Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kontrola luzów zaworowych- fotomanual DL 650.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:18, 08 Gru 2016    Temat postu: Robota ;)

kalinago napisał:
Griba - dzięki.
To do mnie przemawia.
Przerwa świąteczna to dobry okres, żeby tam zaglądnąć i nie plątać się w okolicy kuchni, bo jeszcze kobiety każą coś robić Very Happy

Smile

Daj znać jak poszła robota.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tra
A



Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 18:41, 08 Kwi 2017    Temat postu:

Sprawdziłem dziś i ja u siebie luzy zaworowe (dl650) i wyszło że na 2 ssąchych z przodu i na 1 ssącym z tyłu mam 0.21mm luzu, czyli przekroczony jest zakres o 0.01mm.
Zastanawiam się teraz czy zmniejszać ten luz czy to zostawić tak jak jest?
Jakaś dobra rada? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Sob 21:18, 08 Kwi 2017    Temat postu:

zostaw jak jest - luzy się zmniejszają więc z czasem się skasuje ten luz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tra
A



Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 22:33, 08 Kwi 2017    Temat postu:

No właśnie- niby powinny się zmniejszać... Mam już przejechane 63 kkm.
Poprzedni właściciel niby to robił przy przebiegu 46kkm i nic nie było regulowane (tylko kontrola). Może od tego czasu nic się nie zmieniło...
Ja teraz mam sytuację dokładnie taką:

F
IN 0.21 0.19
EX 0.29 0.29

R
IN 0.21 0.21
EX 0.29 0.29


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Nie 8:45, 09 Kwi 2017    Temat postu:

Nic się nie przejmuj, ja robiłem po 60 tys i były w normie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 8:59, 09 Kwi 2017    Temat postu:

Ja bym zostawił (nadgorliwość gorsza od faszyzmu), jeżeli silnik pracuje stabilnie zbiera się płynnie to zostaw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tra
A



Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 9:49, 09 Kwi 2017    Temat postu:

mar napisał:
nadgorliwość gorsza od faszyzmu

Racja! Faktycznie wszystko chodzi jak trzeba.
Zostawiam więc. Dzięki za pomoc w podjęciu decyzji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seburaj
A2



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 11:43, 29 Maj 2017    Temat postu:

Panowie, w temacie ewentualnych odgłosów powodowanych przez niewłasciwe luzy zaworowe - czy są jakieś typowe odgłosy akustyczne ??

borykam sie mianowice z takim "terkotaniem" ustepującym stopniowo po zagrzaniu silnika, ale dopiero po porzadnym zagrzaniu - musze przejechac w obecnych temperaturach tak z 10 km aby terkotanie zeszło do poziomu "w tle" (cały szas delikatnie słyszalne, ale nie wybijające sie na pierwszy plan)... terkotanie tylko pod obciążeniem, przy dodawaniu gazu - słysze to jakby z lewej strony, tak jakby z tylnego cylindra albo okolic :-/

dodam tylko, że proces narasta, tj. wydłuża sie czas "nagrzewania" potrzebny do ustąpienia terkotania, narasta w przeciągu ostatnich 5 tys km

na chłopski rozum to jakby nadmierny luz, który po zagrzaniu sie kasuje i cichnie ?
tylko tak jak pisze - zagrzać silnik musze naprawdę konkretnie, nie chodzi tylko o osiągnięcie 3 kresek na wyświetlaczu temperatury, ale tak z 10 km przejechania i to przy plus 20 st na zewątrz...

luzy zaworowe były zasadniczo sprawdzane pod koniec zeszłego roku (nie przez mnie) i są w normie - zreszta luzy maja przecież tendencje do zmniejszania Sad

jakieś koncepcje ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Pon 12:38, 29 Maj 2017    Temat postu:

Czasami słychać takie tykanie jakby. Ciężko mi to opisać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pon 12:38, 29 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seburaj
A2



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 13:07, 29 Maj 2017    Temat postu:

tykanie ? czasami ? ale to chyba przy zbyt dużych luzach ?
hmmm, u mnie jest wyraźne terkotanie, zanikające prawie całkiem po porządnym rozgrzaniu... przedmuchów spod uszczelek kolektorów brak, wszystko podociągane

ma ktoś jakąś koncepcję inna niż luzy zaworowe ? :-/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 16:32, 29 Maj 2017    Temat postu:

Jeśli luzy były w normie to od nich bym sie raczej odczepił. Z kontrolą luzów nie ma duzo roboty, jest do tego łatwy dostęp. Szczelinomierz w rękę i sprawdź sam dla świetego spokoju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Preker20
A1



Dołączył: 12 Paź 2017
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:20, 21 Lis 2017    Temat postu:

Super temat, dzięki niemu właśnie uporałem się z regulacją luzu. Dodam od siebie, że do wymiany płytek nie trzeba wyciągać tylnego napinacza. Wystarczy odkręcić śrubę 12 stosując długa przedłużkę i manewrując od tlumika. Napinacz można cofnąć wciskając zapadkę śrubokrętem otworem w którym pracuje lancuch rozrzadu

A płytki w tym rozmiarze są dostępne w Intercarsie po niecałe 7zl netto


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Preker20 dnia Śro 0:05, 22 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hirem
A1



Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 9
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Leszno

PostWysłany: Pon 21:14, 27 Lis 2017    Temat postu:

W kwestii napinacza ,zgadzam się z przedmówcą. Wystarczy odkręcić dużą śrubę ze sprężyną. odpowiednio długim, płaskim śrubokrętem naciskamy zapadkę napinacza znajdującą się wewnątrz głowicy i jednocześnie drugą ręką ,(jeżeli akurat wolna od browara) ,naciągamy łańcuszek,by cofnął napinacz do pozycji wyjściowej. Dotyczy obu cylindrów.
Zaoszczędzicie sobie sporo niepotrzebnej i karkołomnej pracy. No i parę mniej k***w poleci SmileSmile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hirem dnia Pon 21:17, 27 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemok306
A1



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Leszno

PostWysłany: Sob 23:34, 30 Gru 2017    Temat postu: płytki

Gdzie mozna kupić płytki zaworowe. Rozumiem ze średnica 7,48 jest poprawnym rozmiarem
Dzieki za info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 11:49, 31 Gru 2017    Temat postu:

Preker20 napisał:

A płytki w tym rozmiarze są dostępne w Intercarsie po niecałe 7zl netto

3 posty wyżej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemok306
A1



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Leszno

PostWysłany: Nie 17:04, 31 Gru 2017    Temat postu:

Ok dzieki Jestem w trakcie sprawdzania moto pod każdym względem. Pozostaje mi do zniwelowania ciasny zawór EX na froncie ma 0,1 a powinien mieć 0,2-0,3 wiec zgodzicie się że należy poprawić. NIe bardzo rozumiem jak czyta sie tabele odnośnie doboru płytek. Jakby ktoś łopatologicznie wyjaśnił było by miło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Wto 10:18, 02 Sty 2018    Temat postu:

Masz luz 0,10. Po zdjęciu wałków okazuje się, że masz założoną płytkę z nr 170.

Luz wymagany 0,20- 0,30 na wydechu. Środek tolerancji to 0,25. Zatem różnica między tym co masz to 0,15. Zatem aby zwiększyć luz o 0,15 należy dać płytkę o 0,15 cieńszą.
Zatem masz nr 170 (1,70mm), zmniejszasz ją o 15 (0,15mm) i zakładasz 155 (1,55mm).

Uzyskany luz po złożeniu powinien wynosić 0,25.

Najlepiej napisz jakie masz luzy i jakie nr płytek, pomogę w doborze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Wto 10:20, 02 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:11, 02 Sty 2018    Temat postu:

Kojot! Dopisuję się w kolejce do pomocy!
Napiszę jakie mam luzy na IN & EX w obydwu garach, to jak dasz radę, podpowiedz, odpisz.
A to jeszcze troszku czarna magia dla mnie (luzy-jedno, różnica ich drugie, a ujemna wartość płytki to ta końcowa suma)!
Ot, odrobina techniki i się żółwik gubi Wink

PS. a może prościej podeślij mi nr. tel. na priv, oddzwonię, jęśli to możliwe i nie popełniam faux-pas!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żółwik z Galapagos dnia Wto 20:17, 02 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemok306
A1



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Leszno

PostWysłany: Wto 20:15, 02 Sty 2018    Temat postu:

witam jutro dokładniej pomierze luzy będę miał odpowiedni szczelinomierz. na pewno napisze jakie mam luzy i przedyskutujemy na jakie płytki zamienić. Co 2 głowy to nie jedna. Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - czy jeśli grzebie juz przy zaworach to czy zmienić wartość luzu na pozostałych jeśli są w normie ale w dolnej czyli np mają 0.1 IN. może warto by było też zniwelować do 0.2. czy nie ruszać. co myślisz. ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 13:01, 03 Sty 2018    Temat postu:

Tabela z doborem płytek jest w instrukcji serwisowej, tak jakby ktoś sam chciał dobrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Śro 14:34, 03 Sty 2018    Temat postu:

Żółwik z Galapagos napisał:
Kojot! Dopisuję się w kolejce do pomocy!
Napiszę jakie mam luzy na IN & EX w obydwu garach, to jak dasz radę, podpowiedz, odpisz.
A to jeszcze troszku czarna magia dla mnie (luzy-jedno, różnica ich drugie, a ujemna wartość płytki to ta końcowa suma)!
Ot, odrobina techniki i się żółwik gubi Wink

PS. a może prościej podeślij mi nr. tel. na priv, oddzwonię, jęśli to możliwe i nie popełniam faux-pas!!!


Sześć, trzy zera, 28 595 Smile

Przemok306 napisał:
witam jutro dokładniej pomierze luzy będę miał odpowiedni szczelinomierz. na pewno napisze jakie mam luzy i przedyskutujemy na jakie płytki zamienić. Co 2 głowy to nie jedna. Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - czy jeśli grzebie juz przy zaworach to czy zmienić wartość luzu na pozostałych jeśli są w normie ale w dolnej czyli np mają 0.1 IN. może warto by było też zniwelować do 0.2. czy nie ruszać. co myślisz. ?


Ja bym ustawił na środek tolerancji, czyli 0,15 na ssących.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Śro 14:36, 03 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Śro 21:00, 03 Sty 2018    Temat postu:

Dzięki Herr Kojot!!!
Będziemy w kontakcie (we will be alert)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemok306
A1



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Leszno

PostWysłany: Pią 11:53, 05 Sty 2018    Temat postu:

Kojot 85 Mam wymiary IN luz 0.1 płytki 178 ( no chyba ze fabrycznie to 170 ale ciezko odczytac) a EX luz 0,15 płytki 170. Prosze o pomoc w doborze odpowiednich
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemok306 dnia Pią 11:54, 05 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remol71
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wwa

PostWysłany: Pią 16:12, 05 Sty 2018    Temat postu:

express napisał:
Tabela z doborem płytek jest w instrukcji serwisowej, tak jakby ktoś sam chciał dobrać.


To matematyka z klasy II szkoły podstawowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemok306
A1



Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Leszno

PostWysłany: Pią 23:36, 05 Sty 2018    Temat postu:

Wstępnie dobrałem ale chaiłbym sie upewnić... potwierdzicie??
Front Rear IN 0,1 0,1 0,1 0,1
plytka 165 165 165 165
EX 0,15 0,15 0,25 0,25
plytka 160 160 170 170


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
>Carlos<
A1



Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Sob 2:42, 06 Sty 2018    Temat postu:

Kojot85 napisał:


Ja bym ustawił na środek tolerancji, czyli 0,15 na ssących.



Że tak wtrącę swoje trzy grosze...

Dlaczego na środek tolerancji?? Biorąc pod uwagę, że luzy zaworowe się zmniejszają ja u siebie ustawiłem pod górną granicę.

Płytki po wyjęciu wypadałoby zmierzyć mikrometrem czy też się nie uklepały.

I polecam płytki firmy PROX dobre opinie mają i stopniowane są co 0,025mm, a nie jak większość dostępnych płytek co 0,05.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Wto 15:24, 16 Sty 2018    Temat postu:

Przemok306 napisał:
Kojot 85 Mam wymiary IN luz 0.1 płytki 178 ( no chyba ze fabrycznie to 170 ale ciezko odczytac) a EX luz 0,15 płytki 170. Prosze o pomoc w doborze odpowiednich
Pozdro


Ja bym dał:
IN luz 0.1 płytki 178 ( no chyba ze fabrycznie to 170 ale ciezko odczytac) -> jeżeli masz płytkę 178 to daj 170 (np z tych płytek zdjętych z EX), będzie luz 0,18. Jeżeli masz 170 to daj 165, będzie luz 0,15.

EX luz 0,15 płytki 170 -> 160, będzie luz 0,25.

Przemok306 napisał:
Wstępnie dobrałem ale chaiłbym sie upewnić... potwierdzicie??
Front Rear IN 0,1 0,1 0,1 0,1
plytka 165 165 165 165
EX 0,15 0,15 0,25 0,25
plytka 160 160 170 170



Ja dałbym:

Front Rear IN 0,15 0,15 0,15 0,15
plytka 160 160 160 160
EX 0,25 0,25 0,25 0,25
plytka 150 150 170 170

>Carlos< napisał:
Kojot85 napisał:


Ja bym ustawił na środek tolerancji, czyli 0,15 na ssących.



Że tak wtrącę swoje trzy grosze...

Dlaczego na środek tolerancji?? Biorąc pod uwagę, że luzy zaworowe się zmniejszają ja u siebie ustawiłem pod górną granicę.

Płytki po wyjęciu wypadałoby zmierzyć mikrometrem czy też się nie uklepały.

I polecam płytki firmy PROX dobre opinie mają i stopniowane są co 0,025mm, a nie jak większość dostępnych płytek co 0,05.


Zazwyczaj luzy się zmniejszają, ale nie zawsze. Środek tolerancji jest najbardziej optymalny. Jeżeli Japończycy podali zakres, to ja ustawiam zawsze na środek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Wto 15:30, 16 Sty 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Nie 21:44, 21 Sty 2018    Temat postu:

Witam!
Na wstępie aby nie powielać tematu, napiszę tu: DOTYCZY DUŻEGO DL-a 1000, rozmiary blaszek dystansowych pod szklanki a zawory są o nominałach 240-310.
Po pomiarach teraz mam dokładnie taką sytuację:

F- cylinder
IN 0.15 Blaszka-270________IN 0.10 B-270
EX 0.25 B-280_____________EX 0.20 B-280

R-cylinder
IN 0.10 B-275_____________IN 0.15 B-270
EX 0.20 B-285_____________EX 0.20 B-290
Z założenia, że duży DL1000 ma tak samo 0.10-0.20 wejściowe zawory, oraz 0.20-0.30 wyjściowe.
Przyjmuję, że tak jak napisał w/w Herr "KOJOT" nominały to 0.15 na IN, oraz 0.25 na EX!!!

Po przeliczeniu wyszło mia tak:

F- cylinder
IN 0.15 B-270______________IN 0.15 B-265
EX 0.25 B-280______________EX 0.25 B-275

R-cylinder
IN 0.15 B-270______________IN 0.15 B-270
EX 0.25 B-280______________EX 0.25 B-285

Sam przeliczyłem, bez pomocy tabeli korekt w "serwisówce"!
Proszę zatem o wgląd, i poprawienie mnie, jeśli gdzieś popełniłem błąd!
Nadmienię, że 20 tyś.km wcześniej, u serwisanta były sprawdzane luzy na zaworach i nic nie było ruszane, a motocykl ma dokładnie 86500 km.
Przy czym pięć blaszek ma oryginalne nominały: 2x278 (zapisałem 280) oraz 3x268 (zapisałem 270). Więc domniemam, że w ogóle jeszcze nie było serwisu zaworów...

P.S. Wychodzi na to, że potrzebuję jedną blaszkę o nominale: 265 (2,65mm).
Pzdr Żółw


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żółwik z Galapagos dnia Nie 22:19, 21 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Czw 22:03, 25 Sty 2018    Temat postu:

No to EUREKA!
Po tylu latach (pierwszy raz na dwusuwy wsiadłem na początku lat 80-tych) i tak prawie nie przerwanie do teraz różne różniaste motocykle, dowiedziałem się, że te tzw "blaszki dystansowe" nazywają się profesjonalnie: PŁYTKI ZAWOROWE! Znowu się czegoś nauczyłem, nowe płytki mam (zamówiłem 4 rozmiary) i montaż w najbliższy weekend!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 8:52, 26 Sty 2018    Temat postu:

W dwusuwie nie ma zaworów, dlatego mogłeś nie wiedzieć Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kojot85
DeTox nie pomoże



Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kuj- Pom

PostWysłany: Pią 13:37, 26 Sty 2018    Temat postu:

Zapisz to tak, aby zachować oryginale rozmiary. Jak wypada 268 to tak pisz a potem licz. Potem ktoś będzie to czytał i pomysli że się zaokragla pomiar. Dla mnie to zbyt delikatna rzecz aby pisać to wg Twojego pomysłu, nie jest to do końca przejrzyste.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kojot85 dnia Pią 13:41, 26 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokras
Motocyklista



Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 13:51, 26 Sty 2018    Temat postu:

Suszny napisał:
W dwusuwie nie ma zaworów, dlatego mogłeś nie wiedzieć Very Happy


W 2T są zawory Smile nie w takiej formie jak w 4T ale są Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Pią 20:50, 26 Sty 2018    Temat postu:

Kojot85 napisał:
Zapisz to tak, aby zachować oryginale rozmiary. Jak wypada 268 to tak pisz a potem licz. Potem ktoś będzie to czytał i pomysli że się zaokragla pomiar. Dla mnie to zbyt delikatna rzecz aby pisać to wg Twojego pomysłu, nie jest to do końca przejrzyste.

Hej!
Ok Kojot, zrozumiałem i poprawiam liczenie. (pz-podkładki zaworowe)
Teraz wygląda to tak:
F- cylinder
IN 0.15 pz-268_____________IN 0.10 pz-268
EX 0.25 pz-278_____________EX 0.20 pz-278
R-cylinder
IN 0.10 pz-275_____________IN 0.15 pz-268
EX 0.20 pz-285_____________EX 0.20 pz-290

Po przeliczeniu wyszło tak:
F- cylinder
IN 0.15 pz-268______________IN 0.18 pz-260
EX 0.25 pz-278______________EX 0.28 pz-270
R-cylinder
IN 0.15 pz-270______________IN 0.15 pz-268
EX 0.25 pz-280______________EX 0.25 pz-285
Dziękuje za podpowiedź i jakże cenne wskazówki.
Teraz jest na pewno GIT Razz Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żółwik z Galapagos dnia Pią 20:52, 26 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żółwik z Galapagos
A



Dołączył: 27 Gru 2017
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WM Gdańsk

PostWysłany: Nie 14:02, 04 Lut 2018    Temat postu:

No to pochwalę się!
Regulacja luzów zaworów powiodła się, pacjent przeżył czyt. DL1000, moto odpaliło nawet
się karnąłem po dzielni Przymorze (wczoraj po południu)!
Dziękuję Kojotowi, jego manual podręczny oraz cenne zdjęcia i inne wskazówki ułatwiły zadanie!
bez kozery napiszę: jestem dumny z siebie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bastek
A1



Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Przemyśla

PostWysłany: Czw 20:26, 05 Kwi 2018    Temat postu:

Witam, zabrałem się i ja za regulację zaworów. Wyniki po pomiarach prezentują się tak.

F- cylinder
IN 0.10 pz-175_____________IN 0.10 pz-175
EX 0.15 pz-170_____________EX 0.15 pz-170
R-cylinder
IN 0.10 pz-188_____________IN 0.10 pz-182
EX 0.15 pz-178_____________EX 0.15 pz-178

I teraz wychodzi mi coś takiego po przeliczeniu:

F- cylinder
IN 0.15 pz-170_____________IN 0.15 pz-170
EX 0.20 pz-165_____________EX 0.20 pz-165
R-cylinder
IN 0.16 pz-183 _____________IN 0.15 pz-177
EX 0.20 pz-173_____________EX 0.20 pz-173

Teraz moje pytanie czy na wydechowych zamiast 165 i 173 nie dać 160 i 168? Kolejna sprawa czy mogę podmienić płytki i tam gdzie potrzebuję 183 dać tą 182 a tam gdzie potrzebuję 177 dać tą 178. Co o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 20:56, 05 Kwi 2018    Temat postu:

bastek napisał:
Witam, zabrałem się i ja za regulację zaworów. Wyniki po pomiarach prezentują się tak.
Teraz moje pytanie czy na wydechowych zamiast 165 i 173 nie dać 160 i 168? Kolejna sprawa czy mogę podmienić płytki i tam gdzie potrzebuję 183 dać tą 182 a tam gdzie potrzebuję 177 dać tą 178. Co o tym sądzicie?

Bastek
Z założenia, że DL 650 powinien mieć luzy na zaworach, czyli: 0.10-0.20 wejściowe zawory (IN), oraz 0.20-0.30 wyjściowe (EX).
Przyjmujemy więc, że nominały to 0.15 na IN, oraz 0.25 na EX!!!
Wydaje mnie się, że powinieneś na wydechu (EX) dać płytki zaworowe o 5 setnych mm mniejsze , i będziesz miał luz nominalny 0,25 czyli zamontuj jednak "pz" 160 i 168!
A po due IM DASZ MNIEJSŻA PŁYTKĘ ZAWOROWĄ, TYM MASZ WIĘKSZY LUZ NA ZAWORZE, a to ważne, ponieważ luzy z reguly się zmiejszają!
Zkąd inąd? zkąd ja się tego nauczyłem, hihihi.
Pozdrawiam Żółw (wiadomo zkąd) Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Czw 21:18, 05 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bastek
A1



Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Przemyśla

PostWysłany: Pon 8:43, 09 Kwi 2018    Temat postu:

Dzięki za sugestię tak zrobię część płytek podmienię a na wydechowe kupię nowe o odpowiednim rozmiarze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 19:08, 01 Lis 2018    Temat postu:

Czy ktoś się orientuje jak wymienic uszczelniacze zaworów bez wywalania głowicy? Z tego co czytałem to jest to możliwe, ktoś praktykował?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rico121
A1



Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 33-300

PostWysłany: Czw 22:25, 15 Lis 2018    Temat postu:

Małe pytanie- żeby zdjąć bak trzeba spuścić paliwo czy nie??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Czw 22:40, 15 Lis 2018    Temat postu:

rico121 napisał:
Małe pytanie- żeby zdjąć bak trzeba spuścić paliwo czy nie??

nie, odłączasz tylko przewody paliwowe na złączkach i jedną elektryczną złączkę i zdejmujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rico121
A1



Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: 33-300

PostWysłany: Pią 21:07, 16 Lis 2018    Temat postu:

Dziękuję bardzo za odpowiedź.. Very Happy Więc jutro klucze w dłoń... Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pią 19:41, 04 Sty 2019    Temat postu:

Panowie chciałbym wykonać kontrolę luzów moim Dl650 i mam pytanie, czy nie przeszkadza niska temperatura? Motocykl mieszka w garażu blaszanym i wszystkie czynności wykonuje przy podniesionych drzwiach, więc temp. jak na zewnątrz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 17:13, 05 Sty 2019    Temat postu:

Jak ci palców nie odmrozi, albo śniegu w głowice nie nawieje to śmiało Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pearl
A2



Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa

PostWysłany: Sob 23:44, 05 Sty 2019    Temat postu:

Zgrabiale lapska przeszkadzają w robocie ale jeśli to tylko kontrola to dasz rade

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Nie 17:40, 06 Sty 2019    Temat postu:

Wykonałem dzisiaj kontrolę i na przednim:
IN: 0,08, 0,10
EX: 0,18, 0,20
Tylny:
IN: 0,10 0,10
EX: 0,20 0,20

Tak więc trzeba już działać, jutro pojutrze będę rozbierał by spisać wartości płytek. Zastanowię się też nad wymianą uszczelek, gdyż troszkę wydają się zmęczone, zdecyduję po porządnym wyczyszczeniu.
P. S. Dodam iż poprzednie sprawdzenie luzów odbywało się 16k km wcześniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Nie 17:58, 06 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klajgus
A1



Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Berlin- I okolice Gorzowa Wlkp

PostWysłany: Nie 20:01, 06 Sty 2019    Temat postu:

LukaszReda napisał:

P. S. Dodam iż poprzednie sprawdzenie luzów odbywało się 16k km wcześniej.


Witam.
A jaki masz teraz przebieg??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Nie 20:29, 06 Sty 2019    Temat postu:

klajgus napisał:

Witam.
A jaki masz teraz przebieg??

81k także już dotarty Wink Wink Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LukaszReda dnia Nie 20:31, 06 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 7:25, 07 Sty 2019    Temat postu:

Skoro będziesz rozbierał to pamiętaj że klucz dynamometryczny przy pracy na mrozie może nieco oszukiwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukaszReda
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Pon 8:10, 07 Sty 2019    Temat postu:

Suszny napisał:
Skoro będziesz rozbierał to pamiętaj że klucz dynamometryczny przy pracy na mrozie może nieco oszukiwać.
Dziękuję za sugestię, klucze dynamometryczne trzymam w domu, zabiorę na sam pomiar dokręcania do garażu, jeszcze w sumie tak zimno u mnie nie jest, wczoraj 2st a 5st w garażu, dzisiaj podobnie ma być.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 12:53, 07 Sty 2019    Temat postu:

A pomiary? Jak temperatura wpływa ich wynik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin