Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana lampy tylnej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Czw 20:09, 04 Gru 2014    Temat postu: Wymiana lampy tylnej

Witam,
postanowiłem wymienić lampę tylną na ledową (szukam oszczędności w watach).
No i zamotałem się, liczyłem że po prostu odkręcam i wyciągam do tyłu, tymczasem wychodzi na to, że trzeba rozebrać pół motocykla.
Może ktoś podpowie, co i jak trzeba odkręcić, aby wymienić tę lampę. Na razie poległem na tylnych kierunkach, chyba trzeba je wykręcić aby dostać się do tylnego plastiku?
no i co jeszcze...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 20:42, 04 Gru 2014    Temat postu:

Z tego co pamiętam to tylko kierunki.
Długi klucz/śrubokręt i latarka sie przydadzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Czw 20:50, 04 Gru 2014    Temat postu:

A jak dobrać się do kierunków? Od środka ni cholery nie ma dojścia do śruby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Czw 22:04, 04 Gru 2014    Temat postu:

hej
Musisz niestety sciagnac caly "zadupek"
tz. odkrecic tylny bagaznik, zdjac tylne boczki ( od dolu spiete klipsami z czarnym pastikiem ) wypiac linke zamka kanapy ,
odkreci boczne sruby tylnego blotnika ( imbus ) .
Rozpiac kastki wiazki elektrycznej i delikatnie do tylu sciagnac caly element.
Dopiero wtedy od tylu odkrecisz lampe .

kierunki sa przykrecone od wewnatrz na -chyba 13.

edit. chyba jednak 17


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 22:26, 04 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 12:41, 05 Gru 2014    Temat postu:

a jaka kupiłeś?? tak pytam bo sam kiedyś nad tym myślałem ale kolega kupił do fzs-a z allegro chińska i już 2 diody mu nie świecą i czasami zaparowywuje to odpuściłem sobie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Pią 15:12, 05 Gru 2014    Temat postu:

Kupiłem z Ebaya, pewnie chińska NA BANK bo innych nie ma. Jotes taką ma już dłuższy czas i chwalił.
[link widoczny dla zalogowanych]

Sprawdziłem na szybko, świeci jasno.

P.S. Ale gdybym wiedział, że muszę rozebrać pół motocykla (mam stelaże boczne i tylny), tobym chyba odpuścił...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 15:50, 05 Gru 2014    Temat postu:

Nie gwarantuje za terazniejsza produkcje, ale po 4 sezonach ( bardzo czesto w deszczu ) jeszcze dziala.
Staszek nie jest tak zle. to przyjemna robota.
Napal w garazu, jakies radyjko, kawa albo herbata i pojdzie Wink
przygotuj sobie troche takiej dwustronnie klejacej gabki, cos jak kiedys do uszczelniania okien sie uzywalo. (albo cos podobnego)
Dobrze jest ja podkleic do obudowy. I jakies opaski sciagajace albo gumki. Tego kabla robi sie duzo. a obcinac szkoda. ( w razie powrotu do oryginalu ) Zwinalem to w klebek i upchnelem razem z lampa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Pią 16:32, 05 Gru 2014    Temat postu:

ładna przyciemniana, oby długo służyła SmileSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Nie 21:36, 07 Gru 2014    Temat postu:

Wymieniona. W zasadzie nie jestem pewien, czy faktycznie trzeba ściągać boczki, chyba wystarczy te dwie śruby z tyłu po bokach. Ja musiałem zdemontować jeszcze stelaż na kufry.
Straty: trzy spinki do wymiany, bo urwały się końcówki. Poza tym spoko.

Jeszcze raz dziękuję za porady Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 1:17, 08 Gru 2014    Temat postu:

Staszek napisał:

Straty: trzy spinki do wymiany, bo urwały się końcówki. Poza tym spoko.



To jak Ty je wyciągałeś?
Do tej pory wydawało mi sie popsucie spinek w Suzi jest prawie niemożliwe.
Powinno być tak: Wepchnąć środek ok 3 mm i wyjąć całą spinkę z plastiku, potem wyciągnąć srodek do pozycji "do wpinania" i po założeniu dopchną na płasko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Pon 10:12, 08 Gru 2014    Temat postu:

No więc:
- zdecydowanym ruchem ręki uderzałem od góry w śrubokręt, który to śrubokręt opierał się o ten wystający cypelek spinki. W założeniu trzpień powinien cofnąć się luzując spinkę.
Jednak rzeczona, oprócz tego że zgodnie z przewidywaniami wysuwała się, to cofający trzpień wyłamywał się Sad
Więc wyjmowałem bez problemu spinkę, ale już z ukruszonym trzpieniem. To jednorazówki!

P.S.
Czy ktoś mi podpowie, jak dostać się do żarówek pozycyjnych w lampie przedniej. Nie chciałbym jej rozklejać w tym celu Smile
A tak na poważnie, czy trzeba demontować wypełnienie, czy jest jakieś dojście do nich?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Pon 10:14, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 10:35, 08 Gru 2014    Temat postu:

troche fumlowania ale jak masz rece ginekologa to nie jest trudno Wink
wymacac paluszkami, przekrecic ( chyba w lewo ) i wyjac. Sama obudowa postojowki jest z takim krotkim kabelkiem spieta kostka z reszta instalacji, wiec jak to rozepniesz to masz obudowe z zarowka "mobilna " i mozesz nawet zabrac do domu Wink
demontowac nic nie musisz.

edit:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 10:41, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pon 10:44, 08 Gru 2014    Temat postu:

Staszek napisał:
No więc:
- zdecydowanym ruchem ręki uderzałem od góry w śrubokręt, który to śrubokręt opierał się o ten wystający cypelek spinki. W założeniu trzpień powinien cofnąć się luzując spinkę.
Jednak rzeczona, oprócz tego że zgodnie z przewidywaniami wysuwała się, to cofający trzpień wyłamywał się Sad
Więc wyjmowałem bez problemu spinkę, ale już z ukruszonym trzpieniem. To jednorazówki!


Hmm... a po co "zdecydowanym ruchem ręki"? Te środkowe "kołeczki" wystarczy lekko wcisnąć jakimś cienkim wkrętakiem i wchodzą bez problemu. Tzn. wystarczy, żeby weszły ze 2 mm...

Robiłem to wielokrotnie i nigdy nie miałem z tym problemów. Uszkodziłem jedną spinkę (tę pierwszą), jak nie znałem ich zasady działania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spolski
Motocyklista



Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:53, 08 Gru 2014    Temat postu: Re: Wymiana lampy tylnej

Staszek napisał:
Witam,
postanowiłem wymienić lampę tylną na ledową (szukam oszczędności w watach).

Mógłbyś to rozwinąć? Elektrownia nie daje rady, że musisz oszczędzać? Bo w przypadku motocykli to ten kij ma dwa konce, jak nie odbierasz odpowiedniej ilość prądu to nadmiar, po naładowaniu akumulator, zamienia się na ciepło w regulatorze napięcia, a to mu nie służy. Pewnie tylna lampa tu dużo nie zmieni ale gdybyś dalej oszczędzał na większych odbiornikach, to regulatro nie będzie miał lekko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Pon 16:01, 08 Gru 2014    Temat postu:

1. Gdyby te kołeczki dały się łatwo wcisnąć, nie waliłbym w nie ręką. Były zapieczone od piachu albo coś... Już wymienione, trzy sztuki w ASO to 26zł (swoją drogą, jak oni to podzielili na trzy?).
2. Spolski. Z dodatków "ciągnących" prąd do niedawna miałem podgrzewane manetki Daytony oraz nawigację. Było ok.
W tym roku doszły podgrzewane manetki (owijki) dla Pasażera. No i tu właśnie pojawił się problem, po dłuższej jeździe z niezbyt wysokimi obrotami (a manetki używa się jak jest zimno lub pada i wtedy raczej właśnie jedzie się z tymi mniejszymi obrotami) alternator nie dawał rady i odłączał mi przednie podgrzewane manetki (mają ten patent). Więc szukam oszczędności. Lampa tylna, żarówki ledowe pozycyjne przednie i oświetlenie rejestracji da mi pi razy gwizdek 20W. I liczę, że to będzie właśnie ten margines, który pozwoli działać jednocześnie obydwu podgrzewaczom.
Nie sądzę jednocześnie, ze te 20W mniej spowoduje reglerowi jakieś problemy, gdy nie będę używał podgrzewania.
Pzdr Staszek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Pon 16:02, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 22:10, 10 Gru 2014    Temat postu:

Żaróweczki wymienione - dzięki Jotes za porady! Faktycznie rękę trzeba wyginać nieźle, ale da radę. Łyżką dziegciu jest fakt, ze miały być białe a świecą na niebiesko Sad
Ale trudno, przeżyję. Może zakupię do kompletu givi halogeny ledowe i będą się uzupełniały?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 23:10, 10 Gru 2014    Temat postu:

Staszek napisał:
e miały być białe a świecą na niebiesko Sad
Ale trudno, przeżyję.


Pytanie tylko co niebiescy an ten kolor albo diagnosta na stacji KP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Czw 0:16, 11 Gru 2014    Temat postu:

To sprawdzę w praniu, tu chodzi tylko o pozycyjne przednie, lampa tylna świeci na czerwono. Te pozycyjne w zasadzie mało istotne przy stale świecących głównych, ale jak to będzie problem homologacyjny, to poszukam ledów świecących na "żarówkowo".
Zresztą jak tylko takie namierzę, to kupię bez względu na te wymogi, po prostu średnio mi się podobają te niebieskie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin