a może tylko mi się przytrafiło, że czasem tanie nie znaczy dobre, choć nie zawsze. W tym przypadku może tak być. Dziś kupiłem olej, kupiłem uszczelniacze (69zł Vesrah [pisze niby made in japan]) i trochę nosem pokręciłem ale chyba faktiko lepiej tu nie oszczędzać. Ponoć tym bliżej do oryginału.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marekstolarski@op.pl dnia Śro 1:28, 19 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawekk
A
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 10:25, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Czy poziom oleju od lustra należy mierzyć ze sprężynami w lagach czy bez?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawekk
A
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 11:47, 08 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Doczytałem, bez sprężyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remigiusz
Motocyklista
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 461
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chester
|
Wysłany: Pią 18:24, 28 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Pytanie odnośnie modelu z 2012 - czy oleju w lagach w nowym jest tyle samo czy jest jakaś różnica ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Wto 13:20, 20 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co zawsze czytalem w necie przy sprawdzaniu przedniego zawieszenia nie powinno byc żadnych stuków, puków a przy dl-u wychodzi troche inaczej. W sumie nie wiem czy tak powinno byc ale kolega tak ma, inny miał no i u mnie tak jest. A mianowicie czuć lekki stuk czy jak to nazwać przy mocnym dociążeniu przedniego zawieszenia i puszczeniu. We wczesniejszych moich motocyklach takich rzeczy nie było. Słyszałem tez, ze jest to normalne i tak powinno byc takze kogo tu słuchac:)??
Dalej pytajac mam przejechane w moim dl-u 25k km, olej/uszczelniacze nie byly wymieniane - wczoraj wpatrując sie w same uszczelniacze widze ze guma jest lekko juz zmatowiona czy nawet mikropęknięcia widać. W takiej sytuacji od razu wziac sie za wymiane oleju i uszczelniaczy czy mogę sobie to na "zimowanie" zostawić??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 0:15, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Znalazłem link w innym temacie, myśle że tu bedzie go łatwiej znaleźć. Akurat sam rozbieram przód celem wymiany oleju i uszczelniaczy i tak przekopałem troche forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Wto 9:36, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Tak przy okazji zapytam - czy można wyciągnąć olej z lag za pomocą strzykawki i wężyka i dolać taką samą ilość ? czy jest to raczej głupi pomysł ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|