 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 22:44, 17 Cze 2019 Temat postu: Zwarcie- przepalony bezpiecznik 15A SIGNAL |
|
|
Cześć,
trochę mnie tu nie było lecz po poradę do was przygnała mnie awaria.
Ostatnio podczas jazdy przestała mi się wyświetlać kontrolna luzu oraz przestały działać kierunki. Jak zacząłem wnikać okazało się że jest spalony bezpiecznik 15A SIGNAL. Myślę sobie całe szczęście to tylko bezpiecznik. Wymieniłem bezpiecznik. Przekręciłem zapłon i włączyłem kierunek (niestety zrobiłem to niemal jednocześnie więc nie wiem od czego dokładnie ale) bezpiecznik znowu się przepalił.
Rozebrałem boczki, zdjąłem bak. Na pierwszy rzut oka nie widać żeby którykolwiek kabel był przetarty przez co mogłoby powstawać zwarcie. Więc zacząłem badać przejścia na poszczególnych podzespołach połączalnych z tym bezpiecznikiem.
Sprawdziłem poprawność przejść w przełącznikach prawej manetki, przełącznikach lewej manetki i stacyjka. W stacyjce napotkałem problem z jednym przejściem. Dokładniej chodzi o pozycje ON i kable R, O, O/Y (oznaczenia ze schematu serwisówki), między kablami R i O jest przejście natomiast O/Y nie ma przejścia zarówno z R jak i O.
Czy moglibyście mi pomóc znaleźć odpowiedzi na kilka pytań:
1. Że powinno w stacyjce być przejście pomiędzy O/Y a R oraz O.
2. Czy elektronikę stacyjki można rozebrać żeby zobaczyć co tam się dzieje i czy nie dałoby się tam czegoś przeczyścić naprawić (wydaje mi się że elektronika jest przynitowana do korpusu, ale mogę się mylić)?
3. Czy brak tego przejścia może powodować problem z tym bezpiecznikiem?
4. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną przepalania tego bezpiecznika i jak można by to zdiagnozować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artak
A1
Dołączył: 07 Sty 2019
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 7:05, 18 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Patrząc na diagram (znalazłem jakiś [link widoczny dla zalogowanych]) to:
1. Przejście przy pozycji ON powinno być między R-O-O/Y i Gr-Br.
2. Nie wiem, nie rozbierałem jeszcze
3. Nie powinno. Ogólnie (znowu patrząc na diagram) prąd z aku idzie do przełącznika kablem R, później z przełącznika jest podawany na kable O i O/Y i dopiero tamtymi kablami wchodzi do skrzynki bezpieczników (kabel O na SIGNAL, a O/Y do dużej czarnej skrzynki z napisem ECM ).
4. Bezpiecznik zasila:
- Przełącznik światła tylnego hamulca
- Przełącznik światła przedniego hamulca
- Grzanie łap
- Wchodzi w dużą kostkę (po lewej stronie baku), która później zasila zegary
- Wchodzi w przekaźnik kierunkowskazów
U mnie ostatnio pomogło przeczyszczenie tej dużej kostki po lewej stronie baku. Jakbym miał sprawdzać u siebie, to wyjąłbym przekaźnik i rozpiął kostkę, wsadził bezpiecznik, przekręcił stacyjkę. Jak bezpiecznik cały, to poklikałbym hamulcami, włączył grzanie (jeśli masz). Jeśli bezpiecznik cały, to stacyjka off, podłączyć kostkę i stacyjka on. Poklikać kierunki (nie powinny zadziałać), światła, etc. i spróbować odpalić moto. Jak bezpiecznik będzie cały, to wyłączyć stacyjkę i podłączyć przekaźnik i czynność powtórzyć. Albo w końcu bezpiecznik wywali, albo magicznie wszystko będzie działać (w tym przypadku wozić ze sobą zapasowe kilka bezpieczników xD)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artak dnia Wto 7:06, 18 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lompi
Motonita
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 20:56, 29 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Temat ogarnięty. Odpowiem na swoje pytania dla potomnych:
1. Przejścia pomiędzy O/Y a R oraz O być nie powinno- znaczy powinno ale miernik ustawiony na wskazywanie przejścia piszczeć nie będzie, bo jest tam wstawiony rezystor.
2. Elektronikę stacyjki da się rozebrać, jest ona skręcona na dwie małe śruby zrywalne- przez co jedyna opcja na otwarcie to rozwiercenie tych śrubek. Potem można stacyjkę skręcić dwoma śrubami 4x10 lub 4x12 z imbusową główką- przy sześciokątnym łbie nie ma tam miejsca żeby podejść jakimkolwiek kluczem. Tak naprawdę nie ma co rozkręcać stacyjki bo nie ma tam co się zepsuć- no chyba że kabel się odlutuje czy coś, ale jest tam na tyle dużo spoiwa dane, że nie powinno się odlutować.
3. Bardzo mało prawdopodobne.
4. U mnie okazało się, że przetarty został kabel w tylnej lampie. Najgorsze w tym wszystkim było to, że tylny błotnik nie był demontowany chyba od nowości tj od 12 lat i to że ktoś już wcześniej tu był i jedna śruba miała objechaną główkę. Całe szczęście od tej otwartej strony, ta od struny za tłumikiem się odkręciła bez problemu.
Suma sumarum- problem zdiagnozowany, traz tylko poskręcać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|