 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Pią 12:38, 10 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | Shell Advance Ultra 10W40
/mr/ |
Dzięki za info .
Hmm, ciekawe czy akurat Shell-em zalewają na skutek odgórnego zalecenia Suzuki dla wszystkich autoryzowanych serwisów czy to sprawa dowolna ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
greszio
A1
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WPR. . . .
|
Wysłany: Sob 17:10, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Trochę dziwnie wychodzi z tym olejem. Koledzy pisali że po 12.000 dostali na przeglądzie w Suzuce Shell Advance VSX4 10W40 (półsyntetyk).
http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/przeglad-12-tys-aktualne-ceny-polandposition,1392.html
a co mówi serwisówka?
Ja od nowości leję Shell Advance Ultra4 10W40 (syntetyk) i filterek zmieniam przy każdej wymianie oleju, myślę że w ten sposób krzywdy DL-owi nie wyrządzę. Od wymiany do wymiany zużycie niezauważalne.
ps jak nie wiadomo co w silniku było wcześniej to najlepsze rozwiązanie- półsyntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Sob 23:20, 27 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Oleje mineralne mają większą gęstość niż syntetyczne przy tej samej klasie lepkości,poza tym w zakresie niskich temperatur bardziej są gęste.
Nowe motocykle są zalewane olejami mineralnymi(chodzi o dotarcie gładzi cylindra)żeby gładź cylindra szybciej się dotarła.Ponieważ olej syntetyczny ma lepsze właściwości smarujące nie nadaje się do pierwszej fazy docierania.Dlatego tak ważna jest wymiana oleju po pierwszym 1000-cu.Suzuki zaleca po pierwszej wymianie zalanie silnika pełnym syntetykiem.Mi na pierwszym przeglądzie zalali Castrol 4T 10W50 i od tamtego momentu co 6000km wymieniam na ten sam oraz przy każdej wymianie zmieniam filtr(kupuję K&N).Obecnie mam 56000 i sprzęt nie bierze grama oleju.Co 24000 kontrola luzów zaworowych.U mnie nic nie trzeba korygować.Do 1000-ca producent zaleca pełen syntetyk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:51, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie
Zdania są podzielone natomiast producent wyraźnie zaleca w dokumentacji technicznej DL650 2009 stosowanie oleju PÓŁSYNTETYCZNEGO 10/40. To co mówią pseudo-serwisanci w tkzw. serwisach suzuki to moim zdaniem małoważne. Oczywiście każdy może sobie zalać nawet rzepakowy jeżeli chce aczkolwiek z dokumentacji wynika jasno 10W-40 wg SAE. To nie znaczy, że pełny syntetyk będzie BE.... po co przepłacać skoro korzyści tylko psychologiczne u motocyklisty. Moim zdaniem pełny syntetyk ma sens w moto, które kręcone są regularnie powyżej 10 000 obrotów - rzędowe 4 cylindrówki.... czterocylindrowa V również. Dodam, że nie jestem mechanikiem i swoje zdanie opieram na materiałach techniczno-informacyjnych ogólnie dostepnych, z których czerpie wiedzę. Na koniec powiem tak: doświadczony mechanik w autoryzowanym serwisie suzuki mnie wyśmiał, kiedy powiedziałem mu, że mam 4 świece zapłonowe w moim DL650 (dodam tylko, że dokonywał przeglądu technicznego po 1000km w moim moto tuż przed naszą rozmową) szkoda, że nie widzieliście jego miny jak pokazałem mu paluchem, że faktycznie jest dwie świece w jednej głowicy Niech to będzie komentarzem w zakresie wiedzy mechaników w "autoryzowanych serwisach".....
