|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawekk
A
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 11:21, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Całego oleju nie wyciągniesz, zawsze coś zostanie w lagach. Dodatkowo nie wiesz czy masz w tej chwili odpowiedni poziom oleju, żeby to sprawdzić to musisz wyjąć sprężyny i sprawdzić wysokość oleju na opuszczonych lagach w golenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Pon 20:46, 27 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dober napisał: | Adamar napisał: | ...Oryginał to chyba 5W... |
Oryginał to SUZUKI FORK OIL SS-08, co odpowiada 10WT.
Generalnie co 12k km nalezy sprawdzic stan amorkow, a po 30k km nalezy wymienic olej. Niestety czesto sie o tym zapomina.
Po wymianie motocykl zachowuje sie jak nowy |
mam fakturę z ASO SUZUKI i olej był wymieniony przy 12tkm i wg tegoż dokumentu zastosowano 7,5W
nie wiem czy to taki wymóg?? czy celowy zabieg ze strony ASO że takiego oleju chyba nigdzie nie kupimy i tylko do nich wpada przyjechać i tysiaka zostawić za obsługę?
ja teraz zaleje MOTULem 10W tak jak większość sugeruje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 20:50, 27 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
krzysiekjx1 napisał: |
mam fakturę z ASO SUZUKI i olej był wymieniony przy 12tkm i wg tegoż dokumentu zastosowano 7,5W
nie wiem czy to taki wymóg?? czy celowy zabieg ze strony ASO że takiego oleju chyba nigdzie nie kupimy i tylko do nich wpada przyjechać i tysiaka zostawić za obsługę?
ja teraz zaleje MOTULem 10W tak jak większość sugeruje |
7,5W można uzyskać mieszając 5W i 10W. Kiedyś podawali nawet proporcje mieszania na opakowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 20:50, 27 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek666
A
Dołączył: 02 Lip 2014
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14:01, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Według serwisówki do amortyzatorów należy lać taki olej: 99000-99001-SS8.Jest to olej Showa SS8(http://www.suzuki.cz/servis/moto/chemicke_produkty.pdf ) co odpowiada takiemu olejowi: [link widoczny dla zalogowanych] Można to sprawdzić tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 14:29, 27 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja zalałem Motulem 10W. Po wymianie wsiadłem na zupełnie inny motocykl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lucek79
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 351
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 12:10, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat.
Jak to jest z wymianą oleju w lagach razem z uszczelniaczami ? W serwisówce stoi co 12 tyś przegląd lub wymiana. Czy jak nie ma żadnych wycieków to zostawiamy ? Pytam bo nie wiem czy mój DL 1000 K6 miał kiedykolwiek wymianę oleju w lagach a ma na liczniku 45 tyś. Lepiej wymienić czy jak nie ma wycieków zostawić ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Czw 12:22, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem olej i uszleniacze, bo musiałem - wycieki . Po wymianie, poza brakiem wycieków, różnicy nie odczułem. Moim zdaniem; jak nie musisz-nie wymieniaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Czw 14:33, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisze kolega Vater dopóki się nic nie dzieje to nie ma co grzebać - rozmawiałem na ten temat z kilkoma znajomymi co zmieniali i zgodnie twierdzą że nie widzą różnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:22, 05 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem po 30 tyś i ze środka wylał się olej jak błoto. Po wymianie znacząca poprawa jazdy.
Wymień raczej z uszczelniaczami, często po wymianie lagi zaczynają się pocić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 10:56, 06 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżeli wymieniasz w miarę świeży olej bo Ci puściły uszczelniacze to pewnie różnicy nie poczujesz, ale jeżeli masz kilkuletni spracowany olej w lagach (o ile to jeszcze można nazwać olejem) to różnicę w amortyzowaniu odczujesz na pewno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawids
A
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: Pią 11:24, 06 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Ale jak uszczelniacze sa cale to tylko olej zmieniac czy darowac sobie wymiane oleju i czekac jak puszcza uszczelniacze to dopiero wymienic uszczelniacze i olej? Bo producent podaje ze co 2 lata powinno sie wymieniac olej w lagach. A u mnie ze 3 lata nie był zmieniany a uszczelniacze całe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 11:38, 06 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
2 lata to okres orientacyjny, pytanie ile na tym oleju od ostatniej zmiany zrobiłeś km, jeżeli nie dużo np. 15000 i uszczelniacze całe to pewnie jeszcze z sezon możesz sobie odpuścić, ale jak walnąłeś np. 50 000 to wymień, uszczelniacze to są groszę jakieś, ja bym też wymienił, bo guma się starzej i w końcu popękają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11:11, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Godzinę czytałem i jak zwykle ile ludzi tyle opinii Muszę wymienić i przekonać się samemu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blady2111
A
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 11:35, 01 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Ja u siebie w CBF-ie wymieniłem olej oraz uszczelniacze bo sie mocno pociły. Po wymianie niewielka różnica na plus. Moim skromnym zdaniem przy każdej wymianie wymieniłbym uszczelniacze bo kosztują grosze a pracy jest przy tym na 30 - 60 min dłużej niż przy samej wymianie oleju. Mam przynajmniej prawie pewność że wszystko jest tak jak trzeba. Trochę se bidy za pierwszym razem narobiłem bo gwint spieprzyłem na górnej nakrętce od lagi. Gwint był bardzo delikatny a zakręcić nie jest tak łatwo jak się wydaje , trzeba jeszcze mocować się ze sprężyną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thomas_83
A1
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 16:42, 12 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie jakie uszczelniacze stosowaliście?
Wcześniej były podane linki do larsson.pl, czy takie czy coś innego?
A może najlepiej w Suzuki zakupić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Nie 0:28, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
HERMAN napisał: | Godzinę czytałem i jak zwykle ile ludzi tyle opinii Muszę wymienić i przekonać się samemu |
i jak ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 8:13, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
krzysiekjx1 napisał: | HERMAN napisał: | Godzinę czytałem i jak zwykle ile ludzi tyle opinii Muszę wymienić i przekonać się samemu |
i jak ? |
Wymieniłem,a tak naprawdę to KamilOlkusz to uczynił Dzięki Kamil.
Zalany Motul medium 10W.Kupiłem 2l ale wszedł 1l do obu amorków(literek mogę odstąpić)Bez żadnej bajery i naciągania zdecydowana i wyczuwalna różnica na plus.Amorki sztywniejsze,co widać szczególnie przy hamowaniu.Wcześniej sprzęt mocno nurkował.Dzisiaj jadę do Czę100chowy i pewnie zrobię 250km to będę mógł więcej powiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Nie 10:32, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
HERMAN napisał: |
Wymieniłem,a tak naprawdę to KamilOlkusz to uczynił Dzięki Kamil.
Zalany Motul medium 10W.Kupiłem 2l ale wszedł 1l do obu amorków(literek mogę odstąpić)Bez żadnej bajery i naciągania zdecydowana i wyczuwalna różnica na plus.Amorki sztywniejsze,co widać szczególnie przy hamowaniu.Wcześniej sprzęt mocno nurkował.Dzisiaj jadę do Czę100chowy i pewnie zrobię 250km to będę mógł więcej powiedzieć. |
u mnie olej stoi na półce moto ogołocone na okoliczność obsługi przed sezonem ( profilaktycznie sprawdziłem luzy zaworowe przed czasem)wiec zmienię mu i w lagach,choć nie będę miał porównania bo już zapomniałem od jesieni ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HERMAN
Motonita
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:14, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
W niedzielę nakręcone 260km i teraz mogę na świeżo ocenić działanie amorków po wymianie oleju.Tak jak pisałem wcześniej,zdecydowana poprawa przy hamowaniu.Moto nie nurkuje,dzięki czemu hamowanie przebiega dużo spokojniej.Na dziurach ustał wcześniej słyszalny wyraźnie stukot.Wymieniliśmy też płyn hamulcowy i tu też wyczuwalna różnica na plus.Hamulec twardszy,chociaż do ideału dużo mu brakuje Zawsze powtarzam,że największą wadą DL-a są hamulce.Podsumowując niewielkim nakładem finansowym i dzięki pomocy Kamila (tak pedantycznego serwisanta ze świecą szukać ) jazda jest teraz dużo,dużo przyjemniejsza i jestem pewny,że bezpieczniejsza.Mam nadzieję,że trochę pomogłem tym niezdecydowanym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:10, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
idąc za przykładem kolegów wymieniłem w swoim 650 (nowy model) olej na Castrol 5w, o połowę rzadszy niż fabryczny. Efekt.....rewelacja !!!
Amortyzatory z tym olejem zrobiły się czulsze, lepiej wybierają drobne nierówności, komfort wyraźnie się poprawił, czuje się to szczególnie na bruku, dziurawych szutrach, jeździe po lesie itp. Przy okazji dałem tłumienie odbicia na soft. Do jazdy solo z opcją offroad super zmiana, szkoda że wcześniej tego nie zrobiłem. Polecam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Śro 20:12, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 0:34, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko ciekawe jak teraz będzie się to zachowywać przy dużych prędkościach na winklach lub z obciążeniem czy przy hamowaniu. Czy nie będzie zbytnio nurkować np.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tdm
Motonita
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 1:19, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
jak na razie nie zauważyłem nic negatywnego a większą czułością jestem zachwycony. Aczkolwiek nie mówię że takie ustawienie będzie dla wszystkich, ja nie jeżdżę agresywnie ani nie ścigam się, nie po to założyłem półterenowe opony. Tak jak ustawiłem udało mi się uzyskać maksymalny komfort resorowania i dokładnie o to chodziło. Na asfalcie też jest lepiej, jak się jedzie po dziurach to dokładniej wybiera.
Aktualizacja: przetestowałem na dystansie 500km z pełnym obciążeniem i pasażerem (w tym odcinki off). Nadal jest lepiej, duża poprawa w stosunku do fabrycznego. Ja zostaję przy tym ustawieniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Śro 20:14, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23:39, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dziś wymieniałem uszczelniacze i olej w lagach. Niezła zupa była w środku... Zachęcam wszystkich do pamiętania o tym zabiegu!
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawka
A1
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 15:15, 04 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Nie bałeś się tak go postawić? Ja swojego to podwieszałem do sufitu na pasach, żeby nie poleciał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hermes
Motonita
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16:14, 04 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Wiele razy moje moto tak spoczywało podczas "przeglądów" i ewentualnych napraw.
Parę razy też moto zawieszało mi się na płycie.
Solidna konstukcja więc czemu z niej nie skorzystać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mati!
Motocyklista
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 17:05, 13 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Hermes fotomanual godzien osobnego tematu tylko wincy fot i opisu:-D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tkajdro
A1
Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 13:36, 14 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Witajcie.
Znalazłem ciekawą analizę olejów do amortyzatorów na "sąsiednim" forum (emtb . pl, wątek numer 7472). Wygląda na to, że nie ma co patrzeć na gęstość nominalną tylko na lepkość w zadanym zakresie temperatur (40-100 stopni). Warto zwrócić uwagę na podlinkowaną tam tabelę.
Wybrałem do mojej DLki Silkolene Pro RSF (7.5wt). Przyjdzie za tydzień. Dam znać jak przebiegła wymiana i jak się oczywiście jeździ
Pozdrawiam.
P.S.
Jak będę miał 3 posty to wkleję właściwe linki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tkajdro
A1
Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:39, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
2 tygodnie temu wymieniłem olej w mojej DL 650. Robota faktycznie na 2 piwa. Opakowanie litrowe Silkolene Pro RSF (7.5wt) starczyło na styk. Prawdopodobnie dlatego, że bardzo się starałem wypompować stary olej. To co wylałem wyglądało jak 3-fazowa zupa. Coś czarnego, coś szarego i coś białego. Ohyda. Konsystencja prawie jak woda. Wygląda na to, że olej był jeszcze fabryczny :/
Teraz pozytywy Moto ma nowe zawieszenie! Nic nie stuka na wybojach. Nie nurkuje przy hamowaniu. Bardzo ładnie wybiera nierównosci. Jednym słowem: Super!
Zrobiłem już od tamtej pory 1kkm w tym część w lekkim offie. Jestem bardzo zadowolony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelc
A1
Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 14:43, 07 Lip 2017 Temat postu: |
|
|
pytanie do rozbierających lagi na elementy pierwsze
ta mała sprężyna idzie pod tłok do środka lagi ,nie na zewnątrz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
5Stan8
A1
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 16:21, 16 Sie 2017 Temat postu: ilość oleju |
|
|
DL1000, K8, lagi z pewnością fabryczne i bez wycieków. Wylałem z obu po ok 400ccm oleju i nie sądzę, żeby coś tam zostało w środku - jak to się ma do zalecanych 505ccm ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 5Stan8 dnia Śro 16:22, 16 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczpak
A1
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 21:09, 27 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Witam pozwolę sobie podpiąć pod temat.Mam pytanie czy ktoś może mi podać z jakom siłom dokręcać poszczególne śruby. Morze ktoś ma jakąś serwisuwkę gdzie to podają.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 17:02, 28 Sie 2017 Temat postu: Re: ilość oleju |
|
|
5Stan8 napisał: | DL1000, K8, lagi z pewnością fabryczne i bez wycieków. Wylałem z obu po ok 400ccm oleju i nie sądzę, żeby coś tam zostało w środku - jak to się ma do zalecanych 505ccm ? |
Jeśli olej nie był wymieniany od nowości to raczej nie dziwiłbym się taką ilością oleju w lagach. Nawet jeśli nie cieknął to myślę, że śladowe jego ilości mogą przedostawać się na zewnątrz przez uszczelniacze.
szczpak napisał: | Witam pozwolę sobie podpiąć pod temat.Mam pytanie czy ktoś może mi podać z jakom siłom dokręcać poszczególne śruby. Morze ktoś ma jakąś serwisuwkę gdzie to podają.Pozdrawiam |
http://www.vstromclub.fora.pl/linki,14/
Oprócz serwisówki polecam poczytać jeszcze słownik języka polskiego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szczpak
A1
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 18:22, 28 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo Polonisto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szary1977
A2
Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Krupski Młyn
|
Wysłany: Wto 10:59, 19 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Witam serdecznie w ostatni weekend też zabrałem się za wymianę oleju w lagach, nie wyglądał on rewelacyjnie i w jednej było troszkę mniej oleju a teraz zalałem 20W na sucho już czuć że jest twardsze zawieszenie zobaczymy jak to będzie w praktyce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Wto 11:01, 19 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prostyelektryk
Motonita
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 741
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 9:27, 27 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
DL650, 2012, przebieg 40kkm.
Olej w amortyzatorach był mocno przepracowany, na dole zebrała się warstwa czarnego syfu. Można albo płukać kilka razy olejem albo rozebrać i wyczyścić wszystko.
Manual z obrazkami jest np. tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
przy czym lagi od 2012r mają nieco inną konstrukcję, zaworek jest zintegrowany z dołu tłoczyska.
Żadnych problemów przy rozkręcaniu i składaniu. Najdłużej zeszło z czyszczeniem wszystkiego po rozbiórce.
Oryginalny zestaw naprawczy 51150-47810-000 zawiera 4 oringi górnego korka, 2 dolne panewki, 2 simmeringi, 2 kurzołapy, 2 zabezpieczenia i 2 miedziane uszczelki śrub z dołu lag. Kosztował prawie 500PLN!
Simmering ma z dołu nieco większą średnicę zewnętrzną. Istotne przy montażu. Do wbijania rura kanalizacyjna 50mm i odpowiednia podkładka lub stary simmering.
1l oleju nie wystarczy, gdyż do każdej z lag wchodzi ok 530ml. Poziom oleju musi sięgać 139mm od górnej krawędzi wsuniętego tłoczyska.
Zawieszenie pracuje wyraźnie lepiej.
Sporo roboty, ale w kilkuletnim motocyklu i kilkudziesięciu tysiącach kilometrów to mus. Aż boję się myśleć ile serwis by za to wziął.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Pią 9:28, 27 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tuszek
A1
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 34
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12:07, 04 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Witam
Również jestem po wymianie oleju w lagach i uszczelnień.
Może już było, ale ja użyłem patentu na wbijanie pierścienia przy składaniu po całkowitym rozebraniu lag i uszczelniaczy (simmeringów).
Otóż idealnie do tego nadaje się rura kanalizacyjna fi50, długość 1 mb max.
Ta strona bez kielicha idealnie pasuje na lagę podczas montażu pierścienia przy składaniu.
Mam na mysli pierścień, który wychodzi razem z simmeringiem jak rozbieramy na kawałki całą lagę.
Trzeba tylko pamiętać żeby między kibelrurę a pierścień przy wbijaniu włożyć podkładkę, która tam oryginalnie jest (nie uszkodzimy pierścienia przy delikatnym wbijaniu)
Druga strona rury natomiast po odcięciu kielicha (w miejscu gdzie jest zgrubienie na uszczelke) idealnie nadaje sie do montażu ssimmeringów na ladze.
Kapturek przeciwpyłowy tez daje sie tym zamontować
Patent niby banalny a mamy pewność, że nic nie uszkodzimy przy składaniu.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Czw 19:42, 11 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Wymieniam jutro uszczelniacze w lagach, DL650 AK8. W serwisówce z neta wyczytałem, że wchodzi 524ml na lagę, 143mm.... Tutaj w wątku czytam iż od AK8 powinno być 528ml i 139mm... Ktoś jest pewny ile powinno się lać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 22:52, 11 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Kawka napisał: | Nie bałeś się tak go postawić? Ja swojego to podwieszałem do sufitu na pasach, żeby nie poleciał. |
..paliwo mu spuścił do zera przed zabiegiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartheezzzz
A1
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw 22:56, 14 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
LukaszReda napisał: | Wymieniam jutro uszczelniacze w lagach, DL650 AK8. W serwisówce z neta wyczytałem, że wchodzi 524ml na lagę, 143mm.... Tutaj w wątku czytam iż od AK8 powinno być 528ml i 139mm... Ktoś jest pewny ile powinno się lać? |
Ja wymieniałem. Masz film: https://www.youtube.com/watch?v=xgsHKt9v7f8&feature=youtu.be
Po wymianie oleju i uszczelniaczy jest OK Nieco twardszy - ale to bardzo dobrze, nie nurkuje tak mocno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|