|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moris
A1
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:45, 22 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Marcin.BB napisał: "okazało się, że poziomica pokazuje „zero” jak motocykl lekko przeważa na prawą stronę!"
to dziwne, że Ci nie ściąga, ale jeśli to prawda co piszesz to znaczy, że ja i mikmac mamy coś zwalone i ściąga nam w prawo.
Jeśli tak ma być "fabrycznie" to ja pasuję.
z niepotwierdzonych źródeł słyszałem, że to już nie pierwszy tego typu przypadek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Pią 12:08, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Trochę odświeżę.
W ciągu ostatnich 2 dni zadałem 4 osobom pytanie następującej treści (nie muszę Wam zapewne mówić, że każdy z moich rozmówców jest ekspertem a wszyscy inni się nie znają ): czy poziom oleju powinno się sprawdzać na centralce czy na wyprostowanym moto bez podpórki (oba koła na ziemi).
Nie muszę Wam zapewne mówić, że zdania były podzielone 2 stwierdziło - tylko centralka, a pozostali wybrali tę drugą opcję
Ale dlaczego o tym piszę, cuda mi się dzieją z poziomem oleju w owym magicznym okienku. Wczoraj rano sprawdziłem - kurde, na dolnej kresce (i na wyprostowanym i na centralce). Odpalam go, jadę jak dieslem do zaprzyjaźnionego serwisu. Sprawdzamy w serwisie - prawie F!!! I na centralce, i obciążony mną (kolega sprawdzał poziom). Odczekaliśmy dobre 15 minut i jeszcze raz sprawdzamy - to samo, prawie na F.
Przyjechałem dzisiaj do pracy, moto postało ze 3h, wyszedłem na fajkę, myślę sobie - sprawdzę. No kuźwa, pokazuje poniżej minimum!!! We dwóch sprawdzaliśmy, w różnych kombinacjach (centralka i bez).
Więc ja się grzecznie pytam WTF?!?!?!
EDYT
Olej i filtr oleju był wymieniany 3tys temu, akcja wiosna w luty w Suzuki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buku22 dnia Pią 12:10, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 12:47, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Poziom oleju sprawdzasz na ciepłym silniku, kilka minut po wyłączeniu go. Na zimnym będziesz miał niższy stan - jak poszperasz w necie to coś znajdziesz jakieś teorię o "pełznięciu" oleju itp.
Fakt jest taki - zimny -> niski poziom, jak rozgrzejesz i zgasisz -> normalny poziom.
Czyli nic Ci się nie dzieje złego:)
EDIT: jeszcze odnośnie tego sprawdzania na centralce czy na kołach... Wystarczy sprawdzić sobie raz poziom na stojącym w pionie na kołach motocyklu - jeśli jest OK to postawić go na centralkę i zapamiętać jaki poziom w okienku mamy na centralce przy prawidłowej ilości oleju i już mamy na przyszłość problem z głowy. Bo żeby mając centralkę kombinować z proszeniem kogoś o potrzymanie motocykla w pionie, albo robić sztuczki gimnastyczne, żeby samemu sprawdzać poziom "na kołach" to jakoś takie hmm... głupie jest:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pią 12:51, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Pią 12:56, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki MaG za informacje. Wczoraj rano sprawdzałem poziom na ciepłym silniku, po przejechaniu około 20km, mój były instruktor z ProMotora sprawdzał, ja siedziałem na moto w pionie - było na L.
Później w serwisie (też na ciepłym, kontrola 2 razy po 5 i po 15 minutach) - prawie F.
Dzisiaj rano rzeczywiście kontrola na całkiem zimnym więc sprawdzę jak do domu wrócę.
Kontrolka mi się nie zapala w trakcie jazdy, moto jedzie normalnie, żadnych złych objawów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:06, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Kontrolka Ci się nie zapali nawet jak w okienku nie będzie wcale oleju. Od okienka do smoka jest dobre 5cm jeżeli nie więcej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cinek
Motocyklista
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: Pią 20:08, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Łaaaa, tego to nie wiedziałem
"Mądrego to i warto posłuchać"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Pią 21:51, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Umówiłem się jutro z magikiem bo kontrola po powrocie do domu pokazała ZERO!!! A jak się okaże, że u niego jest F to... to będzie to klasyczny efekt generalski.
Aha, zasłyszane dzisiaj, nie lej do Suzuki Motula bo te silniki tego oleju nie lubią Tylko Castrol
No to co miałem zrobić, nie dolałem
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:31, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
buku22 napisał: |
Aha, zasłyszane dzisiaj, nie lej do Suzuki Motula bo te silniki tego oleju nie lubią Tylko Castrol
No to co miałem zrobić, nie dolałem
Pozdrawiam
Marcin |
To świetnie, czego jeszcze te silniki nie lubią?
Ciekawi mnie jakie podstawy ma ten mechanik do takiego stwierdzenia?
Ja posiadam jakiś zepsuty model v-strom bo u mnie czy silnik ciepły czy zimny to poziom oleju jest ten sam.
Pisząc, że poziom oleju jest ten sam rozumiem różnicę +- 2 mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 9:15, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Uwielbiam te teksty, że dany silnik nie lubi jakiegoś oleju. Nie tak dawno słyszałem, że te silniki nie lubią właśnie castrola, a motula owszem Mistrzostwo
A co do techniki tej skomplikowanej czynności pomiaru poziomu oleju... Zamiast słuchać domorosłych mechaników, zajrzyj do instrukcji obsługi swojego motocykla czy do serwisówki. Jak zwykle, jest to bardzo dokładnie opisane i poparte rysunkami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel257
Motocyklista
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: Sob 14:46, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Bo z tym olejem to jest tak że silniki nie lubią tego oleju którego mechanik nie ma w ofercie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 15:14, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A tak w ogóle to na czym polega "kontrola stania oleju" ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Sob 23:29, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
pawel257 napisał: | Bo z tym olejem to jest tak że silniki nie lubią tego oleju którego mechanik nie ma w ofercie |
i do powyższej opinii się przychylam.
Wizyta w serwisie skończyła się dolewką oleju, 4 setki weszły
Co dalej? Obserwować...
Pozdrawiam wszystkich
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Nie 0:43, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dywagacje na poziomie akademickim...czy 2*2=4 ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Śro 12:54, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Trochę kontynuacji, bo robi się śmiesznie
Początek trochę mylący ale akcja zakończyła się dużymi oczami po spojrzeniu na okienko magiczne
Wczoraj - przestały działać świtał mijania i drogowe. Tzn. raz działały a raz nie. Poruszałem trochę okolice przycisku rozrusznika i wiedziałem, że problem jest tam
Dzisiaj - ruszam do moto z narzędziami, kontakt sprayem i zapałem
Stawiam moto na centralce (od przyjazdu do pracy minęły już 2godziny więc silnik zimniutki), odruchowo zaglądam do okienka - jest ponad połowę, czyli oleju ubywa ale to objaw u mnie "normalny", w każdym razie nie jest pusto.
Biorę się za przycisk rozrusznika, rozbieram go na najdrobniejsze elementy, czyszczę styki (nie będę wspominał o 30minutowych poszukiwaniach sprężynki która - przy mojej pomocy - wyskoczyła była z plastikowej obudowy). W trakcie prac, co jakiś czas sprawdzam czy zabiegi pomagają, czyli:
- przekręcam kluczyk, sprawdzam czy są światła,
- czasami na chwilę uruchamiam silnik, sprawdzam, przełączam, etc
Takie włączenia/wyłączenia wykonałem kilkukrotnie.
No dobra, wszystko cacy, skręcam całe ustrojstwo, po skręceniu jeszcze jedna kontrola - git, wszystko gra, nie mruga, nie błyska, jest ok. Wyłączam silnik. Jeszcze szybka fajeczka, krótka rozmowa z kolegą-pasjonatem, który akurat w okolicy się zawieruszył.
Czas wracać do pracy, chcę już zdejmować go z centralki ale jeszcze rzut oka na okienko - PUSTE... Nie pokazuje oleju.
No ale jeszcze godzinę temu pokazywał, pozycji nie zmienił, jeździć nie jeździł, od ostatniego (krótkotrwałego) uruchomienia silnika upłynęło kilka minut więc olej powinien już spłynąć. A okieneczko puste....
Pytam się więc grzecznie o co chodzi? Jak przekręcę kluczyk (bez uruchamiania silnika) to pompa
startuje? Czy po takich krótkotrwałych odpaleniach silnika trzeba odczekać dłużej na spłynięcie oleju (zimny więc i gęsty). Dłużej tzn. ile? Bo dobre 5 minut minęło zanim sprawdziłem okienko.
Czy ktoś mądry może mnie, nie znającemu się na silnikach, w prostych słowach wytłumaczyć o co może chodzić?
Pozdrawiam
Marcin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Śro 13:37, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
buku22 napisał: | Czy po takich krótkotrwałych odpaleniach silnika trzeba odczekać dłużej na spłynięcie oleju (zimny więc i gęsty). Dłużej tzn. ile? Bo dobre 5 minut minęło zanim sprawdziłem okienko.
Pozdrawiam
Marcin |
No to chyba sam sobie odopwiedziałeś.
Silnik musi załapać roboczą tem. a potem możesz minimum 5 miniut poczekać.
Jeśli Ci nie zapryskało olejem okolicy, to zapewnia, że nie może wyparować w godzinę
Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Śro 14:42, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Topinka napisał: | Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję |
Ja już mam olejofilję Są na to jakieś tabletki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Śro 14:55, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Tabletki nie,ale za to sa kropelki oleju;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:44, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
buku22 napisał: | Topinka napisał: | Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję |
Ja już mam olejofilję Są na to jakieś tabletki? |
Nie jesteś pierwszy, na pocieszenie dodam że nie będziesz ani pierwszym ani ostatnim który się z tego wyleczy.
Tabletek brak ale jest gorzka deluxe
Ja codziennie sprawdzam rano przed jazdą na zimnym silniku na wyprostowanym moto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 16:45, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:44, 25 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
buku22 napisał: | Topinka napisał: | Radzę Ci Sprawdzaj sobie stan w takich samych warunkach raz na jakiś czas, bo widze, że możesz być pierwszą osobą, która zachoruje na nowa chorobę olejofilję |
Ja już mam olejofilję Są na to jakieś tabletki? |
Są, plastry! Trzeba taki nakleić na okienko kontrolne oleju i odkleić przy następnej wymianie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Wto 22:24, 22 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
I mi sprawa oleju po ostatniej wymianie nie daje spać. Wymieniłem jakieś 200 km temu i dalej nie wiem czy jest ok, zalałem 2700 ale spuściłem 200 i potem dolałem 100 bo wydawało mi się że jest za mało. W chwili obecnej jak odpalam Suzuki i rozgrzewa się do jednej a czasem do dwóch kresek wyłączam go, stawiam na centralce i po 2,3, 4 min pokazuje mi troszeczkę poniżej kreski z literą F. Chyba powinno być ok? Po jeździe jak postawię na centralce caaaałe okienko mam zapełnione. To chyba też ok? ;| Napiszcie że okkk....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil.Olkusz
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: Wto 22:30, 22 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nelson_20 napisał: | I mi sprawa oleju po ostatniej wymianie nie daje spać. Wymieniłem jakieś 200 km temu i dalej nie wiem czy jest ok, zalałem 2700 ale spuściłem 200 i potem dolałem 100 bo wydawało mi się że jest za mało. W chwili obecnej jak odpalam Suzuki i rozgrzewa się do jednej a czasem do dwóch kresek wyłączam go, stawiam na centralce i po 2,3, 4 min pokazuje mi troszeczkę poniżej kreski z literą F. Chyba powinno być ok? Po jeździe jak postawię na centralce caaaałe okienko mam zapełnione. To chyba też ok? ;| Napiszcie że okkk.... |
Stanu oleju nie sprawdzasz na centralnej stopce, tylko moto na kolach w pionie... I wtedy zobacz ile Ci pokazuje w okienku. Najlepiej 5 minut po skonczonej jezdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roli
Motonita
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 10:13, 23 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
W mojej instrukcji jest napisane że uruchamiasz silnik na 3 minuty potem wyłączasz, czekasz 3 minuty i sprawdzasz.Moto na kołach w pionie.Nie wiem czy dobrze ale tak robię i leję między 2/3 a 3/4 miedzy kreskami w oczku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Roli dnia Śro 10:14, 23 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Czw 13:51, 24 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kamil.Olkusz napisał: | nelson_20 napisał: | I mi sprawa oleju po ostatniej wymianie nie daje spać. Wymieniłem jakieś 200 km temu i dalej nie wiem czy jest ok, zalałem 2700 ale spuściłem 200 i potem dolałem 100 bo wydawało mi się że jest za mało. W chwili obecnej jak odpalam Suzuki i rozgrzewa się do jednej a czasem do dwóch kresek wyłączam go, stawiam na centralce i po 2,3, 4 min pokazuje mi troszeczkę poniżej kreski z literą F. Chyba powinno być ok? Po jeździe jak postawię na centralce caaaałe okienko mam zapełnione. To chyba też ok? ;| Napiszcie że okkk.... |
Stanu oleju nie sprawdzasz na centralnej stopce, tylko moto na kolach w pionie... I wtedy zobacz ile Ci pokazuje w okienku. Najlepiej 5 minut po skonczonej jezdzie. |
Jeśli chodzi o stan oleju na stopce centr. lub na stojąco w pionie to poziomy pokazywane w okienku za wiele się nie różniły. I tak po 4-5 minutach pracy silnika (po wyprowadzeniu z garażu) rozgrzaniu się do dwóch kresek pokazuje minimalnie pod kreską z literką F. Po jeździe i odczekaniu kilku min olej zakrywa całe okienko (jak już wcześniej pisałem)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nelson_20 dnia Czw 13:54, 24 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reveel
A2
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 10:52, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Widzę, że dyskusja nie ma końca. Teraz z innej beczki. Jak często i czy w ogóle dolewacie olej do swoich moto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marulin
Motonita
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DKL
|
Wysłany: Śro 11:19, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
ja wymieniam co 6 tys.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 11:24, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam problem, bo nie wiem którą ręką dolewać olej przy wymianie.
Lewą, czy prawą.....
Buku22 daj sobie spokój z tą codzienną kontrolą poziomu oleju.
Jest w połowie oczka ?
No, to ok i kilometry nawijaj, a nie stresujesz się tym olejem.
W instrukcji jest napisane ile wchodzi oleju z wymianą filtra i bez wymiany filtra.
Wlej właśnie tyle i będzie ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinM
Motocyklista
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 11:49, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
@Irek, ja stosuje się do zasady, która ręka silnejsza tą wlewam olej. Wyklucza to w znacznym stopniu możliwość rozlania oleju na silnik co wiąże się z dodatkowymi kosztami i straconymi nerwami podczas tej prostej czynności. Żeby się za bardzo nie stresować warto wcześniej poćwiczyć rękę w trakcie nalewania herbaty do kubka, a nawet lepiej jak podczas nalewania trunku wysokoprocentowego do kielisza, który ma podobną wielkość otworu jak wlew oleju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MarcinM dnia Śro 11:49, 24 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 11:51, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Prościej zastosować specjalny przyrząd -lejek plastikowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinM
Motocyklista
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 11:57, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Z lejkami trzeba uważać gdyż lubią się przewracać, co może doprowadzić do tragedii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 12:09, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam pod kreskę górną kiedy motong stoi na oponach.
Na centralce jest pełne oczko.
Dla pewności można zainstalować jakiś czujnik poziomu z powiadomieniem przez sms i email.
Pomiar automatyczny co 2 minuty na przykład.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 12:54, 24 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinM
Motocyklista
Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 12:28, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Albo automatyczną olejarkę dawkującą bezpośrednio do silnika z jakiegoś zbiorniczka olej przy minimalnym stanie w silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Śro 13:12, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Najlepiej zalać stan , przykryć pokrowcem i nie jeździć
Ale macie dylematy ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 13:17, 24 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Oj novy.....przecież trollujemy sobie tyko.
Takie żarty paskudne.
U mnie na jazdę, jak dla mnie za zimno.
15 stopni i zimny wiatr, to nie przyjemność.
Zaleję stan i przykryję pokrowcem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daniel220
A1
Dołączył: 17 Gru 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Śro 22:43, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie gdzie znajde opjs wymiany oleju w dlu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 18:15, 31 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Od siebie mogę dorzucić, że odkręcenie węży chłodnicy oleju zrzuci nam jeszcze trochę starego oleju. Uszczelnione są podkładkami aluminiowymi 14x20x1.5
Tak samo przechylanie motocykla na prawo podczas zlewania oleju korkiem "odda" nam to co jest w obudowie alternatora i pewnie jakichś innych miejscach. No i o ile odkręcanie węży chłodnicy nie zrzuci nawet 100ml to przechylenie kilka razy motocykla da nam już dość sporo dodatkowego, starego oleju którego możemy się pozbyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 4:33, 01 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Przechylić zawsze można, tylko żeby nie wylądować z motocyklem na glebie. A przewodów nie polecam ściągać, jak tak będziesz je co 6tyś km odkręcał i przykręcał to sobie tylko roboty i problemów można narobić. Spuszczenie starego oleju korkiem u dołu, po uprzednim rozgrzaniu silnika jest wystarczające i tak też radzi producent. Bez odkręcania przewodów czy tańczenia z motocyklem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 13:12, 01 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ja odkręciłem bo ciekło spod jednego.
Okazało się, że jednak kupiłem trochę kota który teraz wyskoczył z worka bo "komin" tego grubszego był ułamany po jakimś uderzeniu. Szczęśliwie tak, że gwintu bardzo dużo w bloku jeszcze jest i nie brakuje żadnych kawałków. Tylko poprzedni właściciel (albo jeszcze poprzedni - ale teraz już tego nie udowodnię) wkleił to na klej do gwintów. Ja wstawiłem to na sylikonie i to chyba będzie lepsze bo ładnie pewnie wypełnił wszelkie pory jak skręciłem, ale się zaraz okaże jak wleję olej. Najwyżej będę musiał się pogodzić z tym że tam będzie się pocił.
W innym przypadku, faktycznie sensu nie ma po co odkręcać węży bo wylewa się tam minimalna ilość oleju.
Choć po spuszczeniu oleju z miski i filtra (wedle instrukcji) wylewamy 2700ml, a naprawa główna wymaga zalania 3100 czyli 400ml (raczej nie mało) starego zostaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:40, 02 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ta ilość oleju zostaje w wałkach rozrządu, wale, głowicach, pompie oleju i trochę w zakamarkach więc pozbycie się całości oleju z silnika bez jego rozbierania nie jest możliwe.
Problem pojawia się tylko wtedy gdy się olej zważy z jakiegoś powodu lub ulegnie zanieczyszczeniu ale są to ekstremalne sytuacje i w takim wypadku i tak niezbędne jest wypłukanie silnika przed zalaniem właściwego oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marbur
A1
Dołączył: 03 Cze 2015
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SH
|
Wysłany: Nie 7:24, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno pytanie w temacie kontroli oleju: jaka jest "pojemność" między L i F?
Przy wymianie po wlaniu 2700 było ledwie ponad min. Jeszcze 150 i stan prawie max. Pacjent to mały DL, sprawdzam poziom jak w manualu napisali: rozgrzany silnik off, 3 min poczekać, stawiam na koła prosto i patrze w okno.
Jeśli było to gdzieś już, to nie bijcie - nie znalazłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cdsMarcin
A2
Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: Nie 11:30, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
marbur napisał: | Jeszcze jedno pytanie w temacie kontroli oleju: jaka jest "pojemność" między L i F?
Przy wymianie po wlaniu 2700 było ledwie ponad min. Jeszcze 150 i stan prawie max. Pacjent to mały DL, sprawdzam poziom jak w manualu napisali: rozgrzany silnik off, 3 min poczekać, stawiam na koła prosto i patrze w okno.
Jeśli było to gdzieś już, to nie bijcie - nie znalazłem. |
U mnie z kolei po wlaniu 2700 olej zakrył całe okienko i musiałem trochę spuścić, ale zrozumiałem swój błąd dopiero po kilku dniach. Przy spuszczaniu oleju DL stał na centralce i zapewne sporo oleju jeszcze zostało w silniku. No cóż - przy następnej wymianie postawię na bocznej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cdsMarcin dnia Nie 11:30, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Śro 21:30, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
marbur napisał: | Jeszcze jedno pytanie w temacie kontroli oleju: jaka jest "pojemność" między L i F?.... |
W 650 to około 300 cm3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|