![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Sob 20:37, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
j23a napisał: |
W jednym poście Jarrson pisze o sprawdzaniu amora przez maksymalne napięcie sprężyny. W innym krzysiekjx1 pisze o minimalnym napięciu. Chciałbym się dowiedzieć jak w końcu. Nie mam, na razie, takiej wiedzy (pewnie nie ja jeden) aby móc to rozstrzygnąć albo też stwierdzić, że i jeden i drugi robią wała z takich czytaczy jak ja. |
bez urazy ale nie miałem takiego zamiaru a i sam przyjąłbym fachową wiedze,której nigdy za wiele
swoje zdanie wyraziłem na podstawie :
-na maksymalnym napięciu wstępnym sprężyny-potrzeba dużo większego obciążenia zawieszenia co przy wywieraniu nacisku na stojący motocykl jest utrudnianiem sobie próby wymuszenia pracy amortyzatora ,dlatego nadal uważam że na minimalnym możemy wykonać taką próbę w całym zakresie jego skoku (być może nie mam racji żeby zaraz ktoś .....)
u mnie nie ma śladów wycieku oleju ,nie poci się ale nie podoba mi się jego charakterystyka pracy i też mam dylemat czy to nie czas choćby na profesjonalny test na stanowisku diagnostycznym dla amortyzatorów ?
miotacztruskawek napisał: |
TEORETYZUJĄC:
W V-Stromie amorek jest mega prosty. Zwykły tłumik w oleju z regulacją tłumienia (czyli wielkości otworu, przez który hula olej). Nie mamy tam żadnych komór z powietrzem, czy bardziej szlachetnymi gazami. |
to może mniej teorii a więcej faktów z fachowego źródła bo drążę temat:
"Żeby była regulacja odbicia, potrzebne jest ciśnienie gazu w postaci napełnienia azotem.
W przypadku kiedy go nie będzie iglica sterująca odbicie nie będzie
działać.
Niekiedy producenci zamiast oddzielenia oleju od azotu separatorem,
nabijają azot bezpośrednio do oleju i wtedy taki amortyzator jest tzw.
emulsyjnym.Tak czy tak musi być ciśnienie wewnątrz amortyzatora.
Mam nadzieję że moje objaśnienia są wystarczające.Pozdrawiam"
powyżej umieściłem wypowiedz najbardziej uznanego speca od amortyzatorów,który cały czas poszerza swoją ofertę usług i zajmuje się tylko amortyzatorami motocyklowymi począwszy od napraw aż do produkcji pod indywidualną charakterystykę wg życzenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekjx1 dnia Nie 12:02, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 19:41, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
@krzysiek... Ale są różne konstrukcje amortyzatorów... Są konstrukcje które nabijasz azotem, posiadają tłumienie wysokich/niskich prędkości itd... Jednak w budżetowym DLu takiego zawieszenia nie mamy... Jak obejrzysz tylny amor to nie masz tam charakterystycznej butli z azotem...
W podstawowych amortyzatorach tłumienie uzyskuje się przepływem oleju przez kanaliki... Przytykając te kanaliki utrudniasz przepływ oleju, tym samym zwiększając tłumienie... Jestem właśnie na etapie przeróbki widelca w Rzepaku, mam tam regulację odbicia i dobicia, ale azotu tam nie mam ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Wto 21:35, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
To ja zadam proste pytanie. Czy amortyzator tylny w DL 650 jest rozbieralny ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Remol71 dnia Wto 21:38, 02 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22:24, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W internecie pojawiają się informacje, że ktoś je serwisuje więc najpewniej są rozbieralne.
Działać to musi na podobnej zasadzie jak stary amortyzator rowerowy Fox Vanilla R
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten otwór zaślepiony jest plastikiem, a jest to imbusowa śruba z otworem która przyciska gumowy krążek. Trzeba ją poluzować, a pompuje się to przez adapter serwisowy bądź twór z igły do strzykawki i starego wentyla (na zdjęciu). Ciśnienia to 150-200psi.
Nie trzeba koniecznie azotu dawać, choć ma zdaje się mniejszą rozszerzalność cieplną.
Nieporównywalnie łatwiej robi się amortyzatory z rezerwuarem bo one (przynajmniej do rowerów) najczęściej mają zwykły zawór AV którym się reguluje ciśnienie w komorze.
I tak dla ścisłości. Amortyzatory tej konstrukcji zawsze są "gazowe". Kawitacja zbyt szybko doprowadzi do spienienia się oleju, a ta piana nie ma jak uciec tak jak w goleniach przednich, ku górze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 22:47, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Możesz dać link do strony serwisującej amortyzatory do DLa?
Jak nie potrzebuje ale z ciekawości gdy ten temat został rozpoczęty w moim temacie szukałem zestawów naprawczych. Nie ma takich zestawów. Wnioskuje więc, że jest on nierozbieralny. Wydaje mi się że gdzieś czytałem nawet, że jest nierozbieralny.
Do naprawy/serwisu innych amortyzatorów są różne filmiki, opisy zestawy naprawcze. O amortyzatorze w DLu cisza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Wto 22:58, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ale sprzedają sprężyny progresywne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 23:01, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Sprężyne można wymienić, jak najbardziej. Ale uszczelnień, oleju i gazu już nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Śro 7:38, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dobre i tyle. Można coś dopasować progresywnego, tak aby zakres regulacji obejmował od singla do maksymalnego obciążenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 11:30, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Sprężyne można wymienić, jak najbardziej. Ale uszczelnień, oleju i gazu już nie. |
Znalazłem jakieś zagraniczne strony. Ale widać, że oryginalny manual nie przewiduje naprawy, a utylizacja odbywa się przez przewiercenie, żeby wypuścić gaz ze zbiornika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 13:42, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
pietryna napisał: | Znalazłem jakieś zagraniczne strony. Ale widać, że oryginalny manual nie przewiduje naprawy, a utylizacja odbywa się przez przewiercenie, żeby wypuścić gaz ze zbiornika. |
Dokładnie to samo czytałem. Wymiana sprężyny na progresywna nic ci nie da jeśli amortyzator będzie się pocił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Remol71
Motocyklista
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 253
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wwa
|
Wysłany: Śro 16:04, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Trzeba zrobić sekcję trupa i coś wymodzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Czw 20:02, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
miotacztruskawek napisał: | @krzysiek... Ale są różne konstrukcje amortyzatorów... Są konstrukcje które nabijasz azotem, posiadają tłumienie wysokich/niskich prędkości itd... Jednak w budżetowym DLu takiego zawieszenia nie mamy... Jak obejrzysz tylny amor to nie masz tam charakterystycznej butli z azotem...
|
nie masz butli (zbiornika ) z azotem bo to jest amortyzator nazywany u profesjonalistów "jednorazówka" i gaz jest w komorze z olejem,
idąc dalej nikt w Polsce na dzień dzisiejszy nie jest w stanie odtworzyć tego procesu technologicznego bez wstawienia dodatkowego zaworu więc większość ofert regeneracji to nabijanie w butelkę?
owszem jest to wykonalne ale wymaga dodatkowych zabiegów i tylko jeden zakład podszedł do tematu profesjonalnie a reszta "panie pakuj pan w paczkę i za parę dni będzie z powrotem i jeszcze pomalujemy w dowolnym kolorze"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alabej
A1
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 22:34, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Czy tuleje te gumowe są wymienialne w tylnym amortyzatorze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Pon 8:02, 04 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj koledze z forum, gdy jechaliśmy na wypad za miasto padł tylny amortyzator.
Najlepsze jest to, że to AL2 i ma około 12k przebiegu.
Amor jest oryginalny, puścił uszczelniacz na tłoczysku.
Olej wylał się w kilkanaście minut.
Jazda na samej sprężynie nie wyglądała ciekawie, bujało zdrowo
Ciekawe czy to wada fabryczna, czy coś wpadło i zniszczyło uszczelniacz.
Znalezienie używanego graniczy z cudem, a cena nowego to jakiś absurd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|