Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Znikający błąd F1 \ FI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos007
A1



Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Pon 13:33, 06 Kwi 2015    Temat postu: Znikający błąd F1 \ FI

Mam pytanie. Czytałem kilka tematów, oglądałem filmy na yt, ale za nic nie mogę sobie poradzić z w/w błędem.
Sytuacja wygląda tak,że pojawia się ?losowo? ale najbardziej wiązałbym go ze sprzęgłem.Przykład wyjechałem z domu po przejechaniu około 10km zapalił się w trakcie jazdy i pomimo dodawania gazu moto jechało z 80km/h obroty 7-8tyś i kręcenie nawet to czerwonego nic nie zmienia. Zatrzymałem się zgasiłem na kilka sekund,zapaliłem błąd znikł a strom bez błędu ani innych "rewelacji" dojechał pod dom.
Sytuacja druga,kilka dni później wystawiłem moto z garażu zapaliłem wszystko w normie,po kilku sekundach bez wrzuconego biegu znów błąd.Więc zgasiłem znalazłem kostkę wszedłem w tryb serwisowy a tam tam c00 więc brak błędów....

Do tego wydarzenia zrobiłem stromem po czarnym jakieś tysiąc km,błąd pierwszy raz pojawił się po wyjeździe lekko offowym gdzie moto poszło mocno w wodę (nie mogę wkleić jeszcze linka bo mam za mało postów na forum)

Mam zamontowane gmole i osłonę silnika HEED (tu zauważyłem po montażu że temp. wzrosła z dwóch do trzech kresek)

Nie wiem co mogę jeszcze opisać Wink Czy ten błąd może być powodowany przez sprzęgło/olej/temperaturę lub zalanie jakiś przewodów?

edit.dodam z manuala : "Wyświetlacz (6) pokazuje zamiennie „FI” oraz zegar czasowy, czerwona lampka ostrzegawcza (7) jest zapalona. "


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gajos007 dnia Pon 13:47, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 17:06, 06 Kwi 2015    Temat postu:

Jeżeli woda sięgała ci po głowice to coś mogło się zalać. U mnie i w DR po takiej przeprawie absolutnie nic sie nie działo



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 17:07, 06 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos007
A1



Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Pon 19:03, 06 Kwi 2015    Temat postu:

Za kołnierz się nalało tak konkretnie,poza tym całe moto poszło równo tak z 3-4 razy pod wodę (tj do wysokości siedziska)



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 19:14, 06 Kwi 2015    Temat postu:

Dobry zawodnik z Ciebie widze ! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 20:59, 06 Kwi 2015    Temat postu:

No niestety w DLu elektryka jest raczej kiepskiej jakości. Ja bym obstawiał jakieś kostki. To wygląda tak, jakby coś gdzieś przerywało na chwilkę i wyskakuje błąd. Po ponownym uruchomieniu komp błędu nie notuje i wszystko wraca do normy.

Może powinieneś pogrzebać właśnie w elektryce, jakiś płyn do czyszczenia styków, czy inny kontakt...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos007
A1



Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Nie 12:45, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Myślę że trafnie wskazaliście na styki/elektrykę.Wczoraj po lekkim czyszczeniu,spinaniu kabelków i wtyczek po 70km problemów brak.Zostawiłem moto u zaprzyjaźnionego mechanika,ma potestować z tydzień i zdać relacje,ewentualnie wyeliminować błędy,awarie. Przy okazji kolega się zaraził ewidentnie stromem,więc nadzieja że będą 2 w mojej okolicy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:44, 12 Kwi 2015    Temat postu:

[quote="gajos007"]Za kołnierz się nalało tak konkretnie,poza tym całe moto poszło równo tak z 3-4 razy pod wodę (tj do wysokości siedziska)[quote]

Hej! Gajos, a mam pytanie może i retoryczne, ale:
zanurzyłeś "sztukę" na jak długo?, i nie parskała ani kichała potem na trasie, pobór powietrza jest pod siedziskiem... czyli jeśłi TAK to mamy motocykle błotno-bagienno-podwodne Razz Twisted Evil Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Nie 13:44, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos007
A1



Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Nie 16:27, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Zanim wyjechałem z powyżej przedstawionego terenu minęło z 30-40 minut bujania się szutrami (takimi już normalnymi bez błota i wody). Na asfalcie poza wymienionym błędem nic się nie działo.
Ciężko jest mi to jednoznacznie stwierdzić bo dawałem mu wtedy niezły łomot /wysokie obroty,mielenie piachu/ celem wybadania stroma w terenie (skala terenu /od 1 do 10/ zaczynała się od 2-lekkie dziurawe ale ubite szutry, a kończyła na 6-szuter,woda,błoto,więcej wody, przejazd przez brzeg jeziora itp)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gajos007 dnia Nie 16:28, 12 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Nie 20:29, 12 Kwi 2015    Temat postu:

U mnie dzisiaj podczas przejażdżki pojawił się podobny problem. Mianowicie zapaliła mi się i migała czerwona kontrolka na desce zegarów i pokazał błąd FI. Zatrzymałem moto wyłączyłem zapłon/ponownie odpaliłem i nic wszystko jak należy. Chcąc wybadać o jaki błąd chodzi włączyłem tryb serwisowy i tak dojechałem do domu (ok 80km) i nic się nie działa żadnego błędu nie pokazał... . Teraz nie wiem co o tym myśleć czy to jakieś chwilowe 'pogubienie' się elektroniki czy początek czegoś poważniejszego;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 21:19, 12 Kwi 2015    Temat postu:

MarioSWD A może niski poziom oleju ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:52, 12 Kwi 2015    Temat postu: Pamięć ECU

OT - ja również mam pytanie w związku z błędami FI. Generalnie interesuje mnie jak jest w DL 650 od 2007 do 2011.

