Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dokręcanie tylnego koła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:56, 06 Lip 2014    Temat postu: Dokręcanie tylnego koła

Hej,

Panowie jak to jest z dokręcaniem tylnego koła. Regulowałem wczoraj łańcuch, więc musiałem poluzować dwie główne śruby na tylnej ośce. Niestety podczas dokręcania zwątpiłem jeśli chodzi o siłę dokręcania z każdej ze stron? Wydaje mi się, że dokręciłem głównie z prawej strony, a od strony łańcucha wykonałem może pół obrotu i już miałem moment 100Nm. Wydaje mi się dodatkowo, że tylne koło jest w niesymetrii z tylnym błotnikiem.

Pozatym po mocnym dokręceniu tarcze hamulcowe zaczęły mi się ocierać o klocki Rolling Eyes Czy to jest takie trudne? Confused

Oczywiście jak dokręciłem tylną oś, to łańcuch jeszcze mocniej się naciągnął i dzisiaj na pewno muszę znów go ustawić, bo w niektórych miejscach mam 1cm luzu co jest za mało.

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i uwagi co do dokręcenia śrub na tylnej ośce.

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Nie 19:05, 06 Lip 2014    Temat postu:

Osobiście nie bardzo wiem co Ci specjalnego doradzić . Łańcuch regulowałem wielokrotnie i nigdy nie było problemy z dokręcaniem koła . Gwint jest drobny i o dużej średnicy więc przyrost momentu jest duży . Jak reguluję to odpuszczam około 3/4 obrotu i już mam luz na tyle ,że koło się cofa .
Co do braku osiowości koła to ja podczas regulacji preferuję ustawianie na suwmiarkę co daje wg mnie większą dokładność niż na fabryczne znaki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Nie 19:43, 06 Lip 2014    Temat postu:

klucz dynamometryczny za ok 200 zl + znaczniki na wahaczu = pewnosc, ze wszystko bedzie ok. Trudno cokolwiek innego doradzic w tej kwestii.

A luz lancucha to o ile dobrze pamietam z manuala to 2 - 3 cm w srodkowej czesci


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszu
Motocyklista



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ostrowiec Św.

PostWysłany: Czw 10:59, 10 Lip 2014    Temat postu: Re: Dokręcanie tylnego koła

falku napisał:


... musiałem poluzować dwie główne śruby na tylnej ośce. Niestety podczas dokręcania zwątpiłem jeśli chodzi o siłę dokręcania z każdej ze stron? Wydaje mi się, że dokręciłem głównie z prawej strony, a od strony łańcucha wykonałem może pół obrotu i już miałem moment 100Nm...


Mocowanie tylnego koła to śruba tzw. "ośka" i nakrętka. Od strony łańcucha zwykły klucz do zablokowania "ośki", od strony zacisku na nakrętkę klucz dynamometryczny i dokręcasz z zalecanym momentem. Przestawienie koła w osi może wynikać z dużego poluzowania nakrętki, wystarczy 3/4 lub 1 obrót i już można regulować łańcuch. Co do momentu dokręcania uważaj na możliwe uszkodzenie gwintu Idea Tu było o tym http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/tylna-os,8394.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falku
A2



Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 11:32, 10 Lip 2014    Temat postu: Re: Dokręcanie tylnego koła

Dziękuję wszystkim za porady. Faktycznie później się domyśliłem, że po lewej stronie to tylko nakrętka Smile

Byłem w ASO i niestety, zgodnie z podejrzeniami, cały napęd do wymiany. Nierównomiernie porozciągany łańcuch. Nie da się ustawić, a i podobno łożyska dostały przez ten łańcuch.

Pozdrawiam

falku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Corab
A



Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Otrębusy

PostWysłany: Czw 9:42, 17 Lip 2014    Temat postu:

dorzucę tylko , że ja stosowałem klej niebieski do nakrętki, co by mieć pewność, że się nie odkręci Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek_Pastuszka
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WOŁOMIN

PostWysłany: Pon 19:37, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Eeee, klej nie potrzebny, nie odkręci się.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin