|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:56, 22 Gru 2016 Temat postu: Klucze do napędu |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:52, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
A
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koło
|
Wysłany: Pią 9:28, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Czesc Nie znam historii z Twoimi swiatlami ale wymiana całej wiązki to trochę karkołomne wydarzenie, które wg mnie mija się z celem... Co z tymi swiatłami? Może przybliżysz nam problem. Vstrom ma parę nieszczęsnych wtyczek, które potrafią zawieść w najmniej odpowiednim momencie
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 10:29, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Myślę, że nikt nie podejmie się wymiany całej instalacji elektrycznej.
Jeśli tak, to tylko z gotową nową instalacją do podmiany.
Zdobycie takowej to będzie chyba cud, a koszt zapewne kilka tysięcy zł.
Podaj link do wątku z twoim problemem, postaramy się coś zadziałać.
Jaki to motong ?
Może to coś banalnego, w postaci kostki ujebanej, jak Waluś napisał.
Damy radę na bank !
W ostateczności podjedziesz do mnie do garage i popatrzymy.
Masz do mnie 40 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 10:36, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tutaj historia:
http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/brak-swiatel-mijana-drogowych,10098.html
Wymiana całej wiązki również i mi wydaje się niepotrzebna. Zajmij się tylko uszkodzonym odcinkiem. I zanim zaczniesz ciąć kable czy je wymieniać warto było by posprawdzać przejścia na poszczególnych odcinkach. Nawet jeśli nie znasz się na elektryce (tak jak ja), to przejścia na kablach sam sobie posprawdzasz. Wymiana elementu wiązki to ostateczność, a wymiana całej instalacji jest niepotrzebna.
Skontaktuj się z kolegą - griba - z naszego forum. Mi baaaardzo pomógł przy jeszcze gorszym temacie związanym z elektryką ( http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/zwarcie-blad-c13-c14-c15-c21-c23-c29,25063.html ). Można powiedzieć, że przez telefon, nie widząc motocykla na oczy moimi rękami naprawił mi motocykl
Może i Tobie będzie mógł pomóc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pią 10:37, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 10:36, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:51, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 10:45, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Skoro poruszałeś kostką i ją wyczyściłeś i światła się pokazały, to wiemy gdzie jest problem.
Nie jest źle.
Trzeba schemat elektryczny dorwać i zlokalizować kabel odpowiedzialny za światła.
Następnie zrobić bypass nowym przewodem.
Może ktoś podrzucić schemat ?
EDIT:
Może to coś pomoże ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Pią 10:58, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 11:48, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdź w skrzynce bezpieczników czy jest napięcie na przewodzie żółtym i białym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ps.pablo
A
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: Pią 12:05, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Hej. Miałem podobnie jak Ty, po wyczyszczeniu i sprawdzeniu kostki pokazały się dosłownie na 50 km i znowu padły. Po drugim podejściu do tematu okazało się, że kostka w miejscu gdzie idzie kabel od świateł jest w środku "wytopiona". Tak więc polutowałem kabel omijając kostkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
A
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koło
|
Wysłany: Pią 12:08, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Kurcze wydaje mi sie, ze zbyt słabo przeserwisowałeś te wtyczki za chlodnicą. Jeśli dobrze pamiętam to za światła odpowiada pierwsza czarna z prawej strony. Samo psiknięcie/wyczyszczenie nie pomaga, trzeba jeszcze podoginać styki wewnątrz kostki. Jeśli po wczesniejszym zabiegu swiatła ożyły to trzeba jeszcze raz to sprawdzic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 12:21, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:51, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 12:46, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy jest napięcie na przewodach żółtym i czarno niebieskim, które wchodzą do kostki nad chłodnicą od strony lampy.
Następnie, jak pisałem wcześniej w bezpiecznikach na żółtym i białym.
Naostrz sobie końcówkę od miernika na igłę i wbij w izolację, aż wyjdzie na wylot.
Można też wbić igłę i na niej zmierzyć czy jest napięcie.
To najprostszy sposób.
Jak instalacja jest w kiepskim stanie, to otworek nie będzie dramatem.
zawiń po pomiarze izolacją.
Bez tych pomiarów jesteśmy ciągle w czarnej dupie i będziemy tylko bić pianę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:06, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
MaxiLager, z tego co piszesz wnioskuję, że uszkodzoną masz KOSTKĘ, a nie całą wiązkę. Oczywiście, nie ma tu pewności, ale wiele na to wskazuje. Chyba najrozsądniej jest więc wymienić uszkodzony element, a nie pół moto . Przy czym nie bawiłbym się tu w jakieś czyszczenia, czy doginania blaszek, tylko ordynarnie bym uciął całą kostkę i wstawił nową, ale już hermetyczną. Owszem, będziesz musiał rozebrać pół moto, bawić się lutownicami etc. ale zakładam, że naprawianie tego na 50km już ci się znudziło . I spokojnie zrobi to każdy, kto umie trzymać lutownicę w ręku.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 13:16, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13:23, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:50, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 13:35, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jest zima i jest sporo czasu.
Nie ma co się denerwować.
Ja bym zdjął wszystkie klamoty jeszcze raz, obcinał przewody parami z wtyczki i gniazda.
Nasuwał koszulkę termo z klejem w środku i lutował.
Następnie na połączenie koszulka i tak po kolei.
Wywalasz wtyczkę z gniazdem i jest spokój.
Raz a porządnie zrobiona rzecz daje sporo satysfakcji pomimo trudów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 14:04, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Nie sądzę żeby kiedykolwiek było potrzebne rozłączanie tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 14:12, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jakby kogoś jednak interesowały ceny wiązek to proszę bardzo:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 14:34, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
3 Tysie za wiązkę plus z 1000 za robotę.
Tanio jak barszcz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 14:42, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:50, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 14:48, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Gdzie tam w czarnej . Zorientuj się, czy to kostka, wstaw nową, albo zalutuj kable i finał . Roboty może na 2 godziny. Hermetyczna kostka to kilkanaście pln, a zalutowanie to kawałek cyny i izolacji .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Pią 14:49, 23 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pią 14:51, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ja kiedyś wyciągałem 3 razy w ciągu miesiąca silnik z Drag Stara 1100.
Kawał grzmota i masa rozkręcania.
Dwa razy w ciągu 3 dni, bo założyłem nakrętki na głowicy nie w tej kolejności.
To była załamka
Ta kostka to pikuś, Dasz radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 18:04, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | I spokojnie zrobi to każdy, kto umie trzymać lutownicę w ręku.
|
Lutownica do SuperSeal? Po co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 19:05, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:49, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 20:10, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
express napisał: | miotacztruskawek napisał: | I spokojnie zrobi to każdy, kto umie trzymać lutownicę w ręku.
|
Lutownica do SuperSeal? Po co? |
Bo nie zawsze dobrze zaciśniesz, zwłaszcza jak nie masz zaciskarki. A plując odrobiną cyny nie pozostawiasz wątpliwości .
MaxiLager napisał: | naprawa w centrum miasta może budzić niezdrowe zainteresowanie |
E tam... +10 do lansu, a zimą nawet więcej .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 0:00, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: |
Bo nie zawsze dobrze zaciśniesz, zwłaszcza jak nie masz zaciskarki. A plując odrobiną cyny nie pozostawiasz wątpliwości .
. |
Zaciskarka kosztuje drobny ułamek ceny nowej wiązki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 0:21, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
express napisał: | miotacztruskawek napisał: |
Bo nie zawsze dobrze zaciśniesz, zwłaszcza jak nie masz zaciskarki. A plując odrobiną cyny nie pozostawiasz wątpliwości .
. |
Zaciskarka kosztuje drobny ułamek ceny nowej wiązki |
Niewątpliwie , do tego jest tańsza od zestawu do lutowania. Z kolei lutownica finalnie ma więcej zastosowań i łatwiej znaleźć osobę która ją ma i potrafi obsługiwać . No ale to już niech MaxiLager kombinuje co i jak mu pasuje, się opłaca i ma możliwość załatwienia .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Sob 0:22, 24 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 1:43, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:49, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Waluś
A
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koło
|
Wysłany: Sob 10:12, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
express napisał: | miotacztruskawek napisał: |
Bo nie zawsze dobrze zaciśniesz, zwłaszcza jak nie masz zaciskarki. A plując odrobiną cyny nie pozostawiasz wątpliwości .
. |
Zaciskarka kosztuje drobny ułamek ceny nowej wiązki |
Jak już offtopujemy to z doświadczenia powiem, że oblutowane zaciski/oczka/wsuwki znacznie zwiększają żywotność takich połączeń
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Waluś dnia Sob 10:13, 24 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Sob 10:23, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym zrobił to na stałe, bez złączy.
Wszystko w koszulki termo z klejem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 11:52, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Kiedy MaxiLager już powiedział, że ma zamiar zrobić to na skrzynkę piwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaxiLager
A1
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 12:30, 24 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
test
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaxiLager dnia Sob 14:49, 11 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|