|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzikus
A2
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 18:21, 04 Maj 2014 Temat postu: czym samrujecie |
|
|
szanowni forumowicze czym smarujecie łańcuch czy używacie preparatów w sprayu castrola, motula lub innego producenta czy też olejem traktujecie łańcuch?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masi69
Motonita
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Nie 18:29, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Olejarka by konta.dzik, olej by scotoiler. Podobno wystarczy hipol, albo inny o podobnych parametrach (to przy olejarkach) Wcześniej bialy spray do łańcuchacha, ale marki nie pamietam,( taki misio o krotkim rozumku). Jak ci bardzo zależy mogę sprawdzić.😉.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez masi69 dnia Nie 18:34, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Matt
Motonita
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Rzeszów/Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 18:36, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jak coś to mam castrola do sprzedania (bo teraz mam olejarkę). Jak mało latasz to nie ma sensu się bawić w olejarki ale jak - zwłaszcza - robisz duże dzienne przebiegi i dłuzsze wycieczki, to z mojego aktualnego doświadczenia olejarka rządzi!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Nie 18:36, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dobrym smarem jest Bel-Rey (bialy).
Generalnie jesli duzo jezdzisz,to lepiej zainwestowac w olejarke.
Tam mozna lac albo Hipol (przekladniowy), albo Scottoilera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 18:48, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ja nie mam olejarki. Dlatego muszę pamiętać o smarowaniu. Używałem (i używam) Motula Road i Road Plus w sprayu. Biały i bezbarwny. Chyba dobre. Dobrze trzymają się łańcucha i nie uwalają felgi. Używałem też shellowskiego oleju Spirax 85W-140. To jest ciężki olej przekładniowy i też nie chlapał. O smarowaniu łańcucha i olejarkach jest trochę tematów na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzikus
A2
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 19:06, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
generalnie chodzi mi o to co jest lepsze, bo jak narazie używam castrola w sprayu i wszystko jest brudne fega wachacz. Nie wiem czy za dużo go daje czy co
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Nie 19:16, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jak napisałem, w moim przypadku felga czysta. Nie czuję się spracowany od czyszczenia. Napęd w dobrym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 19:17, 04 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masi69
Motonita
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: Nie 19:18, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Matt napisał: | Jak coś to mam castrola do sprzedania (bo teraz mam olejarkę). Jak mało latasz to nie ma sensu się bawić w olejarki ale jak - zwłaszcza - robisz duże dzienne przebiegi i dłuzsze wycieczki, to z mojego aktualnego doświadczenia olejarka rządzi! |
To wszystko pewnie kwestia wygody. Ja korzystam z olejarki i jestem zadowolony (patrz:miś o krótkim rozumku, nie musze pamiętać o smarowaniu, ale... Smar w sprayu zawsze wożę awaryjnie w kufrze).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzikus
A2
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 19:42, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Dziekuje Panowie popróbuje tego i owego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Radek_Pastuszka
Motocyklista
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WOŁOMIN
|
Wysłany: Nie 20:20, 04 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam olejarkę Scottoilera i ichni olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaster81
Motocyklista
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 394
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielbark/Szczytno
|
Wysłany: Pon 9:39, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam według mnie Bel-Ray Super Clean jest najlepszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TOMALA
A
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 10:22, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
IPONE Spray Chain biały, 750ml starcza na około 5 tyś. km przy smarowaniu co około 400 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jardek
A
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SND (100-lica)
|
Wysłany: Pon 13:12, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Mały S100 w kuferku a w olejarce Hipol.
Mimo, że nie robiłem jeszcze długich tras to olejarkę by konra.dzik mam z czystego lenistwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 13:13, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Bel-Ray faktycznie był dobry, dopóki nie zacząłem używać Wurth Drylube. Dla mnie smar numer jeden
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:30, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
hehehehehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 19:36, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Motul Road+.
Mając centralną stopkę nie widzę problemu, by co jakis czas psiknąć sprajem. I tak warto przyjrzeć się oponie i łańcuchowi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 22:54, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
dzikus napisał: | generalnie chodzi mi o to co jest lepsze, bo jak narazie używam castrola w sprayu i wszystko jest brudne fega wachacz. Nie wiem czy za dużo go daje czy co |
Podejrzewam, że za dużo tego smaru dajesz.
Lepiej częściej ale mniej.
Ważne jest też by odczekać minimum 20 minut od smarowania tak by składnik odpowiedzialny za płynność smaru zdążył wyparować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miszalak
A2
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:57, 14 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
dzikus napisał: |
Ważne jest też by odczekać minimum 20 minut od smarowania tak by składnik odpowiedzialny za płynność smaru zdążył wyparować. |
Słusznie prawisz. Ja używam S100, po jeździe pryskam na rozgrzany łańcuch i na drugi dzień spoko, spisuje się jak dla mnie- doskonale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cynek
Forumowy Poeta
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3308
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 27 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:59, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
miszalak napisał: | dzikus napisał: |
Ważne jest też by odczekać minimum 20 minut od smarowania tak by składnik odpowiedzialny za płynność smaru zdążył wyparować. |
Słusznie prawisz. Ja używam S100, po jeździe pryskam na rozgrzany łańcuch i na drugi dzień spoko, spisuje się jak dla mnie- doskonale |
Rozgrzany łańcuch? :-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miszalak
A2
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:44, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Tak mi się napisało, chodzi temperaturę łańcucha, po jeździe zawsze jest cieplejszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Czw 23:21, 15 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
A ja smaruję jak smar przestaje się błyszczeć a że dzieje się to co najmniej po 1k km robię to jakieś 5-6 razy w roku. Używam Motula On Road, jak zmienię wkrótce napęd spróbuję innego smaru, Motul brudzi motocykl (wahacz, nadkole itp.), mam nadzieję że znajdzie się taki co nie brudzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
soulsick
A1
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 14:39, 02 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Olejarka i Hipol. Łańcuch zawsze pokryty tłustą warstewką.
Po tych sprajach z puszki pokryty kurzem i piaskiem :/.
Zdecydowanie łatwiej utrzymać czystość napędu przy hipolu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Nie 19:50, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
u mnie w użyciu jest Motul ROAD+ i nie brudzi a jeżeli chodzi o brudzenie to raz na rok warto więcej czasu poświęcić dla napędu i go umyć ( kolega psy wieszał na brudzącym smarze a po umyciu napędu problem znikł - efekt nadmiaru smaru)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:45, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
zastanawia mnie jedna kwestia - kupujac firmowy smar do lancuchow w sprayu, trzeba wybierac taki aby byl przeznaczony do lancuchow z oringami. Czyli zakladam, ze jest tez taka firmowka w sprayu, ale do lancuchow bez oringow.
Jaka jest roznica pomiedzy takimi sprayami? Przypuszczam, ze ma to zwiazek z jakas ochrona gumowych oslonek (oringow) na lancuchu. No i teraz kwestia uzywania teraz smarow domowej roboty... czy one maja negatywny wplyw na oringi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Nie 22:00, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | ...... ze ma to zwiazek z jakas ochrona gumowych oslonek (oringow) na lancuchu. No i teraz kwestia uzywania teraz smarow domowej roboty... czy one maja negatywny wplyw na oringi? |
ja zakładam że mają negatywny wpływ...... ale mniejszym złem jest smarowanie czymkolwiek niż jazda na sucho
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:40, 14 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
hmm, a moze olejarka typu 'smarbike' zalany smarem ze scottoilera? Nie bedzie jakos mega tanio, no ale...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|