![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tombo
A1
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:40, 04 Mar 2012 Temat postu: Problem z odpowietrzeniem hamulców DL650 ABS |
|
|
Po wymianie przedniego zacisku, wczoraj przez jakieś 2 godziny bezskutecznie odpowietrzałem hamulce przednie. Przelałem 1 litr DOT4 i klamka ciągle miękka. Wycieków płynu nigdzie nie widać.
W ramach diagnozy przełożyłem zaciski i pompę z motocykla kolegi i też nie dało się odpowietrzyć.
Może ktoś miał podobny problem? Ewentualnie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 19:28, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
a probowales odpowietrzac strzykawka, wtlaczajac plyn przez zacisk od dolu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
quiki
A2
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: Nie 20:45, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spróbuj jak radzi Floydoo u mnie pomogło ale za nim do tego doszedłem jeździłem dwa tyg na miękkiej klamce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tombo
A1
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:36, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spróbuje od dołu, tylko nigdy tak nie odpowietrzałem więc proszę o opis krok po kroku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 22:47, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
strzykawka, kawalek wezyka,...
wypelniamy strzykawke plynem, za pomoca wezyka laczymy z poluzowanym odpowietrznikiem i wtlaczmy plyn do zacisku do momentu az wypelni sie zbiorniczek na kierownicy i nie beda sie w zbiorniczku pokazywac juz babelki powietrza, potem ten sam zabieg robimy na drugim zacisku, czasem trzeba odessac ze zbiorniczka (za pomoca strzykawki) nadmiar plynu, by mozna bylo powtorzyc cala operacje.
I tak do skutku ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ale zazwyczaj za pierwszym razem jest OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:22, 04 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Albo użyć czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
u znajomego mechanika lub u mnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:50, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Albo użyć czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
u znajomego mechanika lub u mnie... ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Czy to odsysa płyn korzystając ze zjawiska Venturiego?
Jeżeli tak, to dla nieposiadających kompresora można zafundować sobie [link widoczny dla zalogowanych] - sam zastanawiam się nad zakupem na własne potrzeby szczególnie że cena jest akceptowalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:04, 05 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: | roadrunner napisał: | Albo użyć czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
u znajomego mechanika lub u mnie... ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Czy to odsysa płyn korzystając ze zjawiska Venturiego?
Jeżeli tak, to dla nieposiadających kompresora można zafundować sobie [link widoczny dla zalogowanych] - sam zastanawiam się nad zakupem na własne potrzeby szczególnie że cena jest akceptowalna. |
Dokładnie tak. Ja mam swój kopresor więc nie ma problemu, ale sądzę że z powodzeniem, zamiast kompresora, można użyć odkurzacza "dmuchającą stroną". Na prawdę wystarczy minimalne ciśnienie powietrza żeby to urządzenie zadziałało. Można też, jak wspominał Floydo, użyć dużej strzykawki, tylko nie wtłaczać, a wyciągać płyn z odpowietrznika, dolewając go od góry. Jak już przestaną się wydobywać bąbelki powietrza, to po zakręceniu odpowietrznika, mocno i energicznie wciskamy tłoczki w zaciski. Jeżeli jakiekolwiek powietrze będzie jeszcze w układzie, to zostanie wypchnięte razem z płynem do zbiorniczka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 11:52, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Pompkę ręczną odradzam, szału nie ma.
Ja stosuje z powodzeniem metodę wciskania tłoczków. Problem w układzie ABS w DL są bardzo długie przewody, które idą na sam koniec motocykla i z powrotem do przodu.
Osobiście odpowietrzam normalnie do momentu pozbycie się większości powietrza. Na sam koniec jak klamka jest w miarę twarda ale czuję, że nie jest idealnie to zdejmuje z osobna każdy zacisk i średnio z 3 razy powtarzam operację wyciśnięcia tłoczków i wciśnięcia ich z powrotem.
Przydałoby się by osoba to robiąca choć raz samodzielnie rozebrała zacisk, żeby wiedzieć ile można go wysunąć by nie wypadł.
Jedyną wadą tej metody to parokrotne zdejmowanie i zakładanie zacisku ale działa rewelacyjnie.
Metoda ta ma sens tylko w przypadku modelu z ABS. W przypadku braku ABS jest to przerost formy nad treścią wystarczy zwykłe pompowanie klamką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:00, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
W przypadku przewodów w stalowym oplocie często są problemy z odpowietrzeniem, wtedy też taki zabieg ma sens.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:21, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | Pompkę ręczną odradzam, szału nie ma.
. |
Echs... za późno... wczoraj zamówiłem zestaw z pompką ręczną
Całe szczęście że mój eksperyment będzie mnie kosztował tylko 140zł - jak się nie sprawdzi to przeboleję ten wydatek
Ale myślę że płyn wymienić z jej pomocą się uda - szczególnie że wymianę muszę zrobić "jednoosobowo".
Chociaż z drugiej strony czytałem pochlebne opinie o wymianie z użyciem takiego zestawu więc może nie będzie taki zupełnie nieprzydatny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tombo
A1
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:00, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za sugestie, w sobotę od rana zaplanowałem pracę z hamulcami mam nadzieje że tym razem się uda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 14:23, 06 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
skalar napisał: |
Echs... za późno... wczoraj zamówiłem zestaw z pompką ręczną
|
To, że pompka ręczna jest przereklamowana tyczyło się odpowietrzania DL z ABS. Sam posiadam i bardzo fajnie się sprawdza do spuszczenia płynu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tombo
A1
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:50, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No i niestety nie udało się odpowietrzyć hamulców żadnym z podanych sposobów. Motocykl w końcu wylądował w serwisie Suzuki Jaskłowski. Okazało się że aby prawidłowo odpowietrzyć hamulce z ABS konieczne jest podłączenie pod komputer.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:45, 13 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
tombo napisał: | ... Okazało się że aby prawidłowo odpowietrzyć hamulce z ABS konieczne jest podłączenie pod komputer. |
Nie, no nie mogę...
Większej bzdury jak żyję nie słyszałem!!
Tak Ci powiedzieli "fachowcy" od Jaskłowskiego?!?
Być może trzeba "coś" zrobić z pompą ABS podczas odpowietrzania, aczkolwiek wątpię...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Śro 0:01, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
prawdziwy mechanik nie poddaje sie nigdy !! tym bardziej nie wyklada sie na hamulcach
ciekawe czy na kompie bedzie widac gdzie sa pechezyki powietrza ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Śro 0:02, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:03, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Normalnie pompa jest "zamknięta" i układ zachowuje się jak zwykły bez ABSu.... Ja sobie sam płyn wymieniam i jest dobrze, niby klamka trochę bardziej miękka niż w modelu bez ABSu ale hamuje i tak już kilka wymian płynu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:22, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: |
ciekawe czy na kompie bedzie widac gdzie sa pechezyki powietrza ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
Wyświetli komunikat i wywiesi transparent " jest powietrze "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DARKOM
Motonita
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: IŁAWA
|
Wysłany: Śro 8:51, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
psia mac tez musze wymienic na dniach u siebie płyn,mam nadzieje ze w/w rady mi sie przydadzą ,zdam relacje mam nadzieje ze bez serwisu sie obedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 9:53, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
z wymianą nie ma problemu... zdejmujesz pokrywę pompy, otwierasz zaworek, pompujesz klamką trzeba tylko uważać żeby nie zabrakło płynu i tyle... przepuszczasz aż masz czysty w rurce na dole...
Sam w zeszłym sezonie po remoncie hebli z przodu przeżyłem odpowietrzanie z ABS'em ale po dość długiej walce udało się odpowietrzyć bez żadnego komputera w warunkach garażowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 13:35, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kolega Woytec mnie wyprzedził. Dokładnie tak samo odpowietrzaliśmy hamulce przy wymianie przewodów hamulcowych w moim Vstromie. Komputer moim zdaniem jedynie imituje "pracę" pompy ABS i nie trzeba ręcznie przepompowywać przez nią płynu. IMO w najgorszym wypadku zostanie Ci tyle starego płynu w układzie ile się mieści w pompie... Jak jest zamknięta to i powietrze do niej nie wejdzie.
To co ASO powie to...
EDIT: prawdziwym wyzwaniem jest odpowietrzenie układu C-ABS w Varadero, ale dzięki fenomalnej instrukcji z tamtego forum step-bt-step w niej też płyn wymieniliśmy bez komputera Hondy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Śro 13:37, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tombo
A1
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:35, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Spędziłem dwie soboty pompując płyn hamulcowy przez układ, od góry, od dołu, od góry wyciągając płyn strzykawką z odpowietrzników i nic... Przelałem przez układ ze 2 litry płynu hamulcowego i nie było nawet najmniejszej poprawy. Klamka robiła się twarda dopiero po 2-3 naciśnięciach i za chwilę robiła się znów miękka. Na drugim motocyklu (Bandit bez ABSu) odpowietrzyliśmy układ w 10 minut.
W ASO konieczność podłączenia pod komputer tłumaczyli tym że przewody do ABSu są bardzo długie i jeżeli dostanie się tam powietrze to trzeba otworzyć pompę ABSu aby był pełny obieg płynu.
W moim przypadku motocykl stał bez przedniego zacisku przez 3 tygodnie więc jest duża szansa że powietrze dostało się wszędzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Woytec
Motocyklista
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 14:46, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku było identycznie czekałem na elementy hamulca i układ stał pusty 2-3 tygodnie i też podchodziłem do odpowietrzania z 2 razy ale z tego co pamiętam gdzieś przeczytałem o odpowietrzeniu pompy przez odkręcenie przewodów przy pompie... potem "opukaniu" przewodów i o kolejności odpowietrzania zacisków i stosując całą tą wiedzę udało się choć proces trwał bardzo długo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:01, 14 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
tombo napisał: |
W ASO konieczność podłączenia pod komputer tłumaczyli tym że przewody do ABSu są bardzo długie i jeżeli dostanie się tam powietrze to trzeba otworzyć pompę ABSu aby był pełny obieg płynu.
W moim przypadku motocykl stał bez przedniego zacisku przez 3 tygodnie więc jest duża szansa że powietrze dostało się wszędzie. |
Otwarcie pompy ABS nie wydłuża drogi płynu. Przynajmniej nie jakoś znacznie.
Wystarczy spojrzeć na schemat w serwisówce.
Płyn zawsze dochodzi do pompy i wraca zanim dotrze do zacisków. Otwarcie pompy co najwyżej spowoduje większy ruch w układzie co może być pomocne ale nie jest konieczne.
Średnio raz w roku czyszczę zaciski rozbierając je na części pierwsze wcześniej spuszczając całkowicie płyn z układu. Nigdy nie musiałem podłączać niczego do komputera.
Zresztą jak sobie sprawdzisz w oryginalnej serwisówce Suzuki to jest tam wyraźnie napisane, że układ odpowietrza się dokładnie tak samo jak model bez ABS.
Jedyna prawda, którą Ci powiedzieli w serwisie to fakt, że układ się ciężej odpowietrza ze względu na długie poziome przewody reszta to jakieś bajki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Śro 14:44, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A jaki plyn wlac do ukladu z ABSem? Czy musi byc dot 5.1 czy wystarczy dobry dot 4? Rok temu wlalem TRW 5.1 i jak sie nagrzeja hamulce, to zaczyna sie pocic delikatnie w miejscu wkrecania odpowietrznika w zacisk... Z przodu i tylu sie dzieje to samo. Zastanawiam sie nad zmiana plytu i wybralem Motul RBF660, dobry to pomysl? Z serwisowki wynika ze w ukladzie z ABS powienien byc dot 4, a nie 5.1 Myslalem za jak z ABS to tylko 5.1 Wiec jak to jest wkoncu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Śro 14:50, 18 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 17:59, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | Z serwisowki wynika ze w ukladzie z ABS powienien byc dot 4, a nie 5.1 Myslalem za jak z ABS to tylko 5.1 Wiec jak to jest wkoncu? |
Taki jak podają w instrukcji czyli DOT 4 zapewne.
DOT 5.1 różni się generalnie tym, że ma wyższą temperaturę wrzenia (185 vs 155 stopni Celsjusza) i nadaje się do ostro traktowanych hamulców.
Przydatność DOT 5.1 do stosowania w układach z ABS polega na mniejszej lepkości płynu co ułatwia przepływ przez zawory.
Moim zdaniem w DL nie odczuje się (prawie) żadnej różnicy.
Może na bardzo długim zjeździe, gdy zachodzi konieczność częstego, mocnego hamowania na stromych i ciasnych serpentynach - np. w Alpach, jadąc w dwie osoby z dużym bagażem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Śro 18:06, 18 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:47, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Te płyny (DOT4 i 5) różnią się poziomem temperatury wrzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 23:56, 18 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Te płyny (DOT4 i 5) różnią się poziomem temperatury wrzenia. |
Dla jasności: DOT 5 i DOT 5.1 to dwie różne rzeczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:02, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dlatego piszę tylko o 4 i 5.
A tak z ciekawości, czym się różnią ?
U mnie na dekielku zbiorniczka jest napisane jus onli DOT4
Taki leję i nie narzekam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Czw 0:05, 19 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:48, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | Te płyny (DOT4 i 5) różnią się poziomem temperatury wrzenia. |
Niestety ale nie masz racji.
DOT 4 i DOT 5.1 jest płynem na bazie glikolu etylenowego a DOT 5 jest płynem na bazie krzemianów (silicone based). DOT5 jest niezgodny z DOT4/DOT5.1.
Zastosowanie płynu DOT 5 w układach hamulcowych opracowanych dla DOT4 może spowodować uszkodzenia elementów gumowych układu.
Mieszanie DOT5 z DOT4/DOT5.1 na skutek reakcji chemicznej spowoduje wytrącenie osadów w układzie hamulcowym i niewłaściwe działanie układu.
DOT5 wytrąca także osady przy kontakcie z wyrobami bazującymi na węglowodorach (płyn wspomagania, olej, paliwo etc.). DOT5 nie jest higroskopijny więc nie pochłania wody co powoduje brak ochrony przed korozją w końcowych częściach układu hamulcowego (zaciski, tłoczki etc) a niezwiązana woda tam występująca może przy używaniu hamulców wrzeć powodując powstanie korka parowego i zmniejszenie skuteczności hamulców.
Aby zastosować DOT5 w układzie w którym znajdował się DOT4 niezbędne jest przepłukanie układu płynem do czyszczenia układów hamulcowych aby pozbyć się resztek DOT4 - oczywiście układ musi być kompatybilny z DOT5 (układy w DL650/1000 nie są kompatybilne z DOT5).
Właściwości smarne dla DOT4/DOT5.1 oraz DOT5 są porównywalne.
DOT4 jest kompatybilny z DOT 5.1 różnica między nimi polega na wyższej minimalnej temperaturze wrzenia (bezwodny 270C, zawodniony z zawartością 3,7% wody 190C) dla płynu DOT5.1 (dla DOT4 jest to odpowiednio 230C/155C).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 10:19, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W instrukcji do DL650A K7 jest napisane DOT4 i taki zawsze zalewałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:19, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dobrze wiedzieć, dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Czw 11:46, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A tak sobie mysle, czy w ukladzie z ABSem podczas wymiany plynu, zostanie caly plyn wymieniony, rowniez w pompie? Czy potrzebny jest do tego komputer aby zalaczyl pompe ABSu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 16:47, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tak normalnie to zostanie Ci trochę starego - tyle co w przewodach pompy. Jak wymienić również tam - patrz post kolegi Woytec na poprzedniej stronie wątku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|