|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quba666
A1
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Śro 12:45, 02 Wrz 2015 Temat postu: DL 650 - ANGLIK |
|
|
[size=18][b]DL650 - ABS - rocznik 2009 sprowadzony z Anglii[/size]
Chciał bym kupić taki motocykl,
chciałem zapytać bardziej doświadczonych użytkowników
czy jest możliwość zmiany u mechanika lub w serwisie mil na km ?
wiem że można kupić tarcze do zegarów i podmienić
ale nadal przebieg motocykla jest w milach.
Czy trzeba zakupić nowe liczniki ?
Czy jest jakiś patent na reflektor przedni czy też należy go wymienić ?
Bardzo będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
quba666
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 13:40, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
nie ma patentu na zmianę mil na km - jedynie wymiana licznika to samo w przypadku reflektora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quba666
A1
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Śro 13:51, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
czyli LIPA
a można gdzieś dostać licznik europejski w dobrej cenie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quba666
A1
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Śro 14:45, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa wymiany licznika ?
czy wystarczy wymienić licznik czy jeszcze jakieś czujniki w kole ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 14:56, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
daj sobie spokój pełno masz motków do sprzedania na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 15:16, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | nie ma patentu na zmianę mil na km - jedynie wymiana licznika to samo w przypadku reflektora |
co do reflektora to akurat jest dobry patent z obróceniem żarówki, znany i stosowany przez kilku forumowiczów - działa
o konkrety proponuje zapytasz forumową szukajkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 16:39, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Ostatnio wziąłem się u siebie za ustawianie świateł (angielska lampa), obróciłem żarówki tylko troszeczkę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i do tego lewa lampę skierowałem bardziej w prawo. Porównywałem z drugim DLem w wersji europejskiej. Idealnie nie jest ale jest zdecydowanie lepiej niż było. Światło wyraźnie skierowane jest teraz na prawo i nie świece kolegom po lusterkach
Prędkość jest podana w dwóch miarach, a do odległości w milach szybko się przyzwyczaisz.
Koszt wymiany licznika i lampy to ponad 1000zł. Jesli to tak dla Ciebie ważne, to lepiej dopłacić te pieniądze do motocykla w wersji EU niż kombinować. Motocykli jest dużo znajdziesz coś co sie zainteresuje na pewno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 17:51, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Oczywiście możesz zrobić patent z żarówkami, jak napisali wyżej koledzy, ale jest to jedynie półśrodek. Owszem, nie będziesz oślepiał tych po lewej stronie, ale nie licz zbytnio, że w ten sposób poprawi Ci się jakość strumienia światła. Nie poprawi. Będziesz miał co najwyżej, nieoślepiającą plamę światła przed sobą, a nie wyraźny strumień światła oświetlający prawe pobocze.
U siebie też na początku zrobiłem patent z żarówkami. Do pierwszej jazdy nocą, w deszczu. Nic nie było widać. Było po prostu niebezpiecznie. W te pędy wymieniłem lampę na europejską (z allegro).
Poza tym weź pod uwagę, że patent z żarówkami nie pomoże Ci przy badaniu technicznym. Diagnosta Ci to wychwyci od razu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 20:28, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby diagnosta patrzył mi na żarówki od środka albo badał czy światła świecą dobrze.
Po przekręceniu żarówek jeździłem już w nocy (nie w deszczy co prawda), moim zdaniem świecą dobrze. Na pewno nie tak dobrze jak europejskie ale śmiało można w nocy jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Śro 21:20, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Ja nic przy swoim brytolu nie kombinowałem. Do dwuskalowego prędkościomierza można się przyzwyczaić, a dystans mnożę razy 1.6. Diagności nie robią żadnych problemów, a jazda nocą nie stanowi problemu dla mnie, jak również tych z przeciwnego kierunku (żarówek nie przekręcałem).
