|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pią 23:14, 13 Mar 2015 Temat postu: wymiana zestawu napędowego/łańcucha |
|
|
W ramach porządkowania tematów proponuję umieszczać w tym wątku wszystkie informacje przydatne przy wymianie zestawu napędowego lub samego łańcucha. W tej chwili informacje są porozrzucane w kilku wątkach opatrzonych różnymi tytułami.
Sam jestem tuż przed wymianą napędu w dużym DL-u i chętnie poczytałbym na co zwrócić uwagę, na co uważać i jak sobie ułatwić zadanie.
Kupiłem DID ZVMX z zakuwką, standardowe zębatki Sunstar i 2 puszki Żywca. W niedzielę idę do garażu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Sob 9:48, 14 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 23:28, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Za mało Żywca. Nie ułatwiasz sobie sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Sob 0:31, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Boren napisał: | Za mało Żywca. Nie ułatwiasz sobie sprawy |
Jestem na szpitalnej diecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k0nrad
A
Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Chełm
|
Wysłany: Sob 1:16, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
ja ostatnio na sucho robiłem w garażu i prawie cały dzień mi zeszło... więcej tego błędu nie popełnię i przynajmniej czteropak zostanie dodany do listy zakupowej
tyle w temacie napędu ode mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Sob 9:57, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
jakie niespodzianki mogą mnie zaskoczyć, jakich błędów nie popełnić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mast
Motonita
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn
|
Wysłany: Sob 11:08, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Masz 41z czy 42z?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Sob 18:10, 14 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
mast napisał: | Masz 41z czy 42z? |
42 zęby
..............
a tak wyglądają elementy mojego starego łańcucha, które wypadły z osłony zębatki
To wiele wyjaśnia w kwestii ekspresowego rozciągania się łańcucha w ostatnim czasie.
Po wymianie zestawu nie zniknęły dwa istotne problemy.
Nadal nie mogę wrzucić biegu jałowego na odpalonym silniku - z 1 do góry zawsze wskakuje mi 2, z 2 w dół zawsze wskakuje mi 1.
Co może być tego przyczyną?
Nadal mam pewien luz na zębatce tylnej - luz na boki, a nie przód-tył. To ok. 2 lub 3 mm, ale jest.
Tak ma być?
Zabieraki wizualnie wyglądały dość dobrze. Czy to one mogą odpowiadać za ten luz? Czy zębatka powinna siedzieć sztywno?
A może niepotrzebnie dramatyzuję i zębatka może mieć taki luz?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Pon 15:09, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 13:05, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
tak przy okazji okazało się, że brakuje 1 z 2 śrub mocujących siłownik sprzęgła i to tej, która przechodzi przez aluminiową tuleję dystansową. Tuleja wpadła do osłony zębatki napędowej i widać na niej ślady łańcucha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 13:22, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
luzu na zębatce nie powinno być , masz podkładkę przed zębatką ? Może ktoś nie założył i stąd ten luz. Powinna być taka podkładka z ząbkami które wchodzą na wałek , potem podkładkę zawija się na śrubę żeby zabezpieczyć ją przed odkręcaniem. Jak dobrze to dokręcisz to zębatka powinna siedzieć sztywno.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 13:33, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 14:26, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
możesz podesłać zdjęcie tej podkładki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 14:34, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Miotacztruskawek podesłał dwa linki.
Jest tam pokazana dokładnie ta podkładka. Okrągła z kołnierzem i wieloklinem w środku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 15:11, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
sorry panowie, chodziło mi o luz na zębatce tylnej, a nie zdawczej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Pon 15:12, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 18:14, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
na tylnej również nie powinno byc nic luzu - jak będziesz miał luz to łańcuch ci będzie spadał no i długiego żywota jemu jak i zębatce nie wróżę. Coś gdzieś nie dokręciłeś - tam jest kilka śrub - założyłeś dobrą stroną zębatkę ? Ma być tą płaską w stronę koła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 20:38, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | na tylnej również nie powinno byc nic luzu - jak będziesz miał luz to łańcuch ci będzie spadał no i długiego żywota jemu jak i zębatce nie wróżę. Coś gdzieś nie dokręciłeś - tam jest kilka śrub - założyłeś dobrą stroną zębatkę ? Ma być tą płaską w stronę koła. |
Śruby dokręcone, zębatka założona odpowiednio. Luz mam taki, jak na poprzedniej zębatce, przed wymianą.
Nakrętka koła dokręcona przepisowo (100 Nm).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pon 21:11, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
a łożysko jest ok?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Pon 21:33, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ewentualnie problem z zabierakami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 21:52, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
ale rusza ci się sama zębatka czy razem z kołem ? bo może tak jak koledzy napisali wyżej albo guma absorbera albo łożyska na kole - ewentualnie jeszcze tam są takie tulejki dystansowe może się wytarły ? Na gumki zabieraka można nakleić kawałki dętki zamiast kupować nowe
Wg. mnie najprawdopodobniej to będą łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 21:55, 16 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Pon 22:26, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | ewentualnie jeszcze tam są takie tulejki dystansowe może się wytarły ? Na gumki zabieraka można nakleić kawałki dętki zamiast kupować nowe
Wg. mnie najprawdopodobniej to będą łożyska. |
Albo owinąć taśmą izolacyjną ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 22:26, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | ale rusza ci się sama zębatka czy razem z kołem ? bo może tak jak koledzy napisali wyżej albo guma absorbera albo łożyska na kole - ewentualnie jeszcze tam są takie tulejki dystansowe może się wytarły ? Na gumki zabieraka można nakleić kawałki dętki zamiast kupować nowe
Wg. mnie najprawdopodobniej to będą łożyska. |
Boję się, że to właśnie łożysko, bo jakby były wyrobione gumy zabieraka, to wtedy zębatka ruszałaby się raczej przód-tył, a nie na boki, jak teraz. Tulejki oglądałem i też nie wyglądały na wyrobione.
W garażu będę dopiero w piątek. Obejrzę to jeszcze raz.
A co myślicie o problemie z wrzucaniem biegu jałowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 22:59, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Spróbuj podkręcić trochę sprzęgło. Miałem podobnie, troche ciężko biegi wchodziły i trudno było luz wbić. Miałem za duzy luz na klamce sprzęgła, podkręciłem na lince (można też przy silniku) i wszystko chodzi jak trzeba.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Wto 8:28, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
wczoraj poczytałem trochę na forach innych motocykli i ludzie zwracają uwagę, że przyczyną takiego luzu na tylnej zębatce może być wyrobione łożysko zabieraka, pomimo sprawnego łożyska w piaście koła. Jest to logiczne, bo przecież zabierak z tarczą nie są w żaden sposób trwale połączone z piastą koła. Ten luz łożyska zabieraka może się pojawić przez wyrobiony gumowy absorber, którego zużycie wcale nie musi być widoczne. U mnie gumy wyglądają dość dobrze, ale może jednak jest coś na rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patryk dnia Wto 8:30, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawka
A1
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 21:45, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, czy podłączyłem się pod dobry temat, ale w końcu mowa o wymianie. Ja w swoim Deelu 650 zdiagnozowałem hałas wydobywający się z napędu. Hałas ujawnił się po podciągnięciu łańcucha. Dokonałem pomiarów i tak: łańcuch da się odciągnąć od zębatki tylnej na ok 3 mm. Ugięcie łańcucha 20 -25 mm. Długość rozciągnięcia łańcucha mierzona w kilku miejscach na długości 21 nitów od krawędzi do krawędzi nita 318 mm. Łańcuch wygląda bardzo ładnie (przejrzałem wszystkie ogniwa). Co stwierdziłem to widoczne na zębach ślady zużycia zębatki zdawczej. Tak sobie pomyślałem, że może przy takim stanie napędu pokusić się o wymianę tylko zębatki zdawczej. Co o tym myślicie?
P.S.
Rok prod 2005, motocykl ma przejechane 65 tys. km. (wynika to z zapisów książce). W Polsce od 2008r. zrobił ok 15 tys. km. i na pewno w Polsce nie był wymieniany napęd. Kiedy był? Tego nikt nie wie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 21:52, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jak przednia nie jest bardzo zajechana to możesz wymienić. Jak zajechana to nic nie da - wymiana na 2-3tys i będzie to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patryk
Motocyklista
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 22:04, 27 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
patryk napisał: | wczoraj poczytałem trochę na forach innych motocykli i ludzie zwracają uwagę, że przyczyną takiego luzu na tylnej zębatce może być wyrobione łożysko zabieraka, pomimo sprawnego łożyska w piaście koła. Jest to logiczne, bo przecież zabierak z tarczą nie są w żaden sposób trwale połączone z piastą koła. Ten luz łożyska zabieraka może się pojawić przez wyrobiony gumowy absorber, którego zużycie wcale nie musi być widoczne. U mnie gumy wyglądają dość dobrze, ale może jednak jest coś na rzeczy |
Wstyd się przyznać, ale dopiero dzisiaj mogłem znowu odkręcić koło.
Tak wyglądają gumy absorbera
Czy tak wyglądają zużyte gumy? Czy powinienem kombinować z wymianą albo regeneracją przy pomocy dętki?
A może jednak przyczyną luzów na zębatce jest łożysko? Po ponownym zdjęciu koła czuję lekki luz tego łożyska od zębatki.
Jest też lekki luz na tej tulei kielichowej, która wchodzi w absorber od strony piasty. Nawet po włożeniu ośki w tą tulejkę, czuję lekki luz między nimi. Czy tak ma być? Czy zestawienie tych wszystkich miniluzów daje duży luz na zębatce?
Co radzicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 12:34, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć,
w związku z tym, że mój łańcuch jest nierównomiernie rozciągnięty- przyszedł czas na wymianę napędu.
Na stronie [link widoczny dla zalogowanych] brakuje informacji o zębatkach.
Na Aledrogo znalazłem komplet, który powinien pasować do mojego (DL650A K7)- DID 525 VX 118, JTF520-15, JTR1792-47. Możecie mi potwierdzić że te zębatki są ok?
Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? Zakuwarki nie mam i nie mam za bardzo skąd wziąć, wiec żeby zakuć będę musiał na wymianę napędu zostawić moto w serwisie- sam już nie zrobię, bo kupować zakuwarkę tylko po to żeby raz czy dwa zmienić napęd to nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:48, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Lompi napisał: | (...)
Naprawdę nie warto zakładać łańcucha na spinkę? (...) |
Spinki raczej do slabszych motkow, producent naszych moto nie pozostawia tej kwestii do wyboru, maja byc zakute.
A co sie dzieje, gdy lancuch pusci przeczytaj, chociazby w pierwszych postach [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Wto 13:34, 12 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skvrnsk
A
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:31, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Załóż spinkę i jedź zakuć do serwisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 13:46, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Aha ok, a te zębatki jak coś będą ok, taki ma być wymiar?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 22:50, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zębatki są ok.
łańcuch też, do k7 118 ogniw.
Tak jak pisał "skvrnsk" załóż spinkę i podjedź do jakiegoś warsztatu moto na samo zakucie.
Jak chcesz to zrobić samemu, to zarezerwuj sobie trochę czasu o ile chcesz to zrobić porządnie. Pod deklem wałka zdawczego jest przeważnie mały armagedon na półgodziny mycia i półliterka nafty.
Zębatkę zdawczą koniecznie odkręcaj przed demontażem łańcucha, tylne koło zablokuj deską wkładając ją pomiędzy "szprychę" a wahacz.
Do odkręcenia nakrętki klucz jak pamiętam 32 i spore ramię się przyda.
Tylną zębatkę popuść również zanim zdejmiesz łańcuch.
Przy okazji pooglądaj łożyska, gumy zabieraka, etc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Książe dnia Sob 8:35, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 8:36, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Książe dzięki za info. Łożyska ostatnio oglądałem bo mi coś piszczało- są ok, a jeśli chodzi o gumy zabieraka, to na co zwrócić uwagę? Tylko na to, czy nie są poparciałe i popękane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 9:33, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym profilaktycznie kupil jeszcze simering walka zdawczego i ewentualnie za jedna robota go tez wymienil. (drobny koszt )
Po dokreceniu zebatki moze sie zdazyc ze zacznie leko puszczac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 10:04, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
jotes rozumiem że masz na myśli "SEAL, DRIVE SHAFT 36X50X6 -- 09283-36003"?
Jeśli chodzi o wymianę tego, to jak to wygląda? Na żadnym wideo odnośnie wymiany napędu nie widziałem, żeby ktoś cokolwiek więcej ruszał poza zębatką, więc nie wiem jak się do tego zabrać.
PS. Rozumiem, że to tylko simering i po jego demontażu nic mi nie powinno pocieknąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 11:04, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Lompi, ja naped zmienialem w ASO, nastepnego dnia dopiero zobaczylem ze deliktanie puszcza olej.
Wedlug nich to czesto sie zdaza, po ponownym dokreceniu zebatki, a mechanik dostal zjebke od majstra ze od razu nie sprawdzil.
Mozliwe ze mialem pecha ale jak poszukalem w necie to znalazlem wiecej takich przypadkow.
Tyle ze byl piatek, simering przyszedl we wtorek i zamiast w sobote pojechac w Alpy pojechalem w srode na 1/2 urlopu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 11:43, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piter_ok1
A
Dołączył: 08 Lip 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Śro 12:22, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Lompi napisał: | I jak zawsze- suzuki zastosowało niestandardowy simering (podobna sytuacja jest z tego co kojarzę przy simeringach łożysk tylnego koła). 36x50x6 nie do osiągnięcia w normalnych sklepach- tylko 36x50x7. Jedyny sklep w którym go znalazłem, to sklep z częściami do ciągników rolniczych (36x50x6 jest stosowany w ciągnikach marki NEW HOLLAND)- cena 35 zł. W ASO cena 51 zł.
Nie wiem czy przy takich cenach jest sens wymieniać jeśli ten sprawuje się ok, tym bardziej że sam robię, więc za robociznę 2 razy płacić nie będę- najwyżej 2x więcej browarków pójdzie |
To nie to , że oni wszystko na siłę robią inne, po prostu taką rozmiarówkę mają skośnookie wynalazki, taki sam rozmiar występuje też np. jako uszczelniacz wału korbowego w kilku koreańskich silnikach i chewrolecie 1,2 (tych z rodowodem daewoo).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 12:30, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Może i masz racje ale jak człowiek widzi 36x50x7 - 3,80 zł, a 36x50x6 - 35zł, to było nie było się jedno na myśl nasuwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 12:42, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
To jest z katalogu, tylko że niepopularny rozmiar. Zobacz sobie jaki jest simering popychacza sprzęgła... To jest dopiero dziwny potwór.
Moim zdaniem przynajmniej wałka zdawczego warto wymienić (ja wymieniłem oba, razem z popychaczem - ale mi się z tego lał olej). Jeśli robisz sam to bez problemu. Trzeba zdjąć tulejkę dystansową z wałka i masz mnóstwo miejsca, żeby podważyć simering.
Jak płacisz, to nie ma co płacić dwa razy. Nie przy tej cenie. Jakby to było 200-300zł to ok, ale naprawdę 35zł to dużo jak na rzecz do której zagląda się raz na kilka lat (no chyba że ktoś tłucze 30k rocznie to raz na rok)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 12:54, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Będę wymieniał napęd to obejrzę sobie ten simering, jak coś będzie z nim nie tak lub później będzie puszczał, to zdemontuje wszystko jeszcze raz i wtedy wymienię.
Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy wymianie? Jakby co okolice zębatki zdawczej mogę bez problemu na grubo naftą wymyć, żeby było do czysta?
PS. Mam klucz dynamometryczny, ale tylko do momentu 110 Nm, chyba nie będzie biedy jak dokręcę nim do 110 i jeszcze zwykłym kluczem trochę docisnę. W serwisówce jest moment 145 Nm, ale nie mam skąd wziąć klucza na taki moment.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 13:35, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Przy okazji obejrzyj sobie dokładnie popychacz sprzęgła i jego uszczelniacz (simmering) schowany pod taką okrągłą "pokrywką" przykręcaną trzema śrubami. Umyj też wysprzęglik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 14:44, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ok. Dzięki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alabej
A1
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 15:42, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 21:00, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
alabej napisał: | szukałem i nie mogę znależć jakimi Nm dokręcić zębatkę tył od napędu Dl 650 K9 |
Zębatka zdawcza 145 Nm
Zębatka odbiorcza (tylna) 60 Nm
Nakrętka tylnego koła 100 Nm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alabej
A1
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 21:32, 13 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
dzięki Książe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lotnik
Motocyklista
Dołączył: 12 Cze 2015
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kętrzyn WM
|
Wysłany: Wto 18:57, 16 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę w temacie trochę obok. Napęd dogorywa i czas na zmianę, ale żeby nie było za prosto.
Primo mam podniesione zawieszenie z tyłu i jak patrzę na łańcuch, zawsze jeździ po ślizgaczu. I naszła mnie myśl czy by nie zmienić zębatek.
Oryginalnie jest 15/47 i 116 oczek. A co gdyby założyć komplet 16/50?
Przełożenie zostanie praktycznie bez zmian a łańcuch powinien odrobinę pójść w górę.
Drugie primo czy nie będzie nigdzie obcierać, czy ktoś tego próbował?
Ostatecznie jaka długość łańcucha, na logikę: dochodzą łącznie 4 oczka, za środkiem wychodzą 2 więc powinno być 118 oczek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lotnik dnia Wto 22:16, 16 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|