Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wizualna ocena świec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 21:37, 05 Lis 2015    Temat postu: Wizualna ocena świec

Hej,
Dzisiaj zacząłem konkretniej przykładać ręce do swojej nowo zakupionej pierwszej maszyny. Sprawdzałem w jakim stanie jest filtr powietrza, a przy okazji rzuciłem okiem na świece (w tylnym cylindrze).
Prosiłbym was o pomoc, w celu oceny wyglądu świecy. Zgodnie z instrukcją wynikałoby chyba, że należy świece zamienić na cieplejszą, ale pewności nie mam.
Jakby co motocykl jest z 2007 i ma 43 tys przebiegu. Zakładam że Niemiec trzymał się okresów wymiany- w szczególności, że bodajrze do 2013 są wpisy w książce.
PS. Pomijam kwestie przerwy na świecy, bo na oko widać, że jest ona zbyt duża- chociaż dokładnie szczelinomierzem nie mierzyłem. Powiecie mi przy okazji jak się reguluje przerwę w świecy? Dogina się tą boczną elektrodę?




[link widoczny dla zalogowanych]

Z góry dzięki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kizashi
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mazury

PostWysłany: Czw 22:52, 05 Lis 2015    Temat postu:

Ja tam expertem nie jestem, może dlatego profilaktycznie kupiłem irydowe i będzie wymiana przed sezonem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 7:57, 06 Lis 2015    Temat postu:

Podczepie sie pod watek. Wymienialem kilka dni temu swiece i dwie z nich mialy mokry gwint - tylko gwint. Powinienem sie martwic? Dodam, ze swiece wymienilem bo wedlug serwisowki ich przebieg sie skonczyl, natomiast nie zauwazylem nic niepokojacego podczas pracy silnika. Moto pali na dotyk.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pią 10:08, 06 Lis 2015    Temat postu:

Z instrukci obsługi wynika że czarna lub mokra świeca to objaw niedogrzania świecy i sugerują wymiane na cr7e . Przerwa między elektrodami to 0.6 do 0.7mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek666
A



Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 21:29, 06 Lis 2015    Temat postu:

Poradnik oceny świec [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek666 dnia Pią 21:31, 06 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mily9ser
Motocyklista



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie

PostWysłany: Sob 8:28, 07 Lis 2015    Temat postu:

Żeby dobrze zdiagnozować świecę zapłonową,powinno się najpierw uruchomić silnik,doprowadzić do nagrzania silnika(można sobie pojeździć)Tak aby silnik złapał temperaturę roboczą,a następnie zgasić silnik i już go nie uruchamiać i przystąpić do wymiany lub diagnostyki świec zapłonowych(czekamy chwile aż silnik troszkę ostygnie)Świeca powinna mieć kolor na elektrodzie jasno-ceglasty(tak jak w poradniku wyżej pozycja 1)Jeżeli tak jest to wszystko jest w porządku,jeżeli jest inaczej to mamy problem,najgorsze jest jak mamy czarny zaolejony nagar co świadczy o bardzo słabej kondycji naszego silnika.Jak pisali koledzy ,,wyżej,,najlepiej wymieniać świece tak jak to podaje producent,lub co sezon w naszym przypadku.A i jeszcze jedno najgorsze dla świec zapłonowych jest krótkotrwałe uruchamianie silnika,jak silnik nie uzyskuje temperatury roboczej np.Przychodzi do nas kumpel a my z całym entuzjazmem chwalimy się ,,patrz jak pali-na dotyk!,,silnik się uruchamia dajemy po manetce gazu,pracuje chwile i gasimy moto.To jest zabójstwo dla świec zapłonowych,a dla Świec NGK tragedia są bardzo czułe,kilka takich uruchomień i padają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 10:08, 07 Lis 2015    Temat postu:

Ja bym się tym na razie nie przejmował. Nie wiesz jak stare są świece, jak było użytkowane moto itp itd
Świece to nie majątek, kup nowe, pojeździsz trochę na nowych potem przy okazji wykręcisz i sprawdzisz sobie.
Wtedy to będzie jakaś informacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 10:15, 07 Lis 2015    Temat postu:

@mily9ser dzięki za informacje. Wymienię, filtr powietrza, bo ten faktycznie jest zapchany. Jak wymienię, to odpalę, zagrzeję silnik i wtedy zobaczę jak będą świece wyglądać. Na razie zakładam, że po wymianie filtra powietrza świece wymienię na standardowe i po pewnym okresie 'mojego użytkowania' zobaczę jak one wyglądają- jak mój styl jazdy, moje dystanse itp wpływają na świece. Najwyżej jak potem będzie dalej okopcona, to wtedy dopiero wymienię na inny typ. No ale zobaczę, na razie wymienię filtr powietrza, rozgrzeje i zobaczę jak będą wyglądać świece.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mily9ser
Motocyklista



Dołączył: 16 Wrz 2015
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRAŚNIK,Lubelskie

PostWysłany: Sob 20:18, 07 Lis 2015    Temat postu:

Cytat:
Wymienię, filtr powietrza, bo ten faktycznie jest zapchany

Zwróć uwagę przy wymianie filtra czy jest oryng gumowy między filtrem a podstawą filtra,to bardzo ważne,jeżeli jest to wszystko OK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 21:37, 07 Lis 2015    Temat postu:

Filtr wymieniony, założyłem HiFlo- tak była uszczelka gumowa. Niemiec chyba był bogaty, bo siedział oryginał suzuki Wink Po wymianie sprzętu i porządnym przepaleniu sprzętu (zagrzanie do momentu włączenia się wentylatora)- nalot na świecach zaczął się przejaśniać- czytam samoczyszczenie działa. Krótko mówiąc, wymieniam na standardowe, najwyżej w połowie następnego sezonu sprawdzę jak wyglądają te nowe świece i tyle.
Dzięki za zaangażowanie i pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin