|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojand2
A1
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 20:35, 25 Sie 2011 Temat postu: tuning? |
|
|
Dziś gość wsalonie Jaskółowski sam powiedział mi, że mój DL 650 rok 2009 ma elektronicznie ograniczoną moc i moze to zrobić w 20 min bez szkody dla gwarancji i silnika. Czy to tunning , czy normalne mapowanie? Czy ktoś wie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czw 21:08, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Może chodzi o dostosowanie spalin do standardu Euro3 ( sonda lambda i podwójne świece ) ale czy coś jest nagrzebane w sofcie przy tej okazji to nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez j23j23j23 dnia Czw 23:52, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21:44, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
j23j23j23 napisał: | Może chodzi o dostosowanie spalin do standardu Euro3 ( sonda lambda i podwujne świece ) ale czy coś jest nagrzebane w sofcie przy tej okazji to nie wiem. |
no to pojechałeś z domysłami. suzuki blokuje wszystkie maszyny nawet te sportowe:
minuta 4:55
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojand2
A1
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:44, 25 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie o tym mówił / nawet przystosowanie do Euro 4/ Zdziwilm sie bo chodzi do zamknięcia licznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 1:25, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Chyba do 30 albo 33KM łapiesz się pod A2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 10:41, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wszystkie od K7 są "zblokowane" normą Euro4 (?). Dlatego mamy 67 a nie 72 KM. Gość nie kłamał, jak nie jesteś wojującym ekologiem to warto skorzystać, będziesz równie "trujący" dla środowiska jak większość motocykli na całym świecie poza malutką UE...
EDIT: IMO to jest oszukanie / ominięcie sondy lambda, dzięki czemu nie masz "momentów" podawania zubożonej mieszanki. Różnica jest odczuwalna - na niskich obrotach i powyżej 5000:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pią 10:43, 26 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Pią 10:55, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Wszystkie od K7 są "zblokowane" normą Euro4 (?). Dlatego mamy 67 a nie 72 KM. Gość nie kłamał, jak nie jesteś wojującym ekologiem to warto skorzystać, będziesz równie "trujący" dla środowiska jak większość motocykli na całym świecie poza malutką UE...
EDIT: IMO to jest oszukanie / ominięcie sondy lambda, dzięki czemu nie masz "momentów" podawania zubożonej mieszanki. Różnica jest odczuwalna - na niskich obrotach i powyżej 5000:) |
MAG a gdzie znajdę info jak to cudo odblokować bo rzeczywiście SV ma 72 koniki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 11:39, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety nie znam receptury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Pią 15:44, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ja kupowałem u Jaskłowskiego w tym roku, znaczy mam L0. W dowodzie jest 49 kW czyli ok. 66,5 KM. Jak rozumiem po przeczytaniu podrzuconych wyżej linków moje moto blokady nie ma.
Wyżej niż 170 km/h go nie ciągnąłem ale pod manetką jeszcze było miejsce, będzie czas i okazja to się sprawdzi.
Jeżeli jest jak piszę to mam pytanie: czy można jeszcze podnieść w jakiś "normalny" sposób moc o kilka kucyków ?
Tak, wiem, wiem. Ale nie chodzi o zmianę na 1000 ani o montaż turbo, nosa czy żagla
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19:36, 26 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
KD napisał: |
MAG a gdzie znajdę info jak to cudo odblokować bo rzeczywiście SV ma 72 koniki! |
SV ma większe krzywki na wałku rozrządu i inne mapowanie.
Miałem ochotę wymienić kompa w moim moto właśnie na SVkowy ale w aso mechanik powiedzial że jak już to lepiej kupić silnik od SV.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 4:37, 27 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
receptura prosta
power commander
przelotowy wydech
auto tune
mapa AFR 12.8 : 1
i wynik + 78 koni
fakt ze na tej mapie to mniej jak 11 litrow mi nie spalil
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pc dnia Sob 4:38, 27 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:28, 28 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Pamiętajcie ze silnik dl różni sie od silnika sv takze mechanicznie
Inne walki rozrzadu (lagodniejsze) i większa masa zamachowa, inny wydech i dolot
Nie jest to wiec tak ze male od lokowanie softu i mamy 72km
Chętnie poznam szczegóły tego odblokowania bo bym sie pisał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasio
A
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:20, 29 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Robili mi ostatnio naprawę w serwisie na Al. Prymasa Tysiąclecia 74a i gość mi zaproponował coś takiego za dopłatą. Zgodziłem się.
Efekt jest odczuwalny! Moto lepiej się zbiera.
Nie wiem dokładnie o co tam chodzi ale ponoć moc i moment wzrasta (nie wiem o ile:). Mechanik twierdził, że nie ma to wpływu na spalanie.
Jak ktoś ma jakieś dojście w Wawie do badań na hamowni to mogę podjechać i będzie wiadomo co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 2:41, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Szkoda, że w serwisach nie chcą się pochwalić na czym ten "tuning" polega. Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to popularny mod TRE...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:33, 30 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
TRE raczej nie - TRE nie ma wpływu jak masz manetke otwaryą powyżej 1/2
Ja generalnie boje sie takie tunningu "na sucho" stąd dopytuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:35, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam że używają YoshiBox'a lub czegoś w tym stylu co zmienia ustawienia ECU. Co do Yoshi czytałem różne opinie (że działa tylko z 16 bit ECU lub też działa ze wszystkimi), na pewno to pudełko ma bardzo ograniczony zakres regulacji. Z tego co wyczytałem cały myk polega na wzbogaceniu mieszanki. Niestety nie mam czasu na dłuższe googlanie
Tu ciekawy link o jednym z pudełek (TEKA) - jednoczesnie porównują to z PC i Yoshibox
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Śro 18:34, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
jasio napisał: | Robili mi ostatnio naprawę w serwisie na Al. Prymasa Tysiąclecia 74a i gość mi zaproponował coś takiego za dopłatą. Zgodziłem się.
Efekt jest odczuwalny! Moto lepiej się zbiera.
Nie wiem dokładnie o co tam chodzi ale ponoć moc i moment wzrasta (nie wiem o ile:). Mechanik twierdził, że nie ma to wpływu na spalanie.
Jak ktoś ma jakieś dojście w Wawie do badań na hamowni to mogę podjechać i będzie wiadomo co i jak. |
A ile Cię ten mechanik policzył?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lyko
A
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:54, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Przecież to jest 5 KM więcej... Czy to naprawdę ma jakiś sens? Zwłaszcza że ileśtam trzeba za to zapłacić. Moje pytanie nie jest kpiną szyderstwem czy innym świństwem. Po prostu pytam o Wasze zdanie. Wiadomym jest, że w życiu jest tak, że jak się nawet klocki hamulcowe na nówki wymieni (zwłaszcza samemu), to ma się wrażenie, że się jakoś lepiej motór zbiera . Jeśli byloby tak, że te - pewnie rzeczywiste zmiany - są odczuwalne np. w zakresie obrotów, którego praktycznie się nie używa, to po cholerę przy tym grzebać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lyko dnia Śro 18:54, 31 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasio
A
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 19:51, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Kosztowało mnie to 300 PLN.
Lyko tą zmianę rzeczywiście czuć. I nie chodzi mi o jakieś wysokie obroty. Rzadko przekraczam 7 tys. a zbiera się dużo lepiej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Śro 21:08, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
A nie spytałeś przypadkiem o naturę zmian?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:58, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Ponoć polega to na przecięciu kabelka i resecie błędu w kompie, tą informacje uzyskalem dziś od mechanika (który co prawda twierdzi ze nigdy tego robił).
Spodziewam sie ze to moze wylaczać ograniczenia spowodowane norma euro 3 - czyli wzbogaca mieszanke w pewnym zakresie obrotow.
Raczej nie sadze zeby dawalo to tyle mocy co SV-ka (ok 75 km) która ma inne wałki rozrządu, wydech i wdech. Spodziewam sie ze wzbogacenie mieszanki wzmacnia dół.
Chyba sie zdecyduje - tylko musze znać szczegóły.
Właśnie założyłem sebringa (kupionego od kolegi z forum). Sebring nie ma kata wiec tak czy owak euro3 nie spełnie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 22:15, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
W serwisie mogą np. zmienić ci mapę zapłonu - w 1000'cu to samo. Kiedyś w ramach "akcji serwisowej" można było coś takiego zrobić. Którego rocznika to dotyczyło, nie pamiętam.
Yoshi czy tam TekaBox można kupić na spółkę i podzielić się mapami. Wiem, że na którymś forum tak robili. Konkretów nie znam, ale jeśli ktoś poważnie o tym myśli, to polecam pogrzebać na stromtrooperze lub vsri.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:47, 31 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Pomysł z zakupem niezły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 10:39, 01 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, zabieg przede wszystkim wzmacnia i "wyrównuje" dół, chociaż powyżej 5000-5500 też czuć różnicę w dynamice. Nie jest podłączany żaden Yoshibox, tylko zwykły komp serwisowy w celu skasowania ewentualnych błędów po modyfikacji.
Moim zdaniem warto, ale każdy sam to sobie wylicza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pc
A2
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 2:35, 02 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
z zakupem tych skrzynek to dobry pomysl pod warUnkiem ze wszyscy chetni maja moto z tymi samymi akcesoriami ( wydech ,filtr itd), zblizonym przebiegiem i miejscem w krorym moto sie znajduje(klimat)
W przeciwnym razie trzeba jeszcze sobie tunera na kawe zaprosic . Tak sie sklada ze mam u siebie mape od leo + kn a jezdze na akrap+kn, niby po mapowaniu wszystko bylo ok nawet po zapodaniu sondy nic nie widzialem,nawet jak cos sie dzialo a dzialo sie. po zamontowaniu przelacznika ktory umozliwia wlaczenie bazowej mapy kiedy sensor o2 jest w trybie mode zauwazylem ze wartosci korygowania AFR byly od -4 do + 36 wiec nie tak malo.Tak tylko pisze ze to jak moto pracuje nie swiadczy o tym ze sie np nie przegrzewa albo nie przepala paliwa ktore mu zapodamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Sob 16:11, 08 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Po przeczytaniu tych postów i dłuższym przemyśleniu za i przeciw, zaryzykowałem.
Przy przebiegu 6000 km dokonałem modyfikacji opisanej wyżej. Muszę przyznać szczerze że warte jest to w 100% swoich pieniędzy.
Magik, który to robił stwierdził że:
- wzrasta moment obrotowy - i faktycznie różnica jest naprawdę odczuwalna,
- moc wzrasta o 5 KM - do 72 KM
- spalanie wzrośnie nieznacznie, ale z uwagi na wzrost momentu jeździ się na trochę niższych obrotach więc kompensuje to większy apetyt na paliwo.
Z moich obserwacji:
- moto pali tyle ile paliło
- odczuwalny wzrost mocy i momentu, lepiej się zbiera
- ale rewelacją jest kultura pracy silnika! Gdy stał przed "zabiegiem" na wolnych obrotach to chodził jak mały traktorek, postukiwał, lekko nierówna praca, taki mały kaszelek. Po zabiegu - nie to moto. Mruczy jak strumyczek, równiutko, jakbym miał silnik odrzutowy zamontowany. Ponadto na niskich obrotach na 1, 2 czy 3 biegu szarpał lekko i troszkę się dławił, a teraz jakby miał silnik elektryczny. Zmiana nieporównywalna! Lekki ruch manetką i drze do przodu od 2,5 tys. obrotów, zero dławienia czy zastanawiania się. Teraz to jak jazda melexem.
Nie znam się na mechanice, nie wiem co dokładnie było robione i jak, ale z tego co Magik mówił to podawane jest więcej paliwa - bogatsza mieszanka - na niskich obrotach. Normalnie "coś tam" jest otwarte na 60%, a po zmianie w 100%. Chyba Więcej detali nie znam, operacja się udała, pacjent biegał, teraz fruwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:21, 10 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
pc napisał: | z zakupem tych skrzynek to dobry pomysl pod warUnkiem ze wszyscy chetni maja moto z tymi samymi akcesoriami ( wydech ,filtr itd), zblizonym przebiegiem i miejscem w krorym moto sie znajduje |
Pierdu pierdu
To co piszesz dotyczy PC a nie programatora - poczytaj dokladnie jak to dziala
Kupilbym tyle ze tak czy owak trzeba to stroić na hamowni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejW
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 606
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: Wto 16:15, 11 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Też niedawno dałem się skusić... moto odczuwalnie lepiej wchodzi na obroty, 150 o szybciej się pojawia. Prędkość max. wzrosła ze 180 (na liczniku) do 190 km/h. Operacja polega na wgraniu innej mapy. Wypytałem, bo moto na gwarancji i nie chciałem żeby moje ASo się czepiło. Spalanie bez zmian, ale jeszcze popatrzę... może już w next sezonie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jscoolg
Motocyklista
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:48, 17 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem dziś
Wydaje sie ze lata lepiej na dole ale moze efekt placebo Mam jeszcze przelot - sebring bez kata- wiec w porownaniu do oryginału jest lepiej ( a może tylko głośniej )
Chyba słyszę sie na hamownie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 9:09, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Nie jest to placebo na pewno. Ja też uważam, że lepiej się zbiera z dołu (hm... jak ten nowy 2012) a i powyżej 5000-5500 ma więcej mocy i momentu...
Chętnie zobaczę wyniki z hamowni:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Wto 10:31, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli ten zabieg (tuning) nie ma bezpośredniego związku z sondą lambda ? Pytam bo w Pasymiu trochę o tym gadaliśmy i mowa była że to polega na jakiejś kombinacji oszukańczej na sondzie lambda. Tymczasem w moim DLu (K4 importowany z UK) nie ma wogóle sondy lambda, czy zatem da się coś u mnie zrobić ? Wg papierów mój też ma 49kW więc 67KM, licznikowo pod 200km/h podchodzi bez problemu.
Jeśli to nie jest jednak zabieg związany z sondą lambda a z czymś innym np. jakąś nową mapą itp itd to może bym się skusił ale wolałbym najpierw wiedzieć na czym ten zabieg polega.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 11:23, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Każdy DL ma sonde lambde - jest wtrysk, jest katalizator to i sonda musi być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Wto 13:04, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
wrzucę później fotkę jak jest u mnie to zobaczysz, ze nie kazdy
w Pasymiu rozmawiałem o tym ze Złotym i on też nie ma, a moto ma wersję z USA o ile dobrze pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Złoty
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 379
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Jabłonna
|
Wysłany: Wto 14:49, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
zgadza się u mnie nie ma sondy chyba że jest w jakimś niewidocznym miejscu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 17:03, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
A to dziwne... bardzo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychoo
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2011
Posty: 247
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kwidzyn/Rakowiec - pomorskie
|
Wysłany: Wto 19:35, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Mlody miałeś prawie 100% rację, wszystkie DLe (europejskie) mają sondę lambda i katalizator. Znalazłem sondę u siebie, jest w innym miejscu niż w nowszych rocznikach dlatego wydawało mi się że mój K4 z Anglii jej nie ma. Załączam fotki. Czerwone kółko to miejsce gdzie u mnie jest lambda a zieloną strzałką zaznaczyłem mniej więcej gdzie jest w nowszych rocznikach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wersje USA nie mają jednak sondy lambda czyli czujnika tlenu oraz katalizatora [link widoczny dla zalogowanych]
system PAIR ma redukować emisję tlenków węgla i węglowodorów
Tutaj [link widoczny dla zalogowanych] też jest sporo o tym.
Wracając jednak do tematu, na czym dokładnie ten "tuning" polega i czy we wszystkich rocznikach jest możliwość to zrobić
Moze po prostu zadzwonię do serwisu np. do tego Jaskłowskiego i zapytam wprost o wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kret
Motocyklista
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:50, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
te zmiany można robić tylko na wersjach od K7 w górę jak dobrze rozumiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 9:50, 04 Cze 2012 Temat postu: pytanko mam |
|
|
przeciąłem ten magiczny 24-y kabelek i moto lepiej się zbiera i lepiej tez jest w górnym zakresie obrotów, ale wcześniej odcięcie obrotów następowało przy 10500, po operacji cięcia, odcięcie jest na poziomie 9500
chciałem zapytac kolegów czy też tak mają???
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:08, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Mi to samo zaproponowali, ale się wstrzymałem. Czy ktoś może napisać o ile wzrosło spalanie? Bo jak czytam, że po zabiegach podnoszących moc do 78KM moto pali min 11l, to mogę się tylko uśmiechnąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:54, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Mi to samo zaproponowali, ale się wstrzymałem. Czy ktoś może napisać o ile wzrosło spalanie? Bo jak czytam, że po zabiegach podnoszących moc do 78KM moto pali min 11l, to mogę się tylko uśmiechnąć. |
Chodzi ci o kabelek?
jak uciąłem, spalanie wzrosło z 5 w mieście do 5,5 bo więcej odkręcam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Wto 11:02, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zrobiłem - warto.
Koszt - kurde sporo, ale jak jest wolna kasa i się chce pojeździć ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Wto 13:41, 05 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisał Konra.dzik - spalanie wzrośnie Ci o tyle, o ile więcej będsiesz odkręcał manetkę z wrażenia lepszego kopa po zabiegu:) Ja po zabiegu nie zauważyłem różnicy w spalaniu, za to w p..ciu i owszem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 10:09, 06 Cze 2012 Temat postu: odcięcie |
|
|
a jak z odcięciem po przecięciu kabelka, też na poziomie 9500, czy może bez zmian 10500???????
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 10:19, 06 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Coż...chyba nigdy nie dociągnąłem Vstroma nawet do 9000 rpm, jak dla mnie nie ten typ silnika, żeby go kręcić wysoko - wyje ale nic więcej mocy już i tak nie ma, więc po co...
W związku z tym nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie czy po "tunningu" odcina przy 9500 czy 10500....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
folwar
A1
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:47, 06 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem w drodze do pracy, odcina tak jak przed modyfikacją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Pon 1:15, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Można w Krakowie zrobić ten zabieg ze zmianą mapy wtrysku. Mój Dl 650 k4 w dowodzie ma 25KW chyba we wydziale komunikacji coś im się pochrzanilo
PS max w dwie osoby i bagażem jechałem 170km/h. Nie za mało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 7:45, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
luzikseba napisał: | Można w Krakowie zrobić ten zabieg ze zmianą mapy wtrysku. Mój Dl 650 k4 w dowodzie ma 25KW chyba we wydziale komunikacji coś im się pochrzanilo
PS max w dwie osoby i bagażem jechałem 170km/h. Nie za mało? |
Zależy ile te osoby i bagaż ważyły
W k4 jest to kabel 25 , bez problemu możesz sam udziabać i sprawdzić, nie ma sensu jechać do serwisu - no chyba że swędzi Cię kilkaset zeta w kieszeni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 7:45, 01 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luzikseba
Motonita
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków, IV
|
Wysłany: Wto 21:17, 23 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja + dziewczyna + bagaż = 200 kg
Obciąłem magiczny kabelek (miał inny kolor). Było 25 KW, a teraz powinno być standardowo 49 KW, to raczej powinienem poczuć znaczną różnicę - a tak się nie stało. To co w moim odczuciu się zmieniło:
- na pewno lepiej ciągnie na dole - nie telepie nim na niskich obrotach jak wcześniej
- czuć, że szybciej zbiera się 0-100 km/h
- dźwięk pracy silnika bardziej basowy
Pojawił mi się błąd, świeci się czerwona lampka od oleju i wyskakuje komunikat chyba "F1"
pasuje go teraz podpiąć pod komputer i usunąć? Tylko gdzie w Krakowie ? (poza Raiders za 300zł)
Reasumując, uważam jakby mój DL 650 K4 dostał +5 KW max, a nie drugie tyle czyli 25KW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|