 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Śro 23:08, 12 Gru 2018 Temat postu: Duże spalanie potrzebna POMOC |
|
|
Witam od sierpnia 2018 jestem szczęśliwy posiadaczem DLa 650. Maszyna fajna i idealna dla mnie czyli dla OGRA ważącego 130kg i mającego 2 metry wzrostu. Nie ukrywam ze jest to moja 1wsza poważna maszyna gdyż wcześniej jeździłem wszystkim co się dało na kat "B". Mam przejechane prawie 4tyś. km na DLu i spalanie na tej maszynie jest dość duze (nie mówiąc pali jak smok) zresztą sami możecie ocenić gdyż od września robiłem zapiski w kalkulatorze spalań i te najmniejsze to były trasy...
Pacjent to DL 650 z listopada 2003r. Odrazu po zakupie motor wylądował u "zaprzyjaźnionego" mechanika który przygotował go czyli wymienił świece, olej/filtr oleju, przeczyścił filtr powietrza wyregulował/przesmarował wszystkie linki sprawdził ogólny stan techniczny który uważał za b.dobry..
Motorem jeździ mi sie bardzo dobrze ale jak na 650 7litrow a nawet i ponad to duże spalanie.
Dodam też ze moto jest uzbrojone w przednią szybę "givi airflow" to tez daje duzy opór aczkolwiek nie chce mi się wierzyć ze spalanie jest podyktowane tylko przez nią.
Moto już odstawione i teraz przyszedł czas na przemyślenia i prośba o dobre rady co zrobić by móc zmniejszyć spalanie choćby o trochę.
Liczę na wasze mądre porady i pomoc.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Śro 23:16, 12 Gru 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szary1977
A2
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krupski Młyn
|
Wysłany: Czw 0:50, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
A regulacja zaworów i synchronizacja przepustnic była robiona?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIKT
A2
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 1:03, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Pytania dla laika od laika:
Jakie masz prędkości czy obroty silnika na trasach ?
Używasz 6tego biegu ?
Jeżeli latasz do 120 to spalanie raczej spore...
Może sonda lambda padła albo jest zaśniedziała na styku ?
Warto by wejść w "Dealer mode" i zobaczyć czy jakieś błędy pokaże ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 1:26, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
szary1977 napisał: | A regulacja zaworów i synchronizacja przepustnic była robiona? |
Wcześniejszy właściciel raczej Nie robił. Ja tez. Też o tym myślałem i jeśli wyczerpie szereg tańszych rozwiązań pewnie i to mnie będzie czekało.
NIKT napisał: | Pytania dla laika od laika:
Jakie masz prędkości czy obroty silnika na trasach ?
Używasz 6tego biegu ?
Jeżeli latasz do 120 to spalanie raczej spore...
Może sonda lambda padła albo jest zaśniedziała na styku ?
Warto by wejść w "Dealer mode" i zobaczyć czy jakieś błędy pokaże ? |
75% trasy to miasto dojazdy do pracy 5km ( 5 dni w tyg) zakupy, odwiedziny znajomych, interesy zwyczajna jazda mam auto ale w lato w mieście to strata czasu na życie w korkach, 4000 km w 3,5 miecha sadze ze to i tak dobry wynik.
Czasem przydałby sie nawet i 7dmy bieg jak jade autostradą na wieś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_J
Motocyklista
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic
|
Wysłany: Czw 8:22, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Czyli przez 75% jazdy silnik w zasadzie ledwo zdąży sie rozgrzać, a w pozostałe 25% grzejesz ile fabryka dała, a nawet próbujesz więcej ? No to ja bym się nie dziwił, że pali ponadprzeciętnie
Powiem Ci tak: ja motocyklem do pracy (obecnie 15 km) jeżdżę czasem, powiedzmy: raz w tygodniu. 95% nakręconych kilometrów to jazda w weekendy i urlop na zasadzie: przed siebie, byle dalej. A na autostradzie zdarza mi się przekroczyć dopuszczalną prędkość, ale sporadycznie. Staram się nie wychodzić poza 6 tys. rpm, bo od tego momentu to aż słychać odgłos żarłocznego siorbania. I nie przekroczyłem nigdy 5,5l/100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 9:09, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... mały nie jesteś
jak mierzyłeś to spalanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Czw 10:03, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Najlepiej gdybyś 100km pokonał równą prędkością ok 80-90km/h zeby przekonać się czy moto potrafi spalić mniej, jeżeli nadal będzie wynik ok 7l/100km wtedy szukalbym dopiero przyczyny wysokiego spalania. Ja ważę 70kg i mierzę 178cm, jak mocno przycisne też potrafi pod 7l wsiorbać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 12:10, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Tomek_J napisał: | Czyli przez 75% jazdy silnik w zasadzie ledwo zdąży sie rozgrzać, a w pozostałe 25% grzejesz ile fabryka dała, a nawet próbujesz więcej ? No to ja bym się nie dziwił, że pali ponadprzeciętnie
Powiem Ci tak: ja motocyklem do pracy (obecnie 15 km) jeżdżę czasem, powiedzmy: raz w tygodniu. 95% nakręconych kilometrów to jazda w weekendy i urlop na zasadzie: przed siebie, byle dalej. A na autostradzie zdarza mi się przekroczyć dopuszczalną prędkość, ale sporadycznie. Staram się nie wychodzić poza 6 tys. rpm, bo od tego momentu to aż słychać odgłos żarłocznego siorbania. I nie przekroczyłem nigdy 5,5l/100. |
Spoko ale jakbym nie jechał (wolno czy szybko, delikatnie czy jak wariat) on żre paliwo jak szalony i to oparłem dowodami jak sam widzisz na załączonym obrazku o wiele tankowań i testów mojej jazdy. Spalanie ponizej 7l to trasy łamane z jazdą w mieście.
Tylko raz na pełnym baku zrobiłem trase i z obliczeń których tu nie widać wyszło ze spala 5,71
LukaszReda napisał: | Najlepiej gdybyś 100km pokonał równą prędkością ok 80-90km/h zeby przekonać się czy moto potrafi spalić mniej, jeżeli nadal będzie wynik ok 7l/100km wtedy szukalbym dopiero przyczyny wysokiego spalania. Ja ważę 70kg i mierzę 178cm, jak mocno przycisne też potrafi pod 7l wsiorbać. |
były takie testy i wyniki 7,18 - 7,15 to nie sadze ze to eko wynik
motokras napisał: | nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... Wink mały nie jesteś Wink
jak mierzyłeś to spalanie? |
Spoko mam tego świadomość . każde tankowanie wpisywałem w aplikacje "prosty kalkulator spalania" jak widać moje badanie nie oparłem o 100km i 1 tankowanie tylko szereg niezadowoleń.
Liczba zatankowanych litrów / liczba przejechanych kilometrów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 12:45, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
a może zrób inaczej... wlej do pierwszego odbicia dystrybutora i przejedź ze stałą prędkością 100km. i zatankuj do pierwszego odbicia...
nie wierzę w aplikacje i kompy pokładowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 12:54, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Spoko jak tylko przyjdzie sezon to zobaczymy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
viktor_3
A1
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 14:35, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
A może Ty masz licznik w milach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyra
Motocyklista
Dołączył: 20 Sie 2017
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 14:52, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
To by było zbyt proste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 16:50, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
viktor_3 napisał: | A może Ty masz licznik w milach?  |
Morskich... Tak serio tu tez możne być lekkie przekłamanie. Jeżdżę z kolegą i już kilka razy testowaliśmy i na każde przejechane razem 100 km ja mam 4,5 km więcej od niego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
artsys
A
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 134
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:50, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
viktor_3 napisał: | A może Ty masz licznik w milach?  |
Zresztą przy milach temat by brzmiał: "Małe spalanie potrzebna POMOC"
Sorry, jeszcze raz przemyślałem i już wiem, że napisałem głupoty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez artsys dnia Czw 16:55, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wavi
A2
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 22:16, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
artsys napisał: |
Małe spalanie potrzebna POMOC"  |
W życiu nie spotkałem motocyklisty , który by narzekał , że mu motor za mało pali !!!  