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DICTUS dnia Śro 10:00, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:15, 22 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
kolega brzydal (wypowiem sie za niego bo on zadko tu chyba zaglada ) ma DL650 (jak moze niektorzy wiedza kupionego od Allana) i jak dal na przeglad po 30kkm to mu wymienili olej na polsyntetyk, chociaz byl zalany syntetykiem. Pierwszy serwis, ktory "zalewal" to 3Fun, drugi PP, a wiec oba autoryzowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:32, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A mam do Was takie pytanie, motor stoi nie odpalany ponad 2 miesiace. Chce wymienic w nim olej wraz z filtrem oraz swiece, czy lepiej odpalic moto na kilkanascie minut i dopiero wymieniac, czy odrazu wymienic, nie odpalac go wogole, pomimo ze stoi 2 miesiace? I jeszcze jedno, kupic filtr oleju oryginał czy można bez problemu zastosować Hiflofiltro HF138, a moze ktos wie kto produkuje dla Suzuki filtry oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Pon 12:38, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | A mam do Was takie pytanie, motor stoi nie odpalany ponad 2 miesiace. Chce wymienic w nim olej wraz z filtrem oraz swiece, czy lepiej odpalic moto na kilkanascie minut i dopiero wymieniac, czy odrazu wymienic, nie odpalac go wogole, pomimo ze stoi 2 miesiace? I jeszcze jedno, kupic filtr oleju oryginał czy można bez problemu zastosować Hiflofiltro HF138, a moze ktos wie kto produkuje dla Suzuki filtry oleju? |
Z tego co ja się orjętuję to olej zawsze wymienia się po rozgorzeniu silnika, oczywiście bez przesady. Bardziej doświadczeni koledzy pewnie zaraz wyjaśnia dla czego tak się robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:51, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
olej wymieniasz po rozgrzaniu silnika bo on wtedy jest chyba bardziej plynny i lepiej "wychodzi".
filtr mozesz hiflo zalozyc, nawet chyba w serwisie suzuki taki zakladaja... poza tym mi koledzy mowili, ze zanim zalozysz filtr to wlej do niego olej i usun z niego powietrze.
pamietaj, postepuj ostroznie z przykrecaniem sruby spustowej i filtra oleju zeby nie pozrywac gwintow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raper
Motocyklista
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radomsko / Łódź
|
Wysłany: Pon 12:54, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jak mówi instrukcja:
"Aby olej mógł całkowicie wyciec, powinien być spuszczony przy ciepłym silniku."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 12:56, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | ... ze zanim zalozysz filtr to wlej do niego olej i usun z niego powietrze |
Kurcze nie rozumiem jak to mam zrobic i dlaczego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 13:01, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
bierzesz filtr, odwracasz go do gory czescia "filtrujaca" i wlewasz tam olej ktorym bedziesz zalewal silnik. lejesz i potrzasasz troche filtrem, wylatuja babelki i olej "znika" dolewasz znowu i tak dalej, i tak dalej az przestana wychodzic babelki.
po co? nie wiem tak mi mowili kolesie z serwisu, zeby usunac powietrze i zeby caly czas w filtrze byl olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:57, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
hmm, z tym zalewaniem filtra to jednak chyba przesada, do silnika wlewa sie ok 200ml wiecej, gdy wymienia sie tez filtr oleju i to w zupelnosci wystarcza. Nie zbiera sie tam zadne 'lewe' powietrze. Jedynie co trzeba przesmarowac w nowym filtrze oleju to gumowa uszczelke (mozna wziac dwie krople starego oleju na szmatke lub palec i przejechac nim po uszczelce). Po przykreceniu filtra i zalaniu olejem konieczenie wytrzyj do sucha wokol sruby i filtra, odpal na troche, zeby sprawdzic, czy nie wycieka olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Pon 15:03, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Właśnie też wydawało mi się coś dziwnego z tym zalewaniem filtra oleju. Trzecież odczas zakładania i tak by sie wszystko z niego wylało Czyli technika taka sama jak podczas wymiany oleju w samochodzie A co myślicie o tym filtrze oleju co podałem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:04, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
moze i przesada, ale duzo czasu nie zajmuje... jak stary olej wycieka to ja zalewam filtr i jest git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pietia
Motonita
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 15:22, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
zalewa się filtry ale oleju napędowego w samochodach i to ma uzasadnienie ale nie filtr oleju silnikowego !!!, chciałbym widzieć jak go zalewacie do pełna a pózniej w pozycji poziomej wkręcacie !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Pon 15:48, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Niech juz ta wiosna przychodzi, bo glupoty wymyslacie
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:02, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
wkrecam normalnie, troche wyleci ale nie duzo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 16:53, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pietia napisał: | zalewa się filtry ale oleju napędowego w samochodach i to ma uzasadnienie ale nie filtr oleju silnikowego !!!, chciałbym widzieć jak go zalewacie do pełna a pózniej w pozycji poziomej wkręcacie !!! |
To jest w sumie dobre pytanie ... zawsze można wziąć motocykl do pionu, nie ma problemu
Ja mam u siebie tego HF138 i nawet nie myślałem, aby jakikolwiek inny montować, to chyba nie ma wielkiego znaczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Iron
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Górnośląskie SD
|
Wysłany: Pon 20:57, 15 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Hiflofiltro produkuje więcej lat filtry niż sobie liczy statystyczny użytkownik DL-a na naszym forum
Oprócz tego że jest to f-ma z tradycjami to jeszcze jej produkty są wysokiej jakości i do tego w niezłej cenie - czego chcieć więcej ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Wto 9:08, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam moto od nowego i od poczatku jest zalany półsyntetykiem 10w40 shella .Teraz na wiosne zalewam nowym olejem elfa do motocykli 10w40 ,mam pod reka hurtownie wiec jest duzo taniej .
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:42, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
taka mala ciekawostka na temat syntetyk vs polsyntetyk
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:14, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | taka mala ciekawostka na temat syntetyk vs polsyntetyk
[link widoczny dla zalogowanych] |
To niech mi jeszcze fachowcy, którzy napisali ten artykuł, powiedzą dlaczego w moim XS i XJ-cie wyła skrzynia na półsyntetyku a wbijanie biegów przypominało walenie młotkiem po karterach...
Nadmienię że na mineralnym objawy te całkowicie ustały!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 14:33, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Artykuł odnosi się do samochodów, a tam chyba nie spotyka się smarowania tym samym olejem silnika i skrzynii. Artykuł mówi o stosowaniu syntetyków w silniku, być może w przypadku smarowania w skrzyni jakieś inne parametry syntetyku wchodzą w grę. Dodam jeszcze, że w naszych motkach mamy sprzęgło mokre, w tym samym oleju, co również w autach się nie zdarza.
Podsumowując - na podstawie artykułu można sobie wyrobić zdanie na temat stosowania syntetyków w samochodach, nie motocyklach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Śro 15:29, 06 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wczoraj robiłem zmianę oleju w motku i jako że nie miałem elfa ,wskoczyłem na stacje shella . Jest tam olej 10w40 4T advance półsyntetyk z dodatkami ochraniajacymi skrzynie biegów , koszt 35,99 za litr w Legnicy .
Tego jeszcze nie zalewałem ,jak przetestuje to napisze .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:30, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
hej, pytanie do znawcow tematu - moze ktos podsunie mi jakies wytlumaczenie dosc sporej roznicy ceny zakupu oleju silnikowego? Szukalem dla siebie 4 litrow Motula 300V 4T Fakctory Line 10W40 i ceny oscyluja tak glownie ok. 320 zł, natomiast na allegro mozna rowniez spotkac oferty w cenie 230 zł. Wychodzi to jakies 25 zł roznicy w cenie litra oleju.
Ma ktos moze pomysl, z czego to wynika? Czy to tylko marza sprzedawcy i posrednikow? Czy jest jakies realne ryzyko, ze to podrobka? Jak sprawdzic, czy to nie jest made in china?
Podzielcie sie swoim doswiadczeniem i wiedza, z gory dziekuje,
pzdr, Szu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pon 16:30, 19 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Pon 17:34, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Szuja młody jesteś to nie wiesz
Mam paru znajomych którzy maja sklepy motoryzacyjne, salony itp. oni też nie wiedzą, sami kupują w hurtowniach a co niektórzy naprawdę sporo, żaden z nich nie umiał mi na to pytanie odpowiedzieć, wniosek jest chyba jeden
Kamil.Olkusz po 2-wu miesięcznym postoju możesz śmiało spuścić olej z zimnego silnika, wszystko już dawno ściekło do miski. Tylko trochę dłużej poczekasz żeby cały ściekł i tyle. No chyba że go odpaliłeś, to go rozgrzej i wtedy wymień.