Jak sprzęt w dobrej kondycji i bez ognisk korozji, to bym brał i nie zwracał uwagi na te nazbyt rozdmuchiwane rzekome problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:47, 02 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Vater napisał: | (...) a jazda nocą nie stanowi problemu dla mnie, jak również tych z przeciwnego kierunku (żarówek nie przekręcałem).
(...) |
jak rozumiem rozmawiasz z kazdym przejezdzajacym po zmroku z naprzeciwka... Smutna rzeczywistosc ten koniec wlasnego nosa...
Angol to rdza, koniecznosc zmiany lampy oraz ew. dla komfortu predkosciomierza - co wiaze sie z kosztami. Wezmiesz angola i bedziesz musial szukac diagnosty, ktory albo bedzie leserem albo bedzie oczekiwal 'co laska' za niezauwazenie angielskich swiatel. No i bedzie coraz ciezej, bo dobieraja sie do dupy diagnostom.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quba666
A1
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Czw 7:56, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję bardzo za pomoc
mam do kupienia w dobrej cenie angola z dobrym wyposażeniem
Rocznik 2009 a od 2010 w Polsce.
Co do lampy to widziałem że trafiają się na Allegro
a co do liczników to zastanawiam się czy wymiana wystarczy bo naliczanie jest w milach
a nikt nie wie czy to może czy nie trzeba jeszcze wymienić czujnika pomiarowego w kole.
co do kupna Europejczyka to sprawdzałem na forum ale nie znalazłem jak na razie
mam budżet do 17 000zł
a potrzebuję wersję z ABSem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw 10:05, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | Vater napisał: | (...) a jazda nocą nie stanowi problemu dla mnie, jak również tych z przeciwnego kierunku (żarówek nie przekręcałem).
(...) |
jak rozumiem rozmawiasz z kazdym przejezdzajacym po zmroku z naprzeciwka... Smutna rzeczywistosc ten koniec wlasnego nosa...
Angol to rdza, koniecznosc zmiany lampy oraz ew. dla komfortu predkosciomierza - co wiaze sie z kosztami. Wezmiesz angola i bedziesz musial szukac diagnosty, ktory albo bedzie leserem albo bedzie oczekiwal 'co laska' za niezauwazenie angielskich swiatel. No i bedzie coraz ciezej, bo dobieraja sie do dupy diagnostom. |
Z ta rdzą bym nie przesadzał, ale na pewno angliki są w nieco gorszym stanie wizualnym niż europejczyki.
Poza tym całkowicie popieram to, co napisał Szuja o diagnostach.
Suszny napisał: | Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby diagnosta patrzył mi na żarówki od środka albo badał czy światła świecą dobrze.
Po przekręceniu żarówek jeździłem już w nocy (nie w deszczy co prawda), moim zdaniem świecą dobrze. Na pewno nie tak dobrze jak europejskie ale śmiało można w nocy jeździć. |
Zmień diagnostę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 16:21, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli robiłbym przegląd w serwisie to może by zaglądali w lampy, sprawdzili luzy i coś jeszcze. Na zwykłej stacji diagnostycznej w motocyklu oprócz sprawdzenia numerów ramy, sprawdzenia czy światła działają, czy jest sygnał dźwiękowy co mogą jeszcze sprawdzić? Na trzepaki cie wsadzą żeby zawieszenie zbadać czy może na rolki w celu sprawdzenia hamulców ?
Diagnosta jest mi potrzebny tylko po to żeby pieczątke podbić, o stan techniczny motocykla dbam sam, wiem co mam zrobione i co kiedy trzeba zrobić.
Co do świateł - wczoraj wieczorem sprawdzałem światła. Kolega jadący motocyklem z naprzeciwka nie był oślepiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malybidon
Motocyklista
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piotrków Tryb./Budziszewice
|
Wysłany: Czw 22:32, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Co do świateł - wczoraj wieczorem sprawdzałem światła. Kolega jadący motocyklem z naprzeciwka nie był oślepiany. |
Tylko zauważ, że kierowcy większości pojazdów jadących z naprzeciwka siedzą duuuużo niżej niż kolega jadący motocyklem. A to jest już istotna różnica.
Ja przez to, że kiedyś zostałem poważnie oślepiony w ostatniej chwili ominąłem człowieka idącego sobie środkiem mojego pasa. Niestety samochód tego nie przeżył - poszedł na złom. Więc to, że Tobie czy koledze na motocyklu to światło nie przeszkadza nie oznacza, brutalnie mówiąc, że ktoś kiedyś przez nie nie zginie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23a
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 0:17, 04 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Jeśli robiłbym przegląd w serwisie to może by zaglądali w lampy, sprawdzili luzy i coś jeszcze. Na zwykłej stacji diagnostycznej w motocyklu oprócz sprawdzenia numerów ramy, sprawdzenia czy światła działają, czy jest sygnał dźwiękowy co mogą jeszcze sprawdzić? Na trzepaki cie wsadzą żeby zawieszenie zbadać czy może na rolki w celu sprawdzenia hamulców ?
Diagnosta jest mi potrzebny tylko po to żeby pieczątke podbić, o stan techniczny motocykla dbam sam, wiem co mam zrobione i co kiedy trzeba zrobić . |
No to tak żeby było jasne:
§ 2 ust. 1 pkt. 3 lit. b) Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach wskazuje, że Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: (...) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę: (...) prawidłowości działania, ustawienia i własności świetlnych świateł zewnętrznych, w tym prawidłowości działania urządzeń sygnalizacyjnych .
Jednocześnie, to samo Rozporządzenie w § 2 ust. 4 stanowi, że: Stwierdzone w trakcie badania technicznego usterki dzieli się na trzy grupy:
1) usterki drobne - usterki techniczne niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;
2) usterki istotne - usterki techniczne mogące naruszać bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska;
3) usterki stwarzające zagrożenie - usterki stanowiące bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, niezależnie od okoliczności.
I idąc za ciosem, Załącznik nr 1 do w/w Rozporządzenia - pkt. 4.1.2. stanowi, że odchylenia strumienia światła w pionie czy poziomie względem urządzenia pomiarowego kwalifikuje się jako usterki istotne.
Proponuję aby jednak na forum nie propagować rozwiązań technicznych stojących w sprzeczności z wymaganiami technicznymi naszych pojazdów, a wpływającymi na bezpieczeństwo nie tylko nasze ale i innych kierowców.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quba666
A1
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: Pią 7:31, 04 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Bardzo dziękuję za podjętą rozmowę
i też jestem zdania że bezpieczeństwo przede wszystkim !!!
najlepiej wymienić reflektor i z głowy - trochę to kosztuje ale może uda się coś znaleźć w dobrej cenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eda35
A2
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gościeradz
|
Wysłany: Śro 21:29, 14 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
w lampę możesz wsadzić bi-xenon ja tak zrobiłem i jestem zadowolony koszt około 800 zł
ładnie świecą szczególnie mijania jak dobrze ustawisz to nikogo nie oślepiają mają widoczną linię odcięcia światła.Możesz zrobić to samemu zestawy można kupić koszt ok 500 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 19:10, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ja juz raz przerabialem "anglika" i więcej już tego nie powtórzę. Dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mily9ser
Motocyklista
Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie
|
Wysłany: Śro 16:30, 04 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ja juz raz przerabialem "anglika" i więcej już tego nie powtórzę. Dziękuję |
Ja mam Angola i jestem zadowolony,wymieniłem lampę przednią kupiłem okazyjnie na Allegro za stówkę i wymieniłem tarcze w liczniku.Koszt ok.180zł.
Ponadto korozja była faktycznie pod przednią czachą na kratownicy.Wypiaskowałem pomalowane proszkowo nówka sztuka.Więcej korozji nie ma.
P.S.Zależy jaki się egzemplarz trafi,czy poprzedni właściciel dbał o niego itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|