Szczególnie w Norwegii na północy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wavi dnia Czw 22:17, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scibor1
A1
Dołączył: 12 Lut 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 7:17, 14 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Sprawdź jakie masz przełożenie końcowe. Może ktoś kiedyś dopasował zębatki pod stunt;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek_J
Motocyklista
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic
|
Wysłany: Pią 8:08, 14 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
motokras napisał: | nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... mały nie jesteś  |
No i tu bym się nie zgodził. Mam wagę podobną do DeZy, a jednak spalanie dużo niższe - a zauważ, że u niego spalanie podchodzi pod 8 litrów ! I co ciekawe, mam wrażenie, że spalanie przy tych rzadkich okazjach, kiedy jadę z pasażerką, nie rózni się zbytnio od standardowego (ale z kimś za plecami to jeżdżę zawsze łagodniej, więc może to też mieć wpływ).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek_J dnia Pią 8:10, 14 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motokras
Motocyklista
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pią 9:50, 14 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Tomek_J napisał: | motokras napisał: | nie obraź się ale Twoja postura pewnie też ma w tym swój udział... mały nie jesteś  |
No i tu bym się nie zgodził. Mam wagę podobną do DeZy, a jednak spalanie dużo niższe - a zauważ, że u niego spalanie podchodzi pod 8 litrów ! I co ciekawe, mam wrażenie, że spalanie przy tych rzadkich okazjach, kiedy jadę z pasażerką, nie rózni się zbytnio od standardowego (ale z kimś za plecami to jeżdżę zawsze łagodniej, więc może to też mieć wpływ). |
spokojowo napisałem to z przymrużeniem oka akurat kilka DL'i do mnie przyjeżdża i nie pamiętam żeby komuś nawet pod 6L podchodziło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 13:35, 14 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Sonda do sprawdzenia oraz to, czy jej sygnał aby na pewno trafia do ECU, bo może ktoś kabelek ciachnął żeby "lepiej jechało"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Pią 17:29, 14 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Jakie masz obroty przy 120km/h może jak kolega powyżej napisał ktoś zębatki zmienił.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Pią 17:31, 14 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Sob 5:09, 15 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | Sonda do sprawdzenia oraz to, czy jej sygnał aby na pewno trafia do ECU, bo może ktoś kabelek ciachnął żeby "lepiej jechało" |
Rozmawiałem dziś z moim mechanikiem i też o tym gadał, podjade do garażu zobaczyć ten kabelek czy jest ciachnięty ale dzięki za pomoc!
LukaszReda napisał: | Jakie masz obroty przy 120km/h może jak kolega powyżej napisał ktoś zębatki zmienił. |
Co do zębatek to raczej już bez znaczenia bo sezon skończyłem i mam nowiutki napęd który dostałem wraz z motorem 15/47 DIDchain. Na wczesną wiosnę będę go zmieniał bo stary sie skończył (koniec napinacza) wraz z ostatnim wyjazdem na Mikołaje na Motorach w 3city.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Sob 5:17, 15 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Sob 19:44, 15 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | Sonda do sprawdzenia oraz to, czy jej sygnał aby na pewno trafia do ECU, bo może ktoś kabelek ciachnął żeby "lepiej jechało" |
Wszystkie kabelki na miejscu, nie widać śladów majstrowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Sob 22:58, 15 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
To jeszcze kwestia, czy sonda działa.
Miernik w rękę, odpal moto i między masą w czarnym przewodem sondy mierzysz napięcie w zakresie do 2V stałego.
Po rozgrzaniu ma zmieniać wartości od mniej więcej 0.2 do 0.8V
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Sob 23:38, 15 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
W poniedziałek się tym zajmę. Dzięki napewno się odezwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Pon 19:32, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | To jeszcze kwestia, czy sonda działa.
Miernik w rękę, odpal moto i między masą w czarnym przewodem sondy mierzysz napięcie w zakresie do 2V stałego.
Po rozgrzaniu ma zmieniać wartości od mniej więcej 0.2 do 0.8V |
Oto test https://youtu.be/gJuOeSNiz80
NA moje oko to działa. Przed testem silnik chodził około 30 min. Podczas testu około 45 min silnik pracuje płynnie i na biegu jałowym nie dochodzi do falowań aczkolwiek wlistopadzie odnotowalem takie 3 przypadki na rozgrzanym silniku kiedy to na jałowym obroty lekko wzrastały mimo rozgrzanego silnika a wcześniej tego nie miałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pon 22:01, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
No nie jest dobrze, bo napięcie powinno się zmieniać podczas pracy w stabilnych warunkach ( czyli np na biegu jałowym ), a na filmie widać, że napięcie prawie stabilnie stoi na poziomie ponad 0,9 V co oznacza bardzo bogatą mieszankę, co jakby w konsekwencji powoduje zwiększone spalanie.
Zobacz, czy wężyk(i) idące do MAP-sensorów nie są sparciałe, naderwane/pęknięte.
Miernik Ci widzę nie obcy, więc możesz też wykonać pomiar napięcia z MAP-sensorów.
Tam na jednym pinie będzie masa, na innym +5V i na trzecim jest sygnał zwrotny zależny od pomiaru ciśnienia. Jak wężyk zassiesz ustami to się powinno napięcie zmieniać ( zapon włączony )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Pon 23:30, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Ok to będzie zadanie na jutro bo motor mam w garażu firmowym kilka km od domu zapewne odezwę się około 19-20 jeśli tylko to ogarnę .
Wygląd czujnika już znam (wujek google mi pomógł) aczkolwiek przydała by się pomoc gdzie mniej więcej go szukać tak abym nie musiał rozbrajać pół motoru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pon 23:58, 17 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Doczepiony jest do puszki filtra od spodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Wto 20:09, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Mały teścik map sensora: https://youtu.be/g__ID-SuM6Y
Napięcie 4,99v
Sygnał 4,06v
Nad i pod ciśnienie działa.
Rurki w stanie b. Dobrym wciśnięte tylko na trzpień sensora i ustrojstwa dalej (bez żadnych zacisków).
Jaki werdykt? Bądź co dalej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Wto 23:17, 18 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
4,06 dla ciśnienia atmosferycznego - całkiem ok.
Odpal moto i zmierz napięcie na sygnałowym, powinno być ( moto rozgrzane, obroty jałowe ) około 2,6-2,8V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Wto 23:21, 18 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Śro 0:05, 19 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | 4,06 dla ciśnienia atmosferycznego - całkiem ok.
Odpal moto i zmierz napięcie na sygnałowym, powinno być ( moto rozgrzane, obroty jałowe ) około 2,6-2,8V |
To będzie zadanie na czwartek jutro mam kila innych rzeczy do załatwienia. Do usłyszenia, wrzucę filmik z wynikiem około 19-20:00
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 18:27, 20 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | 4,06 dla ciśnienia atmosferycznego - całkiem ok.
Odpal moto i zmierz napięcie na sygnałowym, powinno być ( moto rozgrzane, obroty jałowe ) około 2,6-2,8V |
Test map sensora na rozgrzanym silniku: https://youtu.be/fB969LrPsr4
Mam miernik włączony od początku pod sygnał i wartość skacze z między 2,70v a 2, 75v.
Jaki werdykt i co dalej mogę sprawdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Czw 19:16, 20 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
No to kwestię MAP-sensora mamy z głowy - jest ok.
A napięcie na sondzie jak mierzyłeś to gdzie się wpiąłeś ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 19:22, 20 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | No to kwestię MAP-sensora mamy z głowy - jest ok.
A napięcie na sondzie jak mierzyłeś to gdzie się wpiąłeś ? |
W kabel idący od sondy ale jeszcze przed kostką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Czw 20:06, 20 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Próbowałeś w ogóle wprowadzić w tryb serwisowy i odczytać błędy ?
Nic nie pokazało ?
Dobrze by jeszcze sprawdzić, czy ten sygnał z sondy dochodzi do ECU.
Na schemacie w kostce do sondy jest to kabelek opisany jako W/G czyli biały z zielonym paskiem.