Sorry Panowie ale co za herezje piszecie o zalewaniu filtra olejem Nie robi się tego bo nie ma takiej potrzeby, pompa olejowa bez problemów i prawie w sekundzie wypełni cały układ.
Pietia ma rację, zalewa się i owszem ale filtry paliwa i to tylko w dieslach, i też nie we wszystkich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:53, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
ehh Adamar, przez Ciebie wydam ta stowke na drozszy olej zamiast na paliwo, no ale coz zycie Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:20, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Drogi Szu.. Niestety ale motul jest najczęściej podrabianym olejem na rynku. Większość sklepów się już zaczyna z niego wycofywać ze względu na ceny na allegro, gdzie w większości niestety są to podrobione oleje. Sam jeździłem na Motulu ale teraz pewno przeskoczę na Castrola czy coś podobnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:16, 19 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Kupiłem Repsol, kiedyś lałem go do ST i Afri. Się zobaczy, 4l ok 150pln u Brzo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 23:00, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat.
Pamiętacie może jak mocno ( z jakim momentem ) dokręcać korek spustowy oleju i nowy filtr oleju w 650-ce?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 23:01, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:27, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
12Nm korek, filtr ręką do oporu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 23:28, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W K4 korek 21Nm, a o filtrze nic nie piszą (serwisówka str 2-13). Generalnie mechaniki mówią, żeby filtr dokręcać ręką do oporu, po uprzednim posmarowaniu uszczelki filtra olejem (może być stary olej)...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 23:43, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Serdecznie dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 1:05, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
chmarnik napisał: | Odświeżę temat.
Pamiętacie może jak mocno ( z jakim momentem ) dokręcać korek spustowy oleju i nowy filtr oleju w 650-ce? |
Moment podali Ci koledzy.
Odnośnie filtra oleju jeżeli kupujesz oryginalny Suzuki to dokręca się go ręką do momentu dotknięcia przez uszczelkę karteru silnika a następnie dokręca 2 pełne obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 1:09, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie intrygowały mnie te 2 pełne obroty. Wydawało mi się, że 720 st, to dużo, ale widocznie dotyczy to oryginału suzuki - tak jak piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 8:39, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Serwisówka K4 str 2-14
Cytat: | Install the new filter turning it by hand until you feel that the filter
gasket contacts the mounting surface. Then tighten it 2
turns with the special tool |
Co w wolnym googlowskim tłumaczeniu znaczy
Cytat: | Zainstaluj nowy filtr ręką obracając go, aż poczujesz, że filtr
kontakty uszczelka powierzchni. Następnie dokręcić 2
Dzięki specjalnym narzędziem okazuje |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Śro 9:38, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | Serwisówka K4 str 2-14
Cytat: | Install the new filter turning it by hand until you feel that the filter
gasket contacts the mounting surface. Then tighten it 2
turns with the special tool |
Co w wolnym googlowskim tłumaczeniu znaczy
Cytat: | Zainstaluj nowy filtr ręką obracając go, aż poczujesz, że filtr
kontakty uszczelka powierzchni. Następnie dokręcić 2
Dzięki specjalnym narzędziem okazuje |
|
Google jak zwykle pojechało. Ale tak bywa jak się go karmi porwanymi zdaniami.
Filtr należy dokręcić 2 obroty przy użycia klucza do filtrów.
Howgh!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 10:04, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Tak, tak.
Już odnalazłem i ściągnąłem sobie serwisówkę.
..i poprzeglądałem.
Teraz cholera jestem senny w pracy.
Szacun dla wszystkich, którzy znaleźli i udostępnili te materiały
na forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Śro 10:08, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 13:48, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
chmarnik napisał: | Właśnie intrygowały mnie te 2 pełne obroty. Wydawało mi się, że 720 st, to dużo, ale widocznie dotyczy to oryginału suzuki - tak jak piszesz. |
Tylko zaznaczmy jeszcze raz, że dotyczy to filtra Suzuki, żeby potem nikt niczego nie ukręcił.
W innych filtrach jest inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rysy
A
Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 103
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/2
|
Wysłany: Śro 17:37, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
powiem tak ja też miałem taki problem posiadam DL 650 K8. i też nie wiedziałem jaki ole wlać, więc napisałem zapytanie do Suzuki i odpowiedzieli żeby lepiej wlać półsyntetyk, bo większość od nowości jeździ na półsyntetyku. Wienc kupiłem Motula 5100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca
Motonita
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 23:17, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To skoro już wiemy jak dokręcić korek spustowy i filtr to wrócę do akademickiego pytania: jaki olej
A mianowicie czy ktoś stosował lub rozważał oleje [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jurek
A1
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pon 23:50, 18 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Witam.
Wiekszość waszych wypowiedzi to są po prostu pierdzioły sterowane przez handlarzy sprzedających oli handlujących akcesorjami motocyklowymi.
DL jest silnikiem mało wymagającym czerpiącym z dawnych technologii.
Ile postów tyle mądrych na temat oil.
Poczytałby jeden z drugim instrukcje serwisową i tam wyraznie pisze że wystarczy olej 10w40 i tak trza się trzymac. A nie pisać pierdoły o technologiach kosmicznych .lDę spać mnie to nudzi. Żyjcie zdrowo i wasze maszyny Jurek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jurek dnia Wto 20:38, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Wto 10:42, 19 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dobrze że ja nie mam takich dylematów. Leję Motula 5100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAMAN
A2
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: Pią 1:27, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Odświeżę nieco temat oleju. Mam DLa z 2012r. Przed wyjazdem do Albanii pojechałem do ASO z własnym Motulem 15w50 bo taki lałem wcześniej do innego motocykla, bardziej sportowego. Szef serwisu Suzuki powiedział mi, że jeśli chcę to mi zaleją syntetykiem silnik, ale nie zalecają tego robić w Vstromie tylko lać wyłącznie półsyntetyk bo to jest odpowiedni olej dla tego silnika. Argumentował to tym, że jeśli do Vstroma będę lał pełen syntetyk to najpóźniej 3-4 tys km więcej i zacznie brać olej. Uznałem, że chyba wie co mówi i naprawdę nie odniosłem wrażenia że jakoś szczególnie im zależy żeby sprzedać mi swojego Shela. Tak więc zalali mi badziewnego Shella a Motula oddałem do sklepu. Tym razem tez pojadę do nich z Motulem, ale już półsyntetycznym. Zobaczę co mi powiedzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:44, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jak przeczytasz instrukcję obsługi do swojego motocykla, to przekonasz się, że producent zaleca do tego silnika półsyntetyk, więc nie jest to wymysł tego czy tamtego serwisu. Odnośnie marki danego oleju, w zasadzie pełna dowolność.
Jednego roku serwisy rekomendują Shell, innego Motul, a jeszcze innego Castrol i za każdym razem olej który rekomendują jest najlepszy. A wszystko dlatego, że mają podpisaną umowę na współpracę z tym czy innym koncernem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 15:45, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
KAMAN - jak porównasz parametry tego "badziewnego" shella ze swoim super motulem, to okaże się, że motul technologicznie jest w czarnej dupie... Jak temat Cię interesuje, to poszukaj sobie specyfikacji jednego i drugiego oleju, sam wyciągniesz wnioski. Na szczęście shell też robi oleje syntetyczne i naprawdę dobrze sprawdzają się w silnikach 650tki i litra
Co do zaleceń z serwisówki, to tam jest wyraźnie napisane, że lać trzeba olej o takiej czy innej klasie lepkości, a nie syntetyk czy półsyntetyk. Druga sprawa, że nie podają jaki olej jest wskazany, podają jedynie minimalne parametry, jakie olej musi spełniać. Jeśli zalejesz lepszy, to tylko lepiej dla silnika.
Co do brania oleju po 3-4tys... Nie wiem czy pan w serwisie nadal żyje w epoce malucha i poloneza czy po prostu sprzedaje bajki, bo chciał wyciągnąć parę złotych. W 650tce przeszedłem z półsyntetyka na syntetyk (z motula 5100 na shella advance ultra 4t) przy przebiegu 24tys, motocykl sprzedałem przy przebiegu coś tam koło 40tys i nie brał grama oleju. Koleżanka przez kolejne lata dalej lała syntetyka i do dziś silnik chodzi jak zegarek. W litrze przy 27tys przeszedłem z motula 5100 na syntetyk, tu akurat castrol power 1 racing i przy 48tys nadal nie brał nic, nie dymił, chodził jak zegarek. Dobry mój kolega ma już w swoim litrze nastukane pod 100tys km, syntetyk od przebiegu 14tys do teraz i ani mu w głowie jakieś półsyntetyki. Takich przykładów wśród znajomych mam na pęczki. Moim zdaniem jak masz świeży silnik i chcesz zachować go na długo w dobrej kondycji, to wręcz szkoda lać do niego słaby olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 13:19, 12 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Ja również mam zalany syntetyczny Motul 15W50. Przebieg co prawda jest niewielki, bo 13 000, ale nie zauważyłem by moto brało olej. I co to znaczy: "bierze olej"? Robiłem malutkie dolewki między wymianami, ale raczej symboliczne. Jeden raz trochę większą po dłuższej trasie na ekspresówkach i autostradach w dwie osoby i z kuframi przy wysokiej temp. powietrza.
Wydaje mi się, że na 15W50 lepiej pracuje skrzynia biegów niż na 10W40.
Z tym "szkodzeniem" niektórym silnikom przez nowoczesne oleje, to chyba trochę legendy. Cały czas przerabiam temat jaki olej wlać do starego silnika, który 40-50 lat temu chodził na luxie lub mixolu ( bo nie było wtedy innych ). Z zebranych opinii i doświadczeń wynika, że starocie świetnie sprawują się na dobrych, nowoczesnych olejach. Wcale te silniki się od nich nie "rozpuszczają" , co sugerują niektóre opinie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ArturS
A2
Dołączył: 09 Sie 2010
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 13:50, 12 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Szuja napisał: | hej, pytanie do znawcow tematu - moze ktos podsunie mi jakies wytlumaczenie dosc sporej roznicy ceny zakupu oleju silnikowego? Szukalem dla siebie 4 litrow Motula 300V 4T Fakctory Line 10W40 i ceny oscyluja tak glownie ok. 320 zł, natomiast na allegro mozna rowniez spotkac oferty w cenie 230 zł. Wychodzi to jakies 25 zł roznicy w cenie litra oleju.
Ma ktos moze pomysl, z czego to wynika? Czy to tylko marza sprzedawcy i posrednikow? Czy jest jakies realne ryzyko, ze to podrobka? Jak sprawdzic, czy to nie jest made in china?
Podzielcie sie swoim doswiadczeniem i wiedza, z gory dziekuje,
pzdr, Szu |
Tzw. import prywatny. Olej przechodząc przez polską sieć dystrybucji kosztować musi - trzeba zarobić, wydać kasę na reklamę, transport, rzeszę pracowników itd. To samo tyczy się olejów innych marek, głównie do samochodów, bo motocyklowe, jak to określił mój dostawca (sieć hurtowni ze środkami smarnymi), to "tak przy okazji". W którymś wydaniu miesięcznika "Biznes motocyklowy" jakaś szycha z motula odpowiadała na tego typu pytania. Niby od wyszukiwania podróbek mają odrębny dział i szybko to eliminują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bistek
A1
Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 18:34, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie Panowie odnośnie oleju. Zrobiłem w tamtym sezonie 3000 km, na nowym oleju. Jedni mówią że powinno się wymieniać co 6000 km albo co sezon.
Czy w takim razie powinienem wymienić olej na ten sezon ?
dzięki za odp
pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Czw 19:15, 30 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Jak mrozy i sniegi mina, bedziesz mial okazje dokulac brakujace 3kkm i wtedy wymienisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|