|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:28, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
dlatego na "pierwszy" ogien pojdzie 15W. Nawet jutro bym sobie wymienil bo pogoda raczej "serwisowa", ale wkurza mnie, ze wymyslili sobie 524ml/lage, a oleje sprzedaja w 1l bankach dlatego raczej oddam do mechanika jakos w kwietniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:04, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Bibop, Odi (Arek) swego czasu nalał 20W do swojego lytra i mówił że strasznie twardo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:53, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
zalezy co jest dla kogo twardo
zaleje 15W, moze byc duzo twardziej niz teraz bo np. teraz jest stary olej, moze go ubylo itd... jak bedzie miekko to nastepnym razem sprobuje 20W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 22:29, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
w ŻYCIU nie oddam motocykla do aso w takich sprawach jak hamulce i łozysko główki ramy, wymiana jest banalna, wystarczy kilka kluczy i podstawka pod motor. Ty najpierw dokrec śruby, bo pewnie dlatego masz luz. zamiast klucz choinkowego mozna sobie dorobic przyrząd np z dużego najtańszego śrubokręta, odpowiedni do zeszlifowac zeby nie kaleczył wcięc nakrętki i za pomoca młoteczka i tegoż własnorecznie zrobionego narzędzia srube odkręcac i co jakiś czas (5-10tysięcy km) leciutko skontrować jeżeli jest potrzeba. Ważne zeby kierwonica (jak motocykl stri na podstawce) chodziła w prawo i w lewo bez oporu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Śro 10:12, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Moj drodzy koledzy, prosze o jednoznaczne rozwianie moich watpliwosci\podejrzen, zanim udam sie z tym do serwisu.
Jestem swiezo po wymianie lozyska glowki ramy. Wyregulowane - kierownica chodzi gladko, na kole nie czuc luzow.
Wolna jazda do dziurach, bardzo wolny przejazd przez lezacego policjanta powoduje, ze z okolic polki (chyba gornej) dochodzi stuk.
Moze nie jest to klopotliwe, ale bardzo denerwujace.
Czy u was tez tak sie sprawy maja, poniewaz ponoc z przednim zawieszeniem sztormiakow tak w deche to nie jest i cos tak halasuje od czasu do czasu.
Niecierpliwie czekam na wszelkie informacje zwrotne.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 11:09, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ano hałasuje, wszak to Suzuki - szelesty i stuki.
jak luzów nie ma to sie nie przejmuj.
na maszych pieknych drogach i odcinkach specjalnych wszystko stuka puka i woła i litość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Wto 12:44, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś może zna symbol tego łożyska, gdzie kupić ile kosztuje i czy warto kupować samemu pobocznie a nie w serwisie, który będzie się zajmował sprawą wymiany?
Wielkie dzięki za odpowiedzi na to nurtujące mnie pytanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 16:14, 20 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Łożysko główki ramy ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006. Jest to łożysko stożkowe, potrzebne są 2 szt. Koszt dobrego łożyska renomowanej firmy (FAG, SKF, Nachi, Koyo) to 15-30zł/szt, więc sporo taniej niż chińskie all-balls serwowane w larssonie i większości serwisów
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Wto 16:17, 20 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Śro 9:19, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Wielkie dziękuję i już zabieram się za szukanie i zakup
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leciutki1
Motocyklista
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legnica i okolice
|
Wysłany: Sob 20:20, 09 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Witam, przeglądam ten temat i nikt nie opisał jak to zrobić, znalazłem temat w sieci i myślę że ten link przyda się wszystkim i rozwieje wątpliwości.
[link widoczny dla zalogowanych]
Koleś zrobił klucz z rury, ale znalazłem na innej stronie opis jak zrobić klucz bardziej zbliżony do orginału tak aby móc kontrolować moment siły jaki jest zalecany do kontrowania przeciwnakrętki.
Wykorzystuje się do tego celu długą nasadkę 32 napęd 1/2 " tak jak w linku powyżej ale warto zostawić 4 ząbki.
[link widoczny dla zalogowanych]
W książce "Zrób to sam" do DL-a niemcy wykorzystują klucz hakowy, bez
możliwości określenia momentu.
Na stronie z linka koleś wstawił filmik jak po wymianie łożysk (stożkowe)
pociska po zakrętach stojąc na moto i nie trzymając kierownicy...
Daje do myślenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Czw 20:58, 13 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam do wymiany w moim Dl -1000 łożyska główki ramy i cały czas przeglądam neta jakiej firmy kupić.
Wiem na pewno że stożkowe.
Może doradzicie jakiej firmy łożyska są dobre i nie polecą zbyt szybko?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 4:18, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
FAG, SKF, NSK, KOYO, NTN, NACHI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Pią 9:08, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Właśnie słyszałem o koyo że są bardzo dobre, ale nie mogę nigdzie ich znaleźć do naszych motorków.
