|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Nie 20:37, 12 Kwi 2015 Temat postu: Jeszcze raz o ustawieniu łańcucha |
|
|
Witam,
Chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami o ustawieniu łańcuchów motocyklowych. Niedawno byłem świadkiem ciekawej rozmowy prowadzonej przez motocyklistów odnośnie prawidłowego ustawienia łańcucha w motocyklach ( nadmienię iż przeróżnych). Do rzeczy zawsze łańcuchy w swoich motocyklach ustawiałem stawiając moto na bocznych stopkach i wtedy (bez obciążenia) ustawiałem odpowiedni luz łańcucha - zawsze starałem się ustawiać w górnych granicach dopuszczalnego luzu ponieważ jeżdżę często w dwie osoby (jeśli luz był przewidziany na 2-3cm to ustawiałem 2,5-3cm) zakładając że obciążając moto we dwoje - wiadomo łańcuch się napnie pod obciążeniem wahacz się unosi itd.. będzie wszystko prawidłowo ustawione. Podczas dzisiejszej rozmowy się nasłuchałem że m.in ustawia się łańcuch tylko pod obciążeniem (z pasażerami) inni znowu ustawiają na centralnej stopce, jeszcze inni na postawionym moto bez stopek, generalnie co motocyklista to inny sposób. Stąd pytam jak to w końcu jest jak to prawidłowo wykonać żeby nie jeździć na zbyt mocno naciągniętym łańcuchu albo na za luźnym? Nasze serwisów ki mówią żeby to robić na bocznej kosie bez obciążenia robi ktoś inaczej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:05, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
kto by tam stosowal sie do instrukcji obslugi lancucha stworzonej przez producenta? Przeciez taki producent, np. Suzuka, co on tam moze wiedziec, on tylko produkuje te swoje maszyny i pewnie na produkcji poprzestal. A do serwisowki na pewno podszedl po macoszemu, na odwal. Byleby tylko ludziska napedy wymieniali i interes sie krecil. My wiemy, ze to calkiem bez sensu i zrobimy Suzuce na zlosc naciagajac lancuch swoim sposobem
ps. oczywiscie, ze w taki sposob jak zalecil producent
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 21:08, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ustawiasz tak jak przewiduje producent w instrukcji .
Najpierw pytanie, po co w ogóle luz łańcucha .
Jak sam zauważyłeś wraz ze składaniem się wahacza naciągasz łańcuch. Chodzi o to, żeby przy maksymalnym złożeniu wahacza łańcuch nie był za mocno naciągnięty. Inaczej nadmiernie będziesz zużywał napęd i co gorsza łożyska wałka zdawczego. Wtedy naprawa wiąże się z rozbieraniem silnika.
Luz przewiduje producent biorąc pod uwagę skok wahacza, oraz położenie względem siebie osi wahacza i zębatki zdawczej. Dlatego zazwyczaj im większy skok zawieszenia, tym większy luz łańcucha. Z kolei jeżeli zębatka zdawcza jest w jednej osi z osią wahacza, to luzu może nie być, bo pracujący wahacz nie powoduje naciągania się łańcucha w czasie pracy zawieszenia (np: [link widoczny dla zalogowanych]).
Niektórzy stosują zasadę, że naciągają łańcuch pod obciążeniem. Ponieważ wtedy wahacz będzie złożony, to na łańcuchu powinni zostawić mały luz.
Można też na centralce, ale wtedy wahacz swobodnie wisi i trzeba by zostawić odpowiednio większy luz...
W DLu producent sugeruje na kosie bocznej i bez obciążenia i do takiej procedury podaje zalecany luz łańcucha
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Nie 22:50, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 21:33, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Należy pamiętać o ważnej sprawie mianowicie o nierównomiernym rozciąganiu się łańcucha. Wiadomo że chodzi tu o łańcuch który ma już troche km nalatane.
Łańcuch może wyciagać się nierównomiernie tzn w jednym miejscu będzie bardziej rozciagnięty niż w innym.
Przy naciąganiu łańcucha nie pierwszej nowości najpierw trzeba znaleźć miejsce w którym łańcuch wyciągną się najmniej (pokręcić kołem \ przepychać motocykl po troszku i sprawdzać luz).
Dlaczego? Bo jak naciagniemy łańcuch robiąc pomiar w miejscu najbardziej wyciagniętym to po obróceniu kołem okaże sie, że w drugim nie ma wcale luzu. A wtedy :
miotacztruskawek napisał: | ...nadmiernie będziesz zużywał napęd i co gorsza łożyska wałka zdawczego. Wtedy naprawa wiąże się z rozbieraniem silnika... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|