Niestety nie podają na schemacie numeru pinu na wtyku ECU, więc jedynie po kolorze by trzeba zerknąć i ewentualnie przedzwonić ten kabelek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 22:07, 20 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Struna napisał: | Próbowałeś w ogóle wprowadzić w tryb serwisowy i odczytać błędy ?
Nic nie pokazało ?
Dobrze by jeszcze sprawdzić, czy ten sygnał z sondy dochodzi do ECU.
Na schemacie w kostce do sondy jest to kabelek opisany jako W/G czyli biały z zielonym paskiem.
Niestety nie podają na schemacie numeru pinu na wtyku ECU, więc jedynie po kolorze by trzeba zerknąć i ewentualnie przedzwonić ten kabelek. |
To bedzie zadanie na jutro akurat o trybie serwisowym nie pomyślałem bo dopiero uczę się o tym moto od strony technicznej .
Więc szukamy dalej.
A co myślisz o regulacji zaworów i synchronizacji przepustnic czy to moze miec wpływ na spalanie? Osobiście nie wiem czy była robiona wiec chyba warto nawet dla samego siebie to wykonac co nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Czw 22:29, 20 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Synchro może mieć wpływ na spalanie, ale zazwyczaj przy rozsynchronizowanych przepustnicach moto nie jeździ całkiem poprawnie, bywają nierówności w przyśpieszaniu, jałowe czasem są takie niezbyt równe.
Zawory - no tu jakby też może być coś na rzeczy, aczkolwiek - jakby się nie domykały to ciśnienie w kolektorze by było podwyższone, a z pomiaru wynika że jest ok.
Z kolei jak luz za duży, to nieco głośniej by klawiatura chodziła - ale to nie tak prosto wysłuchać.
U Ciebie zakładając, że pomiar z sondy jest poprawny, to by wyglądało, że coś w oczujnikowaniu jest nie do końca ok. Najbardziej pasował MAP, ale jest jeszcze IAT i ECT - one też mają wpływ na dawkowanie paliwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Czw 22:51, 20 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Jutro mam wyjazd służbowy do Torunia i mam nadzieje ze okolo 17 będę z powrotem na bazie i od razu udam się do moto.
- Wprowadzę moto w tryb serwisowy i zobaczę czy niema jakichkolwiek błędów.
- Dokonam pomiarów sondy przed ECU.
- Jeśli nie będzie to problem zadzwonię do Ciebie i zgadamy się przez telefon co dalej mógłbym ewentualnie posprawdzać.
Dzięki wielkie za dotychczasowe rady
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Czw 22:52, 20 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 0:14, 21 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Spoko, dzwoń. Postaram się pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Pią 20:28, 21 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem błędy i szczęście w nieszczęściu nic nie wykrył. - c00
Podłączyłem się jeszcze raz pod sondę tylko tym razem przed ECU i o dziwo na starcie (czyli zimnym silniku pokazywał 0,7-0,8 (różnie skakalo) . Aczkolwiek po nagrzaniu się silnika na biegu jałowym (2 kreski i wyżej) zaczęło pokazywać się 0,90-092 i takie się utrzymuje.
Przy 3k obrotach trzymając tak około 10 min. sonda zaczęła wskazywać 0,97-0,98 zero więcej odchyłow.
Badając omomierzem w 2 białe kabelki sondy wskazują 0.01 z czasem spadło na 0,00 stykając inne cały czas pokazuje 1 bez wahań więc coś chyba nie tak.....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Pią 21:02, 21 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szary1977
A2
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krupski Młyn
|
Wysłany: Sob 9:49, 22 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Opornośćna grzałce powinna wynosić 4-5 Ohm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 0:12, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
ja bym filtr powietrza wymienił a Ty pisałeś że był czyszczony,
ilości zębów w napędzie masz fabryczne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Nie 6:39, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
jakubdl1000 napisał: | ja bym filtr powietrza wymienił a Ty pisałeś że był czyszczony,
ilości zębów w napędzie masz fabryczne? |
Filtr k&n był czyszczony i odpowiednio potraktowany oryginalnymi srodkami jeszcze przed aktualnym serwisowaniem jak i 3,3k km temu czyli odrazu po zakupie.
Co do zebatek to tyl zliczylem 47 a przód nie wiem bo nie rozkręcalem pokrywy. Pisałem wcześniej że z tym to i tak dojdzie do zmiany bo mam już nowy napęd 15/47 który na wiosnę wymienię.
szary1977 napisał: | Opornośćna grzałce powinna wynosić 4-5 Ohm |
Czyli to wina sondy?. To miało by sens, bo raz zrobiłem trasę na cały bak i przy jeździe jak wariat spalanie miałem 5,5 litra na screenie nie ma bo te spalanie mi odpowiadało i jeszcze nie zapisywałem tego. Reszta wyników to miasto albo pół na pół miasto trasa (naprawdę różnie) . Te najwyższe wyniki to miasto a widać że im bliżej zimy tym większe spalanie bo sonda nawet nie dochodziła do swojej normalnej temperatury pracy.
Poprawcie mnie jeśli się mylę......
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Nie 7:07, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 10:59, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Weź normalnie Zatankuj do pełna Przejdź się w trasę turystycznie tempo 90 do 110 i spalanie powinny wyjść poniżej pięciu bez problemu 4.7. 4.8 . wtedy znaczy że wszystko okej musisz zrobić 350 400 km mimimum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JARON
Maniak motocyklowy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 1222
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 11:19, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak jak jakubdl1000 pisze. Motocykl to na trasie sprawdzić trzeba należycie,a nie w mieście. Do miasta to skutery są dobre i mało palące.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11:22, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Ze spalaniem to jest i różne koledze mojemu palił 5,5 mi około piątki żebym ja spalił 5,5 musiałbym zupełnie inaczej jeździć inny styl jazdy Pamiętam jak byliśmy razem w Rumunii na dwóch dl1000 każdy tankowanie on tam tankował około 2 l więcej a jechaliśmy razem. Ty nie masz czasem jakiegoś Power commandera lub czegoś z inną mapę zapłonu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scyzor_2007
Motonita
Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 762
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 11:32, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Filtr KN spalanie wzrośnie o 0,5L nie wystrojony silnik ubogie AFR mniejsza moc mocniej kręcona manetka spalanie wzrasta . Tak jak wcześniej pisali do pełna i trasa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 11:35, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Ogólnie filtry KN są bez sensu. Mój mój mechanik to zawsze powtarzał Miałem Varadero na filtrze kn to chlała jak dzika włożyłem zwykły filtr bylo lepiej ale i tak suzuki darze wieksza sympatią. Mniej pali mniej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Nie 11:35, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DeZy
A2
Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sopot
|
Wysłany: Nie 12:44, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
Wymienię filtr i zobaczę jak to będzie wyglądało.
Teraz przyznajcie się komu w mieście pali 7-8 litrów? ( testowałem różne style jazdy ) moje wrażenia z tego spalania nie są z kilku kilometrów od tylko 3k km.
NA wiosnę zrobię też test trasy.
Co do power Commandera to już szukałem jakiś anomali w instalacji elektrycznej i wszystko jest na swoim miejscu...
Trasa trasą w ale czy ktoś mi odpowie czy wyniki sondy w lambda są w normie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DeZy dnia Nie 13:05, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 13:11, 23 Gru 2018 Temat postu: |
|
|
ja po mieście nie jeżdzę ale dosyć skrupulatnie sprawdzałem pierwsze 9000km na dl 650, moja waga 100, deflektor, opony Tourance. Filtr HF, swiece NGK zwykłe.
na trasie dosyć żwawo, kufry boczne zapięte - solo , max 5,5 l dwupasmowe drogi predkości 120-150,
na trasie po jednojezdzniowych drogach max 5,
wyjazdy turystyczne średnia poniżej 5 litrów, także z pasażerką.
nie jeżdzę 90km/h i nie zamulam.
Reasumująć
turystyka - poniżej 5 (4,7-4,9)
jak pokręce sie bliżej komina ale trasy po 50-100km minimum to wychodzę czasem po za 5 (5,0-5,2)
moja średnia z 9000km 4,94 (miasta i dojazów do pracy jest w tym może 10%
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Nie 13:20, 23 Gru 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|