Masz może jakiś namiar na te łożyska?
Z tego co zauważyłem łożyska koyo nie są w komplecie do główki ramy, trzeba dokupić jeszcze uszczelniacze do tych łożysk i coś wyczytałem że te oryginalne łożyska są z rantem właśnie na ten uszczelniacz przeciwpyłowy.
Wiec jak nie ma rantu na uszczelniacz to po skręceniu wszystkiego do kupy będzie nie tak łożysko chodziło bo uszczelniacz przeszkadza.
Nie wiem czy to prawda jeśli jest to fałsz to czy te łożyska będą dobre?
[link widoczny dla zalogowanych]
Aha i gdzie mogę dostać te uszczelniacze do tych łożysk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Pią 12:44, 14 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Marek445 napisał: | Właśnie słyszałem o koyo że są bardzo dobre, ale nie mogę nigdzie ich znaleźć do naszych motorków.
Masz może jakiś namiar na te łożyska?
Z tego co zauważyłem łożyska koyo nie są w komplecie do główki ramy, trzeba dokupić jeszcze uszczelniacze do tych łożysk i coś wyczytałem że te oryginalne łożyska są z rantem właśnie na ten uszczelniacz przeciwpyłowy.
Wiec jak nie ma rantu na uszczelniacz to po skręceniu wszystkiego do kupy będzie nie tak łożysko chodziło bo uszczelniacz przeszkadza.
Nie wiem czy to prawda jeśli jest to fałsz to czy te łożyska będą dobre?
[link widoczny dla zalogowanych]
Aha i gdzie mogę dostać te uszczelniacze do tych łożysk? |
Witam ponownie.
Już się doczytałem że to łożysko które podałem w linku Koyo 32006JR nadaje się jak najbardziej.
Potrzebuje na gwałt to wymienić bo bardzo blisko mam dalszy wyjazd i teraz mam do was pytanie.
Gdzie kupić te uszczelniacze do tych łożysk?
Z tego co się dowiedziałem to są uszczelniacze o nr. 51644-12C00.
Szukałem ale niestety bez skutku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 17:42, 16 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Obawiam się że tylko ASO...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 0:41, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Da się zdjąć dolne łożysko ze sztycy bez rozwalania tej uszczelki. Trzeba naciąć wewnętrzną bieżnię jakimś dremelem i potem atakować młotkiem i przecinakiem, żeby pękła. Ew. druga metoda, to zamontować sztycę poziomo w imadle i ostrą siekierkę wbijać między półkę a uszczelniacz, dobijając oczywiście siekierkę młotkiem. Brzmi fatalnie, ale o dziwo da się tak zsunąć bieżnię i nadal uszczelka zostaje nietknięta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:10, 17 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
lasooch napisał: | Da się zdjąć dolne łożysko ze sztycy bez rozwalania tej uszczelki. Trzeba naciąć wewnętrzną bieżnię jakimś dremelem i potem atakować młotkiem i przecinakiem, żeby pękła. Ew. druga metoda, to zamontować sztycę poziomo w imadle i ostrą siekierkę wbijać między półkę a uszczelniacz, dobijając oczywiście siekierkę młotkiem. Brzmi fatalnie, ale o dziwo da się tak zsunąć bieżnię i nadal uszczelka zostaje nietknięta. |
Ja dodam że tą bieżnię wystarczy tylko trochę "ruszyć" tak żeby zrobiła się szpara na "pazurki" ściągacza. Jeżeli ktoś ściągacza nie posiada, to można udać się do dowolnego warsztatu samochodowego...
Przy nabijaniu nowego łożyska natomiast, warto zaopatrzyć się w odpowiedniej średnicy rurkę grubościenną. Taką żeby weszła z luzem na sztycę ale oparła się na krawędzi bieżni. Poza tym oczywiście młotek 3-5 kg lub prasa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 23:24, 05 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jakiej firmy polecacie łożyska główki ramy?
W Larssonie są: All Balls, JMT i MC International
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 1:27, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
JMT ale tylko w ostateczności...
To jest standardowe łożysko oporowe i znajduje się w ofercie wielu renomowanych firm jak FAG, NSK, SKF, SNR, NTN, NACHI itp.
Za 1/3 ceny tzw. łożysk "dedykowanych" będziesz miał markowe łożyska b. wysokiej jakości.
Oczywiście musisz sprawdzić rozmiar tego łożyska i poszukać takiego samego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 1:55, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź! Tak też zrobię jak piszesz!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 10:03, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Czy mogę się opierać na danych z Larssona?