Z tego co tutaj zostało napisane, zrozumiałem, że błędy, które wystąpiły, jeżeli następnie zanikną nie są zapamiętywane w ECU?

Jeżeli wejdę później (po zniknięciu błędu) w tryb "Dealer Mode" to nic nie zobaczę na wyświetlaczu? A na komputerze diagnostycznym Suzuki (jeżeli coś takiego jest)? Czy są jakieś błędy "krytyczne", które ECU zapamiętuje (np. do odłączenia akumulatora)?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Pon 12:27, 13 Kwi 2015    Temat postu:

Suszny napisał:
MarioSWD A może niski poziom oleju ?


Poziom w porządku. Podejrzewam że jakaś wtyczka jest luźna muszę je posprawdzać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Pon 15:57, 13 Kwi 2015    Temat postu: Re: Pamięć ECU

griba napisał:


Jeżeli wejdę później (po zniknięciu błędu) w tryb "Dealer Mode" to nic nie zobaczę na wyświetlaczu? A na komputerze diagnostycznym Suzuki (jeżeli coś takiego jest)? Czy są jakieś błędy "krytyczne", które ECU zapamiętuje (np. do odłączenia akumulatora)?

Z góry dziękuję za wyjaśnienie.


Chyba właśnie tak jest. Bo ja jak zobaczyłem błąd od razu się zatrzymałem, a z uwagi na to iż pod siedzeniem wożę przewód, którym uruchamiam tryb serwisowy, zgasiłem moto, włączyłem w/w tryb i błędu FI mi nie pokazało, a powinno w takim razie wyświetlić błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos007
A1



Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Pon 20:58, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Wyjaśnienie Smile
Obluzowana wtyczka,więc problem się nie pojawia.Fajnie że tylko to,ale i tak dobrze że pojechałem do "doktora" (olej, filtr, sprężyny, olej w lagach, uszczelniacze,wymiana wszystkich płytek/luzy zaworowe, wymiana lusterek, zabezpieczenie i konserwacja elektryki.....) także FunStorm elegancki. Teraz będę używał go jak książka pisze czyli zgodnie z duszą SUV'a, bo szkoda mi go zniszczyć.

Pytanie mam jeszcze takie:
Jakie wartości temperatury strom osiąga wg wskaźnika na zegarach. Nie zwróciłem uwagi wcześniej a mam założoną osłonę silnika i wskaźnik waha się między 2 a 3 kreski,jak jest tak mniej więcej u Was?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pon 21:35, 20 Kwi 2015    Temat postu:

gajos007 napisał:
wskaźnik waha się między 2 a 3 kreski,jak jest tak mniej więcej u Was?


Jak zimno to dwie kreski, zazwyczaj są cały czas trzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Boren
Motocyklista



Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 23:48, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Mam założoną osłonę i mam zwykle 3 kreski.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 9:06, 21 Kwi 2015    Temat postu:

z osłoną twarde 3 kreski w chłodniejsze dni gdy jest ok +7 stopni czasami się waha miedzy 2 a 3 kreski

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos007
A1



Dołączył: 24 Lut 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Wto 19:28, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Czyli standardowo Very Happy Dzięki za odzew Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luzikseba
Motonita



Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, IV

PostWysłany: Wto 21:36, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Ja znowu taki błąd F1 mam jak odblokowuje Dl'a odcinając 25 pin. Jeżdżę i nic się nie dzieje, jest żwawszy, lepiej z dołu ciągnie ale jak tylko mocniej odwinę ok 6 tys to zapala się czerwona dioda i F1 (nic się z motocyklem niepokojącego nie dzieje - po prostu zapala się F1). Gdy 25 Pina z powrotem wpinam błędu nie ma. Co o tym sądzicie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Czw 10:03, 23 Kwi 2015    Temat postu:

[quote="Zolw_Danziger"][quote="gajos007"]Za kołnierz się nalało tak konkretnie,poza tym całe moto poszło równo tak z 3-4 razy pod wodę (tj do wysokości siedziska)
Cytat:


Hej! Gajos, a mam pytanie może i retoryczne, ale:
zanurzyłeś "sztukę" na jak długo?, i nie parskała ani kichała potem na trasie, pobór powietrza jest pod siedziskiem... czyli jeśłi TAK to mamy motocykle błotno-bagienno-podwodne Razz Twisted Evil Very Happy


ku scislosci wlot powietrza jest pod zbiornikiem paliwa w przedniej częsci przy glowce ramy,,, tak jak piszesz Smile mniej wiecej wysokosci siedziska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin