|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 15:50, 17 Maj 2015 Temat postu: Drgania kierownicy. |
|
|
Podczas powrotu ze zlotu zauważyłem jeden drobiazg: w zakresie prędkości od ok. 50 do 80 po puszczeniu kierownicy zaczyna ona szybko "wężykować" czyli szybko obraca się z lewej na prawo i odwrotnie... Trzymając kierownicę nie odczuwam żadnich dziwnych drgań.
Przy mniejszej i większej prędkości w-w nie występuje. Może wpływ na to miały założone boczne kufry? Muszę sprawdzić jak moto zachowuje się bez nich.
Jak ktoś ma inne pomysły na przyczynę lub miał coś takuego to będę wdzięczny za info.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Nie 15:51, 17 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Nie 16:34, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dzieje się tak często przy danego typu oponach, np. anakee 2. Miałem tak na tych oponach w hondzie varadero, jest tak na deelu. Na innych oponach nie występuje.
I rzeczywiście: zależy to także od tego czy jedziesz z kuframi, czy z dwoma osobami itp. Generalnie jak nie jest to dokuczliwe, nie przejmowałbym się.
Ale potencjalnych przyczyn oprócz opon może być wiele, np. łożyska główki ramy, luz na wahaczu itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Nie 16:41, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
conti trail attacki (bez literki Z) tak mają - albo wyząbkowana opona. Nie ma się czym przejmować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 16:48, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info bo się trochę zmartwiłem. Wachacz, główka itp powinny być ok, to moto ma przejechane 14K i to w dość spokojny sposób. A opony są oczywiście jeszcze "fabryczne" choć moto z 2009.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Nie 19:00, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Ja dzisiaj też tak miałem jak zwykle z kuframi i Plecaczkiem. Norma. Opony z 2009 lepiej zmienił bez względu na ich stan.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Nie 20:41, 17 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Poza tym fabryczne są delikatnie mówiąc do d... Śliskie strasznie a jak mają tyle lat to już zdecydowanie do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 10:52, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
sprawdz lozysko glowki ramy, na hamulcu niech ktos Ci lekko pobuja przodem,, przyloz palce w okolicy nakretek mocujacych lozysko, jak masz luz powinienes cos wyczuc, mozesz rowniez to sprawdzic na centralnej podstawce odciazajac przod
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tra
A
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 10:59, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie podobny efekty wystąpił właśnie po wymianie łożyska główki ramy i założeniu nowych anakee 2...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hmarek
Motonita
Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 735
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 12:03, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
miałem to na oryginalnych oponach, zmieniłem w zeszłym sezonie na nowe Nexty - jest tak samo. Ewentualne luzy były posprawdzane dokładnie przez Michała Szramę (brak), jeżdżę sam, z kufrem centralnym lub bez i zjawisko występuje zawsze...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hmarek dnia Pon 12:05, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Śro 14:56, 20 Maj 2015 Temat postu: Re: Drgania kierownicy. |
|
|
antyks napisał: | Podczas powrotu ze zlotu zauważyłem jeden drobiazg: w zakresie prędkości od ok. 50 do 80 po puszczeniu kierownicy zaczyna ona szybko "wężykować" czyli szybko obraca się z lewej na prawo i odwrotnie... Trzymając kierownicę nie odczuwam żadnich dziwnych drgań.
Przy mniejszej i większej prędkości w-w nie występuje. Może wpływ na to miały założone boczne kufry? Muszę sprawdzić jak moto zachowuje się bez nich.
Jak ktoś ma inne pomysły na przyczynę lub miał coś takuego to będę wdzięczny za info. |
Miałem dokładnie to samo, na Anakee2 i już lekko sfatygowanym łożysku główki ramy. Wymiana łożyska na nowe pomogła (aczkolwiek z tego co pamiętam, całkowicie drania nie ustały).
Mam również dokładnie to samo w swojej obecnej VFR800 V-Tec, przy czym Michał Szrama ocenił, że łożysko główki ramy również ma "lekki próg". "jeszcze można pojeździć", nie mniej najpóźniej na początku przyszłego sezonu planuję wymianę.
Moja kobita w swoim nowym nabytku (Yamaha XJ750 X Maxim) również ma to samo, aczkolwiek tutaj na moje oko łożysko główki ramy jest ok. Jeszcze nie doszliśmy powodu.
Wniosek generalnie jest taki. O ile w motocyklu ze świeżym przednim zawieszeniem (łożysko, lagi, nowa i dobra opona, dobrze wyważone koło) żadne drgania raczej nie powinny mieć miejsca, to w motocyklu, gdzie wymienione wyżej elementy mają pewne zużycie, w okolicy 50-80km/h może pojawić się niewielka shima.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 15:30, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info. Wydaje mi się że łożyska u mnie są ok, oponki mają 6 lat ( fabryczne) więc pomimo 14K przejechanych.. może kiedyś dłużej postały itd..
W każdym razie nie jestem w tym sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 17:23, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
antyks napisał: | oponki mają 6 lat ( fabryczne) więc pomimo 14K przejechanych.. może kiedyś dłużej postały itd.. |
Sprawdź, bo na mojej 2009 były opony z 2008 roku. Przód zmieniłem w zeszłym roku. Okazało się, że opona po zdjęciu i bliższemu przyjrzeniu się miała spękane boki.
Tył poszedł wcześniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 17:30, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Jak by mi ktoś 10 lat temu powiedział że będę się zastanawiał nad wymianą dobrych opon z dobrym bieżnikiem bo mają 7 lat to bym się popukał w czoło cheche... ale czasy się zmieniają.
Ja też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 17:42, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. 30 lat temu nie zastanawiałem się w jakiej kurtce i kasku jeżdżę.
A propos opon...
Moje Heidenau K60 scout dają całą gamę ciekawych efektów do których trudno było mi się przyzwyczaić:
w zakresie 40-50 km/h wyraźne drgania, aczkolwiek niezbyt silne,
powyżej 115-120 km/h jest jakbym włączył piłę tarczową, wyraźny efekt dźwiękowy,
ale najdziwniejsze jest zachowanie motocykla przy zatrzymywaniu,
w zakresie 5 do 0 km/h maszyna jakby przestępowała z nogi na nogę, cała w prawo, lewo, prawo, lewo i tak do unieruchomienia. Jest to dosyć denerwujące, zwłaszcza przy wolnej jeździe np.w korku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Śro 17:45, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
chmarnik napisał: |
powyżej 115-120 km/h jest jakbym włączył piłę tarczową, wyraźny efekt dźwiękowy,
. |
Teraz już rozumiem te nocne odgłosy.. To nie było chrapanie tylko naśladowanie przedniego koła... o jeździe śnił ktoś...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 17:48, 20 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
antyks napisał: | chmarnik napisał: |
powyżej 115-120 km/h jest jakbym włączył piłę tarczową, wyraźny efekt dźwiękowy,
. |
Teraz już rozumiem te nocne odgłosy.. To nie było chrapanie tylko naśladowanie przedniego koła... o jeździe śnił ktoś... |
Podobno właściciele psów upodabniają się do swoich pupili.
To pewnie motocykliści do swoich maszyn.
Macie szczęście, że nie jeżdżę z wolnym wydechem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pią 9:27, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
antyks napisał: | Wydaje mi się że łożyska u mnie są ok (...) |
Przedwczoraj od jednego mechanika motocyklowego usłyszałem, że sprawdzając łożysko na centralce można nie wyczuć żadnego luzu, bądź przeskoku a łożysko i tak może być do dupy. Może i coś w tym jest. W Maximie mojej kobitki tak jak pisałem, wydaje mi się że łożysko jest tip top, żadnych luzów czy "progów" nie czuję a kiera przy tych 60km/h wali i to mocno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KSD
Gość
|
Wysłany: Pią 23:19, 22 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Antyks, a co masz dokładnie za oponki w swojej maszynie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 8:05, 23 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
KSD napisał: | Antyks, a co masz dokładnie za oponki w swojej maszynie? |
Niestety po wczorajszej przygodzie moja nóźka nie pozwala mi udać się do garażu i sprawdzić
Dla świętego spokoju ( raaaatunku, żona nie daje mi żyć...) - pojadę do szpitala by ją obejrzeli. Jak nie wsadzą do gipsu to w drodze do domu odwiedze suzui
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|