Łożysko oporowe:
Średnica zew. 55
Średnica wew. 30
Wysokość 17
W ilości 2 sztuk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:09, 06 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Myślę że spokojnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pon 0:10, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Łożyska główki ramy w DL 650 ma wymiary 30x55x17 i symbol 32006? Nie mogę tego zlokalizować w serwisówce, a niemiecką gdzie to jest chwilowo pożyczyłem :/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 0:12, 14 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 8:23, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wymiary takie jak napisałeś: 30x55x17, ale oznaczenie parta to chyba: 09267-30010
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pon 9:06, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Kurcze, jest ktos w stanie to potwierdzić?
Edit:
Mam: Natuerlich Kegel-Rollenlager (Standard 32006 ).
Źródło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Swoją drogą ciekawy link.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 9:15, 14 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 9:22, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Sprawdź po typie motocykla w larsson.pl
Mają poprawne dane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 9:44, 14 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Ja będę u siebie zmieniał łożyska i zagłębiam się w temat. Oznaczenie parta pochodzi z: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pon 22:26, 28 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Tak dla potwierdzenia:
30x55x17 i symbol 32006.
Testowałem i wsio pasuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 13:58, 29 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Hermes napisał: | Ja będę u siebie zmieniał łożyska i zagłębiam się w temat. Oznaczenie parta pochodzi z: [link widoczny dla zalogowanych] |
Podjedź do Olek-motocykle na Łokietka maja zestawy łożysko + podkładki metalowo gumowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 14:41, 19 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
W międzyczasie (choć dawno) zrobiłem małe zestawienie łożysk dla DL 1000
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafuss
A2
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 20:03, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Tak więc zabrałem się za wymianę łożysk główki ramy. Osobiście miałem łożyska kulkowe oporowe które próbowałem dociągać niestety używając nawet siły, która spowodował wręcz zaciśnięcie łożysk i tym samym pracę/obrót kierownicy z wyczuwalnym oporem nie zlikwidowało to stuków pojawiających się jadąc w lekkim terenie. Poniżej kilka zdjęć wykonanych podczas wymiany łożysk
wykonanie klucza z rury ocynk 5/4" do nakrętki główki ramy zapożyczyłem z linku podanego kilka postów wyżej, polecam wykonać z trzema ząbkami siła jest dosyć duża i ząbki potrafią się wygiąć.
Motocykl na stopkę i jazda
Łożysko stare kulkowe
Łożyska nie wyglądały tragicznie powiedział bym, że nie nosiły większych śladów użytkowania
Demontażu bieżni nie ma co się obawiać idzie gładko, w główce ramy są wycięcia dzięki którym bez problemu wybijemy bieżnię
Natomiast bieżnię wewnętrzną z dolnej półki najlepiej naciąć szlifierką kątową puknięcie młotkiem wkładając wkrętak w jedną z szczelin po nacięciu i bieżnia pęka i tym samym ratujemy uszczelniacz dolnej półki
Łożysko nowe zamiennik SKF stożkowe
No i jazda próbna nawet szyby nie zdążyłem zamontować taki byłem ciekawy efektów 100% zadowolenia polecam wszystkim wymieniać samemu czas pracy z kawką i ciachem 5h
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez rafuss dnia Nie 20:19, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafuss
A2
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 20:28, 27 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafuss dnia Nie 20:50, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 21:26, 27 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
rafuss napisał: | Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. |
Ale właśnie tak powinieneś był to zrobić. Jak w rowerze . Nie dokręcasz takiego łożyska z jakąś określoną siłą, tylko dokręcasz tak, żeby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Za to jakiś czas po wymianie łożyska i po przejechaniu paru kilometrów może się okazać, że wszystkie bieżnie się poukładają i pojawi się jakiś luz. Dlatego warto wtedy skontrolować wszystko i ewentualnie dociągnąć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafuss
A2
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 0:48, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | rafuss napisał: | Martwi mnie tylko jedno czy dokręciłem łożysko z odpowiednią siłą, bo nie mam klucza dynamometrycznego i dociągnąłem tak na czuja delikatnie w zasadzie kasując tylko luz bez nadmiernego dociągania. |
Ale właśnie tak powinieneś był to zrobić. Jak w rowerze . Nie dokręcasz takiego łożyska z jakąś określoną siłą, tylko dokręcasz tak, żeby kierownica chodziła bez oporów, ale zarazem, żeby nie było luzu.
Za to jakiś czas po wymianie łożyska i po przejechaniu paru kilometrów może się okazać, że wszystkie bieżnie się poukładają i pojawi się jakiś luz. Dlatego warto wtedy skontrolować wszystko i ewentualnie dociągnąć... | no i tak pewnie będzie pojeżdżę troszkę poukłada się wypuka wtedy znowu dociągnę i powinno być już dobrze, dzięki bardzo za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 11:38, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafuss
A2
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 15:29, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka.
| W teorii oczywiście można coś takiego zastosować nawet posiadam takowy klucz od wcześniejszego motocykla Suzuki boulevard i próbowałem tym odkręcić uwierz mi nie męczył bym się z docinaniem takiego klucza gdybym nie musiał, nim po prostu nie dałem rady odkręcić nie ma tam za dużo miejsca a nakrętki są mocno dociągnięte, przecinakiem również próbowałem to tylko nakrętka się skancerowała i teraz brzydko wygląda a i tak nie odkręciła się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Charles
Gość
|
Wysłany: Czw 17:50, 26 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | W oryginalnym zestawie kluczy jest chyba klucz hakowy do odkręcania lub dociągania tej nakrętki. Zamiast kombinować z dorabianiem klucza lepiej kupić taki jak trzeba. Można poradzić sobie również przy pomocy tępego przecinaczka i młotka. |
Jestem świeżo po wymianie łożysk i w skrócie...
Klucz warto dorobić, bo nie jest to dużo roboty, a ząbki zapierają się równo o wszystkie nacięcia ( zrobiłem sobie klucz z 6 ząbkami). Odkręcając hakiem, lub przecinakiem i młotkiem możesz być pewien, że zostaną ślady na nakrętce. Poza tym nie ma mowy o dokręceniu z właściwym momentem.
Co do łożysk to kupiłem NSK 32006 XJ. Pasują idealnie. Za komplet zapłaciłem 72zł u przedstawiciela NSK w Warszawie. Uważajcie na podróby, bo dużo się ich pojawiło w sieci.
Dolną bieżnię ze sztycy najlepiej naciąć Dremelem i małą tarczą. W nacięcie twardy śrubokręt i po 2 uderzeniach pęka lekko schodząc. Tylko w ten sposób można uratować dolny uszczelniacz. Podbijanie nożem lub czymś innym pomiędzy półkę a bieżnię skutkuje uszkodzeniem uszczelniacza i zostawieniem śladów na półce.
To tyle z mojej strony
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piterpan
A
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 22:10, 04 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Tez wymienilem te łozysko jakis tydzien temu.
Mam dwa pytania odnosnie tej wymiany.
Po wymianie bylo ok lecz po ok 200-300km zaczelo mi pukac przy hamowaniu, bujaniu przodem. Pomyslalem, że musi sie poukldac nowe lozysko wiec rozebralem i faktycznie nakretka miala dosyc duzy luz wiec dokrecilem to. Pukanie ustalo. To normalne ?
Drugie pytanie dotyczy nakretek czy one powinny sie pokrywac w jednej lini tj. wciecia do wciec, zabki do zabkow ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 10:02, 30 Maj 2018 Temat postu: |
|
|
Piterpan napisał: | ...
Po wymianie bylo ok lecz po ok 200-300km zaczelo mi pukac przy hamowaniu, bujaniu przodem. Pomyslalem, że musi sie poukldac nowe lozysko wiec rozebralem i faktycznie nakretka miala dosyc duzy luz wiec dokrecilem to. Pukanie ustalo. To normalne ?
Drugie pytanie dotyczy nakretek czy one powinny sie pokrywac w jednej lini tj. wciecia do wciec, zabki do zabkow ? |
Ad. 1 Tak
Ad. 2 Nie.
Pytanie mam i ja. Przebieg 40kkm, nic nie stuka, luzów brak ale wyczuwalne jest już miejsce w którym kierownica jest na prosto. Warto brać się z wymianę łożysk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 8:50, 27 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Wczoraj wymieniłem łożyska główki ramy. Nic nie stukało, ale po wyjęciu lag był wyraźnie wyczuwalny punkt jazdy na prosto. Okazało się, że jedna z kulek już się nieco rozwarstwiła. Kulkowe łożyska choćby w rowerze.
Motocykl na centralnej stopce i ciężarki w kufrze wystarczyły, asekuracyjnie podparty pod osłoną silnika.
Nakrętki bez problemy poszły dobrym kluczem hakowym. Bez śladów i uszkodzeń.
Trzeba uważać przy wybijaniu starych bieżni z ramy, bo są bardzo wąskie i łatwo się kantują. Wewnętrzna bieżnia z półki zeszła bez problemu po nacięciu dremelem.
Założyłem stożkowe Timken 32006 i nowe oryginalne uszczelniacze.
Serwisówka zaleca 45 Nm i powrót 1/2 - 1/4 obrotu. Nakrętka kontrująca 80Nm, dla tych kilku zwojów z aluminium to sporo.
Warto było. Motocykl prowadzi się lepiej.
DL650 L2 (poliftowy), 40 kkm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|